Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

11 maanden na bevalling aan de pil, spotting?

5 plaatsers

Ga naar beneden

11 maanden na bevalling aan de pil, spotting? Empty 11 maanden na bevalling aan de pil, spotting?

Bericht  Spring ma 23 jan 2012 - 2:19

Ik ben een paar weken geleden weer aan de pil gegaan. Maar heb nu al een paar keer een heel klein beetje bloedverlies gehad. Tijdens de strip, dus niet in de stopweek.
Zijn hier meer meiden mee bekend?
Zou het kunnen komen omdat je nu ineens na jaren weer aan de pil bent?
Of moet je lichaam na de bevalling anders wennen aan de pil?
Vroeger had ik dit namelijk nooit. Terwijl ik de pil wel 3 strips achter elkaar slikte.

Laatst aangepast door Spring op ma 23 jan 2012 - 2:29; in totaal 1 keer bewerkt
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

11 maanden na bevalling aan de pil, spotting? Empty Re: 11 maanden na bevalling aan de pil, spotting?

Bericht  Pussycat ma 23 jan 2012 - 2:27

Hou je geen stopweek? Of bedoel je dat je spotting hebt buiten je stopweek om? Dat is wel een verschil....

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

11 maanden na bevalling aan de pil, spotting? Empty Re: 11 maanden na bevalling aan de pil, spotting?

Bericht  Spring ma 23 jan 2012 - 2:29

Buiten de stopweek, dit is mijn eerste pilstrip.
Ik slik trouwens gewoon microgynon 30.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pussycat ma 23 jan 2012 - 2:31

Misschien is de pil te licht voor je? Je hormoonhuishouding is in de loop der jaren misschien ook wel verandert. Wat zegt je huisarts? Als je het veel hebt is straks de pil misschien niet meer betrouwbaar.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Spring ma 23 jan 2012 - 2:33

Oeh, dat is wel een goede.
Ik zal het even in de gaten houden en anders ook met mijn huisarts bespreken.
Mijn linkerborst is af en toe ook gevoelig, net als het toeschietreflex gevoel zeg maar.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pussycat ma 23 jan 2012 - 2:45

Dat toeschietreflex gevoel heb ik ook nog steeds haha.
Vooral links ook gek eigenlijk... Terwijl er rechts bij mij altijd meer uit kwam maar ja...
Dat heeft dus niet met de pil te maken denk ik.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  PapillonRose ma 23 jan 2012 - 3:10

Ik ging al sneller na de bevalling weer aan de pil. En hier vrijwel elke maand last gehad van spotting. Omdat ik dat zat was ben ik daarom weer gestopt met de pil, doe mij dan liever maar mijn onregelmatige en lange cyclus dan minstens 1x per week bloedverlies. Na het stoppen met de pil ook geen last meer gehad, dus hier had het echt met de pil te maken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Ayla ma 23 jan 2012 - 3:29

Ik heb dat ook, inmiddels mijn 3de pilstrip en weer spotting... Toch de huisarts maar is ervoor bellen, ik zag er geen kwaad in, maar moet echt nog niet aan een tweede denken!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Annie24 ma 23 jan 2012 - 9:01

Ik denk ook dat de pil te licht is voor je en dat je daardoor die spotting hebt.

Vaak als je al snel na de bevalling begint met de pil, zonder een menstruatie af te wachten, heb je het ook.
Daar is nu bij jou geen sprake van, dus ik gok dat hij te licht is doordat je hormoonwaardes zijn veranderd.

Ik ben zelf pas na 9 maanden weer aan de pil begonnen. In mijn omgeving hoorde ik naar mijn idee iets te vaak dat vrouwen spotting en/of doorbraakbloedingen kregen als ze direct na de bevalling weer met de pil begonnen. Ik heb nog dezelfde pil als voor mijn zwangerschap en nergens last van gehad. Ben nu aan mijn 3e strip bezig.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 9:06

Hier na de bevalling eerst eventjes niks gebruikt. Daarna cerazette gebruikt icm borstvoeding. Daarbij had ik alleen maar heel af en toe een doorbraakbloeding. Inmiddels geef ik al even geen borstvoeding meer en ben weer aan mijn gewone pil net als voorheen. Nu de 2e strip hiervan.

Wat ik wel vreemd vond is dat ik ondanks, dat ik de pil doorgeslikt had, gewoon een volle week ongesteld was.

Normaal gesproken hou ik eigenlijk wel een stopweek, maar nu dus even niet gedaan. Ik moet er overigens wel heel erg aan wennen weer om dat ding te nemen. Komt nogal eens voor dat ik in mijn bed lig en ineens bedenk dat ik de pil voor die dag nog in moet nemen. Heb hem hierdoor ook al eens een dag vergeten.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 ma 23 jan 2012 - 9:43

Mama2be; bij je tandenborstel zetten! Hier hebben we een bekertje aan de muur hangen waar onze tandenborstels instaan, daar staat nu ook mijn pilstrip in. Ik moet toch elke avond mijn tanden poetsen, dus zie dan meteen het stripje en anders hoor ik hem wel als ik de tandenborstel terug zet in het bekertje Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 10:30

Annie24 schreef:Mama2be; bij je tandenborstel zetten! Hier hebben we een bekertje aan de muur hangen waar onze tandenborstels instaan, daar staat nu ook mijn pilstrip in. Ik moet toch elke avond mijn tanden poetsen, dus zie dan meteen het stripje en anders hoor ik hem wel als ik de tandenborstel terug zet in het bekertje Laughing

Dat is eigenlijk wel beter ja, eerder lag mijn strip ook altijd op de badkamer. Sinds ik weer aan de pil ben na de bevalling, is die in de keuken belandt. Vraag me niet waarom 11 maanden na bevalling aan de pil, spotting? 394967 , niet echt een handige plek blijkt wel haha

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: