Juffen; thema Robots..(kleuters)
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Juffen; thema Robots..(kleuters)
Hoi hoi
Ik wil over 2-3 weken met het thema Robots gaan werken, subthema kleur en vorm, ik heb al het eea bedacht maar ben benieuwd of jullie nog andere ideeën hebben.
Ik heb oa; het uit elkaar halen van apparatuur, en de materialen daarna sorteren. Een eigen robot ontwerpen.
Ik wil over 2-3 weken met het thema Robots gaan werken, subthema kleur en vorm, ik heb al het eea bedacht maar ben benieuwd of jullie nog andere ideeën hebben.
Ik heb oa; het uit elkaar halen van apparatuur, en de materialen daarna sorteren. Een eigen robot ontwerpen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Juffen; thema Robots..(kleuters)
Misschien is het handig om te beschrijven wat je al bedacht hebt, zodat we een beetje weten in elke hoek we kunnen meedenken.
Wat misschien ook leuk is, is filmpjes kijken over wat robots allemaal voor de mensen nu al doen. Denk daarbij aan de fabrieksrobots zoals worden gebruikt bij het in elkaar zetten van auto's etc. Gewoon filmpjes van you tube of o.i.d en daar dan een kring gesprek met een filosofische inslag. Je zal verbaast zijn over de antwoorden van de kinderen en hoe inventies die zijn.
Wat misschien ook leuk is, is filmpjes kijken over wat robots allemaal voor de mensen nu al doen. Denk daarbij aan de fabrieksrobots zoals worden gebruikt bij het in elkaar zetten van auto's etc. Gewoon filmpjes van you tube of o.i.d en daar dan een kring gesprek met een filosofische inslag. Je zal verbaast zijn over de antwoorden van de kinderen en hoe inventies die zijn.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Silly one dat heb ik idd ooit in stage gedaan maar is wel een erg leuk idee.
Alle ideeën zijn welkom eigenlijk hahaha, ik heb wat kleine dingen, eigen robot maken/tekenen etc. Apparaten uit elkaar halen, met constructiematerialen robots maken. Samen in de kring bedenken waar we een robot voor zouden willen hebben.
Alle ideeën zijn welkom eigenlijk hahaha, ik heb wat kleine dingen, eigen robot maken/tekenen etc. Apparaten uit elkaar halen, met constructiematerialen robots maken. Samen in de kring bedenken waar we een robot voor zouden willen hebben.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb in een werkboekjevan kleur en vorm nog een robot-kleurplaat, waarbij je de vormen dezelfde kleur moet geven. Kan ik wel voor je scannen?
Met vormplakkertjes zelf een robot plakken op papier.
Lastig!! Mss bedenk ik nog wat.
Met vormplakkertjes zelf een robot plakken op papier.
Lastig!! Mss bedenk ik nog wat.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Kun je alle ouders vragen om de kinderen een behoorlijke doos mee te geven waar ze vast een hoofd en arm gaten uit hebben geknipt zodat het om het bovenlijfje past? Dan kun je met de kinderen robot gaan maken en kunnen ze zelf robotje spelen. Zorg je dat deze activiteit aan het einde van de week zit en gaan de kinderen allemaal als robot het weekend in
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Minx schreef:Kun je alle ouders vragen om de kinderen een behoorlijke doos mee te geven waar ze vast een hoofd en arm gaten uit hebben geknipt zodat het om het bovenlijfje past? Dan kun je met de kinderen robot gaan maken en kunnen ze zelf robotje spelen. Zorg je dat deze activiteit aan het einde van de week zit en gaan de kinderen allemaal als robot het weekend in
Die is gaaf
Nu zie ik weer wat voor me: robotdans/popping. Misschien ken je iemand die goed kan dansen die een gastles wil verzorgen? Of een stoere bovenbouwer of je doet zelf wat..kids zijn al snel tevreden
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Juffen: thema voor groep 3?
» Juffen: bovenbouwles rond thema 'water'?
» Leuke foto thema's? Update: Thema's op p. 5
» Thema wit!
» Thema prinsen en prinsessen...
» Juffen: bovenbouwles rond thema 'water'?
» Leuke foto thema's? Update: Thema's op p. 5
» Thema wit!
» Thema prinsen en prinsessen...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: