Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Juffen; thema Robots..(kleuters)

4 plaatsers

Ga naar beneden

Juffen; thema Robots..(kleuters) Empty Juffen; thema Robots..(kleuters)

Bericht  Printje di 21 aug 2012 - 8:24

Hoi hoi

Ik wil over 2-3 weken met het thema Robots gaan werken, subthema kleur en vorm, ik heb al het eea bedacht maar ben benieuwd of jullie nog andere ideeën hebben.

Ik heb oa; het uit elkaar halen van apparatuur, en de materialen daarna sorteren. Een eigen robot ontwerpen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juffen; thema Robots..(kleuters) Empty Re: Juffen; thema Robots..(kleuters)

Bericht  silly-one wo 22 aug 2012 - 5:33

Misschien is het handig om te beschrijven wat je al bedacht hebt, zodat we een beetje weten in elke hoek we kunnen meedenken.

Wat misschien ook leuk is, is filmpjes kijken over wat robots allemaal voor de mensen nu al doen. Denk daarbij aan de fabrieksrobots zoals worden gebruikt bij het in elkaar zetten van auto's etc. Gewoon filmpjes van you tube of o.i.d en daar dan een kring gesprek met een filosofische inslag. Je zal verbaast zijn over de antwoorden van de kinderen en hoe inventies die zijn.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Printje wo 22 aug 2012 - 8:30

Silly one dat heb ik idd ooit in stage gedaan maar is wel een erg leuk idee.

Alle ideeën zijn welkom eigenlijk hahaha, ik heb wat kleine dingen, eigen robot maken/tekenen etc. Apparaten uit elkaar halen, met constructiematerialen robots maken. Samen in de kring bedenken waar we een robot voor zouden willen hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Aziraphale do 23 aug 2012 - 18:11

Ik heb in een werkboekjevan kleur en vorm nog een robot-kleurplaat, waarbij je de vormen dezelfde kleur moet geven. Kan ik wel voor je scannen?
Met vormplakkertjes zelf een robot plakken op papier.

Lastig!! Mss bedenk ik nog wat.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Minx do 23 aug 2012 - 20:32

Kun je alle ouders vragen om de kinderen een behoorlijke doos mee te geven waar ze vast een hoofd en arm gaten uit hebben geknipt zodat het om het bovenlijfje past? Dan kun je met de kinderen robot gaan maken en kunnen ze zelf robotje spelen. Zorg je dat deze activiteit aan het einde van de week zit en gaan de kinderen allemaal als robot het weekend in smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Aziraphale do 23 aug 2012 - 20:56

Minx schreef:Kun je alle ouders vragen om de kinderen een behoorlijke doos mee te geven waar ze vast een hoofd en arm gaten uit hebben geknipt zodat het om het bovenlijfje past? Dan kun je met de kinderen robot gaan maken en kunnen ze zelf robotje spelen. Zorg je dat deze activiteit aan het einde van de week zit en gaan de kinderen allemaal als robot het weekend in smile

Die is gaaf Wink

Nu zie ik weer wat voor me: robotdans/popping. Misschien ken je iemand die goed kan dansen die een gastles wil verzorgen? Of een stoere bovenbouwer of je doet zelf wat..kids zijn al snel tevreden smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: