vader & klussen
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
vader & klussen
Mijn vader komt af en toe bij ons klussen.
Nu heeft hij vakantie en heeft hij de afgelopen dagen best veel al gedaan bij ons.
Afgelopen dinsdag wou hij ook komen, maar ik was het nogal zat van oud&nieuw en werken, ahd nog geen tijd gehad om bij te slapen ivm werken... Dus ik zei dat hij wel mocht komen, maarl iever niet zo vroeg omdat ik nogal op was.
Werd hij voglens mij een beetje pissig van, want dan kwam hij wel helemaal niet.
Ik zei kom dan ; smiddags ipv ; s ochtends, dat doet hij wel vaker. Maar nee hij kwam niet.
voelde me wel een beetje schuldig, maar aan de andere kant ik had vanaf oud&nieuw 's ochtends gewerkt. En zondag ook tot laat gewerkt en maadnag ochtend waren er om 7.30 weer mensen voor het vrezen van de trap.
Ik heb hem gezegd dat ik het heel fijn vind wat hij allemaal al heeft gedaan, maar dat het ons zo vroeg even niet uitkwam.
Vandaag is hij toch weer geweest, niks meer aan de hand maar nu zit hij te comanderen, van eerst moet ik de trap nog kitten en dan moeten we samen schilderen blablabla. Maar het probleem is dat hij 5 dagen in de week werkt en wij onregelmatig dus eens de 14 dagen ook niet op zaterdag kunnen.
Denk het is fijn dat je komt helpen, maar alles te regelen hoeft toch niet??
Nu heeft hij vakantie en heeft hij de afgelopen dagen best veel al gedaan bij ons.
Afgelopen dinsdag wou hij ook komen, maar ik was het nogal zat van oud&nieuw en werken, ahd nog geen tijd gehad om bij te slapen ivm werken... Dus ik zei dat hij wel mocht komen, maarl iever niet zo vroeg omdat ik nogal op was.
Werd hij voglens mij een beetje pissig van, want dan kwam hij wel helemaal niet.
Ik zei kom dan ; smiddags ipv ; s ochtends, dat doet hij wel vaker. Maar nee hij kwam niet.
voelde me wel een beetje schuldig, maar aan de andere kant ik had vanaf oud&nieuw 's ochtends gewerkt. En zondag ook tot laat gewerkt en maadnag ochtend waren er om 7.30 weer mensen voor het vrezen van de trap.
Ik heb hem gezegd dat ik het heel fijn vind wat hij allemaal al heeft gedaan, maar dat het ons zo vroeg even niet uitkwam.
Vandaag is hij toch weer geweest, niks meer aan de hand maar nu zit hij te comanderen, van eerst moet ik de trap nog kitten en dan moeten we samen schilderen blablabla. Maar het probleem is dat hij 5 dagen in de week werkt en wij onregelmatig dus eens de 14 dagen ook niet op zaterdag kunnen.
Denk het is fijn dat je komt helpen, maar alles te regelen hoeft toch niet??
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Re: vader & klussen
Ik herken je verhaal, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik je vader ook wel gelijk geef als snap ik jou ook (heb in precies zo'n situatie gezeten!).
Hij wil jou helpen, en doet daar veel moeite voor zo te lezen, en het kan op hem overkomen dat jij het allemaal wel best vind en het een beetje voor lief neemt.
Ik zeg niet dat je dat doet, maar omdat hij er moeite instopt, verwacht hij dat van jou waarschijnlijk ook en vindt hij het niet meer dan logisch dat jij dan 's ochtends vroeg opstaat als hij komt klussen.
Hij wil jou helpen, en doet daar veel moeite voor zo te lezen, en het kan op hem overkomen dat jij het allemaal wel best vind en het een beetje voor lief neemt.
Ik zeg niet dat je dat doet, maar omdat hij er moeite instopt, verwacht hij dat van jou waarschijnlijk ook en vindt hij het niet meer dan logisch dat jij dan 's ochtends vroeg opstaat als hij komt klussen.
Gast- Gast
Ik herken je verhaal ook. Iemand in mijn familie heeft ook veel geholpen met klussen, maar het moest wel op zijn manier. Heel vervelend is dat! Misschien kan je proberen om met hem te overleggen? Dat jij bepaald wat er gedaan wordt en dat je hem laat meedenken over de volgorde waarin je dat doet. Misschien heeft hij iets meer kijk op wat handig is? Succes!
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Ja dat herken ik wel. Mijn vader doet precies hetzelfde. Maar ik laat hem altijd maar een beetje gaan. Ik vind het al lief dat hij komt helpen en ik weet dat hij het ook allemaal alleen maar goed bedoelt.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ooooh vreselijk hier dus precies hetzelfde! Mijn vader is laatst pissig weggelopen omdat we iets nog niet hadden gedaan dat volgens hem alláng af had kunnen zijn. Hallo! Het is wel mijn huis en wat ik af krijg en wat niet bepaal ik altijd nog zelf. Ik vind het super dat mijn vader helpt maar hij komt ook alleen wanneer het hem uitkomt en we hebben wel meer te doen hier...náást onze beider drukke banen.
Gast- Gast
Herkenbaar..
Toen met ons huis heb ik ook knalruzie gehad met mijn vader.. Klussen geeft nou eenmaal veel stress. Bij iedereen, en alle partijen..
Toen met ons huis heb ik ook knalruzie gehad met mijn vader.. Klussen geeft nou eenmaal veel stress. Bij iedereen, en alle partijen..
Gast- Gast
Ja zo kwam het ook denk ik ook wel over, daar was ik al wel bang voor toen ik het ging zeggen. Ik ken hem langer dan vandaagPrincess schreef:Ik herken je verhaal, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik je vader ook wel gelijk geef als snap ik jou ook (heb in precies zo'n situatie gezeten!).
Hij is echt van het vroeg opstaan en hup aan het werk en aanpakken. Ik normaal gesproken ook wel, maar wij werken allebei onregelmatig en en wij zijn nou eenmaal niet 's ochtends altidj om half 8 al wakker.
Mja hij is vandaag weer geweest, heeft ie weer zijn ding gedaan nU heeft hij de trap geschilderd ipv gekit waar ik het gister over had... Wel heel lief dat hij dat heeft gedaan, alleen nu moet ik dus nog weer wachten tot hij gaat kitten, omdat ik het schilderen zelf ook wel kon doen.
Snapje het is allemaal een beetje dubbel aan de ene kant wel dankbaar dat hij er is, aan de nadere kant irritant als hij alleen zijn plan volgt!
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Vervelende situatie. Ik geloof wel dat ik jouw vader begrijp. Hij werkt zelf ook 5 dagen in de week en de momenten waarop hij jullie kan helpen wil hij goed benutten. Een werkman wil op tijd beginnen zodat er veel gedaan kan worden. Eerst uitslapen ziet er bij die mensen niet in... Ik zou me zoveel mogelijk aanpassen aan jouw vader; ook al is het jouw huis. Even ene oor in en andere oor uit en 's avonds op tijd je bed in.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Irriaties over en weer horen ook bij het klussen Ik snap wel dat jouw vader graag zijn dagen goed wil benutten en dus vroeg wil beginnen. Het hoort een beetje bij een werkman, vroeg opstaan en bikkelen. Verder ben ik het eens met Lynn, het is even irritant maar probeer het je ene oor in en andere weer uit te laten gaan. Met de mentaliteit van je vader komt de klus wel sneller af moet je maar denken.
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» huurbaas gaat al klussen terwijl ik nog officieel huur
» Klussen
» Hoe kun je zo klussen? ?????
» Tot hoe laat klussen
» Heb woning--> Aan het klussen
» Klussen
» Hoe kun je zo klussen? ?????