Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

We komen er niet uit!

+3
SleepingBeauty
joyce0606
Funk
7 plaatsers

Ga naar beneden

We komen er niet uit! Empty We komen er niet uit!

Bericht  Funk wo 20 jul 2011 - 0:34

Weer een namentopic, sorry!
Mijn vriend en ik zijn eruit wat betreft de meisjesnaam. Voor de jongensnaam hebben we echter 2 opties, eentje vinden we passen bij een kindje wat op mijn vriend lijkt (blond-blauwe ogen) lekker hollands Wink net zoals de naam en de andere naam is wat aparter en vinden we beter passen bij een wat donkerder kindje (zoals ikzelf). Zijn er hier meiden die hebben gewacht met het geven van de naam totdat de kleine geboren was? Dus dat je keek naar wat voor soort kindje je kreeg? Alleen mijn nichtje bijvoorbeeld was bij de geboorte ook heel donker en is nu hoogblond, dus het zegt nog niet heel veel.
Bij een van de namen zit ik er ook nog een beetje mee dat het een top 50 naam is, wat ik jammer vind. In hoeverre hebben jullie je daardoor laten leiden?
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

We komen er niet uit! Empty Re: We komen er niet uit!

Bericht  joyce0606 wo 20 jul 2011 - 0:37

lastig situatie!

ik was eerlijk gezegt allang blij dat we uberhaubt een naam hadden gevonden die wij allebij leuk vinden.

uit je berichtje te zien weten jullie niet wat het wordt, dus wordt de naam ook pas gegeven als het kindje er eenmaal is.

ik denk dat jullie gewoon dan een blik moeten werpen en dan de naam kiezen die het beste voelt op dat moment!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 0:38

ik zou er niet mee wachten tot na de geboorte, baby's kunnen heel veel veranderen, haarkleur, maar ook huidskleur. Sommige gekleurde kinderen komen bijna blank ter wereld en worden pas na een tijdje donkerder.

Onze dochter had ook pikzwart haar toen ze geboren werd, daarna werd ze rossig, nu is ze hoogblond.

Gast
Gast

Bericht  SleepingBeauty wo 20 jul 2011 - 0:40

Ik zou er wel voorzichtig mee zijn om te wachten na de geboorte.
Ik ben zelf ook helemaal blond en harstikke nederlands.
maar bij mijn geboorte had ik pikzwart haar en was ik gewoon helemaal wat donkerder.

Top 50 zou mij niet zo heel veel uit maken, zo lang hetmaar geen naam is die je op elke hoek van de straat tegen komt.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Susan wo 20 jul 2011 - 0:43

Wat betreft je eerste vraag: wij hebben dat niet gedaan, maar bij ons was de kans dat we kindjes met een donker uiterlijk zouden krijgen ook wel heel erg groot. Ik weet ook wel namen die ik leuker vind passen bij een kindje met donker haar dan een kindje met blond haar. Je hebt natuurlijk nooit de garantie dat de haarkleur niet lichter wordt door de jaren heen, Ezra had bij de geboorte echt pikzwart haar en dat heeft hij nu niet meer, maar ik vind het toch niet raar om te wachten tot je kind geboren is en te kijken welke van de twee namen je het beste vindt passen.

Wat betreft je tweede vraag: nee, daar zou ik geen rekening mee houden, ik zou echt voor mijn eerste voorkeur gaan. Al die modenamen die je altijd hoort die hoor ik in mijn omgeving vrijwel niet, je weet het dus toch nooit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  koNijntje wo 20 jul 2011 - 0:43

pippi schreef:Bij een van de namen zit ik er ook nog een beetje mee dat het een top 50 naam is, wat ik jammer vind. In hoeverre hebben jullie je daardoor laten leiden?

De naam van onze zoon staat vaak ook in de top20, maar wij kennen niemand die zo heet. Dat vonden wij het belangrijkste. En als hij straks bij nog een T. in de klas zit: so what..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Funk wo 20 jul 2011 - 4:11

koNijntje schreef:
pippi schreef:Bij een van de namen zit ik er ook nog een beetje mee dat het een top 50 naam is, wat ik jammer vind. In hoeverre hebben jullie je daardoor laten leiden?

De naam van onze zoon staat vaak ook in de top20, maar wij kennen niemand die zo heet. Dat vonden wij het belangrijkste. En als hij straks bij nog een T. in de klas zit: so what..

Das waar, wij kennen 1 iemand die zo heet, iemand van de zwangerschapscursus. Verder ook niemand. Toch blijft het moeilijk! Wink
Funk
Funk
Prater
Prater

Bericht  Mamsie wo 20 jul 2011 - 4:15

Als je geen probleem hebt met "kindercriminelen" zou ik het gewoon doen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Funk wo 20 jul 2011 - 4:16

Mamsie schreef:Als je geen probleem hebt met "kindercriminelen" zou ik het gewoon doen.

Haha, ik moest wel echt even denken wat je bedoelde!! Daarom twijfelen we ook nog erg, wil niet dat er 3 van in elke klas zitten smile
Misschien dan toch maar voor die andere naam..We denken gewoon nog ff verder Wink
Funk
Funk
Prater
Prater

Bericht  PapillonRose wo 20 jul 2011 - 4:16

Ik zou zelf niet wachten tot het kindje geboren zou zijn, zou veel te bang zijn dat ik het dan nog niet zou weten. En je hebt inderdaad de kans dat je kindje qua haarkleur, etc. nog flink kan veranderen in de loop der tijd. Met de namen uit de top 50 zou ik zelf geen rekening houden. Top 10 misschien, want bepaalde namen zijn wel erg leuk maar hoor je ook veel overal.. Maar de roepnaam van mijn dochter staat ook in de top 50, dus nee ik zou me er niet door laten leiden. Zolang niemand in de zeer directe omgeving de naam al gekozen heeft, zou ik er voor gaan. Succes!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  koNijntje wo 20 jul 2011 - 5:39

pippi schreef:
koNijntje schreef:

Das waar, wij kennen 1 iemand die zo heet, iemand van de zwangerschapscursus. Verder ook niemand. Toch blijft het moeilijk! Wink

ja, namen zijn ook moeilijk! Wink
de naam van onze zoon staat wel in de top20 of zo, maar is niet echt een naam die je zo vaak hoort als sem en daan bijvoorbeeld, dat zijn echt namen die je op elke hoek van de straat tegen komt voor mijn gevoel..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: