Tips Antillen gevraagd!
+8
Curious
Annoek
duckie
Inge
Beachgirl
Paper Crown
Antibes
Lady4
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tips Antillen gevraagd!
Als het een beetje meezit vlieg ik eind mei met een vriendin richting de Antillen voor een heerlijke chillvakanties. Hebben jullie tips wat betreft accomodaties op Curaçao, Aruba of Bonaire? Het lieft dichtbij/aan zee, met in de omgeving leuke (strand)tentjes voor de nodige cocktails.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Tips Antillen gevraagd!
Ohhhh, Bonaire....
Maar dat was alweer ruim tien jaar geleden, dus mijn tips zul je niets aan hebben. Ja, National park zal er vast nog steeds zijn en de zoutbergen/slavenhuisjes ook, haha!
Maar dat was alweer ruim tien jaar geleden, dus mijn tips zul je niets aan hebben. Ja, National park zal er vast nog steeds zijn en de zoutbergen/slavenhuisjes ook, haha!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Haha, alle tips zijn welkom Antibes.
Lady4- Ratel
Ik ben in 2009 in Aruba geweest!
Wat wil je weten
Wat wil je weten
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik heb in The Mill Resort gezeten op Aruba. (Palm Beach)
Niet direct aan het strand helaas, maar op 5 min lopen. Verder alles perfect, nette appartementen, goed ontbijt, fijn zwembad, hele aardige mensen.
Maaaarrrrr...... ik had zelf toch liever direct aan het strand gezeten. Maar wij zaten er half augustus en toen was het niet te doen op strand. Je verbrandde daar levend. Dus wij hebben toch vooral bij het zwembad gehangen.
Hoorde toen we daar waren wel ook hele goede verhalen over Hotel, of de appartementen van (weet het even niet meer) Holiday Inn.
Edit: Holiday Inn Resort heet het zie ik. Zag er ook erg mooi uit, ligt aan het strand en op loopafstand van de nieuwe toeristische trekpleisters zoals barretjes en uitgaansgelegenheden.
Palm beach wordt daar steeds populairder, trekt nu zelfs meer toeristen dan Oranjestad.
Nog een tip: Huur een auto. Aruba is klein en goed te doen met de auto. Heerlijk rijden daar, alles wat rechtdoor gaat heeft voorrang en anders gewoon toeteren, is daar heel normaal!
Niet direct aan het strand helaas, maar op 5 min lopen. Verder alles perfect, nette appartementen, goed ontbijt, fijn zwembad, hele aardige mensen.
Maaaarrrrr...... ik had zelf toch liever direct aan het strand gezeten. Maar wij zaten er half augustus en toen was het niet te doen op strand. Je verbrandde daar levend. Dus wij hebben toch vooral bij het zwembad gehangen.
Hoorde toen we daar waren wel ook hele goede verhalen over Hotel, of de appartementen van (weet het even niet meer) Holiday Inn.
Edit: Holiday Inn Resort heet het zie ik. Zag er ook erg mooi uit, ligt aan het strand en op loopafstand van de nieuwe toeristische trekpleisters zoals barretjes en uitgaansgelegenheden.
Palm beach wordt daar steeds populairder, trekt nu zelfs meer toeristen dan Oranjestad.
Nog een tip: Huur een auto. Aruba is klein en goed te doen met de auto. Heerlijk rijden daar, alles wat rechtdoor gaat heeft voorrang en anders gewoon toeteren, is daar heel normaal!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Bonaire
Wij hadden wel een appartement buiten het centrum, maar een auto huren is sowieso wel aan te raden en dan ben je overal zo. Alleen voor cocktails drinken is dicht bij het centrum wel handiger :-D
Wij hadden wel een appartement buiten het centrum, maar een auto huren is sowieso wel aan te raden en dan ben je overal zo. Alleen voor cocktails drinken is dicht bij het centrum wel handiger :-D
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
wij zaten de 1e keer op aruba in the mill resort, leuk hotel maar net niet aan het strand
2e keer zaten we in het RIU direct aan het strand en dat was echt super (wel duur )
mn moeder en zusje zaten in het westin, was ook mooi en ook dicrect aan het strand.
Je zit dan op loopafstand van leuke winkeltjes restaurantjes ed... Barretjes hebben wij bijna niet bezocht. Wel lekker daar in dat kleine winkelcentrumpje bij de waterfonteinspel zit een mexicaans restaurant ergens boven en die is errug lekker!
Bonaire zaten we in divi flamingo, hadden een kamer met balkon direct boven t water maar smiddags kon je er niet zitten as de zon er op scheen omdat en een inpandig balkon was dus geen wind en alle warmte bleef hangen. Bonaire is mooi om te duiken btw!! Nationaal park is ook mooi
curacao zaten we in chogogo resort, erg leuk maar nergens bij in de buurt. Moes een stukje lopen naar t strand waar 1 barretje was de rest moest je toch echt met de bus oid doen....
Auto huren is op alle 3 de eilanden trouwens erg leuk om in 1 dag het eiland te bekijken....
2e keer zaten we in het RIU direct aan het strand en dat was echt super (wel duur )
mn moeder en zusje zaten in het westin, was ook mooi en ook dicrect aan het strand.
Je zit dan op loopafstand van leuke winkeltjes restaurantjes ed... Barretjes hebben wij bijna niet bezocht. Wel lekker daar in dat kleine winkelcentrumpje bij de waterfonteinspel zit een mexicaans restaurant ergens boven en die is errug lekker!
Bonaire zaten we in divi flamingo, hadden een kamer met balkon direct boven t water maar smiddags kon je er niet zitten as de zon er op scheen omdat en een inpandig balkon was dus geen wind en alle warmte bleef hangen. Bonaire is mooi om te duiken btw!! Nationaal park is ook mooi
curacao zaten we in chogogo resort, erg leuk maar nergens bij in de buurt. Moes een stukje lopen naar t strand waar 1 barretje was de rest moest je toch echt met de bus oid doen....
Auto huren is op alle 3 de eilanden trouwens erg leuk om in 1 dag het eiland te bekijken....
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ik ben vorig jaar december naar Aruba geweest. In mijn ogen het mooiste eiland. Ik zat direct aan het strand in Holliday inn resort. Heel fijn hotel. Als je uit het hotel loopt loop je zo het strand op. Grote kamers. 2 kingsize bedden per kamer. en een fijn balkon met uitzicht op zee. En niet super duur.
Annoek- Fluisteraar
- Aantal berichten : 75
Punten : 81
Wat betreft curacao, zou ik in ieder geval de tip willen geven in een resort te gaan waarbij je dichtbij mogelijkheden hebt om dingen te doen of om gemakkelijk ergens te komen (bijv. dichtbij openbaar vervoer etc.)
Je kunt daar weinig doen zonder vervoer.
Je kunt daar weinig doen zonder vervoer.
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Thanks people, hier kan ik wat mee! Vooral de namen van hotels en appartementen, dat is een beetje waar ik naar op zoek ben.
Voor de mensen die op verschillende eilanden zijn geweest, welke van de eilanden is het leukst?
Voor de mensen die op verschillende eilanden zijn geweest, welke van de eilanden is het leukst?
Lady4- Ratel
wij zijn eerst wezen eiland hoppen, dan ben je op alle 3 de eilanden ongeveer 5 dagen... en tja ieder eiland heeft zo zn eigen charmes maar ik denk dat ik Aruba het mooiste vond/vind
later zijn we nog een keer terug geweest naar Aruba (om te trouwen) en denk toch dat ik er in de toekomst nog wel weer eens heen wil...jammer dat het zo ver vliegen is
later zijn we nog een keer terug geweest naar Aruba (om te trouwen) en denk toch dat ik er in de toekomst nog wel weer eens heen wil...jammer dat het zo ver vliegen is
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ik love Curaçao.
Ik heb er drie maanden stage gelopen, en 1x op vakantie geweest, en over een maandje ga ik weer op vakantie daar.
In Chogogo gezeten, ik vind dat een prima plek om te vertoeven. Een auto heb je sowieso nodig, zonder is het niet te doen. Het Plaza hotel zit in de stad, maar dat is een butt hotel, de balkons hingen er een aantal jaar geleden gewoon scheef.
Ik heb er drie maanden stage gelopen, en 1x op vakantie geweest, en over een maandje ga ik weer op vakantie daar.
In Chogogo gezeten, ik vind dat een prima plek om te vertoeven. Een auto heb je sowieso nodig, zonder is het niet te doen. Het Plaza hotel zit in de stad, maar dat is een butt hotel, de balkons hingen er een aantal jaar geleden gewoon scheef.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben in november naar Aruba geweest. Wij verbleven in het Divi Phoenix, een vrij nieuw complex (1,5 jaar) en direct aan het strand. Mooie en ruime kamers en het ontbijt vond ik ook prima daar! Langs het strand kun je heel gemakkelijk naar de gezelligheid wandelen.
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Curacao, Chogogo resort (is al gezegd), maar daar zijn m'n ouders 2x geweest en vonden het prima.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Wij zaten in het Breezes resort op Curaçao, is direct aan het strand. In de buurt niet zo heel veel te doen, maar zonder auto kom je nergens op Curaçao. Iss makkelijk per dag te huren in het hotel. Er ging trouwens ook een gratis shuttlebusje richting Willemstad vanuit t hotel, erg makkelijk.
Struisvogelfarm is leuk om gezien te hebben en verschillende stranden, Christoffelpark, zwemmen met dolfijnen.
Korte reactie want forummen op telefoon is lastig..
Struisvogelfarm is leuk om gezien te hebben en verschillende stranden, Christoffelpark, zwemmen met dolfijnen.
Korte reactie want forummen op telefoon is lastig..
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Soortgelijke onderwerpen
» Texel! Tips gevraagd
» Stockholm - tips gevraagd!
» Tips gevraagd!!
» Tips gevraagd!
» Gevraagd: Tips over Noorwegen!
» Stockholm - tips gevraagd!
» Tips gevraagd!!