Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zuid-Spanje: mooie steden en een leuke badplaats

+4
Niki
Roos
Mermaid
Zonnetje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Zuid-Spanje: mooie steden en een leuke badplaats Empty Zuid-Spanje: mooie steden en een leuke badplaats

Bericht  Zonnetje zo 15 jan 2012 - 2:32

Mijn vriend en ik denken erover om komende zomervakantie naar Zuid-Spanje op vakantie te gaan. We zijn al eens in de Algarve geweest en aan de Costa Brava. Vanuit de Algarve zijn we een dag in Sevilla geweest en dat vonden we zo'n prachtige stad dat we graag nog eens teruggaan naar die omgeving om daar ook andere steden te bekijken. We houden ook van zon, zee en strand in de zomervakantie, dus we willen graag een hotel in een kustplaatsje en vanuit daar verschillende mooie steden bezoeken. Welk kustplaatsje zouden jullie aanraden?
En welke steden moet je echt gezien hebben daar? Granada, Malaga, Cordoba en zijn deze steden allemaal te rijden vanaf de Spaanse kust? En is Gibraltar ook leuk?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zuid-Spanje: mooie steden en een leuke badplaats Empty Re: Zuid-Spanje: mooie steden en een leuke badplaats

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 3:49

Klint goed hoor! Vorig jaar ben ik in Jerez de la Frontera en Sevilla geweest. Ik heb toen een daguitstapje naar Cádiz gemaakt. Ik vond Cádiz een prachtige stad en ik heb heerlijk op het strand gelegen.
Sevilla is een mooie stad hè? Ik zou zo terug willen.
Ik zou zelf, als ik die kant weer op ga, graag naar Malaga en Granada willen. Weet eigenlijk niet goed of dat goed te combineren is..
Ik heb zelf verder geen praktische adviezen, maar ga dit topic volgen..

Gast
Gast

Zuid-Spanje: mooie steden en een leuke badplaats Empty Re: Zuid-Spanje: mooie steden en een leuke badplaats

Bericht  Mermaid zo 15 jan 2012 - 5:30

Ik ben in Malaga, Cadiz & Cartagena geweest. Alledrie erg mooi, maar de laatste twee zijn vrij klein. Van de drie is malaga geloof ik wel mijn favoriet (had weinig tijd om echt iets te zien van malaga)
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Roos zo 15 jan 2012 - 9:26

Gibraltar is zeker leuk :-) Vond het een rare gewaarwoording Very Happy

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931

Bericht  Niki zo 15 jan 2012 - 9:56

Ik heb 5 maanden in Malaga gewoond. Heb heel veel van Andalusie gezien. Málaga en Granada blijven mijn favoriet. Erg mooie en grote steden.

Van Malaga naar Granada is ongeveer 1,5 uren met de bus of auto. Dus het is makkelijk bereikbaar.

Ik ben niet zo´n fan van Cordoba. Het is mooi, maar ik mis een bepaalde sfeer.

Ik ben ook naar Gibraltar geweest. Erg apart om opeens zoveel engelse winkel, spullen, eten te zien.

Tarifa is echt een surfers stadje, maar heeft echt een heerlijke sfeer. Veel jongeren.

Allermooiste stadje wat ECHT een aanrader is, is RONDA!! Wooooowwwww Ben er ook 2 keer geweest. Wat een sfeer, wat een prachtige stad en je kan er heerlijk in slenteren.

Ooh ja, als je echt een niet commerciele flamencoshow wilt zien, ga naar Kélipe in Málaga. Daar geven ze voor rond de €15,- een geweldige gypsy flamencoshow met lekker tapas en drinken bij. Echt een aanrader. Vraag het eventueel bij een Tourist information desk.

Verder de badplaatsen Torremolinos, Fuengirola, Marbella, Benalmadena zijn leuk om er even rond te lopen. Maar stelt niet veel voor. Benalmadena kan je wel 850 m omhoog de bergen in met een kabelbaan. Dit is wel onwijs leuk en spannend en mooi om te doen.

Nerja is ook een mooie stadje met frigiliana (witte dorpje).

Ik heb gehoord van mensen die toen op mijn school werkte dat de kust van Cadiz naar Tarifa de mooiste kust is van Spanje. Het mooiste is om met de auto daar te rijden. Ik heb dat niet gedaan omdat het moeilijk bereikbaar was met OV. Maar ik wil binnenkort weer eens een rondreisje gaan maken door Andalusie. Ik raak niet uitgekeken daar. Voelt net als thuis. Very Happy
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Bericht  Zonnetje zo 15 jan 2012 - 10:28

Bedankt voor jullie reacties! Niki ook voor je uitgebreide reactie.

Niki of anderen: welke badplaats zou je ons aanraden? Wij zijn mensen die ervan houden als er 's avonds vanalles te doen is en als je de keuze hebt uit verschillende restaurants om wat te gaan eten en later op de avond in een bar een cocktail te drinken.

Als ik de verhalen over die steden lees, heb ik helemaal zin om er naar toe te gaan.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Niki zo 15 jan 2012 - 10:47

Badplaats Málaga. Malaga centrum is leuk, maar iets buiten Malaga hebt je een vissersplaatsje Pedregalejo. Heb daar dus gewoond 5 maanden. Heerlijk aan het strand, s´avonds een hele lange boulevard om wat te drinken. Je bent binnen 15 min in het centrum met de bus, dus je kan ook lekker uitgaan in Málaga centrum.

Ooh ja, als je naar Malaga gaat. ga echt naar Tapasbar Lo Güeno (onwijssssssssssssss lekkere tapas). Is ook het beste van Andalusië.

Ik zeg Malaga en vanuit dagtripjes maken naar andere steden. Mocht je tips voor een leuke hotelletje in Pedregalejo willen weten, laat maar weten.
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Sophiee ma 16 jan 2012 - 23:06

Mijas is ook een geweldig dorpje, dat als je kunt, echt moet bezichtigen! Ligt in de bergen, een wit schilderachtig dorpje waar ezelfstochten gehouden worden. Er is een prachtige Spaanse sfeer. Daar trouwens ook veel mensen!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  holaagirl do 16 feb 2012 - 20:21

Wij hebben 3 weken in Nerja (oude gedeelte) gezeten en van daar uit heel veel gezien!
niet zo'n grote costa plaats, vrij authentiek nog, heel gezellig. Wel toeristisch, en lekker aan het stand! Echt een aanrader...
Ook inMijas (costa) gezeten in bungalows parc du sol. (met gehuurde auto). Rondom de bungalow niks te doen, maar wel gunstig voor dagjes uit!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Polly vr 17 feb 2012 - 8:30

I <3 Andalucia!

Niki, goede tips, en Ronda vond ik inderdaad ook prachtig! Malaga is ook leuk.

Ik heb altijd heimwee naar Spanje, probeer wel een keer per jaar te gaan normaal gesproken.

Veel plezier!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  *Noosa vr 17 feb 2012 - 20:53

Mag ik dit topic gebruiken om te vragen of deze plaatsen ook leuk zijn als je alleen op vakantie bent? Tuurlijk blijft de sfeer hetzelfde maar meer in de zin van maken mensen wel eens een praatje met je, zijn er andere jongeren buiten de vakantie periodes? Ik wil midden april misschien deze kant op maar heb waarschijnlijk niemand om mee te gaan dus zit er aan te denken om alleen te gaan. Heb je er echt een huur of eigen auto nodig of kom je ook wel ergens met de bus?
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Bericht  holaagirl za 18 feb 2012 - 20:19

*Michelle schreef:Mag ik dit topic gebruiken om te vragen of deze plaatsen ook leuk zijn als je alleen op vakantie bent? Tuurlijk blijft de sfeer hetzelfde maar meer in de zin van maken mensen wel eens een praatje met je, zijn er andere jongeren buiten de vakantie periodes? Ik wil midden april misschien deze kant op maar heb waarschijnlijk niemand om mee te gaan dus zit er aan te denken om alleen te gaan. Heb je er echt een huur of eigen auto nodig of kom je ook wel ergens met de bus?

Kan alleen antwoord geven op de reisvraag: wij hebben en jaar alles met de bus gedaan (alle huur auto's waren op ivm crisis). Dit ging prima! Niet duur en je ziet je ziet nog wat onderweg!
In de wat minder toeristische dorpjes kwam geen bus. Deze hebben wij het jaar erna gedaan met auto! Maar met bus vond ik geslaagd!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 3:17

Wij zijn eind september 2011 naar zuid-spanje geweest en hebben daar in Fuengirola gelogeerd (hadden geboekt via Jiba). Het appartement (appartament Embajador) was groot en vooral heerlijk rustig -naseizoen-. Het dorp was ideaal, want er was een rustige boulevard waar je lekker langs kon wandelen. Torremolinos had dat bijvoorbeeld niet, dat lag aan een drukke vierbaansweg waar de auto's 50km/u reden!

Ik kan je aanraden een auto te huren! Granada was ongeveer 2 uur rijden vanuit Fuengirola en was echt geweldig. Ook Ronda was fantastisch en daar hebben we erg van genoten. Vooral het eten bij niet-toeristische tapasbarren was geweldig en kostte geen drol!

Nerja hoorden wij van medetoeristen dat het vooral erg Duits gericht was, het was hen onwijs tegen gevallen. Malaga zagen wij niet echt zitten, in ieder geval niet nadat we in Granada waren geweest en wat we hoorden/zagen bij de Spaanse VVV!

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje zo 19 feb 2012 - 10:53

@Oreo: bedankt voor je reactie! Wij zitten er ook aan te denken om een hotel te boeken in Fuengirola. Het leek ons wel een gezellig plaatsje, lekker dicht bij het strand en waar 's avonds genoeg te doen is om een hapje te gaan eten of een terrasje te pakken. Klopt dat inderdaad?

Een dagje Granada of Ronda is dus goed te doen vanuit Fuengirola. Wij willen eigenlijk ook graag naar Malaga toe en naar Gibraltar. Waarom zagen jullie Malaga niet zitten?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 9:27

Zonnetje, ja er is genoeg te eten en te drinken aan de boulevard! Zit wel een weg tussen, maar die kan je veilig oversteken en je hebt geen last van het verkeer. Aan de ene kant (de kant tussen Málaga en de haven) heb je wel meer "last" van straatverkopers en zitten de luidruchtigere bars. Aan de andere kant van de haven is het lekker rustig en zitten vooral veel oudjes. Ik vond dat dikke prima :-)

Vanuit Fuengirola was Granada prima te doen en Ronda ook. Mooie rit naar Ronda trouwens, helemaal slingerend door de bergen smile. Malaga trok ons niet naar aanleiding van wat we vanuit de bus van het vliegveld naar fuengirola hadden gezien smile En Gibraltar vond ik te ver rijden (vriend had toen net 3 maand zijn rijbewijs en ik had geen zin om zo veel en ver te rijden).

Gast
Gast

Bericht  Niki ma 20 feb 2012 - 10:08

Oreo: dat stuk wat je van Málaga had gezien is de 'achterstandswijk' van Málaga. Het ligt helaas dichtbij het vliegveld en busstation. Maar de stad zelf is prachtig... Ik zal binnenkort eens kijken of ik wat foto's kan plaatsen van mijn tijd daar...
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: