Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nitriton en borstvoeding en kunstvoeding combineren.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Nitriton en borstvoeding en kunstvoeding combineren. Empty Nitriton en borstvoeding en kunstvoeding combineren.

Bericht  Gast di 23 nov 2010 - 23:50

Gister bij de huisarts geweest om Amé nogal veel spuugt en zodra je haar neer legt is het krijsen.
Dus we dachten aan reflux. Nu hebben we dus het advies gekregen om Nutriton toe te voegen aan de borstvoeding. Welke speen hebben jullie hiervoor gebruikt? Wij hebben Avent flessen.
Ik gebruik nu nog een 1 speen, maar ik heb het idee dat het te langzaam gaat, want als ze uit de borst drinkt dan hoeft ze er geen moeite voor te doen want het loopt er gewoon uit, dus ze moet nu best wel wat moeite doen.
Ook geven we 1 fles kunstvoeding per dag, want ik red het gewoon niet om alles te kolfen en dan te geven, maar ik vind het zonde om helemaal met de borstvoeding te stoppen.
Ik ben nu wel een voorraad aan het aanleggen.
Zijn hier meer meiden die het gecombineerd hebben en wat is jullie schema hierin geweest?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Nitriton en borstvoeding en kunstvoeding combineren. Empty Re: Nitriton en borstvoeding en kunstvoeding combineren.

Bericht  ekjir@M wo 24 nov 2010 - 9:10

Ik heb de flessen van Dr. Browns zodat er minder lucht mee komt. J.ens krijgt 150cc en 6 schepjes nutriton. De eerste helft geef ik met een fase 1 speen en de tweede helft met een fase 2 speen omdat het dan te dik wordt. Het is met de Dr. Browns flessen wel zo dat je echt hun spenen moet gebruiken anders gaat het te snel.

Maar ondanks het indikken van de voeding heeft ie nog steeds last van verborgen reflux en huilt nog heel veel omdat het zuur omhoog komt dus morgen gaan we naar een osteopaat in de hoop dat dat wat helpt voor dat kleine mannetje

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Nitriton en borstvoeding en kunstvoeding combineren. Empty Re: Nitriton en borstvoeding en kunstvoeding combineren.

Bericht  Lala wo 24 nov 2010 - 9:24

.

Laatst aangepast door Lala op wo 15 dec 2010 - 8:09; in totaal 1 keer bewerkt
Lala
Lala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 63
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lala wo 24 nov 2010 - 9:46

.

Lala
Lala
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 20:42

Lala schreef:Wat is trouwens de reden dat je borstvoeding met Nutrilon moet gaan mengen van de huisarts.
Als je nog een tijdje borstvoeding wil geven zou ik dit zeker niet doen, want je melk loopt binnen no time terug en heb je straks geen voeding meer.
Mijn zusje moest ook nutriton geven tijdens de bv, maar zij gaf het dus idd voor de bv, zo kon ze gewoon de borst blijven geven. Ze maakte er gewoon een papje van, en dat gaf ze eerst. En hij was toen een maand ongeveer, dus dat kan wel gewoon. Dacht dat ze het aandikte met water.

Gast
Gast

Bericht  Lala wo 24 nov 2010 - 23:30

.

Lala
Lala
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 23:38

Omdat ik geen tijd heb om alle voedingen af te kolfen, dat gaat niet door de bv hoor, maar ze krijgt gewoon een flesje met kunstvoeding.
Ik had het graag gezien dat ze volledig borstvoeding krijgt, maar ik red het qua tijd, aandacht voor de andere kinderen enzo gewoon niet. En heb de keuze gemaakt om dus een gewone fles tussendoor te geven.

Gast
Gast

Bericht  Lala do 25 nov 2010 - 0:06

.

Lala
Lala
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 0:14

Ja ook dat.
Ik merk nu wel dat ze alles binnen houdt. Ze heeft vanmorgen uit de borst gedronken maar dat kwam er weer uit zetten.
Dus ik ga zo maar door en probeer het af en toe gewoon weer aan de borst.
Dat met dat papje vooraf aan de borstvoeding werd hier afgeraden door de huisarts omdat ze daar verstopping van kunnen krijgen. Dat zou eventueel nog een optie zijn voor over een paar weken en die darmpjes zijn gewend aan de Nutriton.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 0:48

Kun je het papje niet maken en in een spuitje geven?
Dus eerst aan de borst laten drinken, dan het papje in het spuitje geven en dan weer de borst?
Of geeft dat hetzelfde als wanneer je het helemaal van te voren geeft?

Het ligt ook een beetje aan hoeveel schepjes je door de voeding doet.
In het begin kreeg mijn dochter 2 schepjes ofzo (aan de hand van de hoeveelheid cc voeding) en toen kon het nog met de S speen van Difrax maar later kreeg ze 5 schepjes en toen ben ik over gegaan op de M speen.

Denk dat het een beetje uitvogelen is.

Wij hebben overigens ook een tijdje een deel met de S speen gedaan en de rest van de voeding met de M speen...

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx di 30 nov 2010 - 8:45

Hoe gaat het nu met Amé??

Tristan spuugde ook erg veel, na elke voeding, soms nog een uur na de tijd. Huilde/krijste heel erg veel.
Nu ben ik zelf gestopt met melkproducten eten/drinken en het gaat al stukken beter. Spugen doet hij nog maar heel erg weinig, niet meer. Krijsen nog wel, maar dat heeft met andere zaken te maken..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: