Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zonder aankondiging langskomen

+24
kwak
VanillaRose
Zora
Flippin' Bitch
Linda
Star007
Caramba
Suus
Dennenappel
Verona
Bliss
luisa
Curious
Arwyn
Mees
Ibbeltje
Susan
Poisongirl
SarahKey
Lindsya
Blond
May
Rush
Pussycat
28 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Zonder aankondiging langskomen Empty Zonder aankondiging langskomen

Bericht  Pussycat di 24 jan 2012 - 4:53

Wat vinden jullie daarvan?
Zijn jullie daar makkelijk in of heb je liever dat ze van te voren laten weten dat ze langs willen komen?
Of misschien ga je zelf regelmatig naar mensen toe zonder het van te voren aan te geven?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonder aankondiging langskomen Empty Re: Zonder aankondiging langskomen

Bericht  Rush di 24 jan 2012 - 4:54

Bij ons wordt er altijd wel even gebeld, maar 'ik kom straks om koffie' is natuurlijk ook een ruim begrip, dus uiteindelijk staan vrienden dan alsnog zomaar voor de deur haha.

Maargoed, dan verwacht je het dus wel. :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  May di 24 jan 2012 - 4:55

Ik vind het niet zo storend, maar het kan dan wel zijn dat ze voor niks zijn gekomen. Ik ga zelf ook wel eens ergens onaangekondigd heen, maar dan weet ik dat het zo kan zijn dat ik voor niks ben gegaan.
Edit: Als ik onverwachts kom is het vaak wel maar voor een uurtje ofzo, gewoon om even een bakkie te doen en bij te kletsen.

Laatst aangepast door May op di 24 jan 2012 - 4:56; in totaal 1 keer bewerkt
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Pussycat di 24 jan 2012 - 4:55

Vroeger ging ik regelmatig bij vrienden ongevraagd langs. Dat deden ze ook bij mij en ik maakte daar geen punt van. Was altijd wel ergens voor te porren.

Maar ik merk nu ik een eigen huis en gezin heb dat ik het echt super irritant vind als mensen langs komen zonder het van te voren aan te geven.
Gewoon omdat ik dan al plannen heb of soms juist nergens zin in heb. En dan geen zin heb aan mensen aan mijn deur die even willen blijven zitten.

Zelf ga ik ook niet ongevraagd bij mensen langs. Ik bel of mail altijd eerst even.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Blond di 24 jan 2012 - 4:56

Ik vind het wel gezellig. Als ik thuis ben, ben ik doorgaans ook niet ergens mee bezig dus het komt zelden niet uit.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 4:56

Mijn bezoeken aan mijn oom&tante hoef ik niet aan te kondigen; ben er kind aan huis dus kom gewoon aanwaaien zoals mijn nichtjes doen... Verder bel/sms ik altijd ff van te voren of 't uitkomt, al hoeft 't niet altijd, weet dat m'n beste vriendinnen 't geen probleem zouden vinden. Maar omdat ik er zelf een blóédhekel aan heb, als iemand zomaar voor de deur staat, check ik 't van te voren even Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 4:57

Ik vind het altijd wel een compliment naar mijn gastvrijheid toe wanneer mensen zich genoeg op hun gemak voelen zomaar langs te komen.

Neemt niet weg dat het soms wel onhandig uitkomt aangezien mijn huis niet altijd spic en span is bijv. maar dan maak ik het toch gezellig hoor.

Gast
Gast

Bericht  Lindsya di 24 jan 2012 - 4:58

Ik heb daar zelf persoonlijk geen problemen mee. Het komt regelmatig voor bij ons dat er mensen aankomen zetten zonder dat ze bellen. Wij krijgen ook regelmatig onverwachte eters, daar ben ik niet moeilijk in.

Ik doe het zelf ook bij bepaalde familieleden of vrienden onaangekondigd langs gaan en die hebben daar ook geen problemen mee.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 4:58

Iedereen is altijd welkom, maar toch bellen we altijd met elkaar om wat af te spreken eigenlijk. Al is het van, ik kom langs je huis, mag ik langskomen. Misschien ben ik er niet, of komt het ongelegen. Betekent niet dat ik niet gastvrij ben, de deur is altijd open, maar een aankondiging vind ik wel zo prettig!

Gast
Gast

Bericht  SarahKey di 24 jan 2012 - 4:59

Hier word ook meestal wel even gebeld of gesmst.

Maar schoonouders en een goede vriend vallen meestal zo binnen. Ach op zich ook niet erg, als we thuis zijn is het prima. Moeten we weg zeggen we het ook.
(Was alleen een tijdje zo dat schoonouders op zondagochtend na de kerk kwamen. Tja dan slapen wij nog uit, dus een keer niet open gedaan en toen snapten ze de hint wel haha)

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 5:00

Ligt eraan bij wie. Bij naaste familie en één vriendin heb ik de gewoonte om wel eens zonder aankondiging voor de deur te staan, bij hen is dat ook helemaal oke. Andersom gebeurt dat ook wel eens.

Bij anderen bel ik vantevoren. De enige die hier altijd zonder belletje vooraf op de stoep staat is mijn schoonmoeder. Daarom staat de deurbel nu ook standaard uit Zonder aankondiging langskomen 166342 .

Gast
Gast

Bericht  Poisongirl di 24 jan 2012 - 5:00

I ben daar wel makkelijk in. Als iemand zonder aankondiging aankomt is dat leuk smile maar als het niet uitkomt zeg ik het wel eerlijk. Ik ga ook wel onaangekondigd langs en dan hoor ik het vnzef wel of het wel of niet uit komt.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 5:02

Charlie schreef:Ik vind het altijd wel een compliment naar mijn gastvrijheid toe wanneer mensen zich genoeg op hun gemak voelen zomaar langs te komen.

Neemt niet weg dat het soms wel onhandig uitkomt aangezien mijn huis niet altijd spic en span is bijv. maar dan maak ik het toch gezellig hoor.

Herkenbaar... Ik had er nooit zo heel veel problemen mee, aangezien er van alles onder m'n bed en bank paste, maar sinds de nieuwe bank en boxspring, ben ik wat huiverig met bezoek. Dimlicht verbergt ook maar zo veel natuurlijk smile

Gast
Gast

Bericht  Susan di 24 jan 2012 - 5:17

Op zich vind ik het wel gezellig, maar het komt niet altijd goed uit, soms moet ik weg of moet ik net Yrsa op bed leggen of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Ibbeltje di 24 jan 2012 - 5:27

van te voren graag laten weten. Ik weet gewoon graag van te voren hoe en wat, Doe ik dus ook bij anderen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Mees di 24 jan 2012 - 5:45

Pippa schreef:Iedereen is altijd welkom, maar toch bellen we altijd met elkaar om wat af te spreken eigenlijk. Al is het van, ik kom langs je huis, mag ik langskomen. Misschien ben ik er niet, of komt het ongelegen. Betekent niet dat ik niet gastvrij ben, de deur is altijd open, maar een aankondiging vind ik wel zo prettig!

Helemaal mee eens!
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 7:02

Mees schreef:
Pippa schreef:Iedereen is altijd welkom, maar toch bellen we altijd met elkaar om wat af te spreken eigenlijk. Al is het van, ik kom langs je huis, mag ik langskomen. Misschien ben ik er niet, of komt het ongelegen. Betekent niet dat ik niet gastvrij ben, de deur is altijd open, maar een aankondiging vind ik wel zo prettig!

Helemaal mee eens!

Ik ook

Gast
Gast

Bericht  Arwyn di 24 jan 2012 - 7:44

Liefst weet ik het even, ook al is het maar 5 minuten van tevoren.
Vriend heeft echter twee vrienden die altijd zomaar voor de deur staan. Vind ik meestal niet erg, maar soms wel erg vervelend. Vooral als je een rustig avondje in de planning had en al helemaal wanneer ze weer eens niet snappen dat het toch echt tijd is om op te stappen, omdat niet iedereen het fijn vind om doordeweeks pas om 1 of 2uur naar bed te gaan..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Curious di 24 jan 2012 - 7:52

ik hoor het van te voren graag, dan kan ik zelf beslissen of ik het wel wil en evt. maatregelen nemen (zoals fatsoenlijk uiterlijk, opruimen ed.) hihi.

Eigenlijk gebeurd dat ook altijd wel, en de keren dat het niet zo is vind ik het ook niet heel erg. Zolang mensen dan maar niet verwachten dat ik alle tijd voor ze heb.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  luisa di 24 jan 2012 - 8:04

Daar hou ik helemaal niet van. Bij mij graag eerst melden dat je komt, dan ben je wel altijd welkom ook al kom je over 5 minuten. Maar echt onaangekondig vind ik vervelend, doe ook vaak de deur niet open als ik geen bezoek verwacht.

ik vind het overigens niet echt iets met gastvrijheid te maken hebben. Dat ik niet van onaangekondigd bezoek hou betekent niet dat ik je ongastvrij behandel.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Bliss di 24 jan 2012 - 8:21

Ik hou niet van onaangekondigd bezoek angel Mijn huis is vaak een zooi en als er bezoek komt moet ik eerst opruimen, haha. Zou er wel aan liggen wie het is trouwens, maar ik weet het liever wel van tevoren.
Ik ga zelf eigenlijk ook nooit onaangekondigd bij iemand op bezoek, spreek altijd van tevoren af.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 8:23

Hier waait iedereen eigenlijk altijd zonder aankondiging binnen en vind het geen probleem. Zoals het hier ook meer dan eens per week gebeurt dat er mensen blijven eten. Heb altijd wel wat meer in huis dus 'het' schuift altijd lekker aan.

Zolang we samen wonen en ook nu met een gezin is het altijd zo geweest en genieten daarvan! Vind het een fijn idee dat iedereen zich hier dan genoeg thuis voelt om zo binnen te wandelen. Overigens halen vrienden ook zo drinken uit de koelkast ed.

Andersom merk ik dat ik alleen bij een aantal mensen wel zo binnen wandel maar vaak even wat laat horen omdat ik toch ook vaak met kids kom en het dan wat meer drukte met zich mee brengt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 8:38

Er is slechts één vriend die onverwacht mag komen aanwaaien. Op de één of andere manier kan ik hem onverwacht om me heen te verdragen. Dat is met andere mensen toch anders. Ander gevoel. Zij zullen altijd van te voren moeten aankondigen dat ze langs willen komen. Want dan kan ik nog beslissen of ik er wel of geen zin in heb.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 8:41

Birgit schreef:
Mees schreef:

Helemaal mee eens!

Ik ook

Ik ook.

Gast
Gast

Bericht  Verona di 24 jan 2012 - 22:33

Iedereen mag hier altijd langskomen hoor. En als ze mee willen eten dan maken we wel genoeg, of halen we wat bij. Maar soms heb ik er gewoon echt geen zin in...dan zit ik heerlijk op de bank in mijn joggingpak met mijn theetje...
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud