Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje over leaseauto en bijtelling

3 plaatsers

Ga naar beneden

Vraagje over leaseauto en bijtelling Empty Vraagje over leaseauto en bijtelling

Bericht  Esperanza zo 29 jan 2012 - 6:03

Sindskort heb ik een leaseauto die ik ook privé gebruik. Naast een bijdrage aan mijn werkgever, moet ik ook belasting betalen. Ik heb net mijn leasecontract getekend en die ga ik zo op de bus doen. In dat leasecontract staat wel wat vermeld over bijtelling maar niet hoe het precies in z'n werk gaat. Een zoektocht op internet en bij de belastingdienst heeft me ook niet verder geholpen. Ik ga het morgen sowieso even bij m'n werkgever navragen, maar wil het eigenlijk nu al weten Wink
Wat ik me afvraag is of ik dit zelf door moet geven aan de belastingdienst en of ik die bijtelling maandelijks kan betalen of dat dit in 1 keer moet doen?
Iemand die weet hoe dit zit?
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over leaseauto en bijtelling Empty Re: Vraagje over leaseauto en bijtelling

Bericht  mzcharlotte zo 29 jan 2012 - 7:40

Mijn werkgever heeft dit voor mij geregeld en wordt automatisch van mijn salaris ingehouden.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over leaseauto en bijtelling Empty Re: Vraagje over leaseauto en bijtelling

Bericht  Limburg85 zo 29 jan 2012 - 7:43

Je gaat bijtelling over de cataloguswaarde betalen, op rdw kan je vinden welke % bijtelling van jouw auto hoort. De bijtelling komt bij je salaris waarover je loonheffing betaald.

Eigen bijdrage word van de bijtelling afgehaald waardoor je minder belasting betaald alleen weer netto ingehouden op je salaris voor je werkgever.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje over leaseauto en bijtelling Empty Re: Vraagje over leaseauto en bijtelling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum