Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat te doen tegen hoofdpijn?

+3
Caro
Antibes
Prosecco
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wat te doen tegen hoofdpijn? Empty Wat te doen tegen hoofdpijn?

Bericht  Prosecco do 7 jul 2011 - 23:18

Sinds gisteren heb ik zo'n ontzettende hoofdpijn, die vermoedelijk vanuit mijn nek komt. Gisteravond ben ik natuurlijk gewoon gaan slapen, maar vannacht werd ik ook steeds wakker van de hoofdpijn. Vanmorgen was het nog erger en was ik er ook misselijk bij. Ik ben gewoon gaan douchen, aankleden en heb een advil genomen in de hoop dat ik daarna in staat was om te gaan werken. Maar eenmaal onderweg werd me duidelijk dat dat niet ging. Bij elk bobbeltje in de weg werd het alleen maar erger.
Toen ben ik naar huis gegaan, heb me ziek gemeld en ben weer gaan slapen (want ik ben ook heel erg moe). Nu ben ik weer voor de 2e keer wakker, maar m'n hoofdpijn is niks minder geworden. Maar als ik nu weer ga slapen wordt ik waarschijnlijk lui van het slapen en slaap ik vannacht weer niet. Dan wordt morgen natuurlijk een drama.

Heeft iemand tips wat ik kan doen om dit over te laten gaan? Of anders om te gaan doen behalve slapen? Computeren, lezen en tv kijken is niet echt een succes want dat doet allemaal zo'n zeer...
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen tegen hoofdpijn? Empty Re: Wat te doen tegen hoofdpijn?

Bericht  Antibes do 7 jul 2011 - 23:22

Wat sterkere pijnstilling nemen, bijv. 1000 mg paracetamol + 500 mg naproxen (twee verschillende medicijnen, pak je op twee punten de hoofdpijn aan). Door de pijn ga je ook weer verkrampen = weer pijn = weer verkrampen. Je moet die cirkel doorbreken en dat gaat toch het beste met pijnstilling. Ook als het migraine mocht zijn (misselijkheid) dan is dit vaak de eerste strategie.

Warme douche nemen en in beweging proberen te blijven (als je denkt dat het uit je nek komt). Rustig boodschappen gaan doen ofzo.. In ieder geval niet langdurig bankhangen/slapen, dat zal averechts effect hebben.

Je kunt ook nu wat slikken, dan even warme douche nemen en uurtje gaan liggen. Maar verder zou ik niet teveel blijven hangen!

(doktersadvies wat ik altijd krijg)
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen tegen hoofdpijn? Empty Re: Wat te doen tegen hoofdpijn?

Bericht  Prosecco do 7 jul 2011 - 23:24

Hmm dan huppel ik maar even naar de Etos om wat anders te halen qua pijnstilling want ik heb alleen advil in huis.

Bedankt voor je tip!
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen tegen hoofdpijn? Empty Re: Wat te doen tegen hoofdpijn?

Bericht  Caro do 7 jul 2011 - 23:27

Ik zou ook twee pijnstillers nemen. Bijvoorbeeld twee paracetamol van 500 MG en dan nog een ibuprofen van 400 of 600 erover heen. En dan rustig aan dingen doen. Niet te snel, niet te inspannend en beweeg een keer in de zoveel tijd. Al is het maar om een glaasje water of thee te pakken.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen tegen hoofdpijn? Empty Re: Wat te doen tegen hoofdpijn?

Bericht  Sterre do 7 jul 2011 - 23:27

Klinkt bekend, ik heb ook vaak hoofdpijn vanuit mijn nek. Als het er tegenaan zit probeer ik het met ontspanningsoefeningen of drukpunt massage te voorkomen, maar soms lukt dat niet. Dan probeer ik ook te slapen en het met pijnstillers en warmte te bestrijden.

Ben je nog steeds misselijk? Zit de pijn door je hele hoofd of aan 1 kant? Kan je tegen licht en geluid? Als je tegen dat laatste niet kunt en het aan 1 kant zit is het vermoedelijk migraine, dan zou ik, als het aanhoudt of als je het vaker hebt even langs de dokter voor goede medicijnen. Normale pijnstillers werken dan vaak niet.

Beterschap!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen tegen hoofdpijn? Empty Re: Wat te doen tegen hoofdpijn?

Bericht  Prosecco do 7 jul 2011 - 23:31

Ja ik ben nog steeds wel wat misselijk, maar niet meer zo erg als vanmorgen. Zelf denk ik niet dat dit migraine is, dat heb ik namelijk wel eens gehad maar dan zag ik ook echt sterretjes en dat heb ik nu niet. Het zit ook niet aan een kant, echt m'n hele hoofd doet zeer.
Ik heb wel al een kruik erbij, dat helpt wel, maar de hoofdpijn gaat niet weg. En die drukpunt massage probeer ik al weken en dat heeft eerst wel geholpen maar nu dus niet meer.

Nou ja, ik ga maar even naar de etos!

Bedankt dames smile
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen tegen hoofdpijn? Empty Re: Wat te doen tegen hoofdpijn?

Bericht  Chocolate Cookie do 7 jul 2011 - 23:32

Ik heb zelf meer dan regelmatig spierspanningshoofdpijn (ook vanuit de nek). Bij mij helpt dan helaas alleen valium. Maar goed laten we daar maar niet vanuit gaan dat dat bij jou ook het geval is Wink
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen tegen hoofdpijn? Empty Re: Wat te doen tegen hoofdpijn?

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 3:21

Migraine gaat niet altijd gepaard met een aura ( die 'sterretjes' die je noemt ) hoor, maar ik denk ook dat het in dit geval van jou spanningshoofdpijn is. Veel rusten, veel vocht, en van die warmtepleisters of Starbalm ( voorheen Tijgerbalsem ) is ook fijn! En misschien kan je een warmtelamp of warmtekussen/pittenkussen van iemand lenen?

Niet teveel pijnstillers slikken hoor. Als een flinke dosis al niet helpt kan je beter ontspanningsoefeningen doen en dus veel vocht nemen etc.

Beterschap, hoofdpijn is zo vreselijk ellendig!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen tegen hoofdpijn? Empty Re: Wat te doen tegen hoofdpijn?

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 5:35

Als ik zo'n hoofdpijn heb/krijg voel ik dat vaak de week ervoor al aankomen.
Dan maak ik meteen een afspraak bij de fysio en 9 van de 10 keer blijft de hoofdpijn dan weg.

Nu zit ik er helaas wel mee, ook al dagen hoofdpijn.
Een warme douche en 2x 500gr para geeft wat verlichting maar helpt niet lang.
Maandag kan ik bi jde fysio terecht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen tegen hoofdpijn? Empty Re: Wat te doen tegen hoofdpijn?

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 5:37

Combi 2 x paracetamol en 1 diclofenac schijnt ook goed te werken, maar dat moet je dan maar net in huis hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen tegen hoofdpijn? Empty Re: Wat te doen tegen hoofdpijn?

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 5:46

misschien een professionele massage of shiatsu boeken? Vaak kan t daardoor snel over zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen tegen hoofdpijn? Empty Re: Wat te doen tegen hoofdpijn?

Bericht  Koffieleut vr 8 jul 2011 - 5:59

Je hebt nu vast al pijnstillers gehad, maar voor als je dit weer hebt: Ik zweer bij Sarixell! Ik heb zelf vrij vaak migraine en spanningshoofdpijn en als ik 1 zo'n pil neem wordt het meestal een stuk minder. Het is dan niet gelijk over (helaas) maar wordt wel veel dragelijker. Na een aantal uren (mag volgens mij na 4 uur, maar ik probeer meestal na 6 uur omdat je er maar 3 op een dag van mag) neem ik een volgende en vaak is het daarna helemaal weg (hangt er ook vanaf wat voor hoofdpijn het is in mijn geval). Als je zeker weet dat het spanningshoofdpijn is (wat ik uit je post opmaak) werkt tijgerbalsem in je nek/op je schouders idd ook erg goed!

Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen tegen hoofdpijn? Empty Re: Wat te doen tegen hoofdpijn?

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 6:11

Odilia schreef:misschien een professionele massage of shiatsu boeken? Vaak kan t daardoor snel over zijn.

Ja! Jammer dat het weekend is anders had je misschien nog naar de fysio gekund voor een massage van je nek en schouders.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen tegen hoofdpijn? Empty Re: Wat te doen tegen hoofdpijn?

Bericht  Prosecco vr 8 jul 2011 - 8:36

Ik moet me ook eigenlijk eens flink laten kraken, want mijn hele rug zit vast en doet zeer. Maar ik verkeer in de veronderstelling (weet het niet zeker) dat het niet vergoed wordt. En geld ervoor heb ik op het moment helaas niet.

Heb vanmorgen wel even extra pijnstillers gehaald en daardoor werd het wel wat minder, hoewel het de hele dag niet is weggeweest.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen tegen hoofdpijn? Empty Re: Wat te doen tegen hoofdpijn?

Bericht  Jerry vr 8 jul 2011 - 9:46

Prosecco schreef:Ik moet me ook eigenlijk eens flink laten kraken, want mijn hele rug zit vast en doet zeer. Maar ik verkeer in de veronderstelling (weet het niet zeker) dat het niet vergoed wordt. En geld ervoor heb ik op het moment helaas niet.

Heb vanmorgen wel even extra pijnstillers gehaald en daardoor werd het wel wat minder, hoewel het de hele dag niet is weggeweest.

Je hoeft niet naar een chiropractor. Je kunt ook naar een manueel therapeut (= fysiotherapie) en dat wordt 9x vergoed (of iets in die richting)...
Maar 'kraken' vind ik altijd zo'n tijdelijke oplossing, waarbij je het probleem niet bij de kern aanpakt, maar symptomen bestrijdt...


Over de hoofdpijn: ik gebruik meestal paracetamol... Heb wel 'sterker' spul in huis, maar van paracetamol kun je gemakkelijker wat meer nemen. Daarmee kun je op een veilige manier wat meer 'uitproberen', met bv ibuprofen is dat meteen een heel ander verhaal...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen tegen hoofdpijn? Empty Re: Wat te doen tegen hoofdpijn?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum