Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn leven in puin / RTL4

2 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn leven in puin / RTL4 Empty Mijn leven in puin / RTL4

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 9:08

Ik zit vanavond eens 'Mijn leven in puin' te kijken. Voor mensen die het niet kennen; Het gaat over mensen met een verzamelverslaving. En elke keer verbaas ik me weer hoeveel mensen in 'puin' leven.

Ik ben geen psycholoog. Maar wat mij verbaast is dat ze hem de regie uit handen nemen en hem verplichten om afscheid te nemen van spullen die hij eigenlijk helemaal niet kwijt wil. Is daar niet iets meer voor nodig dan hem simpelweg zijn spullen te ontnemen? Ik weet niet hoe het werkt, maar je pakt een probleem toch aan vanaf de kern en niet door zijn huis leeg te halen?

Misschien denk ik te simpel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn leven in puin / RTL4 Empty Re: Mijn leven in puin / RTL4

Bericht  Starla di 24 jan 2012 - 9:16

Dat dacht ik ook al. In de amerikaanse? versie ervan laten ze de regie juist bij de verzamelaar, om die reden, dacht ik.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn leven in puin / RTL4 Empty Re: Mijn leven in puin / RTL4

Bericht  girli di 24 jan 2012 - 9:20

Huis leeghalen helpt inderdaad niet. Staat het waarschijnlijk binnen de kortste keren weer vol.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn leven in puin / RTL4 Empty Re: Mijn leven in puin / RTL4

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 9:25

Wat jij zegt dacht ik vorige week toen ik de uitzending zag. Die man had echt moeite met zijn spullen weg doen, hadden ze een regeling getroffen met hem, gaan ze vervolgens toch hun eigen gang met opruimen en spullen weggooien. Ik denk dat dat alleen maar averechts werkt bij zo iemand. Zo iemand moet je helpen, inderdaad niet de regie uit handen nemen.

Maar vorige week en nu ook weer, ik sta ervan te kijken wat een 'rommel' een mens kan hebben zeg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn leven in puin / RTL4 Empty Re: Mijn leven in puin / RTL4

Bericht  Starla di 24 jan 2012 - 9:25

Ze roepen ook om de 5 minuten dat de boodschap doordringt, en die peter met zn: jaaaa ik zie dat je weet dat je een probleem hebt! Ik vind juist dat hij helemaal niet overkomt alsof de boodschap/probleemstelling binnenkomt.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn leven in puin / RTL4 Empty Re: Mijn leven in puin / RTL4

Bericht  Starla di 24 jan 2012 - 9:26

Oh nu krijgt ie een webwinkel... dus nog meer reden om veel spulletjes te kopen.. nerd
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn leven in puin / RTL4 Empty Re: Mijn leven in puin / RTL4

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 9:28

Ik zit me dood te ergeren!! En dan met name aan die vrouw die het begeleidt, zo gevoelloos, koud en hard!

Die man moet maar even op tv zijn levensverhaal en alles vertellen, dat wil ie niet en ze dringen maar aan. Misschien ligt t gevoelig doordat die man zijn ouders verloren heeft op jonge leeftijd, maar ik vind dit echt niet kunnen. Ook even zo'n opkoper sturen, die arme man maar dwingen. Dit is geen therapie, dit is het tegenovergestelde!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn leven in puin / RTL4 Empty Re: Mijn leven in puin / RTL4

Bericht  Starla di 24 jan 2012 - 9:32

Vind ik ook leaf, ook al waren die ouders niet overleden, lekker die man op de zere plek trappen voor de camera, die kille manita erbij, die meteen ontkracht dat hij (voor zijn doen) al heel wat weg heeft gedaan. Dat programma gaat echt niet om het opruimen van die spullen, maar om het leedvermaak om andere mensen. Die opkoper vond ik trouwens een beetje nepperig/ in scene gezet.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn leven in puin / RTL4 Empty Re: Mijn leven in puin / RTL4

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 9:33

Leaf, dat is de reden waarom ik met gemengde gevoelens zit te kijken. Hij wil het zijn levenspartner niet vertellen, waarom dan wel op emotv van RTL4? Ik heb het idee dat ze hem meer schade berokkenen dan hem goed doen. Maar dan denk ik, wie ben ik. Simpele ziel die even emotv kijkt.

Persoonlijk had ik toch liever gezien dat ze hem eerst therapie hadden gegeven. Vervolgens hadden gekeken waarom hij zo graag veel in huis wil hebben. En dan pas een plan om het huis leeg te halen. Nu wandelen zij zijn leven in, vertellen hem dat als hij mee gaat doen, zijn leven drastisch gaat veranderen en plunderen vervolgens zijn huis. Zonder verder uitleg. Maar puur om ons kijkers te plezieren en mij doen ze er geen plezier mee. Want ik zou het verschrikkelijk vinden als ze hier thuis zouden komen en me zouden vertellen dat ze mijn bank meenemen, omdat zij hem niet mooi vinden. Want dat gevoel krijg ik er echt bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn leven in puin / RTL4 Empty Re: Mijn leven in puin / RTL4

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 9:41

Ik vind het echt vreselijk, bah wat een naar programma. Idd, los gewoon de onderliggende problemen op en dan met zijn regie opruimen, maar niet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn leven in puin / RTL4 Empty Re: Mijn leven in puin / RTL4

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 22:08

ik denk dat het meer is dat dat ze op tv laten zien. Oke op tv wordt de gehele boel leegggehaald maar ik ga er wel vanuit dat er nog begeleiding naderhand volgt. Ook denk ik dat de omgeving vanalles heeft geprobeert om hun geliefden te helpen maar dit programma als laatste redmiddel zien, kijk maar naar die man van vorige week (heb `m van gisteren nog niet teruggezien)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn leven in puin / RTL4 Empty Re: Mijn leven in puin / RTL4

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 9:28

Volgens mij hebben ze aardig wat klachten gehad over de eerste aflevering. Want nu wordt er continu gemeld dat er, na de ontruiming, nog steeds hulp is van psychiaters, ook na de uitzending. En dat klinkt al een stuk aangenamer dan huis leeghalen en klaar is het programma.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn leven in puin / RTL4 Empty Re: Mijn leven in puin / RTL4

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum