Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Laxantia en zwangerschap

2 plaatsers

Ga naar beneden

Laxantia en zwangerschap Empty Laxantia en zwangerschap

Bericht  Gast za 14 jan 2012 - 0:27

Omdat ik deze zwangerschap veel last van buikpijn heb en obstipatie heb ik bij de huisarts om laxantia gevraagd.
Deze wilde geen microlax of andere klysma geven omdat dit wel eens weeën zou kunnen opwekken.

Nu heb ik lactulose gekregen, voorgeschreven werd 2maal daags 15ml, gisteren heb ik voor t eerst 15 ml genomen, vanacht wakker gelegen van de kramp maar wel ja vanmorgen resultaat! Ik durf t nu bijna niet meer te nemen omdat ik er zoveel buikpijn van kreeg maar toch maar gedaan vanmorgen.
Ik denk dat ik maar even begin met 1x dgs 15ml.

Nog mee ervaringen met laxantia?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Laxantia en zwangerschap Empty Re: Laxantia en zwangerschap

Bericht  Gast za 14 jan 2012 - 0:37

Ik had ook lactulose, dat prikkelt de darmen niet (zoals biscodyl) maar maakt de ontlasting soepeler.
Dat gebruikte ik in de 'heftige' gevallen, nam verder iedere dag Roosvice Laxo, dat hield het op gang.

Gast
Gast

Bericht  Monnie za 14 jan 2012 - 3:08

Ik gebruik ook lactulose, heb het mijn vorige zwangerschap ook gebruikt. Kan geen kwaad. Gebruik het ook gewoon dagelijks.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 14 jan 2012 - 3:13

Kreeg je ook geen Movicol mee bij de dokter? Volgens mij mag je dat ook gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik gebruik dat ook al ik een paar dagen moeilijk naar toilet kan. Verder heb ik kilo's kiwi's gegeten en liters Roosvicee laxo gedronken tijdens de zwangerschap omdat ik toen ook zo moeilijk kon Wink

Gast
Gast

Bericht  sharky za 14 jan 2012 - 3:34

ik heb deze week wel microlax vd huisarts gehad, wist niet dat dat weeen kon opwekken....heb ruim 1 uur later nog een andere gehad waarvan ik de naam niet meer weet (was een grote fles) omdat de microlax niks deed.....sindsdien gebruik ik movicolon en sinds gisteren kan ik weer makkelijk naar het toilet. Vervelend probleem he laurientje!

sharky
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11

Bericht  Gast za 14 jan 2012 - 4:05

Heel vervelend.. Ik had t de vorige zwangerschap ook maar nu krijg ik er veel krampen van en toen niet.. Neutral

Movicolon heb ik niet gekregen nee alleen de lactulose..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: