DagCafé
+16
girli
Tiana
Ibbeltje
Suus
ExpressoB
Stuiterbal
VeryCherry
Burn
Erin
juffie001
Kabouter
Sjaantje
Toet
ixis
Alex
Lejow
20 plaatsers
Pagina 8 van 40
Pagina 8 van 40 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40
Re: DagCafé
HorrorechtgenootSjaantje schreef:Horrorscenario: je ligt te bevallen op oudjaarsavond en om klokslag 12u geeft manlief je een dikke zoen, wenst je een gelukkig nieuwjaar en spurt naar buiten met zijn vuurwerkpakketje.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ik denk dat het administratief nog wel eens problemen kan geven, omdat sommige systemen dan een fout geven.Zusje schreef:Maar wat is er precies erg aan beide een verschillende geboortedatum als het om een tweeling gaat? Mij zou het geen zak uitmaken...
Er worden wel vaker tweelingen geboren met een dag verschil of zelfs langer. Week, maand.. al mag dan het woordje vaak er wel vanaf.
Welke administratie kan dat niet aan dan? Lijkt me een sterk verhaal, eerlijk gezegd .
Gast- Gast
Nou idd.Stofzuiger schreef:HorrorechtgenootSjaantje schreef:Horrorscenario: je ligt te bevallen op oudjaarsavond en om klokslag 12u geeft manlief je een dikke zoen, wenst je een gelukkig nieuwjaar en spurt naar buiten met zijn vuurwerkpakketje.
En ik denk, Zusje, dat het idd een gevoelskwestie is. Bij 'tweeling' verwacht je toch dat je op dezelfde datum geboren bent. Nu zou het mij denk ik minder uitmaken als mijn kids bijvoorbeeld op de 15e en 16e van een maand jarig zouden zijn, dan wanneer ze op 31 december en 1 januari jarig zouden zijn omdat dan niet alleen de dag, maar ook nog eens de maand én het jaartal verschillend is.
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Sjaantje schreef:Horrorscenario: je ligt te bevallen op oudjaarsavond en om klokslag 12u geeft manlief je een dikke zoen, wenst je een gelukkig nieuwjaar en spurt naar buiten met zijn vuurwerkpakketje.
hahaha... ik zou dr niet eens van opkijken, t blijven mannen he
juffie001- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 543
Ik heb, toen ik nog in de kraamzorg werkte, wel vaker vaders gezien waar je meteen van zou willen scheiden. vrouwen zij op dat moment zo krachtig en sterk en mannen opeens onhandige, hulpeloze wezens. Niet allemaal. sommige zou ik graag bij mijn bevalling hebben. En ik snap het ook wel. Wat moet zo'n man doen.Sjaantje schreef:Horrorscenario: je ligt te bevallen op oudjaarsavond en om klokslag 12u geeft manlief je een dikke zoen, wenst je een gelukkig nieuwjaar en spurt naar buiten met zijn vuurwerkpakketje.
Gast- Gast
Ik denk best dat er systemen zijn die aangeven dat het niet kan. fraude of iets. Omdat er niet (ongeveer) 9 maanden tussen zit. Ik ga er even iets over opzoeken.Zusje schreef:Smikkell schreef:Ik denk dat het administratief nog wel eens problemen kan geven, omdat sommige systemen dan een fout geven.Zusje schreef:Maar wat is er precies erg aan beide een verschillende geboortedatum als het om een tweeling gaat? Mij zou het geen zak uitmaken...
Er worden wel vaker tweelingen geboren met een dag verschil of zelfs langer. Week, maand.. al mag dan het woordje vaak er wel vanaf.
Welke administratie kan dat niet aan dan? Lijkt me een sterk verhaal, eerlijk gezegd .
Gast- Gast
Ok een gevoelskwestie dus . Weinig discussie dan, mijn gevoel is er anders over .
Gast- Gast
Ik ben echt niet rot geweest naar mijn man toe (al vond ik dat washandje iedere keer over mijn gezicht meer irritant als lekker, ik heb er niks van gezegd), alleen toen ze in gingen knippen ging hij naar voren hangen om mee te kijken, dat ging me te ver.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:HorrorechtgenootSjaantje schreef:Horrorscenario: je ligt te bevallen op oudjaarsavond en om klokslag 12u geeft manlief je een dikke zoen, wenst je een gelukkig nieuwjaar en spurt naar buiten met zijn vuurwerkpakketje.
Inderdaad!
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Dat hoeft ook nog niet eens persé, stel dat de bevruchting precies tijdens O&N plaatsvindt???Stofzuiger schreef:Ze zijn op dezelfde dag gemaakt, dus moeten op dezelfde dag geboren worden
Haha Juffie, wat een vertrouwen!
Meneer Smikkell, ik kan het me voorstellen. Lijkt me voor een man ook echt naar om zo hulpeloos toe te moeten kijken hoe je vrouw / vriendin aan het bevallen is.
Hebben we het nog wel een keer over als je zwanger bent van een tweeling Dan is het opeens anders hahahaha!Zusje schreef:Ok een gevoelskwestie dus . Weinig discussie dan, mijn gevoel is er anders over .
Gast- Gast
Het is maar goed dat we niet allemaal hetzelfde zijnZusje schreef:Ok een gevoelskwestie dus . Weinig discussie dan, mijn gevoel is er anders over .
Stofzuiger schreef:Ik ben echt niet rot geweest naar mijn man toe (al vond ik dat washandje iedere keer over mijn gezicht meer irritant als lekker, ik heb er niks van gezegd), alleen toen ze in gingen knippen ging hij naar voren hangen om mee te kijken, dat ging me te ver.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Echt? Die van mij zou zo'n groot probleem hebben dan!juffie001 schreef:Sjaantje schreef:Horrorscenario: je ligt te bevallen op oudjaarsavond en om klokslag 12u geeft manlief je een dikke zoen, wenst je een gelukkig nieuwjaar en spurt naar buiten met zijn vuurwerkpakketje.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Hebben we het nog wel een keer over als je zwanger bent van een tweeling Dan is het opeens anders hahahaha!Zusje schreef:Ok een gevoelskwestie dus . Weinig discussie dan, mijn gevoel is er anders over .
Mijn moeder heeft een vloek over me uitgesproken dat als ik zwanger raak, het een vijfling is. Ik acht de kans sowieso erg klein dat ik ooit nog zwanger raak. Ik wacht al maanden op een zoen .
Gast- Gast
Je weet toch hopelijk wel dat je daar niet zwanger van wordt he...Zusje schreef:Stofzuiger schreef:Hebben we het nog wel een keer over als je zwanger bent van een tweeling Dan is het opeens anders hahahaha!Zusje schreef:Ok een gevoelskwestie dus . Weinig discussie dan, mijn gevoel is er anders over .
Mijn moeder heeft een vloek over me uitgesproken dat als ik zwanger raak, het een vijfling is. Ik acht de kans sowieso erg klein dat ik ooit nog zwanger raak. Ik wacht al maanden op een zoen .
Stofzuiger schreef:Echt? Die van mij zou zo'n groot probleem hebben dan!juffie001 schreef:Sjaantje schreef:Horrorscenario: je ligt te bevallen op oudjaarsavond en om klokslag 12u geeft manlief je een dikke zoen, wenst je een gelukkig nieuwjaar en spurt naar buiten met zijn vuurwerkpakketje.
ooh ja een probleem zou hij zeker hebben als ie zoiets in zo'n situatie zou doen, maar toch blijft die kerel van mij acties hebben waarbij ik alleen maar kan denken.. t is en blijft een vent
juffie001- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 543
Wat als een tweeling in het schrikkeljaar wordt geboren. De een op 29 februari en de ander op 28 februari of op 1 maart. Dan zijn ze niet even vaak jarig :affraid:
Gast- Gast
Als je een dubbele eisprong hebt, en om die reden een tweeling krijgt, zou je dan op twee verschillende dagen zwanger kunnen worden?Stofzuiger schreef:Ze zijn op dezelfde dag gemaakt, dus moeten op dezelfde dag geboren worden
Gast- Gast
Als je vannacht nou gewoon even zei dat je een zoen wilde. Hadden we co-ouderschap kunnen doen.Zusje schreef:Stofzuiger schreef:Hebben we het nog wel een keer over als je zwanger bent van een tweeling Dan is het opeens anders hahahaha!Zusje schreef:Ok een gevoelskwestie dus . Weinig discussie dan, mijn gevoel is er anders over .
Gast- Gast
Trouwens, 2 kinderen op een andere dag is nog niets als je het vergelijkt met wat Margaretha van Henneberg heeft moeten meemaken...
"In haar sterfjaar zou ze 364 (of 365) kinderen hebben gebaard. Nadat ze een arme moeder met een tweeling had verweten dat het onmogelijk was dat ze twee kinderen van dezelfde man had gekregen zou deze haar toegewenst hebben dat ze zoveel kinderen zou krijgen als er dagen in het jaar zijn. De kinderen, waarvan alle jongens Jan en alle meisjes Elisabeth werden genoemd, werden in twee doopvonten gedoopt, waarna zij overleden en samen met de moeder werden begraven. Nadien is Loosduinen geruime tijd een bedevaartsoord geweest.
Er bestond daardoor ooit onder onvruchtbare vrouwen het gebruik om een bedevaart te houden naar de Abdijkerk te Loosduinen. Dit gebeurde mogelijk al sinds de 14e eeuw. De vrouwen hoopten daar vruchtbaar te worden door het aanraken van de doopbekkens waarin de 364 kinderen van Margaretha van Henneberg zouden zijn gedoopt.
Die kerk staat achter mijn huis, misschien toch eens een bezoekje brengen?
"In haar sterfjaar zou ze 364 (of 365) kinderen hebben gebaard. Nadat ze een arme moeder met een tweeling had verweten dat het onmogelijk was dat ze twee kinderen van dezelfde man had gekregen zou deze haar toegewenst hebben dat ze zoveel kinderen zou krijgen als er dagen in het jaar zijn. De kinderen, waarvan alle jongens Jan en alle meisjes Elisabeth werden genoemd, werden in twee doopvonten gedoopt, waarna zij overleden en samen met de moeder werden begraven. Nadien is Loosduinen geruime tijd een bedevaartsoord geweest.
Er bestond daardoor ooit onder onvruchtbare vrouwen het gebruik om een bedevaart te houden naar de Abdijkerk te Loosduinen. Dit gebeurde mogelijk al sinds de 14e eeuw. De vrouwen hoopten daar vruchtbaar te worden door het aanraken van de doopbekkens waarin de 364 kinderen van Margaretha van Henneberg zouden zijn gedoopt.
Die kerk staat achter mijn huis, misschien toch eens een bezoekje brengen?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Wat als een tweeling in het schrikkeljaar wordt geboren. De een op 29 februari en de ander op 28 februari of op 1 maart. Dan zijn ze niet even vaak jarig :affraid:
*Nee kind, jij krijgt dit jaar geen kadootje, je broertje wel*
Gast- Gast
Sjaantje schreef:Je weet toch hopelijk wel dat je daar niet zwanger van wordt he...Zusje schreef:Stofzuiger schreef:Hebben we het nog wel een keer over als je zwanger bent van een tweeling Dan is het opeens anders hahahaha!Zusje schreef:Ok een gevoelskwestie dus . Weinig discussie dan, mijn gevoel is er anders over .
Tuurlijk, maar je snapt dan ook wel hoe lang de rest op zich gaat laten wachten
Gast- Gast
Smikkell schreef:Als je vannacht nou gewoon even zei dat je een zoen wilde. Hadden we co-ouderschap kunnen doen.Zusje schreef:Stofzuiger schreef:Hebben we het nog wel een keer over als je zwanger bent van een tweeling Dan is het opeens anders hahahaha!Zusje schreef:Ok een gevoelskwestie dus . Weinig discussie dan, mijn gevoel is er anders over .
Oh ja, ik zei iets anders he en toen lag jij weer blij met je voetjes te trappelen
Gast- Gast
Pagina 8 van 40 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40
Pagina 8 van 40
Permissies van dit forum: