Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoeveel komt een baby ongeveer aan per week?

+2
Océane
Wennes
6 plaatsers

Ga naar beneden

hoeveel komt een baby ongeveer aan per week? Empty hoeveel komt een baby ongeveer aan per week?

Bericht  Wennes wo 25 jul 2012 - 15:20

Hoeveel komt een baby ongeveer aan per week?
Ik geef D bv. Bij de geboorte woog Hij 3240 gram. Na 10 dagen zat hij net iets over het geboortegewicht. Ik ben gisteren gaan wegen en hij weegt nu 3880 gram! Hij is dus in 9 dagen tijd 500 gram aangekomen!
Kan het groeien ook te snel gaan? Hij is namelijk heel onrustig, moppert veel, slaapt heel onrustig en heeft vreselijk veel last van krampjes.
Hij komt ook iedere 2 a 2 1/2uur om eten.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel komt een baby ongeveer aan per week? Empty Re: hoeveel komt een baby ongeveer aan per week?

Bericht  Océane wo 25 jul 2012 - 15:22

Goh ook wakker Wennes Wink heb geen antwoord op je vraag sorry...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel komt een baby ongeveer aan per week? Empty Re: hoeveel komt een baby ongeveer aan per week?

Bericht  Wennes wo 25 jul 2012 - 17:36

Aquala schreef:Goh ook wakker Wennes Wink heb geen antwoord op je vraag sorry...

Haha, ja ineens zit je weer in het nachtleven hè.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel komt een baby ongeveer aan per week? Empty Re: hoeveel komt een baby ongeveer aan per week?

Bericht  _Lana_ wo 25 jul 2012 - 18:36

Ik heb ook geen antwoord op je vraag. Groeide hij volgens het lijntje?

En geef je borstvoeding?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel komt een baby ongeveer aan per week? Empty Re: hoeveel komt een baby ongeveer aan per week?

Bericht  Slakje wo 25 jul 2012 - 18:53

Een baby moet per week minstens 150 gram aankomen per week hierzo. Louise kwam telkens 300 tot 400 gram bij per week.

Ik denk dat dat die eerste maanden weinig uitmaakt. Dan kunnen ze wat reserve opbouwen voor mochten ze ziek worden (Louise had op een gegeven moment een maag darminfectie, toen is ze veel afgevallen, maar dat maakte niet uit omdat ze best een hoog gewicht had).

Misschien kan je inbakeren tegen de krampjes? Bij Louise hielp het veel als ik haar in haar pamper op mijn blote borst en buik legde (op haar buikje), en dan klopjes gaf tegen haar pamper en wat heen en weer schudde, werd ze rustig van en dan dommelde ze in.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel komt een baby ongeveer aan per week? Empty Re: hoeveel komt een baby ongeveer aan per week?

Bericht  SarahKey wo 25 jul 2012 - 19:07

Op het cb zeiden ze hier ook zo'n 150/200 gram per week. S heeft dan echt nooit gered. Hij groeide best traag en nog steeds zit hij tegen het onderlijntje aan.

Het groeien kan idd wel te snel gaan, maar wat doe je eraan? Er komt vanzelf een tijd waarin hij langzamer gaat groeien. En er zit soms zoveel verschil in baby's. Toen s eindeloijk 5100 gram woog, woog een ander jongentje van de maandmama's toen al 7400 gram. Ik dacht echt, WHAT?? dat is ruim 2 kg meer. :shock: Maar dat jongentje groeit nu al niet meer zo hard als eerst, trekt vanzelf bij.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel komt een baby ongeveer aan per week? Empty Re: hoeveel komt een baby ongeveer aan per week?

Bericht  Sanne wo 25 jul 2012 - 19:07

Volgens het boek over Borstvoeding moet een kindje tussen de 100 en 200 gram per week aankomen. Bij overproductie zou een kindje meer dan 300 gram per week aan kunnen komen. Ik heb het CB hier destijds naar gevraagd, omdat ik enorm veel melk had en H. groeide erg hard, gemiddeld zeker 350 gram per week, één keer zelfs 700 gram in de week. Het CB is hier alleen maar hartstikke tevreden. De groei gaat nu wel iets minder hard. Bepaalde klachten die jij noemt (krampjes, onrustig slapen) kunnen ook een teken zijn van overproductie. Maar aan de andere kant is het ook weer iets wat bij heel veel baby's voorkomt in de eerste maanden. Misschien dat je D. kan inbakeren tegen de onrust? En iets van Infacol tegen de krampjes?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel komt een baby ongeveer aan per week? Empty Re: hoeveel komt een baby ongeveer aan per week?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 19:31

heb je al contact met een lactatiekundige? Want in combinatie met je vorige berichtjes lijkt me dit echt een probleem wat bij overproductie hoort.



om de 2, 2,5 uur eten is trouwens wel een vrij normaal ritme hoor, zeker voor borstvoedingsbaby's.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel komt een baby ongeveer aan per week? Empty Re: hoeveel komt een baby ongeveer aan per week?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 19:34

Ik had geen overproductie en mijn kinderen kwamen ook minstens 500 gram aan die eerste 2 weken per week. Op borstvoeding groeien de kindjes veel harder de eerste tijd en dat is helemaal niet vreemd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel komt een baby ongeveer aan per week? Empty Re: hoeveel komt een baby ongeveer aan per week?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 20:29

Hier groeide mijn zoontje ook ontzettend hard en ook wel 500 gram per twee weken, ook nu bij J gaat het heel erg hard.

Maar je hebt ook last van overproductie he? Ik zou toch de lactatiekundige nog eens langs laten komen hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel komt een baby ongeveer aan per week? Empty Re: hoeveel komt een baby ongeveer aan per week?

Bericht  Wennes do 26 jul 2012 - 3:47

Ik heb contact gehad met cb en die zijn tevreden
Ook contact gehad met de lk en ze zegt dat er weinig te doen is aan de overproduktie. Ik zou wel ieder voeding in het begin een paar minuten kunnen kolven zodat de druk eraf is, maar volgens mij stimuleer je dan juist de produktie.

Het zou idd fijn zijn als de overproduktie minder werd.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel komt een baby ongeveer aan per week? Empty Re: hoeveel komt een baby ongeveer aan per week?

Bericht  Sanne do 26 jul 2012 - 4:52

Wennes, ik heb ook vanalles geprobeerd tegen de overproductie. Van eenmalig leegkolven tot vlak voor de voeding de ergste druk eraf halen. Dat had allemaal een averechts effect. Pas toen ik het met rust liet en accepteerde dat ik nou eenmaal een flinke hoeveelheid melk had, ging het heel langzaam de goede kant op. H. kon de heftige melkstroom steeds beter aan doordat ze groter en sterker werd. En H. had op den duur meer voeding nodig natuurlijk. Regeldagen heb ik helemaal niet gehad. Met een maand of 3 was mijn productie pas goed op H. afgestemd. Nu merk ik dat ik extra productie krijg als ik een keer extra kolf, maar als ik dat even achterwege laat, is de productie ook zo weer op peil.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel komt een baby ongeveer aan per week? Empty Re: hoeveel komt een baby ongeveer aan per week?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum