Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen Empty Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 0:30

De afgelopen weken, heb ik het best wel druk gehad en ben ik niet echt aan mezelf toegekomen. Ik merk nu dat ik echt wat rust nodig heb, anders ben ik straks helemaal kapot (dit zou niet de eerste keer zijn).
Nu is het zo dat ik volgende week tentamens heb en daar hangt nogal veel van af. Ik kan dus op dit moment mijn rust niet pakken. Ik probeer te leren, maar het gaat niet echt goed, doordat ik zo moe ben kan ik me slecht concentreren.
Ik zit nu een beetje met m'n handen in het haar, ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken en dat levert alleen nog maar meer stress op.
Waarschijnlijk kunnen jullie hier ook weinig mee, maar ik moest het echt even kwijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen Empty Re: Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen

Bericht  Minx vr 7 jan 2011 - 0:33

Probeer anders in ieder geval een uurtje voor jezelf vrij te maken. Dit heb je vast wel ergens over. En ga dan of ff lekker uitgebreid lunchen, neem een massage of doe iets waar je van ontspant.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen Empty Re: Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen

Bericht  studiebol vr 7 jan 2011 - 0:35

Helpt het niet als je nu 2 of 3 uurtjes gaat slapen(dan wel ff je wekker zetten) Dan hard leren tot vanavond uurtje of 8. Dan helemaal niks meer doen, lekker slapen, morgen wat uitslapen en dan weer verder met leren? Dat je nu gewoon ff je rust pakt door toch ff te slapen dan houd je het weekend misschien ook vol?!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen Empty Re: Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen

Bericht  RYW vr 7 jan 2011 - 0:35

Wat rot dat je hoofd zo overloopt. Misschien kan je een dagplanning maken voor jezelf, waarin je tijd vrijmaakt voor leren en ontspanning? Als je niet ontspant sta je ook niet open voor de stof, en is je leerrendement toch laag. Dan kan je beter wat meer ontspannen, en dan minder netto tijd studeren, dat is denk ik effectiever..

Succes!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen Empty Re: Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 0:43

Bedankt voor de tips!
M'n schema is gelukkig niet zo strak dat er geen tijd is voor ontspanning. Vanavond ga ik ook wat drinken met een vriendin. Wat dat betreft is de ontspanning er dus wel. Maar doordat ik het zo druk heb gehad de afgelopen weken, ik niet lekker in m'n vel zit en daardoor veel pieker ben ik gewoon algeheel moe en zou een weekje niets doen heel goed voor me zijn.
Ik heb net al lekker een kopje koffie gedronken, met een vriendin gebeld en op het forum rondgehangen. Ik dacht dat ik er dan wel weer tegenaan zou kunnen, maar ik zit maar in m'n boek te staren en neem niets op.
Ik denk dat ik m'n doelen voor vandaag maar ga bijstellen, zodat ik niet in de stress schiet van wat ik allemaal nog moet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen Empty Re: Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen

Bericht  Sterre vr 7 jan 2011 - 1:20

Kan je niet op een hele andere plek gaan studeren waar je minder afleiding hebt en meer energie van krijgt? Bij je ouders of andere familie, of in een bieb. En inderdaad bewust tijd voor ontspanning inbouwen. Spreek met jezelf af dat je 15 min mag forummen na 1 of 1,5h studeren, zoiets.

Succes, ik het ken het gevoel en dat is niet fijn..

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen Empty Re: Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 21:59

Sterre schreef:Kan je niet op een hele andere plek gaan studeren waar je minder afleiding hebt en meer energie van krijgt? Bij je ouders of andere familie, of in een bieb. En inderdaad bewust tijd voor ontspanning inbouwen. Spreek met jezelf af dat je 15 min mag forummen na 1 of 1,5h studeren, zoiets.

Succes, ik het ken het gevoel en dat is niet fijn..
Normaal ga ik idd in de bieb studeren. Maar ik was zo ontzettend moe, dat ik het niet zag zitten om vroeg op te staan en daar naar toe te reizen. Het is uiteindelijk gisteren nog wel redelijk gelukt. Vandaag ook weer een poging wagen, ik voel me gelukkig al iets rustiger. Mocht het vandaag echt niet lukken dan ga ik vanaf morgen naar de bieb toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen Empty Re: Rust nodig hebben, maar er niet aan toe komen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum