Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe reageerde jullie kindje

+11
meisjesmama
Darius
pindaatje
Susan
Limburg85
Wennes
Liadan
Bruintje Beer
LindaK
meisje
Tania
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje - Pagina 2 Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Flower_L vr 6 jan 2012 - 10:17

Liadan schreef:
Susan schreef:
Darius schreef:

Overigens heb ik wel echt een hele slechte 'tip' gekregen van de kraamverzorgster. Zij zei dat als ik P.epijn ging voeden, ik dan L.aurens moest negeren. Ook geen boekje voorlezen tijdens het voeden, of met een autootje op mijn been rijden. Als ik aan het voeden was, was de aandacht voor P.epijn en niet voor L.aurens.
Ik heb het wel gedaan (tja, ze heeft zelf meerdere kinderen opgevoed) maar ik voelde me er zo slecht en rot bij. En daarbij werkte het ook nog eens voor geen meter. L.aurens ging er alleen maar harder door klieren. Nu zit hij gewoon gezellig bij me met een boekje, of een auto, of we kijken tv. Prima toch!

Ik heb een keer van een wat oudere verpleegkundige de tip gekregen dat ik Ezra in zijn kamer op moest sluiten als ik Yrsa ging voeden. Die tip heb ik dus nooit opgevolgd, ik vond het zo'n idioot idee.
:shock:

+1! sorry, maar zo'n kraamverzorgster zou ik al helemaal niet meer serieus nemen.
Ik denk dat het juist belangrijk is dat je het broertje/zusje erbij betrekt....maargoed, heb geen ervaring, misschien werkt het in de praktijk anders.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje - Pagina 2 Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Susan vr 6 jan 2012 - 10:21

Flower_L schreef:
Liadan schreef:
Susan schreef:
Darius schreef:

Overigens heb ik wel echt een hele slechte 'tip' gekregen van de kraamverzorgster. Zij zei dat als ik P.epijn ging voeden, ik dan L.aurens moest negeren. Ook geen boekje voorlezen tijdens het voeden, of met een autootje op mijn been rijden. Als ik aan het voeden was, was de aandacht voor P.epijn en niet voor L.aurens.
Ik heb het wel gedaan (tja, ze heeft zelf meerdere kinderen opgevoed) maar ik voelde me er zo slecht en rot bij. En daarbij werkte het ook nog eens voor geen meter. L.aurens ging er alleen maar harder door klieren. Nu zit hij gewoon gezellig bij me met een boekje, of een auto, of we kijken tv. Prima toch!

Ik heb een keer van een wat oudere verpleegkundige de tip gekregen dat ik Ezra in zijn kamer op moest sluiten als ik Yrsa ging voeden. Die tip heb ik dus nooit opgevolgd, ik vond het zo'n idioot idee.
:shock:

+1! sorry, maar zo'n kraamverzorgster zou ik al helemaal niet meer serieus nemen.
Ik denk dat het juist belangrijk is dat je het broertje/zusje erbij betrekt....maargoed, heb geen ervaring, misschien werkt het in de praktijk anders.

Het was een wijkverpleegkundige op het consultatiebureau, maar niet mijn vaste wijkverpleegkundige, die zou volgens mij echt nooit met zoiets aankomen. Na die ene keer heb ik haar ook nooit meer gezien. Ik weet nog wel dat ze iets tegen Ezra (toen twee jaar) zei en dat hij toen een auto'tje in haar mond probeerde te stoppen, dus volgens mij vond hij ook dat ze onzin kletste.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje - Pagina 2 Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Limburg85 vr 6 jan 2012 - 18:59

Hier wist S. dat als ik R. ging voeden dat hij eventjes 'alleen' moest spelen, na de fles ging R. altijd naar bed en konden we weer samen spelen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje - Pagina 2 Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 19:03

Hier ging het goed. Q. werd pas jaloers toen F. ging voortbewegen en aan zijn speelgoed begonnen te komen. Dat was even een pittige periode maar nu gaat het steeds beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje - Pagina 2 Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 21:05

Goh, wat een voorbeeldige kindjes hebben jullie allemaal zeg!

Fenne vond het in het eerste begin wel leuk een broertje. Wilde met van alles helpen en hem kusjes geven en aaien enzo. Maar na een tijdje was dat leuke er blijkbaar wel vanaf. Ze heeft echt een hele tijd moeite gehad met de aanwezigheid van Thije. Daardoor vond ik het eerste jaar ook echt best zwaar. Vooral als zij zichzelf niet goed kon vermaken en ze zag dan dat Thije wel lekker aan het spelen was; dan kon ze echt heel boos en gemeen tegen hem zijn. Ze heeft hem best wel eens een tik, krab of duw gegeven.

Toen Thije een jaar was ongeveer en begon te lopen, praten en 'samen' spelen begon het gelukkig helemaal om te slaan. Nu zijn ze dikke maatjes en enorm gek op elkaar (met natuurlijk regelmatig een broer-zus ruzie tussendoor).


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje - Pagina 2 Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Thunder vr 6 jan 2012 - 22:26

Ook hier niet echt moeite gehad, T.im ia altijd erg lief geweest voor S.ven. Nu is het vooral de jongste die de oudste terroriseert.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje - Pagina 2 Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 22:39

Ik was er ook heel erg bang voor en werd heen en weer geslingerd tussen schuldgevoel voor de baby en voor C.iske.
Uiteindelijk heb ik me voor niks zorgen gemaakt want hij is hartstikke blij met zijn broertje en us geen moment jaloers geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje - Pagina 2 Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  LotteK vr 6 jan 2012 - 22:41

Hier is het altijd goed gegaan. Natuurlijk was ze in het begin wel eens aan het uittesten tijdens de borstvoeding bijvoorbeeld. Maar ze is altijd heel lief geweest voor haar broer. Nu nog steeds, maar ze merkt nu wel, dat het soms lastig is als zij op de grond aan het puzzelen is bijvoorbeeld en haar broer komt zich er mee bemoeien.

Ik vond en vind het altijd erg leuk om te zien hoe blij ze reageren als ze elkaar zien en hoe ze nu soms al samen aan het spelen zijn. Het zijn echt broer en zus. I love you
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje - Pagina 2 Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 0:23

Minneke schreef:Goh, wat een voorbeeldige kindjes hebben jullie allemaal zeg!



Oh hier is het ook echt wel terror geweest, maar wel dus toen hij (en zij dus ook) al wat ouder was, niet met 1,5 jaar. Nu vechten ze elkaar ook de tent uit en hier wisselt het wie wie terroriseert. Nu is hij het vaak die haar tackelt bijvoorbeeld, en zij doet eigenlijk niks. Maar een paar maanden geleden hoefde hij maar naar haar te kijken en dan beet ze hem al, en hard. Maar goed ze zijn nu ook geen kind-baby meer maar gewoon kind-kind dus veel gelijker. Meestal kunnen ze goed spelen maar ze vechten dus ook regelmatig. Ook een broer-zus relatie dus Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje - Pagina 2 Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Tania za 7 jan 2012 - 0:41

Ik had ook niet het idee dat ik twee engeltjes van kinderen krijg die het altijd kunnen vinden samen hoor. Er zullen vast nog vele broer/zus ruzies volgen Wink

Alleen had ik echt zo'n scenario in m'n hoofd dat ik net bevallen in bed lig en J. dan naar zijn zusje komt kijken om haar vervolgens een mep te geven omdat hij bij me wil liggen ofzo Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje - Pagina 2 Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 4:28

Oh, C.iske is zich tegen ons wel meer gaan afzetten hoor. Maar op zijn broertje is hij stapel en dat is wederzijds. Misschien veranderd het nog als J.anneman ouder wordt maar vooralsnog gaat het erg goed tussen hen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje - Pagina 2 Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 4:43

Minneke schreef:Goh, wat een voorbeeldige kindjes hebben jullie allemaal zeg!

nee hoor :-) M.erle is een heel groot spook wat heel graag haar grote zus uitdaagt en treitert. Ze zijn niet jaloers op elkaar, maar het zijn echte zussen haha...
Ik heb regelmatig een catfight in huis

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe reageerde jullie kindje - Pagina 2 Empty Re: Hoe reageerde jullie kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum