Mirena plaatsen als je niet ongesteld bent.
+4
Catwoman79
Roodtomaatje
Makamba
Alias
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mirena plaatsen als je niet ongesteld bent.
Ik moet 7 februari naar de gyn om de mirena te laten plaatsen, dit in overleg met de verloskundige om het bij de gyn te laten plaatsen ivm mijn pco.
Maar red ik het om alleen te gaan eventueel met 1 kind mee? Of is het verstandig om iemand mee te nemen? Ik moet gewoon autorijden daarna en een kind tillen.
Maar red ik het om alleen te gaan eventueel met 1 kind mee? Of is het verstandig om iemand mee te nemen? Ik moet gewoon autorijden daarna en een kind tillen.
Gast- Gast
Re: Mirena plaatsen als je niet ongesteld bent.
ik laat hem plaatsten tijdens mijn aankomende ongesteldheid, welliswaar bij de huisarts maar toch. Ik heb mijn moeder dan bij mij zitten zodat ik niet hoef te 'slepen'. De huisarts gaf aan dat je menstruatie achtige pijn kan voelen en wat bloed kan verliezen.. maar dat ik me er verder niet te veel zorgen over hoefde te maken
Gast- Gast
Ik was laatst bij iemand die er toch wel even ziek van is geweest. Al bij de arts flink was gaan bloeden en dus niet meer zelf naar huis kon rijden. Het zal bij iedereen anders zijn.
Gast- Gast
Ik wil je niet bang maken, maar volgens mij kan het per persoon heel erg verschillen of je er last van hebt. Wie weet gaat het bij jou gewoon goed of heb je alleen een beetje krampen na de plaatsing. Als je al een bevalling hebt meegemaakt, is het meestal niet zo pijnlijk zei mijn huisarts.
Nu heb ik nog geen kind, maar het deed bij mij heel erg pijn bij het plaatsen en ook nog daarna. Ook werd ik er draaiierig van en erg misselijk, had het gevoel alsof ik flauw ging vallen. Ik ben toen in de wachtkamer terug gaan zitten/liggen en heb uiteindelijk mijn moeder gebeld of ze me kon komen halen, want ik durfde niet te gaan rijden. Ik heb het echt onderschat en de huisarts via welke ik een afspraak had gemaakt, had mij eerlijk gezegd ook niet verteld wat je eventueel aan voorbereiding kan doen.
Als je twijfelt kan je van te voren al een pijnstiller nemen of eventueel diclofenac. Maar nogmaals, ieder persoon ervaart het weer anders en ik hoop dat het bij jou gewoon erg meevalt.
Nu heb ik nog geen kind, maar het deed bij mij heel erg pijn bij het plaatsen en ook nog daarna. Ook werd ik er draaiierig van en erg misselijk, had het gevoel alsof ik flauw ging vallen. Ik ben toen in de wachtkamer terug gaan zitten/liggen en heb uiteindelijk mijn moeder gebeld of ze me kon komen halen, want ik durfde niet te gaan rijden. Ik heb het echt onderschat en de huisarts via welke ik een afspraak had gemaakt, had mij eerlijk gezegd ook niet verteld wat je eventueel aan voorbereiding kan doen.
Als je twijfelt kan je van te voren al een pijnstiller nemen of eventueel diclofenac. Maar nogmaals, ieder persoon ervaart het weer anders en ik hoop dat het bij jou gewoon erg meevalt.
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Ja ik zat ook al met pijnstilling van te voren, maar ik geef nog voor een deel borstvoeding, dus dan wordt dat al wat lastig.
Gast- Gast
Ik was ook niet ongesteld en ik heb met 2 paracetamollen de Mirena laten plaatsen, en heb er nauwelijks iets van gevoeld.
Mijn HA zei toen dat hij normaal Naproxen voorschrijft bij het plaatsen maar dat dat niet kon omdat ik BV gaf. De gyn waar ik m heb laten zetten zei echter dat dat voor 1x echt geen kwaad had gekund en dat ik die dus best had kunnen nemen.
Mijn HA zei toen dat hij normaal Naproxen voorschrijft bij het plaatsen maar dat dat niet kon omdat ik BV gaf. De gyn waar ik m heb laten zetten zei echter dat dat voor 1x echt geen kwaad had gekund en dat ik die dus best had kunnen nemen.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ik was laatst bij iemand die er toch wel even ziek van is geweest. Al bij de arts flink was gaan bloeden en dus niet meer zelf naar huis kon rijden. Het zal bij iedereen anders zijn.
Klopt. Ik heb er ook echt heel veel last en pijn van gehad en dat terwijl ik al pijnstilling had ingenomen.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Toen ik hem liet plaatsen was ik ook niet meer ongesteld. Had van te voren 2 paracetamol ingenomen, maar hij zat er zo in bij de huisarts.
Pijn viel erg mee en ik heb nog geen kinderen, dus dan schijnt het erger te zijn?
Ik ben zelf ook gewoon naar huis gereden daarna, had gezorgd voor maandverband etc. De krampen/pijn die kwam bij mij pas later toen ik al lang en breed op de bank zat thuis.
Maar volgens mij verschilt het wel erg per persoon zoals anderen ook al zeiden..
Pijn viel erg mee en ik heb nog geen kinderen, dus dan schijnt het erger te zijn?
Ik ben zelf ook gewoon naar huis gereden daarna, had gezorgd voor maandverband etc. De krampen/pijn die kwam bij mij pas later toen ik al lang en breed op de bank zat thuis.
Maar volgens mij verschilt het wel erg per persoon zoals anderen ook al zeiden..
Roodtomaatje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 394
Ik heb nog geen kinderen (maar was wel ongesteld) en er dus waarschijnlijk meer last van, maar ik kon daarna echt niet meer zelf op de fiets naar huis. Autorijden was ook geen succes geworden.. Het werd een taxi. De gynaecoloog zei dat zelfs vrouwen mét kinderen er regelmatig nog veel last van hadden. Als ik jou was zou ik het risico niet nemen en gewoon even iemand meenemen!
Gast- Gast
De persoon waar ik het over had heeft 4 kinderen gekregen en ook nog heel veel last. Niet eens van het zetten zelf maar wel van bloeden en duizelig zijn daarna.
Gast- Gast
Hier weer een positief bericht.
Ik heb geen pijnstilling vooraf genomen, en het zetten was zo gepiept.
Ik heb helemaal nergens last van gehad.
Doordat ik mijn cyclus niet wist, hadden we gewoon een datum geprikt. Toevallig werd ik net die ochtend iets ongesteld.
Ik heb geen pijnstilling vooraf genomen, en het zetten was zo gepiept.
Ik heb helemaal nergens last van gehad.
Doordat ik mijn cyclus niet wist, hadden we gewoon een datum geprikt. Toevallig werd ik net die ochtend iets ongesteld.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Ik heb ook een positieve ervaring. Ook kindjes geworpen, ook niet ongesteld tijdens het plaatsen. Ik had weinig pijn bij het plaatsen, het zeurde even een beetje en toen klaar. Ik kon ook gewoon zelf autorijden. De rest van de dag had ik iets dat vagelijk in de buurt kwam van menstruatiepijn en daarna was het klaar. Ik heb hem nu 3 jaar, heb er nooit last van en ben al 3 jaar niet ongesteld. Ik ben er erg tevreden over.
Het verschilt natuurlijk wel per persoon, dus ik zou gewoon lekker hè moeder meenemen voor het geval dat, en even geen plannen maken voor de rest van de dag.
Het verschilt natuurlijk wel per persoon, dus ik zou gewoon lekker hè moeder meenemen voor het geval dat, en even geen plannen maken voor de rest van de dag.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ook ik heb een bevalling achter de rug maar het plaatsen deed nog wel redelijk pijn. Ik had alleen geen pijnstilling ingenomen. Kon prima zelf naar huis rijden, maar ik had het niet fijn gevonden als ik een kind moest tillen bijv. Had de hele dag wel last van wee achtige krampen. Dus idd, lekker iemand meenemen of op laten passen voor de zekerheid!
Gast- Gast
Hier na kind twee, wat een keizersnede was, laten plaatsen. Dus die bevalling had daar niet echt invloed op zeg maar.
Maar ik ben doorgereden naar een sollicitatiegesprek na die tijd. Ik was wel een beetje wiebelig, want het had flink zeer gedaan, maar waarom zou je niet kunnen rijden? Zelfs al heb je buikpijn, dan kun je toch nog wel autorijden?
Maar ik ben doorgereden naar een sollicitatiegesprek na die tijd. Ik was wel een beetje wiebelig, want het had flink zeer gedaan, maar waarom zou je niet kunnen rijden? Zelfs al heb je buikpijn, dan kun je toch nog wel autorijden?
Gast- Gast
Ik hoor veel mensen over duizelig zijn daarna, dus vandaar het autorijden
Gast- Gast
Doedell schreef:Ik hoor veel mensen over duizelig zijn daarna, dus vandaar het autorijden
Ik ben vandaag om half twaalf geweest. Nog geen kinderen gekregen, wel vooraf een naproxen ingenomen.
Tja pijn doet het absoluut, en ik zag er ook als een berg tegenop. Op het moment kon ik wel even door de grond zakken, het zweet brak me uit en alles begon te trillen. Dit hield nog aan zo'n 5 minuten en daarna zakte het wat af.
Ik had ook mijn vriend meegenomen, want bij de eerste poging bij de huisarts ging ik haast van mijn houtje, maar uiteindelijk had ik best zelf naar huis kunnen rijden. Was alleen wat trillerig.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Ik heb dan geen kinderen en was wel ongesteld, maar ik ben daarna vrolijk op de fiets naar huis gegaan. Naast wat kramp nergens last van gehad! Helemaal niet duizelig geweest en sindsdien nooit meer ongesteld geworden en ook niet zwanger:p.
Gast- Gast
Powerbabe, heb je dan niet ooit twijfels of je toch niet zwanger kunt zijn, omdat je niet meer ongesteld wordt?
Gast- Gast
Ik heb nog geen kinderen maar heb er heel weinig last van gehad. Ik liet hem net na mijn menstruatie zetten. Op het moment zelf is het zeker even heel pijnlijk maar dat is snel voorbij. Het is denk ik wel verstandig om een backup te hebben voor als je je niet goed voelt. De duizeligheid wordt veroorzaakt door een bepaalde zenuw die geraakt wordt en heeft dus niet zoveel te maken met hoe pijnlijk je het vond.
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Nou ik heb toch stiekem best nog wat buikpijn. Vrijdag laten zetten dan, smiddags grote boodschappen gedaan, savonds de stad in. En nergens last van, maar sinds zaterdagavond is het toch wel dat ik redelijk wat buikpijn heb. Toch stom dat het pas na een anderhalve dag komt opzetten.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Ik heb nog geen kinderen, was niet ongesteld maar bij mij deed het wel flink pijn. Ik ben alleen terug gelopen (stuk van half uur), dat ging eigenlijk wel. Heb gewoon rustig aan gedaan. Ik ben niet duizelig geweest, had alleen erge buikpijn.
@Darcy: de kans om zwanger te raken als je een Mirena hebt, is nog kleiner dan de pil. Vaak voel ik het trouwens wel, als ik ongesteld had moeten zijn, eigenlijk een beetje hetzelfde als dat je de pil zou doorslikken. (sorry, wilde niet antwoorden voor PB)
@Darcy: de kans om zwanger te raken als je een Mirena hebt, is nog kleiner dan de pil. Vaak voel ik het trouwens wel, als ik ongesteld had moeten zijn, eigenlijk een beetje hetzelfde als dat je de pil zou doorslikken. (sorry, wilde niet antwoorden voor PB)
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Haha, ik zal nog even antwoorden, daar ben ik wel eens bang voor. Zeker een tijdje geleden toen ik steeds 's ochtends misselijk was en ook nog eens enorm gevoelige en bijna een cup grotere borsten had. Toen heb ik voor de zekerheid wel een test gedaan. Inmiddels is die misselijkheid gelukkig over maar die borsten nog steeds hetzelfde, heel raar.
Het helpt ook niet als je moeder komt met verhalen over een studiegenootje die toch zwanger was etc. haha.
Het helpt ook niet als je moeder komt met verhalen over een studiegenootje die toch zwanger was etc. haha.
Gast- Gast
Ik heb geen kinderen gehad, en had na plaatsing nergens last van.. Geen pijn, niet misselijk, niet duizelig.. helemaal niets, nakkes, nadaa.. ik stond er zelf echt van te kijken want het moment van plaatsing deed wel even 5 seconde echt heel zeer.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..
» Verward,gevoelens niet kunnen plaatsen
» Ongesteld of niet?
» Niet ongesteld na zwangerschap
» niet meer ongesteld
» Verward,gevoelens niet kunnen plaatsen
» Ongesteld of niet?
» Niet ongesteld na zwangerschap
» niet meer ongesteld
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: