Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

+19
Novalee
Fiwen
Liadan
Fearie
M@niek
Flip Fluitketel
Star007
Happydobby
Océane
teletascha
Flow
Ayla
Susan
PapillonRose
Tania
Printje
Limburg85
Mamsie
Flower_L
23 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Flower_L za 21 jan 2012 - 10:39

Ik onthoud de naam ook susan. L heeft momenteel ook weer rug vol eczeemachtige plekken , vorig jaar ook in winter. Slaapt al tijdje slechter door o.a. jeuk, heel zielig. Soms barst het open en zijn het net open windjes. Wij smeren ook die hormoonzalf maar ik vind het naar spul.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Printje za 21 jan 2012 - 10:41

Susan schreef:Ja, dat weet ik inderdaad nog, volgens mij komt dat dan gewoon doordat de huid daar beschadigd is, dan kan zo'n bacterie natuurlijk makkelijk naar binnen dringen. Daarom had ik ook die Cicaplast erbij, voor de open plekjes. Naar mijn idee geneest de huid daardoor echt sneller.

Oke dank je wel, ik ga die naam goed onthouden. Want die krentenbaard toen...ik heb nooit geweten dat kindjes daar zo ziek van worden.

Is het bij je meisje inmiddels al weg? Of komt het ook steeds terug net zoals bij R
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Susan za 21 jan 2012 - 10:45

Flower_L schreef:Ik onthoud de naam ook susan. L heeft momenteel ook weer rug vol eczeemachtige plekken , vorig jaar ook in winter. Slaapt al tijdje slechter door o.a. jeuk, heel zielig. Soms barst het open en zijn het net open windjes. Wij smeren ook die hormoonzalf maar ik vind het naar spul.

Heeft de huisarts er nog wel recentelijk naar gekeken? Yrsa heeft ook een keer van die eczeemplekjes op haar rug gehad en toen was het een soort schimmelinfectie, daar heeft ze toen ook een zalfje voor gekregen en dat hielp heel goed. Er zat toen ook wel iets van hydrocortison doorheen, maar we moesten het maar een beperkte tijd smeren en toen was het ook echt weg. Dat zou ik dus eerst wel even proberen. Als het echt eczeemplekjes zijn kun je La Roche-Posay Lipikar Baume
gebruiken, dat zit in een grote tube en is speciaal voor op het lichaam en heel geschikt voor eczeem. Er zijn ook nog allerlei badspulletjes van La Roche-Posay, die zou je ook kunnen proberen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Susan za 21 jan 2012 - 10:47

Printje schreef:

Oke dank je wel, ik ga die naam goed onthouden. Want die krentenbaard toen...ik heb nooit geweten dat kindjes daar zo ziek van worden.

Is het bij je meisje inmiddels al weg? Of komt het ook steeds terug net zoals bij R

Bij Yrsa viel die krentenbaard toen gelukkig mee, maar ik weet nog wel dat R er zo ziek van was inderdaad. Ik heb het zelf ook een paar keer gehad in mijn leven, de eerste keer was ik 17 en toen was ik ook flink ziek, echt koorts en beroerd. Latere keren was dat ook veel minder, toen had ik een pijnlijk en vervelend plekje, maar verder niks.

Yrsa's wangetjes zijn inmiddels aardig gaaf, alleen als ze niet helemaal fit is speelt het nog wel eens een klein beetje op. Als ik foto's zie van rond haar eerste verjaardag dan schrik ik wel hoe vurig haar wangetjes toen waren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Flower_L za 21 jan 2012 - 10:50

Dinsdag heeft mn vriend vrije dag en gaat hij naar sowieso naar huisarts omdat l laats heftig reageerde op beetje pindakaas. Kan hij dit meteen vragen. Plekjes zijn nu rustig maar niet weg. Smeren ook met vaseline, om vet te houden (advies ha). Wil niet onnodig hormoonzalf smeren.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Flip Fluitketel za 21 jan 2012 - 10:51

J. heeft een extreem droge huid en last van atopisch eczeem over gehele lichaam. Dagelijks smeren we haar in met vette zalf en ook smeerde we eerst Hydrocortison zalf, dit mocht bepaalde tijd gesmeerd worden maar hielp niet tegen het eczeem en nu smeren we tijdelijk met Triamcinolon zalf deze zalf lijkt nu wel aan te slaan, maar mogen we ook niet te lang gebruiken. Ben benieuwd als we stoppen met de Triamcinolon of de eczeem terug komt.

Verder smeren we alleen sudocreme op de billen als ze rood/vurig zijn en krijgt ze haarlotion in haar haren.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Ayla za 21 jan 2012 - 10:58

Ik smeer standaard creme op haar billen omdat ze in het begin hele erge luieruitslag heeft gehad, ook met het idee dat er dan al een beschermlaagje opzit.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Star007 za 21 jan 2012 - 11:09

Ayla schreef:Ik smeer standaard creme op haar billen omdat ze in het begin hele erge luieruitslag heeft gehad, ook met het idee dat er dan al een beschermlaagje opzit.
Ja kan me voorstellen dat je dat dan preventief doet.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  M@niek za 21 jan 2012 - 11:15

sudocreme alleen bij rode billetjes, en heel soms bodylotion van zwitsal. Af en toe ook goedemorgen haarlotion van zwitsal maar dat vind ik gewoon heerlijk ruiken haha.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Fearie za 21 jan 2012 - 11:27

Ik smeer D 2x op een dag in met creme, maar dan alleen armen en benen vanwege droge huid. Om de dag gaat ie in bad en daarna word ie ingesmeerd met olie. Beide van Neutral.
Voor luieruitslag en wat rode plekken gebruik ik Sudo en voor andere plekjes Bepathen.

Haarlotion en andere dingen doe ik niet aan smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Liadan za 21 jan 2012 - 21:35

Ik smeer alleen bepanthen als ze rode billen hebben (dat heeft Kian nog niet gehad, Yara een paar keer een beetje). En nu in de winter voor ze naar buiten gaan soms wat vaseline op de wangen bij Yara.
Yara krijgt regelmatig wat spul in haar haar voor haar krullen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Fiwen za 21 jan 2012 - 21:57

Wij gebruiken sudocreme op haar billetjes en verder alleen La Roche Possai Lipikar Baume, op advies van Susan en we willen echt niks anders meer. Super spul, we gebruiken ook de wascreme ervan (Surgras). Sinds we die spullen gebruiken is haar eczeem helemaal verdwenen en hebben we in een jaar tijd nog maar 2x hormoonzalf moeten gebruiken.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 21:58

Na het douche smeren we hem in met olie ( van natusan )
En verder alleen als het nodig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Novalee za 21 jan 2012 - 22:08

We smeren N. meerdere keren per dag in met vaseline, die van Etos eigen merk want die smeert veel soepeler dan die van Vaseline. Verder smeer ik af en toe met hydrocortison, ook i.v.m. eczeem.

Vraagje aan de andere mama's met eczeemkindjes; hebben jullie nog een tip waarmee je de hoofdhuid goed in kan smeren? N. heeft daar veel droge plekjes maar het is door haar haar lastig smeren met de vaseline of hormoonzalf. Daardoor wordt het ook heel vettig en gaat het wat muffig ruiken. We doen haar maar één keer per week in bad omdat haar huid daar heel sterk op reageert. Ze heeft voornamelijk plekken op haar benen en die worden dan binnen een paar tellen echt al vuurrood.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Mida4you za 21 jan 2012 - 23:20

Als ze onder de douche weg komt of uit bad smeren we haar lekker in met body lotion. Daarna haar lotion omdat het zo lekker ruikt. Sudo creme smeren we alleen als ze rode billetjes heeft.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 23:40

Vaseline Cetomacrogol creme tegen de droge huid, Locoid (hormoon-) zalf tegen het eczeem (beide op doktersrecept) en heel soms bodylotion van Zwitsal, maar eigenlijk doe ik dat heel weinig. Wel Zwitsal gel voor de haartjes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  -Ieniemienie- zo 22 jan 2012 - 0:48

Bepanthen als ze rode billen hebben, Vaseline op droge wangen en handjes.
Wat haarlotion in M haar haren.

Toen T net geboren was had hij een droog huidje en ging helemaal vervelen. Toen hebben we hem elke dag met olie ingesmeerd (advies van de kraamhulp) Maar zodra dat over was ben ik daarmee gestopt.

Gelukkig ook 2 kindjes met een normale huis, dat scheeld een hoop denk ik.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 0:50

Ik smeer M na het badderen in met bodylotion en als hij rode billetjes heeft smeer ik er sudocrem op. Meer niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Ezzer zo 22 jan 2012 - 1:06

Sudocreme bij rode billetjes, talkpoeder bij rode plooitjes, vaseline bij als hij schrale wangen heeft, af en toe bodylotion na z'n bad en ook af en toe haarlotion.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 1:10

Ik gebruik eigenlijk alleen maar bodylotion in de zomer. Verder gebruik ik Sudocreme, badschuim voor in bad en soms gel voor in z'n haar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Fiwen zo 22 jan 2012 - 2:01

Novalee schreef:We smeren N. meerdere keren per dag in met vaseline, die van Etos eigen merk want die smeert veel soepeler dan die van Vaseline. Verder smeer ik af en toe met hydrocortison, ook i.v.m. eczeem.

Vraagje aan de andere mama's met eczeemkindjes; hebben jullie nog een tip waarmee je de hoofdhuid goed in kan smeren? N. heeft daar veel droge plekjes maar het is door haar haar lastig smeren met de vaseline of hormoonzalf. Daardoor wordt het ook heel vettig en gaat het wat muffig ruiken. We doen haar maar één keer per week in bad omdat haar huid daar heel sterk op reageert. Ze heeft voornamelijk plekken op haar benen en die worden dan binnen een paar tellen echt al vuurrood.

Sinds wij ivp vaseline de producten van La Roche Possay Lipikar gebruiken heeft J.uul amper meer eczeem en droge plekken gehad. Op haar hoofdje smeren we niks, we wassen haar haartjes 2 keer per week met Neutral baby shampoo en dat gaat over het algemeen erg goed. Als ze veel droge plekjes op haar hoofdje heeft dan wassen we haar haartjes met de Lipikar Surgras (ook van la roche possay) en dan is het met 2x wassen weer een heel stuk beter. Die 'zeep' heeft een terugvettende werking waardoor er een lekker zacht olie laagje achter blijft maar de haartjes worden er niet vet van.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 2:13

wij gebruiken zo min mogelijk, eigenlijk alleen zinkzalf bij luieruitslag en verder niks. Ze wordt vaak alleen met water gewassen en heel af en toe een beetje kindershampoo in de haren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Printje zo 22 jan 2012 - 2:14

Als ik jullie ervaringen zo hoor dan ga ik morgen toch maar eens kijken voor die La Roche producten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Fiwen zo 22 jan 2012 - 2:31

Printje schreef:Als ik jullie ervaringen zo hoor dan ga ik morgen toch maar eens kijken voor die La Roche producten.

Groot gelijk, ik vind het heel jammer dat ik het niet een half jaar eerder gedaan heb.
Misschien dat Susan een andere mening heeft maar ik zou als tip willen geven om dan te starten met de Lipikar Baume (om in te smeren) en de Lipikar Surgras (om te wassen). Die zijn beide erg vettig en laten een lekker zacht laagje achter. Succes ermee, laat je weten wat je er van vindt?
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 3:59

Ik gebruik alleen haarlotion als ze een bad hairday heeft, en bij luieruitslag (vaak bij de schaamlipjes) daktarin (anti-schimmelcreme is dat).

En mochten we bijv ver op de fiets gaan als het koud is, een vette creme beetje op de wangetjes, maar verder eigenlijk heel weinig omdat ze bijv ook geen droog huidje ofzo heeft, maar wel lekker zacht!

Y. zet ik wel elke dag onder de douche, maar om de dag of zelfs om de 2 dagen was ik haar met wasgel & shampoo voor de haren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? - Pagina 2 Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum