Haak en brei topic ;)
+30
Twellie
Gizmo
Niekske
Darius
Rose
LDJ
Monte
Lejow
Highway
SnowWhite
holaagirl
jill
bolus26
Niki
Petteflet
Ugly Betty
PluDan
woezel
ekiaam87
Theeleut
TGR
Herfstblaadjes
Queen
Rush
Eliesje
Angela_1986
Spring
Ibbeltje
Pompoen
VeryCherry
34 plaatsers
Pagina 1 van 40
Pagina 1 van 40 • 1, 2, 3 ... 20 ... 40
Re: Haak en brei topic ;)
Wow, met 40% korting zou ik compleet los gaan ik vind katoen veel fijner om te haken trouwens.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
VeryCherry schreef:Wow, met 40% korting zou ik compleet los gaan ik vind katoen veel fijner om te haken trouwens.
Nou ik heb ook wel 50 euro uitgegeven hoor, daar was de korting dus al af ;-).
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
тыквашка schreef:VeryCherry schreef:Wow, met 40% korting zou ik compleet los gaan ik vind katoen veel fijner om te haken trouwens.
Nou ik heb ook wel 50 euro uitgegeven hoor, daar was de korting dus al af ;-).
Nou, dat scheelt toch al ontzettend veel
Ja echt wel!! Ws ook echt puur geluk, ze hield op maandag 20% korting, dinsdag 30% en woensdag 40% korting. Ik ben heel bewust niet eerder gaan kijken, behalve dat ik even door het raam gespiekt heb of het erg hard ging. Nou dat ging het niet, pas woensdag ging het hard, maar toen stonden we om 9 uur al op de stoep ;-).
Maar die wol in echte wolwinkels is wel duur hoor, dan vind ik bij de wibra shoppen toch leuker. Jammer genoeg zie je het verschil ook wel heel duidelijk vind ik!
Wat haak jij allemaal van katoen? Zij die zeshoekjes ook van katoen? En hoe voorkom je dat het krom trekt? Of trekt het alleen krom in het begin? En met wat voor haaknaald haak je dat?
Ik heb trouwens ook een paar haaknaalden gekocht bij dat winkeltje. Een maat 6 met softgrip, niet zo'n grote grip als de plaatjes hier, maar wel groter en ik vind het zo'n fijne haaknaald!! Oh en ik heb ook een houten maat 5 gekocht, gekkigheid!
Maar die wol in echte wolwinkels is wel duur hoor, dan vind ik bij de wibra shoppen toch leuker. Jammer genoeg zie je het verschil ook wel heel duidelijk vind ik!
Wat haak jij allemaal van katoen? Zij die zeshoekjes ook van katoen? En hoe voorkom je dat het krom trekt? Of trekt het alleen krom in het begin? En met wat voor haaknaald haak je dat?
Ik heb trouwens ook een paar haaknaalden gekocht bij dat winkeltje. Een maat 6 met softgrip, niet zo'n grote grip als de plaatjes hier, maar wel groter en ik vind het zo'n fijne haaknaald!! Oh en ik heb ook een houten maat 5 gekocht, gekkigheid!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Oh, ik zou me echt niet kunnen inhouden en pas woensdag kunnen gaan. Waar ben je geweest? De Witte Engel?
Ik haak knuffeltjes/popjes van katoen, omdat dat steviger is. Kussens ook, of die maak ik met babywol. Die zeshoekjes heb ik ook met katoen gemaakt, in een 2,5 naald, dan is het mooi strak En het trekt altijd een beetje krom. Als mijn haakwerk af is maak ik het nat en span ik het met spelden op een handdoek en dan laat ik het drogen
Ik haak knuffeltjes/popjes van katoen, omdat dat steviger is. Kussens ook, of die maak ik met babywol. Die zeshoekjes heb ik ook met katoen gemaakt, in een 2,5 naald, dan is het mooi strak En het trekt altijd een beetje krom. Als mijn haakwerk af is maak ik het nat en span ik het met spelden op een handdoek en dan laat ik het drogen
VeryCherry schreef:Oh, ik zou me echt niet kunnen inhouden en pas woensdag kunnen gaan. Waar ben je geweest? De Witte Engel?
Tante Lies, op Terschelling. Ik had niks echt nodig, dus had besloten dat ik pas op woensdag zou gaan zodat ik ook niet teleurgesteld zou zijn in wat er allemaal niet meer was.
Hee natmaken en met spelden op een handoek, nog nooit van gehoord, maar dat zorgt dus dat het netjes recht wordt? Ik vind voor knuffels katoen een logische keus, maar die maak ik niet. Ik denk ook aan katoen voor pannenlappen. Maar ik weet nog steeds niet goed wat ik dan zal maken. Ooit...ooit ga ik daar écht aan beginnen ;-).
Maar voor nu koop ik geen katoen meer, ik haak toch bijna alles met wol.
Het rokje wat ik nu aan het haken ben is trouwens met heel fijn spul, mengsel van wol en polyacryl. 't ziet er een beetje uit als katoen maar het is veel zachter en rekbaarder. Leek me heel geschikt voor het rokje, al lijkt een helemaal wollen rokje me ook leuk. Dus dat ga ik denk ik ook nog doen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Hoeveel katoen heb je wel niet gekocht dan?!
Echt balen dat er nu niks los is, anders had ik nog nieuwe kunnen scoren.
Maar voor kleding lijkt wol me ook veel fijner trouwens
VeryCherry schreef:Hoeveel katoen heb je wel niet gekocht dan?!
Ik tel nu even gauw 11 bolletjes, haha! Wel jammer inderdaad dat nu niks open is. Om die reden ben ik zaterdagochtend voor het vrijgezellenfeest nog eerst naar de stad en toen naar emiclaer gefietst om nog wat bollen te scoren.
Naast de wibra zit een outlet, die hebben ook wol en ander draadspul. 6 bolletjes voor 5 euro, allemaal apart spul, bolletjes van een goed merk, ik denk dat ze normaal zo 4 euro per stuk kosten (50 gram). Ik ga dinsdag nog even wat halen want ik heb ontdekt dat je er echt leuke dingen mee kunt doen (berenmutsjes haken bijvoorbeeld).
Pompoen- Lady Post-a-lot
De Wibra op de Kamp? Dan ga ik daar van de week ook heen
VeryCherry schreef:De Wibra op de Kamp? Dan ga ik daar van de week ook heen
Jep, daarnaast! En ik was er een tijdje terug toen had ie ook allemaal andere wol, dus hij koopt gewoon restpartijen op ofzo.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Beter ^^ Hmmm, denk dat dat mijn woensdagmiddagactiviteit word
Wel stom, ik was zaterdag nog in de stad en ben nog bij Pipoos naar binnen gelopen, heel niet gezien dat er zo vlakbij nog een winkel zit
Wel stom, ik was zaterdag nog in de stad en ben nog bij Pipoos naar binnen gelopen, heel niet gezien dat er zo vlakbij nog een winkel zit
VeryCherry schreef:Beter ^^ Hmmm, denk dat dat mijn woensdagmiddagactiviteit word
Ja, ik zag het eigenlijk alleen maar omdat ik mijn fiets daar vlakbij parkeerde en er dus langs liep. Ik was nieuwsgierig wat het was en toen zag ik achterin ineens allemaal wol liggen. Dus toen ben ik even gaan spieken. En zaterdag was ik dus bij de Wibra en toen ben ik weer even gaan kijken en toen hadden ze weer andere dingen en ook meer. Ik heb 6 bollen gekocht, maar wel maar van alles 2, dus als ik echt er iets van wil maken moet ik meer hebben. Ik denk dat ik dus morgen 12 bollen ga scoren, als het er nog is tenminste en dan wat meer van hetzelfde. Ik vind die wol van die berenmuts leuk, daar wil ik meer van. En dan heb ik nog grijze wol met een heel klein beetje een kleurtje erdoor (in de kleuren van de regenboog ofzo), die vind ik ook erg leuk.
Maar 't is echt te erg, ik heb zó veel wol liggen, ik moet dit nu wel voorlopig aanhouden als hobby en leuk blijven vinden want anders heb ik het straks allemaal voor jan met de korte achternaam gekocht ;-).
Ik heb wel ambitieuze plannen voor dekentjes en plaids, maar ik heb de sjaal voor mijn man nog niet eens af omdat ik steeds andere dingen ga doen...
Pompoen- Lady Post-a-lot
Wow, dat grijze met regenboog klinkt wel heel gaaf!! Hoop dat het er woensdag nog is
VeryCherry schreef:Wow, dat grijze met regenboog klinkt wel heel gaaf!! Hoop dat het er woensdag nog is
Haha, dan ben ik al langs geweest...
Pompoen- Lady Post-a-lot
Whahaha, ik heb niet eerder de tijd. Ben weer een stukje verder met mijn zeshoekjes ^^
Net een foto gemaakt, staat al op FB
VeryCherry schreef:Whahaha, ik heb niet eerder de tijd. Ben weer een stukje verder met mijn zeshoekjes ^^
Oh hij word echt gaaf hoor!! Zijn het echt van die neonkleurtjes? Zo zien sommigen er uit. Weet je al wat het gaat worden?
Pompoen- Lady Post-a-lot
't is ook zo leuk dat die rondjes zo naar voren komen uit het zwart!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Het zijn wel felle kleurtjes en pasteltinten, maar dat kan je niet zo goed zien op de foto
En ik heb nog steeds geen flauw idee wat het word
En ik heb nog steeds geen flauw idee wat het word
mijn 2e telefoonhoesje die ik spontaan ben gaan maken omdat ik even iets moest testen/ proberen voor Eliesje. Ikd acht ach laat ik er gewoon nog een maken...zo her het resultaat:
Weg
Weg
Laatst aangepast door Ibbeltje op wo 22 feb 2012 - 6:37; in totaal 1 keer bewerkt
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Leuk hoesje!
Vraagje, welke wol/katoen gebruiken jullie? Wat is de naam en waar koop je het?
Ik heb verschillende bollen gekocht maar alleen die met de wol er in haakt fijn vind ik..
Van de Zeeman geloof ik.
Ik ben dinsdag begonnen en kreeg niet veel voor elkaar. Gisteren heb ik mijn eerste amugurumi dingetje gemaakt!
Een ijsje
En nu ben ik met een eendje bezig.
Maar mijn wol is bijna op en wil vanmiddag nieuwe gaan kopen.. Dus tips? Oh, en wat is precies kamgaren?
Alvast bedankt!
Ik heb verschillende bollen gekocht maar alleen die met de wol er in haakt fijn vind ik..
Van de Zeeman geloof ik.
Ik ben dinsdag begonnen en kreeg niet veel voor elkaar. Gisteren heb ik mijn eerste amugurumi dingetje gemaakt!
Een ijsje
Maar mijn wol is bijna op en wil vanmiddag nieuwe gaan kopen.. Dus tips? Oh, en wat is precies kamgaren?
Alvast bedankt!
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Ik gebruik van de Zeeman en Wibra. Heb zo even geen namen bij de hand. Als ik de doos er bij pak laat ik het nog weten.
Leuk een ijsje
Leuk een ijsje
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Spring schreef:Leuk hoesje!
Van de Zeeman geloof ik.
Een ijsje
Alvast bedankt!
Mijn reactie komt waarschijnlijk te laat aangezien je vanmiddag al wilden gaan shoppen Ik gebruik Catania katoen en Scheepjeswol Roma maar dat gebruik ik echt zelden want ik vind katoen veel prettiger haken.
Wat kamgaren precies is weet ik eigenlijk ook niet, ben het ook al in 'n paar boekjes tegen gekomen. Ik heb het net even gegoogled maar daar word ik ook niet veel wijzer van. Ik denk uit de uitleg op te maken dat het minder pluizig is als acryl. Maar volgens mij kun je ook gewoon acryl gebruiken bij gebrek aan kamgraren.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik gebruik katoen, maar heb nu acryl genaamd: Hanna van de Wibra, ik vind het super fijn om hier mee te haken!
@Angela: Mijn gelukspoppetje gaat nu goed , het hoofdje is af!
@Angela: Mijn gelukspoppetje gaat nu goed , het hoofdje is af!
Eliesje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 404
Punten : 448
Registratiedatum : 24-11-10
Fijn Eliesje!
Ik wilde toch graag deze haaknaald eens proberen en heb 'm dus net op internet besteld want hier in de buurt was hij nergens verkrijgbaar... Hopelijk is hij zijn geld waard!
Pagina 1 van 40 • 1, 2, 3 ... 20 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
» Haak en brei topic ;)
» Haak en brei topic ;)
» ACTIE! Haak/brei/maak mutsjes voor M. van mama_van2! UPDATE!
» whaaah het lukt me echt niet om brei steken op te zetten..
Pagina 1 van 40
Permissies van dit forum: