Ingegroeide teennagel
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Ingegroeide teennagel
Ik heb het 10 jaar geleden een aantal keer achter elkaar gehad, omdat ik m'n nagel zo gek knipte.
Gelukkig hoefde ik er niet voor naar de dokter/ ziekenhuis, de sodabadjes en verbandjes met betadine hielpen gelukkig heel goed.
Sterkte ermee!
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Bij mij was het ook steeds dezelfde teennagel en heb die dacht ik wel 4 of 5x moeten laten weghalen.. Gelukkig nu al dat het ongeveer 6 jaar weer goed is..
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Mirjam4you schreef:Zijn die beugeltjes los te verkrijgen of gaat dat via de pedicure? want miss dat die ene teen nog verholpen kan worden!
Nee vlgs mij gaat het via een podotherapeut. Heb even gezocht naar wat info. is wel een lang proces zie ik:
De ingegroeide nagel is een pijnlijke nagel meestal van de grote teen.
Er zijn 2 vormen te onderscheiden:
- alleen een pijnlijke en kromme nagel
- wond in de nagelwal met bloed en pus en wildvlees
Oorzaken
- Verkeerd knippen van de nagel. Hoeken weg in plaats van recht knippen
- Stoten
- Sport
- Verkeerd schoeisel
- Leeftijd, bv puberteit
Doel van de behandeling is het wegnemen van de pijn en ontstekingsverschijnselen, waarna de nagel begeleid wordt in het uitgroeien. Soms is hier een nagel beugel voor nodig.
De nagelbeugel is gemaakt van 0,05 mm staaldraad. De beugel wordt gebogen in de vorm van de nagel en daarna op spanning gebracht. Hierdoor wordt de nagel als het ware opgetild en gecorrigeerd. De nagel kan daardoor beter uitgroeien en krijgt zijn natuurlijke vorm terug. Hierdoor zijn er al snel minder pijnklachten. De beugel wordt vastgelijmd op de nagel. Iedere 6 tot 8 weken wordt de beugel verwijderd. De nagel wordt geknipt en schoongemaakt, de beugel wordt bijgesteld en herplaatst. Na 1,5 tot 2 jaar is het gewenste resultaat bereikt.
Ella- Ratel
Mida4you- Ratel
Mirjam4you schreef:Ik denk dat ik voor die andere teen maar een afspraak ga maken bij een podotherapeut. Misschien dat hij mijn andere nagel nog kan redden door inderdaad zo'n beugel te plaatsten. Ik heb ze een email gestuurd.
Verstandig. Liever zo'n beugel dan een ingreep
Ella- Ratel
Mida4you- Ratel
Mirjam4you schreef:Ik moet vrijdag geholpen worden aan 1 teen Hij wordt er weer af gehaald. Ik zie er nu al zoooo tegenop! Voor de andere nagel ga ik morgen naar een pedicure om te kijken of ze die nog kan redden.
He wat vervelend. Ik hoop dat ze nog iets aan je andere nagel kunnen doen om het te voorkomen
Ella- Ratel
Mida4you- Ratel
Ella- Ratel
Mida4you- Ratel
Een hele stap, want ik kan er echt niet tegen als iemand aan mijn voeten zit, maar ik wil ook niet dat het erger wordt.
Gelukkig ken ik haar ook privé
Magenta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12
Ik ben vanochtend naar de pedicure geweest en zij heeft mij gered van de ingreep!!!! Wauw! Ze heeft de waar de mijn teen ontstoken is het hoekje van de nagel afgeknipt ( best pijnlijk ) en zowel aan de andere kant ook afgeknipt want daar zat ook al een ontsteking onder. Nadat ze puntjes eruit waren was de druk eraf en voelde het goed. nu heeft ze mijn nagels rond geknipt en ik moet over 1,5 week weerkomen en dan plaatst ze op allebeide nagels een soort van nagelbeugel zodat de nagel niet meer naar binnen groeit maar netjes naar de zijkant om het zo maar te zeggen. Als ze deze geplaatst heeft moet ik om de 6 weken terug komen. Dit moet ik dan wel een hele poos volhouden maar voor 15 euro per 6 weken heb ik het erg graaaaag voor over Nu goed met mijn voeten in de biotex en schoonhouden om de ontsteking te remmen en te laten verdwijnen. Ik ben echt opgelucht en zo blij dat ik een afspraak bij haar heb gemaakt. Nu hoef ik vrijdag gelukkig niet geholpen te worden! Want ik zag het allemaal alweer heel donker in
Mida4you- Ratel
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Wat fijn dat ze jou zo goed geholpen heeft!Mirjam4you schreef:@ Magenta, wat vervelend zeg! Pff Heel veel succes morgen. Het beste is om je echt proberen te relaxen.
Ik ben vanochtend naar de pedicure geweest en zij heeft mij gered van de ingreep!!!! Wauw! Ze heeft de waar de mijn teen ontstoken is het hoekje van de nagel afgeknipt ( best pijnlijk ) en zowel aan de andere kant ook afgeknipt want daar zat ook al een ontsteking onder. Nadat ze puntjes eruit waren was de druk eraf en voelde het goed. nu heeft ze mijn nagels rond geknipt en ik moet over 1,5 week weerkomen en dan plaatst ze op allebeide nagels een soort van nagelbeugel zodat de nagel niet meer naar binnen groeit maar netjes naar de zijkant om het zo maar te zeggen. Als ze deze geplaatst heeft moet ik om de 6 weken terug komen. Dit moet ik dan wel een hele poos volhouden maar voor 15 euro per 6 weken heb ik het erg graaaaag voor over Nu goed met mijn voeten in de biotex en schoonhouden om de ontsteking te remmen en te laten verdwijnen. Ik ben echt opgelucht en zo blij dat ik een afspraak bij haar heb gemaakt. Nu hoef ik vrijdag gelukkig niet geholpen te worden! Want ik zag het allemaal alweer heel donker in
Ik moet om 14.00 uur.
Magenta- Fluisteraar
Ella- Ratel
Mida4you- Ratel
Magenta- Fluisteraar
Mida4you- Ratel
Ella- Ratel
Bij mij is het niet echt ontstoken. Maar ze moet er echt in gaan snijden om het stukje nagel uit mijn vlees te halen, en dat is dan weer geen handeling voor een pedicure. Het zit er dan ook al jaren .Mirjam4you schreef:Och megenta, wat vervelend zeg. Dan is het misschien per pedicure wel verschillend. die van mij was ook zover ingegroeid tot super ontstoken aan toe en met veel pijn heeft ze het er toch uitgeknipt
Dus maar even horen wat de huisarts ervan zegt.
Magenta- Fluisteraar
Magenta- Fluisteraar
Ik vond het een hel en heb een hele week in het verband gezeten en er is ook nog een keer iemand op gaan staan de eerste dagen
Wel was ik nog maar een kind van 11 maar weet het nog precies.
Gast- Gast
Magenta- Fluisteraar
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
» Ingegroeide haartjes schaamstreek
» Ingegroeide/ontstoken teennagel verwijderen