Wat te doen in Brussel:)
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat te doen in Brussel:)
Titel zegt het al, weet er iemand wat je voor leuke dingen kunt doen in brussel...
En welk hotel is goed?!
Elke tip is welkom !
En welk hotel is goed?!
Elke tip is welkom !
artificialfunk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 45
Punten : 63
Registratiedatum : 06-01-12
Re: Wat te doen in Brussel:)
Beenhouwersstraat is leuk! Verder vonden we het best suf, wij zijn vorig jaar rond deze tijd een weekendje geweest. We zijn wat oude gebouwen langsgelopen, hebben het Atomium gezien en hebben wat gedronken. Die Beenhouwersstraat was ons hoogtepunt. Allemaal lui die buiten stonden om klanten voor hun restaurant te ronselen.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Top 10 van bezienswaardigheden in Brussel:
http://www.cityspotters.com/belgie/brussel.html
Verder kan je ook zwemmen in Oceade. En je kan Mini Europe bezoeken, dat wil ik nog graag eens doen.
En je kan natuurlijk ook cafeetjes bezoeken en wat Belgische bieren proberen.
Wanneer wil je gaan trouwens? Niet alle bezienswaardigheden zijn open in de winter.
http://www.cityspotters.com/belgie/brussel.html
Verder kan je ook zwemmen in Oceade. En je kan Mini Europe bezoeken, dat wil ik nog graag eens doen.
En je kan natuurlijk ook cafeetjes bezoeken en wat Belgische bieren proberen.
Wanneer wil je gaan trouwens? Niet alle bezienswaardigheden zijn open in de winter.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
We willen eind januarie gaan...
Ben nog aan het rondkijken voor andere steden ook.
Ga met een vriendin samen, en we zoeken de rust maar ook dat je wel wat dingen kunt zien of doen...en natuurlijk wat leuke tentjes ed.
Ik ga eens rondkijken op de site die hier was neergezet. thanx!
Ben nog aan het rondkijken voor andere steden ook.
Ga met een vriendin samen, en we zoeken de rust maar ook dat je wel wat dingen kunt zien of doen...en natuurlijk wat leuke tentjes ed.
Ik ga eens rondkijken op de site die hier was neergezet. thanx!
Ik vond Brussel een hele leuke internationale stad.
Ik vond het Atomium en Europees Parlement gaaf om te zien en te fotograferen.
Het centrum is niet heel bijzonder maar heeft wel wat mooi dingen zoals de Grand Place.
De wijk St. Gilles is heel leuk met kleine winkeltjes en cafeetjes. En de Marollen is ook een leuke authentieke wijk.
Ik vond het Atomium en Europees Parlement gaaf om te zien en te fotograferen.
Het centrum is niet heel bijzonder maar heeft wel wat mooi dingen zoals de Grand Place.
De wijk St. Gilles is heel leuk met kleine winkeltjes en cafeetjes. En de Marollen is ook een leuke authentieke wijk.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik vond Brussel niet heeel geweldig. Je kan er opzich prima winkelen en het atomium en het centrum is leuk om te zien maar ik had het na 3 dagen wel gezien. En eet vooral geen Brusselse kaas, is echt niet te eten hahaha!
Gast- Gast
Het is niet echt een stad waar je een standaard stedentripje heen gaat doen inderdaad. Toen ik er was sprak het me met name aan omdat het echt een stad is waar ik zou kunnen wonen, die diversiteit en internationale spreekt mij hij erg aan en ik vond de architectuur erg mooi. Maar echte typische must-sees kan ik amper noemen.
Marin- Lady Post-a-lot
en wat zijn wel leuke steden om naartoe te gaan binnen 5 uur rijden vanuit zuid holland..?
Ideeen zijn altijd welkom haha!
Ik ben twee keer in Brussel geweest. De eerste keer was ook de eerste keer dat ik echt in mijn uppie een lang weekend weg ging dus dat was even wennen. Ik was er volgens mij toen in het najaar dus vroeg donker en het was ook nog slecht weer. Ik vond het toen niet echt een leuke stad, had het best wel snel gezien. De tweede keer dat ik er naar toe ging was wel leuk maar toen was het in het voorjaar /zomer dus langer licht en ook mooi weer. Ik heb het toen best naar mijn zin gehad, gewoon lekker rondgelopen / wandeling(en) gemaakt uit de reisgids 100% Brussel, ben er toen speciaal naar toe geweest omdat ik een tentoonstelling over Guust Flater wilde zien. Ik ben de eerste keer naar het Belgisch Stripcentrum geweest wat op zich wel leuk was, ik heb een wandeling gemaakt om allerlei muurschilderingen (op gebouwen) van stripfiguren te bekijken. De tweede keer ben ik naar het Atomium geweest omdat ik vond dat je dat gewoon gezien moest hebben als je in Brussel bent. Ik moest best wel lang wachten en vond het wat tegenvallen. Mini-Europe was wel leuk maar is volgens mij de komende maanden nog dicht. Ik vond het best wel leuk om in het Museum van de stad Brussel de kostuums van Manneke Pis te zien. Heb er wel lekker gewinkeld, ik heb er heel afgezaagd mosselen gegeten bij Chez Leon in de Beenhouwerstraat wat erg lekker was maar ook gewoon leuk mensen kijken ivm wel erg druk.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
artificialfunk schreef:en wat zijn wel leuke steden om naartoe te gaan binnen 5 uur rijden vanuit zuid holland..?
Ik vond Brugge en Gent (je kunt ze ook combineren in een lang weekend) op zich gezelliger en leuker dan Brussel. En daar is ook genoeg te zien. Ik vind Belgie op zich altijd wel leuk om naar toe te gaan ivm relatief dichtbij en door taaltje etc toch wel echt buitenland en dat je er best wel voordelig lekker kunt eten (tussen de middag het dagmenu nemen is erg goed en lekker en ook erg goedkoop)
Duitse steden blijf ik ook leuk vinden maar weet niet precies wat er binnen 5 uur van Zuid-Holland te doen is. Parijs na natuurlijk verder maart blijft welk erg mooi.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Na adviezen van allerlei kanten te hebben gekregen EN hier,...denk ik dat we toch voor antwerpen of brugge gaan...
haha ik hobbel van het ene idee zo weer naar het andere... we noemen het voor het gemak maar orientatie...
haha ik hobbel van het ene idee zo weer naar het andere... we noemen het voor het gemak maar orientatie...
Ik ben vorig jaar in alle drie die steden geweest, mijn oordeel:
Brugge is het meest geschikt voor toeristisch sightseeing. Maar wel klein en in een of twee dagen wel gezien.
Antwerpen is het meest geschikt voor shoppen. Mooie stad om te slenteren vol mooie oude gebouwen om te zien maar niet echt grote benoeminfswaardigheden.
Brussel is een beetje een andere stad dan de rest, wat uitgestrekter en groter met veel verschillende wijken en natuurlijk het Europees parlement. Ik vond het een gave stad met veel verschillende sferen maar moet je van houden.
Brugge is het meest geschikt voor toeristisch sightseeing. Maar wel klein en in een of twee dagen wel gezien.
Antwerpen is het meest geschikt voor shoppen. Mooie stad om te slenteren vol mooie oude gebouwen om te zien maar niet echt grote benoeminfswaardigheden.
Brussel is een beetje een andere stad dan de rest, wat uitgestrekter en groter met veel verschillende wijken en natuurlijk het Europees parlement. Ik vond het een gave stad met veel verschillende sferen maar moet je van houden.
Marin- Lady Post-a-lot
Dankjewel voor de tips!
Ben je er al uit welke stad het wordt?