Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik vind dit best moeilijk (werk overdragen)

Ga naar beneden

Ik vind dit best moeilijk (werk overdragen) Empty Ik vind dit best moeilijk (werk overdragen)

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 23:42

Ik heb een nieuwe baan, ik ga woensdag beginnen. Maandag en dinsdag heb ik nog vrij, dus mijn laatste werkdag bij mijn vorige werkdag was vrijdag.

Bij mijn vorige werkgever deed ik de projectadministratie. Voordat ik kwam, werd dat door niemand en iedereen een beetje gedaan, dus ik heb eigenlijk alles opgezet. Precies naar mijn manier (natuurlijk in overleg, maar het is logisch dat als jij degene bent die alles "bouwt" het naar jouw ideeën gemaakt wordt). Het automatiseringssysteem werkte niet goed, dus ik heb een manier met Excel gemaakt (icm het financiële pakket).

Nou gaat een collega mijn werk overnemen. De afgelopen 2 weken heb ik haar moeten inwerken. Natuurlijk is 2 weken veel te kort, maar eerder was er niemand bereid gevonden het te doen. Zij deed al jaren debiteurenbeheer (en een beetje crediteuren, eigenlijk alleen facturen inboeken en de bankboeken). Dus als ik het een beetje oneerbiedig mag zeggen, zij deed wat meer routinewerk. Ik merkte met het inwerken heel erg dat zij echt de handelingen wilde weten, en dat de achterliggende gedachte haar niet echt interesseerde.

Bijvoorbeeld het verwerken van een bedrijfswaarde van een nieuwbouwproject. Dan schreef ze heel gedetailleerd op hoe ik dat allemaal inboekte in de systemen, maar vroeg ze niet wat het nou eigenlijk was en hoe het wordt berekend. Haar analytisch vermogen is echt ver te zoeken, en daarnaast komt ze nogal wat Excelvaardigheden tekort (mijn functie vraagt echt een goede kennis van excel, zij kon niet eens een voorwaardelijke opmaak maken, dat is echt heel erg lastig als ze straks veel en snel met excel moet gaan werken).
Dat was voor mij echt moeilijk om mee te werken. Ik probeerde alles zo goed mogeliijk over te dragen, maar merkte dat ze het echt niet begreep en er op vertrouwt dat ze op mijn werkinstructies en collega's kan terugvallen straks.

Ik kan er nu niks meer aan doen (heb het overigens wel bij mijn baas en collega aangegeven, dat ze er rekening mee moeten houden dat ze het niet begrijpt), maar het is wel vervelend. Het was toch een beetje "mijn kindje", en het is niet leuk als dat nu allemaal in de soep loopt.

Waarom ik dit allemaal hier neerzet, ik denk alleen om even mijn verhaal kwijt te kunnen (en de bevestiging te krijgen dat ik mijn best heb gedaan en dat als mijn werkzaamheden daar nu helemaal in de soep lopen, het niet mijn schuld is).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit best moeilijk (werk overdragen) Empty Re: Ik vind dit best moeilijk (werk overdragen)

Bericht  Antibes za 28 jan 2012 - 23:46

Natuurlijk is het niet jouw schuld als het straks weer in de soep loopt, maar dat weet je zelf ook wel. Volgens mij voelt het meer ontzettend kut dat anderen niet de moeite doen om jouw investeringen in stand te houden. En dat kan ik me ook goed voorstellen, zou ik ook moeite mee hebben.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit best moeilijk (werk overdragen) Empty Re: Ik vind dit best moeilijk (werk overdragen)

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 23:48

Antibes schreef:Natuurlijk is het niet jouw schuld als het straks weer in de soep loopt, maar dat weet je zelf ook wel. Volgens mij voelt het meer ontzettend kut dat anderen niet de moeite doen om jouw investeringen in stand te houden. En dat kan ik me ook goed voorstellen, zou ik ook moeite mee hebben.

Ja dat klopt inderdaad. Volgens mij had ik het zelf nog niet eens zo bekeken, maakte me veel drukker om de puinhoop die daar achterblijft als ik weg ben. En dan ben ik bang dat iedereen denkt dat ik me er maar snel vanaf heb gemaakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit best moeilijk (werk overdragen) Empty Re: Ik vind dit best moeilijk (werk overdragen)

Bericht  Antibes za 28 jan 2012 - 23:52

Bobbie schreef:
Antibes schreef:Natuurlijk is het niet jouw schuld als het straks weer in de soep loopt, maar dat weet je zelf ook wel. Volgens mij voelt het meer ontzettend kut dat anderen niet de moeite doen om jouw investeringen in stand te houden. En dat kan ik me ook goed voorstellen, zou ik ook moeite mee hebben.

Ja dat klopt inderdaad. Volgens mij had ik het zelf nog niet eens zo bekeken, maakte me veel drukker om de puinhoop die daar achterblijft als ik weg ben. En dan ben ik bang dat iedereen denkt dat ik me er maar snel vanaf heb gemaakt.

Ik weet niet hoe lang jij die functie uitgevoerd hebt, maar het zou toch vrij duidelijk moeten zijn dat het misloopt NAdat jij vertrokken bent. Het lijkt me stug dat ze dat jou aanrekenen dan (en zo wel, dan hebben zij ook wat problemen qua analytisch vermogen).
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik vind dit best moeilijk (werk overdragen) Empty Re: Ik vind dit best moeilijk (werk overdragen)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum