Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
+33
Snoes
Filoria
ingrid82
_Lana_
Steep
liesje
Twellie
Jella
Tiara
TGR
Muis
Viva
Clapperdie
*Lookie*
Lindsya
sharky
Flower_L
Puggle
Luthien
Jasmine
vlinder-19
Paper Crown
CCC
Lejow
Amber-
Triesje1983
moepie
Creabea_28
Caresses
Puzzle
Muppetje
Le Chat Noir
Alyssa
37 plaatsers
Pagina 19 van 40
Pagina 19 van 40 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40
Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
2CKC2 schreef:Lindsya schreef:Goedemiddag,
Ik ben ongesteld geworden vandaag. Ik ga vanavond mijn eerste spuit decapeptyl zetten. Ik ben nog nooit zo blij geweest dat het is gekomen. Maar het gaat weer spannend worden.
Alyssa, ik ben het eens met puzzle en creabea. Het ziet er beter uit dan voor je operatie en ik denk dat de arts ook zo over denkt anders laat die je niet in het weekend komen. Goed dat je postief blijft denken.
LCN, gaat snel bij jou. Goed dat alles rustig was. Ik heb Gonal F, die spuit is kant en klaar, dus ik hoef gelukkig niks zelf klaar te maken. Succes, ik ga voor je duimen.
Creabea, vervelend he dat wachten. Ik ga voor je duimen.
Groetjes
Moet jij niet eerst aan de pil?
Nee ik moest zelf wachten op mijn menstruatie dus ik had de pil niet nodig. Toen ik de eerste keer ivf deed hoefde ik ook niet aan de pil.
Maar jij was toch ook uit jezelf ongesteld geworden of heb ik het nu verkeerd?
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
CKC en ik volgen beide het lange protocol. Je begint dan met de pil als je ongesteld wordt en dan kunnen ze precies plannen wanneer je start met Decapeptyl enzo. Jij hebt blijkbaar het korte protocol! Leek me ook wel fijn .
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Le Chat Noir schreef:CKC en ik volgen beide het lange protocol. Je begint dan met de pil als je ongesteld wordt en dan kunnen ze precies plannen wanneer je start met Decapeptyl enzo. Jij hebt blijkbaar het korte protocol! Leek me ook wel fijn .
Oke, ik heb er nog nooit van gehoord dat je eerst aan de pil moet, mijn arts heeft er ook nooit wat van verteld. Ik merk wel dat het in ieder ziekenhuis anders aan toe gaat, ook qua wachtlijst. Ik moest gewoon zelf wachten op mijn menstruatie en de eerste dag van mijn menstruatie gelijk met de decapeptyl beginnen en 20 maart gaan we kijken of alles rustig is en als dat zo is dan mag ik gelijk beginnen met Gonal F.
Lindsya- Kletskop
Jij moet dan wat langer Decapeptyl spuiten zo te lezen. Ik heb nog nooit van gehoord zoals t bij jou gaat .
Maar je hebt lange en korte protocollen dat weet ik wel, het lange protocol wordt het meest bij jongere vrouwen met een eigen cyclus toegepast en is ook handiger voor een ziekenhuis om te kunnen plannen.
Maar je hebt lange en korte protocollen dat weet ik wel, het lange protocol wordt het meest bij jongere vrouwen met een eigen cyclus toegepast en is ook handiger voor een ziekenhuis om te kunnen plannen.
Le Chat Noir- Prater
Oke, dat wist ik niet dat er een lange en een korte protocol bestond. Bij de eerste keer hoefde ik ook geen pil te slikken en nu ook weer niet dus bij ons kijken ze denk ik niet na de leeftijd. Misschien is het verschillend in elk ziekenhuis, hoe hun het prettiger vinden. Ik weet het ook anders niet. Maar hoe lang moet of moest jij dan de pil slikken? En welke pil was dat dan? Wanneer heb jij weer je eerste echo?
Ik ben vandaag wat duizelig en helemaal niet lekker dus ik hoop dat de bijwerking zijn en niet dat ik ziek wordt. Maar we zien wel, vanavond weer de tweede spuit erin.
Ik ben vandaag wat duizelig en helemaal niet lekker dus ik hoop dat de bijwerking zijn en niet dat ik ziek wordt. Maar we zien wel, vanavond weer de tweede spuit erin.
Lindsya- Kletskop
Ja ieder ziekenhuis is anders, het zal niet veel uitmaken?? Ik moet ook weer perse 's ochtends spuiten .
Ik moest gewoon 1 strip slikken vd pil, had de Microgynon.
Woensdag 7/3 heb ik de eerste echte echo/follikelmeting, ben echt zo benieuwd of er nu al meer te zien is dan bij de vorige poging. Maar probeer maar nergens echt op te hopen.
Ik heb nu al last van mijn buik..broek knelt voor mijn gevoel. Verder af en toe opvliegers, hoofdpijn en wat duizelig. Stemmingswisselingen af en toe. Maar over t algemeen gaat t goed hoor . Mag niet klagen! Ik drink veel water, dat helpt voor mijn gevoel. En voldoende slaap...
Lijkt me op zich wel een bijwerking bij jou...hopelijk word je niet ziek! Rustig aan en lekker op tijd naar bed!
Ik heb vandaag wel een redelijk druk dagje gehad en dat merk ik dan wel, ik ga dus zo ook even lekker languit op de bank.
Ik moest gewoon 1 strip slikken vd pil, had de Microgynon.
Woensdag 7/3 heb ik de eerste echte echo/follikelmeting, ben echt zo benieuwd of er nu al meer te zien is dan bij de vorige poging. Maar probeer maar nergens echt op te hopen.
Ik heb nu al last van mijn buik..broek knelt voor mijn gevoel. Verder af en toe opvliegers, hoofdpijn en wat duizelig. Stemmingswisselingen af en toe. Maar over t algemeen gaat t goed hoor . Mag niet klagen! Ik drink veel water, dat helpt voor mijn gevoel. En voldoende slaap...
Lijkt me op zich wel een bijwerking bij jou...hopelijk word je niet ziek! Rustig aan en lekker op tijd naar bed!
Ik heb vandaag wel een redelijk druk dagje gehad en dat merk ik dan wel, ik ga dus zo ook even lekker languit op de bank.
Le Chat Noir- Prater
Alyssa, hoe waren je bloedresultaten?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Het zou zeker niet uitmaken, als het maar resultaat opleverd. Ik moet tussen 16.00 uur en 20.00 uur prikken elke dag maar wel het liefst op dezelfde tijd dus doe ik het om 19.00 uur elke avond.
Spannend 7/3, ik ga heel hard voor je duimen dat het er meer zijn dan de vorige keer. Ik denk dat het bij mij ook bijwerkingen zijn. Nu gaat het gelukkig wel weer. Ik kan me de vorige keer niet herinneren dat ik last had van bijwerkingen. Gelukkig ga het prikken wel goed bij mij, ik durf het nog steeds bij mij, alleen let ik wel op dat mijn zoontje het niet ziet want dat vind ik niet nodig. Vanmiddag heb ik ook even samen met mijn zoontje op de bank gelegen, lekker tv gekeken samen en daarna gegeten en toen knapte ik gelukkig op. Hopen dat het zo blijft.
Spannend 7/3, ik ga heel hard voor je duimen dat het er meer zijn dan de vorige keer. Ik denk dat het bij mij ook bijwerkingen zijn. Nu gaat het gelukkig wel weer. Ik kan me de vorige keer niet herinneren dat ik last had van bijwerkingen. Gelukkig ga het prikken wel goed bij mij, ik durf het nog steeds bij mij, alleen let ik wel op dat mijn zoontje het niet ziet want dat vind ik niet nodig. Vanmiddag heb ik ook even samen met mijn zoontje op de bank gelegen, lekker tv gekeken samen en daarna gegeten en toen knapte ik gelukkig op. Hopen dat het zo blijft.
Lindsya- Kletskop
Niet zo goed..Lejow schreef:Alyssa, hoe waren je bloedresultaten?
Mijn oestradiolwaarde was maar 17, terwijl deze gemiddeld op dag 12 tussen de 150 en 250 ligt. Dat is de waarde in je bloed waar je aan kan zien of je ei dus goed rijpt, wat bij mij dus wederom niet het geval is.
Ik snap er niets meer van, waarom werd ik dan 2 weken geleden wel gewoon spontaan ongesteld? Mijn lichaam houdt me echt voor de gek. Verder ben ik niet eens heel verdrietig, ik weet niet eens meer hoe ik me moet voelen. Onbewust geloof ik er denk ik toch nog steeds in.
Alyssa- Prater
- Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11
He verdorie, wat naar zeg Heb nog zo aan je gedacht vandaag!!
Hoe groot is de kans dat het nu als nog komt?
Of had het sowieso al lang gestegen moeten zijn?
Hoe groot is de kans dat het nu als nog komt?
Of had het sowieso al lang gestegen moeten zijn?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Alyssa, balen meis. Is er nog een kans dat het gaat stijgen of zit dat er niet in? Wat gaat de arts nu verder doen of wordt de clomid verhoogd?
Lindsya- Kletskop
Lindsya schreef:Alyssa, balen meis. Is er nog een kans dat het gaat stijgen of zit dat er niet in? Wat gaat de arts nu verder doen of wordt de clomid verhoogd?
Ben ik ook benieuwd naar. Wel balen zeg . Misschien dat het wat langzamer gaat maar verder heus wel goed komt?? Ik hoop het zo voor je! Kan me voorstellen dat je even 'niks' voelt, gewoon uit zelfbescherming.
Le Chat Noir- Prater
@ Triesje, Wat fijn dat je zo goed geholpen wordt op de FEM-poli. Ziet het er naar uit dat je binnen 3 maanden geopereerd wordt en waar hangt dat precies vanaf?
@ LCN, Over het adoptiegebeuren, ik sta nog steeds onder controle van een internist dus ze kunnen het niet verzwijgen, denk dat dat ook wel strafbaar zou zijn. Mochten we voor die keuze komen te staan, dan zou ik dat ook eerst wel goed willen weten, voordat je er al geld en tijd in hebt gestoken en dat ze dan opeens zeggen, oh maar dan kunnen we niets voor je betekenen.
Die uitgangsecho, is dat om te kijken of je helemaal schoon bent vanbinnen? En daarna dus de stimulerende hormonen mag beginnen? Pff, zelf de spuit klaar maken lijkt me helemaal niks... Ik ben zo blij dat de Puregon in een prikpen zit. Hoef alleen een naaldje op te zetten, afmeten en prikken maar. Met een slaapdronken hoofd ook nog eens, aangezien ik het iedere ochtend om half 7 nog liggend in bed doe.
@ Alyssa, Wat jammer dat het er nog niet helemaal goed uitziet. Ben ook benieuwd wat de arts nu gaat doen.
@ all, Afgelopen vrijdag de vierde echo alweer gehad en nog steeds geen groeiend follikel te zien. Gisterochtend is de puregon verhoogd naar 100 en morgen moet ik dan weer voor een echo. We zijn met de gyn het gesprek aangegaan hoe nu verder, omdat daar steeds heel veel onduidelijkheid over is. In principe wilde zij ons na deze ronde meteen doorsturen voor IVF, maar de operatie zou ook een optie zijn. Het leek haar wel een goed idee om na deze ronde sowieso even pauze e nemen, voordat we doorgaan met het volgende en we hebben bedenktijd gekregen of we nog voor de operatie zouden willen gaan of dat we meteen voor IVF gaan. Omdat de operatie ná IVF niet meer kan (of geen zin meer heeft), willen we toch voor de operatie gaan inclusief nog 3 rondes stimuleren. Een beetje alle opties benutten zeg maar.
Uiteraard hoop ik natuurlijk dat het niet zo ver hoeft te komen, maar hoewel ik optimistisch blijf heb ik niet de illusie dat dit het wondermiddel is dat ons zwanger gaat maken. Ik houd hoop maar ben al wel bezig met het 'wat als..'.
@ LCN, Over het adoptiegebeuren, ik sta nog steeds onder controle van een internist dus ze kunnen het niet verzwijgen, denk dat dat ook wel strafbaar zou zijn. Mochten we voor die keuze komen te staan, dan zou ik dat ook eerst wel goed willen weten, voordat je er al geld en tijd in hebt gestoken en dat ze dan opeens zeggen, oh maar dan kunnen we niets voor je betekenen.
Die uitgangsecho, is dat om te kijken of je helemaal schoon bent vanbinnen? En daarna dus de stimulerende hormonen mag beginnen? Pff, zelf de spuit klaar maken lijkt me helemaal niks... Ik ben zo blij dat de Puregon in een prikpen zit. Hoef alleen een naaldje op te zetten, afmeten en prikken maar. Met een slaapdronken hoofd ook nog eens, aangezien ik het iedere ochtend om half 7 nog liggend in bed doe.
@ Alyssa, Wat jammer dat het er nog niet helemaal goed uitziet. Ben ook benieuwd wat de arts nu gaat doen.
@ all, Afgelopen vrijdag de vierde echo alweer gehad en nog steeds geen groeiend follikel te zien. Gisterochtend is de puregon verhoogd naar 100 en morgen moet ik dan weer voor een echo. We zijn met de gyn het gesprek aangegaan hoe nu verder, omdat daar steeds heel veel onduidelijkheid over is. In principe wilde zij ons na deze ronde meteen doorsturen voor IVF, maar de operatie zou ook een optie zijn. Het leek haar wel een goed idee om na deze ronde sowieso even pauze e nemen, voordat we doorgaan met het volgende en we hebben bedenktijd gekregen of we nog voor de operatie zouden willen gaan of dat we meteen voor IVF gaan. Omdat de operatie ná IVF niet meer kan (of geen zin meer heeft), willen we toch voor de operatie gaan inclusief nog 3 rondes stimuleren. Een beetje alle opties benutten zeg maar.
Uiteraard hoop ik natuurlijk dat het niet zo ver hoeft te komen, maar hoewel ik optimistisch blijf heb ik niet de illusie dat dit het wondermiddel is dat ons zwanger gaat maken. Ik houd hoop maar ben al wel bezig met het 'wat als..'.
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
Lejow, het had normaal gezien al lang gestegen moeten zijn, al was het maar minimaal. Maar het was gewoon precies hetzelfde als donderdag. Ik weet dus eigenlijk helemaal niet wat er nu gaat gebeuren..
Lindsya, geen idee wat de arts nu verder gaat doen. Had gisteren de gynaecoloog van wacht aan de lijn, was te verbouwereerd om dingen te vragen en ik bespreek het ook gewoon liever allemaal met mijn eigen gynaecoloog. Ik denk dat de Clomid sowieso nog wel verhoogd kan worden hoor, als dat toch nodig blijkt te zijn.
LCN, dat zeg ik ook alsmaar tegen mezelf, dat mijn lichaam wellicht wel wat later is en dat het allemaal wel komt. Ik hoop dus morgen dat mijn follikel toch iéts gegroeid is, al is het maar 0,1 mm..
Luthien, jeetje meis wat balen dat er geen groeiende follikel te zien is . Welke dag zit je nu? Ik denk dat ik hetzelfde zou kiezen, eerst de operatie, later pas IVF als het dan nog niet lukt. Want als de operatie niet meer kan na IVF, krijg je misschien later spijt dat je die kans niet benut hebt. Ik ben ook van het principe dat ik echt alle kansen die er zijn wil benutten. Achteraf gezien zijn het dan misschien wel 'weggegooide' maanden (al zie ik dat zo niet, omdat ze toch vanalles geprobeerd hebben) maar dan weet je tenminste wel dat je zelf ook alles hebt geprobeerd... Ik hoop voor je dat er toch snel een groeiende follikel te zien is
All, ik weet niet zo goed wat er nu gaat gebeuren. Ik had gisteren de gynaecoloog van wacht gesproken, dus niet mijn eigen gynaecoloog. Morgenvroeg moet ik weer terug, verwacht dat hij weer een echo gaat maken om te kijken of er iets veranderd is t.o.v. afgelopen donderdag. Misschien gaat het gewoon wat trager allemaal? Al zou die waarde dan ook al hoger moeten zijn. Ik ga nu nog niet teveel speculeren, wacht morgen wel af wat de gynaecoloog zegt.
Ik moet wel zeggen dat ik het gewoon niet kan geloven dat mijn lichaam niet meewerkt. Ik kan en wil het niet geloven, want waar duiden al die andere vage klachten dan op? Waar komen die puistjes en die onzuivere huid dan vandaan, terwijl ik daar voor de operatie nog nooit last van heb gehad? Waarom werd ik dan precies 28 dagen na de operatie ongesteld? Ik wil gewoon niet geloven dat het zomaar toeval is en ik blijf gewoon echt hoop houden dat mijn lichaam wel mee zal gaan werken.
Lindsya, geen idee wat de arts nu verder gaat doen. Had gisteren de gynaecoloog van wacht aan de lijn, was te verbouwereerd om dingen te vragen en ik bespreek het ook gewoon liever allemaal met mijn eigen gynaecoloog. Ik denk dat de Clomid sowieso nog wel verhoogd kan worden hoor, als dat toch nodig blijkt te zijn.
LCN, dat zeg ik ook alsmaar tegen mezelf, dat mijn lichaam wellicht wel wat later is en dat het allemaal wel komt. Ik hoop dus morgen dat mijn follikel toch iéts gegroeid is, al is het maar 0,1 mm..
Luthien, jeetje meis wat balen dat er geen groeiende follikel te zien is . Welke dag zit je nu? Ik denk dat ik hetzelfde zou kiezen, eerst de operatie, later pas IVF als het dan nog niet lukt. Want als de operatie niet meer kan na IVF, krijg je misschien later spijt dat je die kans niet benut hebt. Ik ben ook van het principe dat ik echt alle kansen die er zijn wil benutten. Achteraf gezien zijn het dan misschien wel 'weggegooide' maanden (al zie ik dat zo niet, omdat ze toch vanalles geprobeerd hebben) maar dan weet je tenminste wel dat je zelf ook alles hebt geprobeerd... Ik hoop voor je dat er toch snel een groeiende follikel te zien is
All, ik weet niet zo goed wat er nu gaat gebeuren. Ik had gisteren de gynaecoloog van wacht gesproken, dus niet mijn eigen gynaecoloog. Morgenvroeg moet ik weer terug, verwacht dat hij weer een echo gaat maken om te kijken of er iets veranderd is t.o.v. afgelopen donderdag. Misschien gaat het gewoon wat trager allemaal? Al zou die waarde dan ook al hoger moeten zijn. Ik ga nu nog niet teveel speculeren, wacht morgen wel af wat de gynaecoloog zegt.
Ik moet wel zeggen dat ik het gewoon niet kan geloven dat mijn lichaam niet meewerkt. Ik kan en wil het niet geloven, want waar duiden al die andere vage klachten dan op? Waar komen die puistjes en die onzuivere huid dan vandaan, terwijl ik daar voor de operatie nog nooit last van heb gehad? Waarom werd ik dan precies 28 dagen na de operatie ongesteld? Ik wil gewoon niet geloven dat het zomaar toeval is en ik blijf gewoon echt hoop houden dat mijn lichaam wel mee zal gaan werken.
Alyssa- Prater
Allyssa.. zo balen Wellicht krijg je later je eisprong? Je moet blijven geloven in je lichaam. Ik denk ook wel dat je lichaam het snapt, waarom zou je anders al die vage klachten krijgen? Ik hoop dat je gauw nog eens ongesteld wordt. Wat is het plan als het niet lukt?
All: nou heb al 4 dagen pil erop zitten. Over 9 dagen mag ik Decapeptyl bijspuiten. Ik had 2 dagen enorme misselijkheid en rare hoofdpijn van de pil, maar gelukkig al een paar dagen niets!
All: nou heb al 4 dagen pil erop zitten. Over 9 dagen mag ik Decapeptyl bijspuiten. Ik had 2 dagen enorme misselijkheid en rare hoofdpijn van de pil, maar gelukkig al een paar dagen niets!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Hoe is het Alyssa? ben je alweer geweest en wat wijzer? Hoop echt op het beste meid!
Hier is alles nog rustig..zit op dag 27 nu. Denk vanalles te voelen, maar afwachten nog.
Hier is alles nog rustig..zit op dag 27 nu. Denk vanalles te voelen, maar afwachten nog.
Puzzle- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 526
Registratiedatum : 18-11-11
CKC, vervelend dat je wat misselijk was door de pil, maar gelukkig is het nu over! Nog eventjes en je kan er ook gaan bijspuiten, spannend hoor!
Puzzle, wanneer werd je de vorige cyclus ongesteld? En moet je deze keer weer bellen voor je progesteronwaarde, of was dat éénmalig?
Helaas heb ik ook vandaag geen goed nieuws gekregen..
Eerst had hij nog een echo gemaakt, maar daar was geen verandering op te merken t.o.v. donderdag. Mijn lichaam reageert dus weer niet op de Clomid. Mijn gynaecoloog wil het nu een cyclus proberen zonder hormonen, gewoon uit mezelf zeg maar. Dit omdat ik dus de vorige keer gewoon ongesteld werd (zonder hormonen dus) en misschien werkt Clomid bij mij wel juist tegenovergesteld, reageer ik er helemaal anders op dan normaal. Hij kan het ook allemaal maar moeilijk verklaren en hij blijft erbij dat hij er 95% zeker van is dat ik wel een eisprong heb gehad de vorige keer. Dus daarom dat hij het nu zo wil proberen, hij vindt het ook allemaal net iets teveel (puistjes, onzuivere huid, ongesteld worden) om het maar als toeval te bestempelen.
Maar goed, dat is dan ook wel gelijk het laatste wat hij voor mij kan doen. De dosis Clomid verhogen heeft héél waarschijnlijk geen effect bij mij. Hij wil dat best proberen, maar hij vreest dat ik dan in een vicieuze cirkel terechtkom waarbij ik alleen maar tegenslag na tegenslag te verwerken zal krijgen. Daarom opperde hij vandaag voorzichtig dat ik moest proberen om me stilaan wat voor te bereiden op eventuele behandelingen in universitaire fertiliteitscentra. Daar kunnen ze weer met iets heel anders starten (hormooninjecties) en kunnen ze mij hopelijk gerichter helpen. Ik mag, als ik dat wil, best nog de Clomid verhogen als het spontaan ook niet lukt, maar hij schat die kansen gewoon minimaal in.
Hier had ik dus écht niet op gerekend, dit nieuws had ik niet verwacht. Dat de echo weer niet goed is, daar kon ik wel mee leven, dosis verhogen dacht ik dan maar. Maar ik wist niet dat dat geen optie meer zou zijn, ofja, wel een optie, maar dat die kans gewoon heel erg klein was dat het dan wel lukt.
Wat ik vooral ook heel erg moeilijk vind, is het feit dat ik onze kansen zienderogen zie minderen. Elke keer dat er zo'n slecht nieuws komt, zie je de kans op een eigen kindje gewoon verminderen. Weer iets wat niet aanslaat, weer iets wat niet helpt, weer een kans minder
Puzzle, wanneer werd je de vorige cyclus ongesteld? En moet je deze keer weer bellen voor je progesteronwaarde, of was dat éénmalig?
Helaas heb ik ook vandaag geen goed nieuws gekregen..
Eerst had hij nog een echo gemaakt, maar daar was geen verandering op te merken t.o.v. donderdag. Mijn lichaam reageert dus weer niet op de Clomid. Mijn gynaecoloog wil het nu een cyclus proberen zonder hormonen, gewoon uit mezelf zeg maar. Dit omdat ik dus de vorige keer gewoon ongesteld werd (zonder hormonen dus) en misschien werkt Clomid bij mij wel juist tegenovergesteld, reageer ik er helemaal anders op dan normaal. Hij kan het ook allemaal maar moeilijk verklaren en hij blijft erbij dat hij er 95% zeker van is dat ik wel een eisprong heb gehad de vorige keer. Dus daarom dat hij het nu zo wil proberen, hij vindt het ook allemaal net iets teveel (puistjes, onzuivere huid, ongesteld worden) om het maar als toeval te bestempelen.
Maar goed, dat is dan ook wel gelijk het laatste wat hij voor mij kan doen. De dosis Clomid verhogen heeft héél waarschijnlijk geen effect bij mij. Hij wil dat best proberen, maar hij vreest dat ik dan in een vicieuze cirkel terechtkom waarbij ik alleen maar tegenslag na tegenslag te verwerken zal krijgen. Daarom opperde hij vandaag voorzichtig dat ik moest proberen om me stilaan wat voor te bereiden op eventuele behandelingen in universitaire fertiliteitscentra. Daar kunnen ze weer met iets heel anders starten (hormooninjecties) en kunnen ze mij hopelijk gerichter helpen. Ik mag, als ik dat wil, best nog de Clomid verhogen als het spontaan ook niet lukt, maar hij schat die kansen gewoon minimaal in.
Hier had ik dus écht niet op gerekend, dit nieuws had ik niet verwacht. Dat de echo weer niet goed is, daar kon ik wel mee leven, dosis verhogen dacht ik dan maar. Maar ik wist niet dat dat geen optie meer zou zijn, ofja, wel een optie, maar dat die kans gewoon heel erg klein was dat het dan wel lukt.
Wat ik vooral ook heel erg moeilijk vind, is het feit dat ik onze kansen zienderogen zie minderen. Elke keer dat er zo'n slecht nieuws komt, zie je de kans op een eigen kindje gewoon verminderen. Weer iets wat niet aanslaat, weer iets wat niet helpt, weer een kans minder
Laatst aangepast door Alyssa op ma 5 maa 2012 - 3:56; in totaal 1 keer bewerkt
Alyssa- Prater
Edit: Ik kan er niets aan doen, maar diep vanbinnen blijft mijn gevoel zo ongelofelijk sterk/positief. Dat heb ik gewoon nog nooit gehad, als ik slecht nieuws kreeg, accepteerde ik dat en wist ik dat het gewoon niet goed zat. Terwijl ik het nu maar niet wil geloven dat die operatie misschien voor niets is geweest.
Laatst aangepast door Alyssa op ma 5 maa 2012 - 3:35; in totaal 1 keer bewerkt
Alyssa- Prater
Ah lieve lieve Alyssa, krijg er kippevel van.
Je had er zo'n goed gevoel over! Weet niet goed wat ik moet typen, maar wel een gróte
Je had er zo'n goed gevoel over! Weet niet goed wat ik moet typen, maar wel een gróte
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Alyssa, wat balen zeg dat er niks was veranderd op de echo. Ik vind het heel goed van je dat je positief blijft denken, dat moet je ook blijven doen. En je lichaam reageer toch, na je operatie dat is toch een goed teken. Maar wat voor behandeling is dat waar je arts je naar toe wil sturen, alleen voor een hormonenbehandeling of krijg je dan ook iui behandeling of iets anders? Dikke
Lindsya- Kletskop
Viva, dankjewel meid!
Lindsya, hij wil me dan naar een universitair fertiliteitscentrum sturen (loop nu in een algemeen ziekenhuis, geen universitair). IUI kan niet, omdat ik dus geen eisprong heb, en die moet er wel komen. Het is niet dat ik niet zwanger kan worden. Nouja, ik bedoel maar: als ik een eisprong heb, kan ik wel normaal zwanger worden. Dus die eisprong moet er gewoon komen. Hij wil me dan verder sturen voor hormooninjecties (Menopur) waar Luthien ook mee bezig is.
Lindsya, hij wil me dan naar een universitair fertiliteitscentrum sturen (loop nu in een algemeen ziekenhuis, geen universitair). IUI kan niet, omdat ik dus geen eisprong heb, en die moet er wel komen. Het is niet dat ik niet zwanger kan worden. Nouja, ik bedoel maar: als ik een eisprong heb, kan ik wel normaal zwanger worden. Dus die eisprong moet er gewoon komen. Hij wil me dan verder sturen voor hormooninjecties (Menopur) waar Luthien ook mee bezig is.
Alyssa- Prater
Alyssa, een vriendin van mij sloeg niets aan! Clomid niet.. ze hadden 3x een andere dosis gekregen, werkte allemaal niet! Toen moest ze gaan spuiten, en hup eerste ronde zwanger! Ze hebben vorige week een echo gehad en het is een meisje! Geen de moed niet op joh. Je hebt nog hartstikke veel kans en ook IVF bestaat ook nog! Kijk naar mij, geen eileiders en IVF als enige optie nog. Ik wanhoop niet! Jij mag ook niet wanhopen. Ik heb net als jij zo'n overklaarbaar sterk gevoel over IVF, ik kan gewoon niet negatief denken erover..zo gek!
En: vriendin is niet eens een gezonde vrouw. Ze mankeert best veel als ik dat zo mag zeggen. Suikerziekte, evenwichtsstoornissen..
En: vriendin is niet eens een gezonde vrouw. Ze mankeert best veel als ik dat zo mag zeggen. Suikerziekte, evenwichtsstoornissen..
Alyssa schreef:
Oke op die manier. Daar had ik nog nooit van gehoord daarom vroeg ik wat een hormonenbehandeling was. Hopelijk slaat die hormonenbehandeling aan. Ik ga heel hard voor je duimen.
Lindsya- Kletskop
Lindsya schreef:Alyssa schreef:
Oke op die manier. Daar had ik nog nooit van gehoord daarom vroeg ik wat een hormonenbehandeling was. Hopelijk slaat die hormonenbehandeling aan. Ik ga heel hard voor je duimen.
Lindsya, waarom moet jij trouwens aan IVF?
Ik wanhoop zeker nog niet hoor, maar als je keer op keer slecht nieuws krijgt, is het niet altijd gemakkelijk om de moed erin te houden. Maar mijn gevoel blijft wel positief en ik blijf er ook wel gewoon in geloven hoor, het is alleen altijd even moeilijk als je wéér geen fijn nieuws krijgt.2CKC2 schreef:Alyssa, een vriendin van mij sloeg niets aan! Clomid niet.. ze hadden 3x een andere dosis gekregen, werkte allemaal niet! Toen moest ze gaan spuiten, en hup eerste ronde zwanger! Ze hebben vorige week een echo gehad en het is een meisje! Geen de moed niet op joh. Je hebt nog hartstikke veel kans en ook IVF bestaat ook nog! Kijk naar mij, geen eileiders en IVF als enige optie nog. Ik wanhoop niet! Jij mag ook niet wanhopen. Ik heb net als jij zo'n overklaarbaar sterk gevoel over IVF, ik kan gewoon niet negatief denken erover..zo gek!
Alyssa- Prater
Pagina 19 van 40 • 1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
» Meiden die zwanger willen worden !
» Als zwanger worden niet lukt....