juffen, welke registratiemethode bij kleuters?
+4
Rebecca
ekiaam87
GeKKiE
Lejow
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
juffen, welke registratiemethode bij kleuters?
Voor de juffen hier, welke registratiemethode gebruiken jullie om te registreren wat de kleuters beheersen of niet?
Of als je een andere groep draait, weet je welke ze bij jullie bij de kleuters gebruiken?
En wat is jullie ervaring ermee?
Of als je een andere groep draait, weet je welke ze bij jullie bij de kleuters gebruiken?
En wat is jullie ervaring ermee?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: juffen, welke registratiemethode bij kleuters?
Wij gebruiken als volgsysteem bij de kleuters Pravoo.
Dan registreer je op de gebieden; kringgedrag, speelgedrag, werkgedrag, sociaal emotioneel gedrag, taal, motoriek, zintuigelijke ontwikkeling, hoeveelheden/ordenen en redzaamheid.
Dit is allemaal digitaal, maar alleen op school op de computer in te vullen.
Dan registreer je op de gebieden; kringgedrag, speelgedrag, werkgedrag, sociaal emotioneel gedrag, taal, motoriek, zintuigelijke ontwikkeling, hoeveelheden/ordenen en redzaamheid.
Dit is allemaal digitaal, maar alleen op school op de computer in te vullen.
GeKKiE- Prater
- Aantal berichten : 801
Punten : 840
Wij gebruiken een combi van GOVK met mijn eigen ontworpen observatielijst (scriptie onderwerp)
We hebben hem dit schooljaar pas 1x gebruikt (govk observeer je iedere 8 weken geloof ik en wij doen begin groep 1, eind groep 1 + begin groep 2 (zelfde lijst) en eind groep 2)
We hebben hem dit schooljaar pas 1x gebruikt (govk observeer je iedere 8 weken geloof ik en wij doen begin groep 1, eind groep 1 + begin groep 2 (zelfde lijst) en eind groep 2)
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Pravoo vul je trouwens in als de kinderen net binnen zijn, half groep 1, eind groep 1, half groep 2, eind groep 2.
Gelijk met de Cito's dus....
Dat zijn ook de momenten van oudergesprekken.
Gelijk met de Cito's dus....
Dat zijn ook de momenten van oudergesprekken.
GeKKiE- Prater
Wij hebben dus voor soc-emo de lijsten van cito, en op alle andere gebieden een lijst met zo goed als alle!! Leervoorwaarden (maar 260 onderdelen per kind)... Zelf ontworpen door een collega.
Ik vind dat ding echt een drama!
Ik ben zelf erg tevreden over kijk! maar het schijnt dat voor ik er kwam werken er al tig keer gewisseld is..
Hoe is jullie ervaring er mee?
Ik vind dat ding echt een drama!
Ik ben zelf erg tevreden over kijk! maar het schijnt dat voor ik er kwam werken er al tig keer gewisseld is..
Hoe is jullie ervaring er mee?
Lejow- Lady Post-a-lot
Bij ons op school zijn de kleutergroepen net gestart met kleuterplein. Hier zitten ook registratieformulieren bij. Voor sociaal emotioneel nemen we door de hele school 2x per jaar de scol (sociale competentie observatie lijst) af, dit sluit aan bij onze methode kinderen en hun sociale talenten.
Wij hebben Kijk bij de kleuters en vanaf groep 3 Zien.
Gast- Gast
_Liv schreef:Wij hebben Kijk bij de kleuters en vanaf groep 3 Zien.
Oeh.. Jaloers.. haha
Lejow- Lady Post-a-lot
Al moet ik zeggen dat ik geen idee heb hoe het werkt, want ik heb zelf geen kleuters. Ik denk dat jij het beter weet, haha!
Gast- Gast
Kijk is veel werk, maar wel zeer compleet en overzichtelijk. Geeft van alle punten precies weer of Pietje onder, op, of boven de lijn van zijn leeftijd zit.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik ga meteen eens even kijken naar Kijk.
Ben zelf wel tevreden over Pravoo, alleen jammer dat je het niet thuis kan invullen.
Ben zelf wel tevreden over Pravoo, alleen jammer dat je het niet thuis kan invullen.
GeKKiE- Prater
Wij hebben Zien! voor sociaal emotionele ontwikkeling maar vinden hem nog niet zo fijn (begin van schooljaar mee begonnen)
Wij gebruiken van de govk de taal en reken kant en een klein stukje sociaal emotioneel (omgang met anderen)
Wij gebruiken van de govk de taal en reken kant en een klein stukje sociaal emotioneel (omgang met anderen)
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Dorr schijnt heel goed te zijn! http://www.dorr-onderwijs.nl/
Net een presentatie over gehad deze week, zag er mooi uit.
Ik heb zelf fasenlijsten gemaakt samen met mijn collega. Compleet met materiaal waarmee je de kids kunt testen. Wij hebben ze gemaakt voor taal/lezen, rekenen en motorische ontwikkeling. Wij screenen de kids 4x per jaar, aan het begin en eind van elke fase.
Bevalt tot nu toe erg goed! Hopelijk vindt de inspectie dat in april ook
Net een presentatie over gehad deze week, zag er mooi uit.
Ik heb zelf fasenlijsten gemaakt samen met mijn collega. Compleet met materiaal waarmee je de kids kunt testen. Wij hebben ze gemaakt voor taal/lezen, rekenen en motorische ontwikkeling. Wij screenen de kids 4x per jaar, aan het begin en eind van elke fase.
Bevalt tot nu toe erg goed! Hopelijk vindt de inspectie dat in april ook
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Klinkt goed!!
Ga eens even de link bekijken..
Ga eens even de link bekijken..
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb gewerkt met Kijk! en met Piramide.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ook wij gebruiken Pravoo en alle andere gegevens zoals overige observaties, oudergesprekken, uitslagen cito verwerken wij in Parnassys. Ik vind het ideaal dat die dingen ook via internet werken.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij gebruiken ook Parnassys.
Werkt prima!
Werkt prima!
GeKKiE- Prater
Wij hebben ook Parnassys maar dat is bij ons voor de Cito-scores en voor de andere groepen ook resultaten van de methodetoetsen en verslagen van de oudergesprekken etc.
Aziraphale- Ratel
Aziraphale schreef:Wij hebben ook Parnassys maar dat is bij ons voor de Cito-scores en voor de andere groepen ook resultaten van de methodetoetsen en verslagen van de oudergesprekken etc.
Hiervoor gebruiken wij het dus ook, wij maken er ook groepsplannen ed mee. Ik vind het ook erg fijn werken, ik vind het alleen jammer dat je niets kunt met de opmaak vd tekst zoals bijvoorbeeld iets cursief zetten ofzo.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Aziraphale schreef:Wij hebben ook Parnassys maar dat is bij ons voor de Cito-scores en voor de andere groepen ook resultaten van de methodetoetsen en verslagen van de oudergesprekken etc.
Hiervoor gebruiken wij het dus ook, wij maken er ook groepsplannen ed mee. Ik vind het ook erg fijn werken, ik vind het alleen jammer dat je niets kunt met de opmaak vd tekst zoals bijvoorbeeld iets cursief zetten ofzo.
Wij gaan er nu ook de groepsplannen in maken. Op mijn vorige school deden we dat al.
We hebben een uitgebreid ouderportaal waarbij ouders kunnen inloggen, erg handig.
Ik vind de opmaak inderdaad ook jammer, en er mag van mij wel een autocorrectie in
Laatst aangepast door Aziraphale op zo 22 jan 2012 - 10:42; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale- Ratel
Aziraphale schreef:Printje schreef:Aziraphale schreef:Wij hebben ook Parnassys maar dat is bij ons voor de Cito-scores en voor de andere groepen ook resultaten van de methodetoetsen en verslagen van de oudergesprekken etc.
Wij gaan er nu ook de groepsbelangen in maken. Op mijn vorige school deden we dat al.
We hebben een uitgebreid ouderportaal waarbij ouders kunnen inloggen, erg handig.
Ik vind de opmaak inderdaad ook jammer, en er mag van mij wel een autocorrectie in
We hebben geen ouderportaal erin. Ik vind het ook fijn dat je op de leerlingkaart vanalles terug kan vinden,zoals bijv. emailadres maar ook eerdere verslagen enzo.
Ik heb er naast, dat opmaakverhaal, echt niets op aan te merken, fijn programma.
Printje- Lady Post-a-lot
Al is autocorrectie dus niet zaligmakend...m'n iPad maakt van 'groepsplannen' steeds 'groepsbelangen'
Aziraphale- Ratel
_Chance schreef:Ik heb gewerkt met Kijk! en met Piramide.
Met Piramide werkte ik op een kinderdagcentrum. Misschien werd er bij ons niet uitgehaald wat er in zat, maar het gaf naar mijn mening niet echt een duidelijke score op verschillende gebieden. Vooral de taal was, misschien omdat het voorschoolse educatie was, erg belangrijk.
_Muppit- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 364
Soortgelijke onderwerpen
» Juffen; thema Robots..(kleuters)
» Op zoek naar plaatjes als picto's voor de kleuters (juffen?)
» 29 kleuters, hoe dan?
» Pictogrammen voor bij de kleuters: Help
» Praatspel voor kleuters
» Op zoek naar plaatjes als picto's voor de kleuters (juffen?)
» 29 kleuters, hoe dan?
» Pictogrammen voor bij de kleuters: Help
» Praatspel voor kleuters
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: