Haak en brei topic ;)
+30
Twellie
Gizmo
Niekske
Darius
Rose
LDJ
Monte
Lejow
Highway
SnowWhite
holaagirl
jill
bolus26
Niki
Petteflet
Ugly Betty
PluDan
woezel
ekiaam87
Theeleut
TGR
Herfstblaadjes
Queen
Rush
Eliesje
Angela_1986
Spring
Ibbeltje
Pompoen
VeryCherry
34 plaatsers
Pagina 26 van 40
Pagina 26 van 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Re: Haak en brei topic ;)
Je hebt in van die kauwgomautomaten toch altijd balletjes met speeltjes of een ring ofzo er in. Misschien zou je daar een balletje kunnen vinden wat wel klein genoeg is!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ik moet denken aan zo'n theeeitje zeg maar, maar is niet plastic en denk ook te groot. Ik denk even verder.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Hm, ja dat zou misschien nog wel kunnen! Zouden die kleiner en niet breder zijn? Heb geen idee eigenlijk...
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Hier heb je verschillende maten http://www.theefabriek.nl/catalog/index.php?cPath=95_135
Ibbeltje schreef:Hier heb je verschillende maten http://www.theefabriek.nl/catalog/index.php?cPath=95_135
Zo op het eerste oog lijkt de mini-versie ongeveer dezelfde maat te hebben als zo'n suprise-ei, nét iets te groot dus. Bedenk me net dat m'n collega ook ooit zoiets heeft gemaakt, zal haar eens vragen wat zij heeft gebruikt
Angela_1986 schreef:Ibbeltje schreef:Hier heb je verschillende maten http://www.theefabriek.nl/catalog/index.php?cPath=95_135
Zo op het eerste oog lijkt de mini-versie ongeveer dezelfde maat te hebben als zo'n suprise-ei, nét iets te groot dus. Bedenk me net dat m'n collega ook ooit zoiets heeft gemaakt, zal haar eens vragen wat zij heeft gebruikt
Ik twijfelde ook over de maat inderdaad.
Hopelijk krijg je een goed antwoord van je collega waar je wat mee kan. Waar vulde jij trouwens die surprise eitjes mee?
Ibbeltje schreef:Angela_1986 schreef:Ibbeltje schreef:Hier heb je verschillende maten http://www.theefabriek.nl/catalog/index.php?cPath=95_135
Hopelijk krijg je een goed antwoord van je collega waar je wat mee kan. Waar vulde jij trouwens die surprise eitjes mee?
Ze zal me vast verder kunnen helpen!
Ik heb nog heel veel van dit soort kraaltjes liggen dus daar doe ik er 'n aantal van in zo'n eitje.
Hoe kan ik leren haken?
Ik wil zoiets maken!
Ik wil zoiets maken!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Maar dat snap ik ook wel dat dat niet direct kan haha. Maar ik vind pannenlappen enzo stom, ik wil eigenlijk direct iets leuks proberen. Hoe kan ik dat leren?
Rush- Lady Post-a-lot
Aaah wat 'n leuk hondje!
Kun je helemaal nog niet haken Rush? Ik kon het ook niet echt eigenlijk, had het ooit eens gedaan, kende wat termen maar wist niet welke term bij welke handeling hoorde zeg maar. En ik ben meteen met 'n rammelaar begonnen dus zeg niet dat het niet kan, beginnen met dit hondje
Voor zover ik het kan zien is dit hondje alleen met 'vaste' gehaakt en is het lijfje één rechte lap, op het begin en einde na. Dat zou wel te doen moeten zijn. Hoe handig ben je? Pak je dingen snel op?
Als je hier graag mee begint zou ik heel even 'n rondje proberen te haken (vast wel 'n voorbeeldfilmpje van te vinden op youtube) en als dat lukt, direct met het hondje beginnen.
Kun je helemaal nog niet haken Rush? Ik kon het ook niet echt eigenlijk, had het ooit eens gedaan, kende wat termen maar wist niet welke term bij welke handeling hoorde zeg maar. En ik ben meteen met 'n rammelaar begonnen dus zeg niet dat het niet kan, beginnen met dit hondje
Voor zover ik het kan zien is dit hondje alleen met 'vaste' gehaakt en is het lijfje één rechte lap, op het begin en einde na. Dat zou wel te doen moeten zijn. Hoe handig ben je? Pak je dingen snel op?
Als je hier graag mee begint zou ik heel even 'n rondje proberen te haken (vast wel 'n voorbeeldfilmpje van te vinden op youtube) en als dat lukt, direct met het hondje beginnen.
Ik ben wel redelijk handig en creatief, breien kon ik ook meteen, maar dat heb ik al geleerd toen ik 8 was! Ik heb er wel oog voor wat dat betreft, als ik het eenmaal weet gaat het wel goed.
Ik wil eerst sowieso een bloemetje ook proberen
Ik wil eerst sowieso een bloemetje ook proberen
Rush- Lady Post-a-lot
En ik wil leren hoe kleurtjes in elkaar over gaan. Maar ik heb een goede blog gevonden met goedkeuring van VC!
Rush- Lady Post-a-lot
Dan zou ik beginnen met het bloemetje van de link die je stuurde. Die kan ook prima met wol
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Dat je handig en creatief bent en er oog voor hebt is 'n groot voordeel!
Wisselen van kleur is niet zo moeilijk. Stel, je bent met grijs aan het haken, dan haak je 'n vaste maar voor de laatste handeling (de draad door de twee lusjes op de naald halen), pak je de nieuwe kleur en haal je die door i.p.v. de grijze draad en voila, je andere kleur zit er aan!
Het kan natuurlijk nooit kwaad om een bloemetje te haken, je krijgt er dan wel 'feeling' mee. Maar een bloemetje haak je vaak wel met andere steken dan waarmee dat hondje is gehaakt dus wat dat betreft is 't niet vergelijkbaar.
Wisselen van kleur is niet zo moeilijk. Stel, je bent met grijs aan het haken, dan haak je 'n vaste maar voor de laatste handeling (de draad door de twee lusjes op de naald halen), pak je de nieuwe kleur en haal je die door i.p.v. de grijze draad en voila, je andere kleur zit er aan!
Het kan natuurlijk nooit kwaad om een bloemetje te haken, je krijgt er dan wel 'feeling' mee. Maar een bloemetje haak je vaak wel met andere steken dan waarmee dat hondje is gehaakt dus wat dat betreft is 't niet vergelijkbaar.
Dat is zo Angela, maar ik wil er inderdaad wat feeling mee krijgen!
Rush- Lady Post-a-lot
Ik had hetzelfde toen ik met haken begon hoor Rush. Ik had geen zin om suffe broddellapjes te gaan haken dus na een paar filmpjes op youtube ben ik gelijk maar begonnen met een potje haken (hoesje om een glazen potje) en daarna heb ik een mutsje gehaakt, dat was mijn 3e projectje (na 2 potjes). Ik vind patroontjes haken wat lastiger omdat ik het wat saaier vind en liever zelf dingen verzin, maar ik kan het prima. Je moet alleen wel even een beetje inkomen met vasten, halve vasten en dat soort termen leren kennen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
тыквашка schreef: Je moet alleen wel even een beetje inkomen met vasten, halve vasten en dat soort termen leren kennen.
Idd, dat is nu net chinees!
Rush- Lady Post-a-lot
Ik kon het heel gauw onthouden, vooral eigenlijk nadat ik filmpjes had gevolgd want dan zeggen ze steeds: haak nu een vaste, haak nu een halve vaste, haak nu 3 halve vasten in de eerste vaste en dat doen ze dan voor dus dan zie je precies wat daar mee bedoeld word. Echt heel handig!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Haha ja lijkt in 't begin inderdaad wel Chinees hè
Ik had 't ook vrij snel door. Youtube-filmpjes vind ik niet zo prettig maar d'r zijn ook diverse sites te vinden waar het goed op uitgelegd staat met plaatjes enzo dus zo heb ik mezelf die termen geleerd. En nu kan ik ze dromen
Ik had 't ook vrij snel door. Youtube-filmpjes vind ik niet zo prettig maar d'r zijn ook diverse sites te vinden waar het goed op uitgelegd staat met plaatjes enzo dus zo heb ik mezelf die termen geleerd. En nu kan ik ze dromen
Ik vind ze inmiddels ook niet meer zo fijn, gaat zo langzaaaaaam...ik haak liever op mijn eigen tempo ;-).
Pompoen- Lady Post-a-lot
IK ben begonnen met m`n testlapje!
Rush- Lady Post-a-lot
Angela_1986 schreef:Ibbeltje schreef:Angela_1986 schreef:Ibbeltje schreef:Hier heb je verschillende maten http://www.theefabriek.nl/catalog/index.php?cPath=95_135
Ze zal me vast verder kunnen helpen!
Ik heb nog heel veel van dit soort kraaltjes liggen dus daar doe ik er 'n aantal van in zo'n eitje.
Oh dat is slim ja !
Ik kan het wel!
Rush- Lady Post-a-lot
Ziet er goed uit Rush (haha ik noemde je dwab)!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Yup, goedgekeurd
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 26 van 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 26 van 40
Permissies van dit forum: