Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onvruchtbaar

+30
SoGood
CCC
Novalee
Suus
loesje
Teddyaapje
Aggi
Annie24
Merai
Alyssa
JD
Mandy
Flower_L
Rouge
Weegschaal
Mamsie
Curious
juffie001
Makamba
Caresses
Marin
SarahKey
Thunder
tuttebel
Pussycat
Liadan
PiP
PluDan
Tania
TGR
34 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Onvruchtbaar - Pagina 3 Empty Re: Onvruchtbaar

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 23:50

Ik heb ook het gevoel. Maar de tijd zal het uitwijzen.

Mijn moeder en zus kregen vrij gemakkelijk kinderen, dus dat is gunstig. Maar anderzijds wil mijn cyclus nog niet echt op gang komen en is het ook nooit echt regelmatig geweest. Ik maak me er nu nog niet heel druk om, maar op de achtergrond speelt het wel.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Novalee zo 8 jan 2012 - 3:35

Alyssa schreef:
Annie24 schreef:
Alyssa; je hebt toch PCO?
Ja klopt, ik heb PCO. Maar toen ik de verhalen hier op het forum las, dacht ik altijd dat Clomid het wondermiddel was en dat ik daardoor wel vruchtbaar zou zijn. Nu dat bij mij niet zo blijkt te zijn, word ik wel meer en meer bang. Ik kan het niet goed verwoorden, maar het maakt me wel angstig.
Bij mij sloegen 50 en 100 mg ook niet aan, maar in de 6x dat ik 150 mg heb geslikt heb ik 5x een eisprong gehad waarvan één keer zelfs een driedubbele. Ik snap dat het moeilijk is maar probeer de hoop niet op te geven. Het kan best dat 150mg voor jou wel effect heeft. hug

Ontopic, ik was voor we probeerden zwanger te worden niet bang dat ik echt onvruchtbaar zou zijn, maar wel dat het lang zou duren en niet zonder slag of stoot zou lukken. Toen we er echt voor gingen en ik een onregelmatige cyclus bleek te hebben kwam die angst wel, zeker toen we ook de MM in gingen en de clomid niet leek aan te slaan. Uiteindelijk was ik na anderhalf jaar waarvan één in de MM toch spontaan zwanger, dus mijn eerste voorgevoel klopte uiteindelijk wel smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  CCC zo 8 jan 2012 - 4:28

Herkenbaar voor mij, gelukkig klopte mijn gevoel niet... Maar had me op het ergste ingesteld aangezien mijn moeder onvruchtbaar was verklaard voordat ze zwanger raakte van mij, maar toch is er een wonder gebeurd en ben ik er gekomen en ben ik nu zonder problemen zwanger geraakt.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  SoGood zo 8 jan 2012 - 4:36

Mijn vriend was hier al zolang ik hem ken bang voor. Daar zijn thuistesten voor, dus toen hij voor de zoveelste x er over begon hebben we zo'n ding gekocht. Hij blijkt super vruchtbaar te zijn.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 6:08

Ik heb dat ook altijd gedacht "als ik zwanger wil worden zal je zien dat het niet lukt".
Hier klopte het dus niet, gelukkig! Ik ben in de tweede maand aangeteld.

Gast
Gast

Bericht  Alyssa zo 8 jan 2012 - 8:55

Novalee schreef:
Bij mij sloegen 50 en 100 mg ook niet aan, maar in de 6x dat ik 150 mg heb geslikt heb ik 5x een eisprong gehad waarvan één keer zelfs een driedubbele. Ik snap dat het moeilijk is maar probeer de hoop niet op te geven. Het kan best dat 150mg voor jou wel effect heeft. Onvruchtbaar - Pagina 3 699888

Ontopic, ik was voor we probeerden zwanger te worden niet bang dat ik echt onvruchtbaar zou zijn, maar wel dat het lang zou duren en niet zonder slag of stoot zou lukken. Toen we er echt voor gingen en ik een onregelmatige cyclus bleek te hebben kwam die angst wel, zeker toen we ook de MM in gingen en de clomid niet leek aan te slaan. Uiteindelijk was ik na anderhalf jaar waarvan één in de MM toch spontaan zwanger, dus mijn eerste voorgevoel klopte uiteindelijk wel Onvruchtbaar - Pagina 3 561177
Ik hoop het ook, Novalee. Maar het is 'fijn' om te lezen dat er meer mensen zijn bij wie de lagere dosissen niet aansloegen. Ik geef de hoop niet op, zeker niet, maar het is soms wel moeilijk om erin te blijven geloven als je weer slecht nieuws krijgt.

Buiten dat, eens met vetgedrukte.
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Bericht  Merai zo 8 jan 2012 - 19:43

Twellie schreef:
Merai schreef:
Smikkell schreef:Ik heb dat gevoel ook en heel sterk.

Edit: ik zou het ook heel erg vinden als het echt zo blijkt te zijn.

+1, dat gevoel heb ik mijn hele leven al terwijl het een heel grote droom is om moeder te worden. Vriend en ik hebben afgesproken dat ik me op mijn 28ste laat testen, mocht het gevoel dan kloppen of dat het lastig wordt dan hebben we nog wat meer tijd voor de gevolgen..

Wat wil je dan laten testen op die leeftijd?

Met name mijn eisprong, of ik een beetje een regelmatige cyclus heb. En ik zou graag willen laten controleren hoe het zit met de rijping van mijn eitjes. Weet dat je daardoor niets uitsluit maar het zou me wel rust geven. Voordat ik tien jaar geleden aan de pil ging was er geen pijl te trekken op mijn cyclus en nu ik al een jaar een spiraaltje heb word ik helemaal niet meer ongesteld dus daar kan ik ook niks van zeggen. Voor mijn gevoel kan er nog steeds maanden tussen zitten als ik de natuur zijn gang laat gaan.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 20:55

Merai, door wie wil je dat laten testen dan?

Gast
Gast

Bericht  Annie24 zo 8 jan 2012 - 21:05

Jolicious schreef:Merai, door wie wil je dat laten testen dan?

+1

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 22:37

Merai schreef:
Twellie schreef:
Merai schreef:

+1, dat gevoel heb ik mijn hele leven al terwijl het een heel grote droom is om moeder te worden. Vriend en ik hebben afgesproken dat ik me op mijn 28ste laat testen, mocht het gevoel dan kloppen of dat het lastig wordt dan hebben we nog wat meer tijd voor de gevolgen..

Met name mijn eisprong, of ik een beetje een regelmatige cyclus heb. En ik zou graag willen laten controleren hoe het zit met de rijping van mijn eitjes. Weet dat je daardoor niets uitsluit maar het zou me wel rust geven. Voordat ik tien jaar geleden aan de pil ging was er geen pijl te trekken op mijn cyclus en nu ik al een jaar een spiraaltje heb word ik helemaal niet meer ongesteld dus daar kan ik ook niks van zeggen. Voor mijn gevoel kan er nog steeds maanden tussen zitten als ik de natuur zijn gang laat gaan.

Volgens mij kan een gyneacoloog niets extra's vertellen over de rijping van eitjes als je gewoon een cyclus hebt. En als je die niet hebt, rijpen er ook geen eitjes. Hopelijk is dat natuurlijk allemaal gewoon oké, maar ik betwijfel of je door onderzoek meer duidelijkheid hierin kunt krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 8 jan 2012 - 22:52

Suus schreef:Het enige is dat ik nooit door de pil heen zwanger ben geworden, terwijl ik sporadisch wel eens een pil vergeten ben..

Dat zegt natuurlijk niks. Bij de meeste vrouwen duurt het zelfs als ze er bewust voor gaan nog een aantal maanden voor ze zwanger zijn en in die periode gebruiken ze helemaal geen pil en bij die vrouwen betekent dat ook niet meteen dat ze niet vruchtbaar zijn, dus laat staan dat het feit dat je door slordig pilgebruik nooit zwanger bent geraakt ook maar iets zegt over je vruchtbaarheid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Suus ma 9 jan 2012 - 1:38

Nee, dat weet ik ook wel hoor, Susan smile Het is ook zeker geen reële gedachte, ik weet ook wel dat het niks zegt. Het is gewoon een stom gevoel.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Paper Crown ma 9 jan 2012 - 2:16

Ik denk dat je onvruchtbaarheid niet kunt voelen. De natuur doet namelijk wat het wil. Die denkt niet: oh deze vrouw is een junk/hoer/12 jaar/ al met 100 mannen naar bed geweest/geslachtsziekte gehad/zal nooit een goede moeder zijn etc. Krom gezegd is het gewoon een kwestie van sex en geluk,op de juiste tijd. Ik denk dat veel vrouwen zoiets 'denken' te voelen dan lees ik vaak: 'Ik voel gewoon dat het niet gaat lukken..' waarop is dat dan gebasseerd? Ik dacht namelijk ook dat ik nooit een vriend zou krijgen, zou gaan trouwen, huizen zou kopen, of mijn rijbewijs halen.. Ik dacht dat omdat het simpelweg: To good to be true - leek. Maar toch ben ik getrouwd, heb al 2x een huis gekocht, en mijn rijbewijs gehaald..

Ik denk dat dat stukje dat je niet kunt beinvloeden je laat denken dat het nooit gaat lukken. Vandaag de dag worden bepaalde behoeftes snel vervuld, en ik denk dat er serieus door ongeduldigheid veel mensen bij de gynaecoloog lopen, die eigenlijk niets mankeren maar zo hebben ze 'grip' op de situatie.

Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Paper Crown ma 9 jan 2012 - 2:21

Twellie schreef:
Merai schreef:
Twellie schreef:
Merai schreef:

Volgens mij kan een gyneacoloog niets extra's vertellen over de rijping van eitjes als je gewoon een cyclus hebt. En als je die niet hebt, rijpen er ook geen eitjes. Hopelijk is dat natuurlijk allemaal gewoon oké, maar ik betwijfel of je door onderzoek meer duidelijkheid hierin kunt krijgen.

Klopt. Als je een menstruatiecylcus hebt (meen tussen de 20-60 dagen) dan gaan ze er vanuit dat je een eisprong hebt. Een ei springt pas als het groot genoeg is. Dat doen je hormonen.. dus als jij gewoon ongesteld wordt dan ben je inprincipe vruchtbaar. Daarom testen ze ook altijd eerst de mannen. Die leveren sperma en dat wordt dan getest op bewegelijkheid,snelheid en hoeveelheid.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 3:51

2CKC2 schreef:
Ik denk dat dat stukje dat je niet kunt beinvloeden je laat denken dat het nooit gaat lukken. Vandaag de dag worden bepaalde behoeftes snel vervuld, en ik denk dat er serieus door ongeduldigheid veel mensen bij de gynaecoloog lopen, die eigenlijk niets mankeren maar zo hebben ze 'grip' op de situatie.

Dat vind ik nogal hard om te zeggen.. Je komt echt niet zomaar bij een gyneacoloog terecht hoor.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown ma 9 jan 2012 - 4:11

Jolicious schreef:
2CKC2 schreef:

Dat vind ik nogal hard om te zeggen.. Je komt echt niet zomaar bij een gyneacoloog terecht hoor.
Vertel mij wat!

Nee, maar serieus, er was een heel artikel laatst dat er vrij snel de hulp van een arts wordt bijgeroepen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 5:21

Ja, daarom snapte ik ook al niet waarom uitgerekend jij die opmerking maakt. Ik geloof er niet zo in dat mensen heel snel bij een gyn komen. Ik ken heel wat mensen die in de medische molen hebben gezeten maar dat ging echt niet zonder slag of stoot. Eerlijk gezegd vind ik wel dat je uit moet kijken met dat soort opmerkingen.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje ma 9 jan 2012 - 5:42

Jolicious schreef:
2CKC2 schreef:

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, sorry. Op zich voel ik me niet gekrenkt of aangesproken ofzo, maar ik denk echt dat je op moet passen met dit soort uitspraken en aannames

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Merai ma 9 jan 2012 - 6:05

2CKC2 schreef:
Twellie schreef:
Merai schreef:
Twellie schreef:
Merai schreef:

Klopt. Als je een menstruatiecylcus hebt (meen tussen de 20-60 dagen) dan gaan ze er vanuit dat je een eisprong hebt. Een ei springt pas als het groot genoeg is. Dat doen je hormonen.. dus als jij gewoon ongesteld wordt dan ben je inprincipe vruchtbaar. Daarom testen ze ook altijd eerst de mannen. Die leveren sperma en dat wordt dan getest op bewegelijkheid,snelheid en hoeveelheid.

Ik heb me er nog niet voldoende in verdiept om jullie vragen te beantwoorden maar denk dat ik door mijn medische verleden wel 'recht' heb op extra onderzoek. Al weet ik dat ik dan nog niet de garantie heb, het zou wel opluchten.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 9:16

Ik heb ook lang gedacht dat ik niet zomaar zwanger zou worden. Het was de 3e ronde raak. Het was meer de angst als het voorgevoel denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 9:19

Ik heb het geluk geen kinderen te willen, maar ik kan ze ook niet krijgen. Alle dossiers zijn niet van mijn oude naar mijn nieuwe ha gegaan en daardoor denkt mijn huidige ha dat ik nog vruchtbaar ben. Maar ik geloof mijn oude huisarts nog steeds, ik heb en geen kinderwens en ik kan geen kinderen krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 9:22

Maura schreef:Ik heb het geluk geen kinderen te willen, maar ik kan ze ook niet krijgen. Alle dossiers zijn niet van mijn oude naar mijn nieuwe ha gegaan en daardoor denkt mijn huidige ha dat ik nog vruchtbaar ben. Maar ik geloof mijn oude huisarts nog steeds, ik heb en geen kinderwens en ik kan geen kinderen krijgen.
Hoe ben je daar achter gekomen als ik vragen mag? Omdat de meeste vrouwen er pas achter komen als ze voor een kindje gaan.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 ma 9 jan 2012 - 9:26

ik had ook angst om onvruchtbaar te zijn, dit vanwege mijn achtergrond...ik was vrij snel zwanger (3e of 4e ronde), is mis gegaan, en daarna heeft het nog een aantal rondes geduurt voordat ik zwanger was, maar duurde wel half jaar, ik had erg lange cyclussen. maar alsnog is dit snel (als je er midden in zit duurt een half jaar wel heeeel lang)
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 10:18

Merai schreef:

Maar dan bedoel je als je al een tijdje bezig bent en je op de 28e nig niet zwanger bent?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: