meerdere soorten druppels door de fles?
+7
blondje1313
joyce0606
Darius
Tania
Wennes
Printje
duckie
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
meerdere soorten druppels door de fles?
A. Krijgt sochtends melk met vit D druppels erdoor, maar nu hoest ze ook weer dus wil ik ook weer bisolvon druppels gaan geven. Maar deze lust ze niet van een lepeltje, maar zou je en vit D en bisolvon druppels in 1 fles bij elkaar kunnen doen?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: meerdere soorten druppels door de fles?
Lust ze de vitamine D druppels niet zo van een lepeltje? Ik weet niet of dat wel/niet kan eigenlijk. Het lijkt me wel maar misschien staat er wel iets van in de bijsluiter ofzo. Ik deed de abkuurtjes ook altijd in de fles omdat meneer het anders ook niet wilde hebben.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
bij deze vit d druppels staat dat je ze door de voeding moet mengen dus ik weet niet of het dan ook van een lepetje kan....
duckie- Ratel
Ik zou ook proberen om de vit D met een lepeltje te gaan geven.
Ik denk dat het geen kwaad kan, moet je even in de bijsluiter lezen.
Ik denk dat het geen kwaad kan, moet je even in de bijsluiter lezen.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Ik geef de vitamine D eigenlijk altijd zo van het lepeltje. Heb er nooit over nagedacht dat dat niet zou kunnen
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik doe druppels ook altijd op een lepeltje. Maar waarom geef je eigenlijk nog vit. D? Ze krijgt nog flesvoeding? Als je boven de 300 cc zit hoef je geen vitamine D bij te geven toch?
Toen L.aurens geen flesvoeding meer kreeg maar gewone melk, kreeg hij van die kauwvitamines. Dat is een multivitamine en je hoeft dan geen aparte vitamine D meer te geven. En mijn ervaring is dat je tabletjes minder snel vergeet dan druppels. En anders vraagt L.aurens zelf wel om een snoepje!
Toen L.aurens geen flesvoeding meer kreeg maar gewone melk, kreeg hij van die kauwvitamines. Dat is een multivitamine en je hoeft dan geen aparte vitamine D meer te geven. En mijn ervaring is dat je tabletjes minder snel vergeet dan druppels. En anders vraagt L.aurens zelf wel om een snoepje!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
ik geef vit.D en vit.K ook samen op een lepeltje. ik ben bang als ik door mijn melk doe, hij het misschien niet lekker meer vindt.... want wat is dat vreselijke bocht zeg, echt te smerig. hij krijg het altijd voor zijn fles, dan krijgt hij de fles, kan hij die smaak wegspoelen.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Darius, de nieuwe richtlijnen zijn alle kinderen tot 4 jaar vitamine D!
Hier krijgt ze ook van een lepeltje, maar dat staat volgens mij ook op de verpakking
Hier krijgt ze ook van een lepeltje, maar dat staat volgens mij ook op de verpakking
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Dat is al jaren hoor. Alleen bij volledige flesvoeding is extra vit. D niet nodig.blondje1313 schreef:Darius, de nieuwe richtlijnen zijn alle kinderen tot 4 jaar vitamine D!
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Rataplan schreef:Dat is al jaren hoor. Alleen bij volledige flesvoeding is extra vit. D niet nodig.blondje1313 schreef:Darius, de nieuwe richtlijnen zijn alle kinderen tot 4 jaar vitamine D!
zelfs dan moeten kinderen tegenwoordig extra vit. D druppels hebben. Dat zijn die nieuwe richtlijnen.
Gast- Gast
Vreemd, niks over gehoord. Maar goed, ik het geloof het gelijk.Rejoy. schreef:Rataplan schreef:Dat is al jaren hoor. Alleen bij volledige flesvoeding is extra vit. D niet nodig.blondje1313 schreef:Darius, de nieuwe richtlijnen zijn alle kinderen tot 4 jaar vitamine D!
zelfs dan moeten kinderen tegenwoordig extra vit. D druppels hebben. Dat zijn die nieuwe richtlijnen.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Rataplan schreef:Vreemd, niks over gehoord. Maar goed, ik het geloof het gelijk.Rejoy. schreef:Rataplan schreef:Dat is al jaren hoor. Alleen bij volledige flesvoeding is extra vit. D niet nodig.blondje1313 schreef:Darius, de nieuwe richtlijnen zijn alle kinderen tot 4 jaar vitamine D!
Ik wist dat ook niet hoor. Las het hier op het forum Vond het namelijk al zo raar dat alle pasgeboren kindjes hier vitamines kregen. We waren 2 weken geleden nog bij het CB en die hebben er toen ook niets over gezegd.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Bij de jongens was inderdaad het advies bij zoveel flesvoeding geen druppels vit d en nu wel.
Ik geef de druppels altijd op een lepeltje
Ik geef de druppels altijd op een lepeltje
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
o, ik wist niet dat die richtlijnen veranderd waren. Ik geef nog gewoon vit D, want ik geef borstvoeding en soms een flesje poedermelk.
Maar, ik lees nu nog even de openingspost, en het gaat om bisolvon druppels tegen het hoesten. In dat geval zou ik even een week geen melk geven, want melk zorgt voor veel slijmvorming en dus ook weer meer hoesten. zure melkproducten kunnen wel!
Maar, ik lees nu nog even de openingspost, en het gaat om bisolvon druppels tegen het hoesten. In dat geval zou ik even een week geen melk geven, want melk zorgt voor veel slijmvorming en dus ook weer meer hoesten. zure melkproducten kunnen wel!
Darius- Ratel
Melk zorgt niet voor slijmvorming. Door de chemische reactie tussen melk en speeksel verandert de samenstelling van het speeksel, waardoor het aan kan voelen als meer slijm, maar dit is dus niet het geval. Zure melkproducten breken deze chemische reactie inderdaad af.
Gast- Gast
Lijkt me dat deze druppels wel samen in fles kunnen, in de maag komen ze toch ook weer samen.
Gast- Gast
Maar werkt hoestdrank wel als je het ergens doorheen doet?
Dat gaat dan toch zo langs het keeltje heen en belandt in de maag?
Ik zorg altijd dat ze haar hoestdruppels krijgt als ze even niet hoeft te eten of voor ze naar bed gaat.
Maar gelukkig gaat het er hier in als ranja!
Ik vind zelf trouwens Bisolvon niet te drinken, maar VSM wel, misschien die eens proberen?
Deze krijgt F ook (Tussikind). Ene keer krijgt ze het van een lepeltje en de andere keer druppel ik het zo in haar mond.
Dat gaat dan toch zo langs het keeltje heen en belandt in de maag?
Ik zorg altijd dat ze haar hoestdruppels krijgt als ze even niet hoeft te eten of voor ze naar bed gaat.
Maar gelukkig gaat het er hier in als ranja!
Ik vind zelf trouwens Bisolvon niet te drinken, maar VSM wel, misschien die eens proberen?
Deze krijgt F ook (Tussikind). Ene keer krijgt ze het van een lepeltje en de andere keer druppel ik het zo in haar mond.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
@rejoy, wist ik niet hoor. een paar jaar geleden bij laurens hebben we deze tip gekregen van de huisarts. en vanmorgen was mijn man bij de huisartsenpost voor een keelontsteking en kreeg ook weer dezelfde tip. dus ondanks dat het anders zit dan ik hiervoor schreef, denk ik toch dat er een kern van waarheid inzit. het is wellicht het proberen waard denk ik zo.
Darius- Ratel
ik had eerst bisolvon maar dat vond ze dus echt niet te happen zeg maar van de lepel, dus toen tussikind gehaald en dat wil ze wel hebben maar heb niet het idee dat dat werkt. toen bij de etos kwam het ter sprake en die noemde dat de bisolvon door de voeding mocht... tussikind niet, vandaar dat ik het door de melk doe maar ik heb de tussikind druppels trouwens. met andere druppels heeft ze niet echt moeite want ze krijgt ook vaak tandendruppels van vsm en die gaan er zonder problemen in
maar dan zou ze helemaal geen melk binnenkrijgen als ik het even zou stoppen... en wat geef je dan als alternatief?
maar dan zou ze helemaal geen melk binnenkrijgen als ik het even zou stoppen... en wat geef je dan als alternatief?
duckie- Ratel
duckie schreef:ik had eerst bisolvon maar dat vond ze dus echt niet te happen zeg maar van de lepel, dus toen tussikind gehaald en dat wil ze wel hebben maar heb niet het idee dat dat werkt. toen bij de etos kwam het ter sprake en die noemde dat de bisolvon door de voeding mocht... tussikind niet, vandaar dat ik het door de melk doe maar ik heb de tussikind druppels trouwens. met andere druppels heeft ze niet echt moeite want ze krijgt ook vaak tandendruppels van vsm en die gaan er zonder problemen in
zure melkproducten zoals yoghurt of karnemelk.
en een weekje geen melk is echt geen ramp hoor!!
Darius- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?
» Al die verschillende soorten gevoel en pijn
» Tujababy druppels
» Foliumzuur druppels
» vitamine D druppels
» Al die verschillende soorten gevoel en pijn
» Tujababy druppels
» Foliumzuur druppels
» vitamine D druppels
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: