Woordjes
+24
VeryCherry
PiP
Annemie
Printje
Roos
Stuiterbal
loesje
maiadebij
Coco
Océane
Parisienne
Thunder
Annie24
Diese
Darius
PapillonRose
pindaatje
Susan
meisje
Flower_L
mauwmauw
Flip Fluitketel
Monnie
Mida4you
28 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Woordjes
Hoeveel woordjes kennen jullie kindjes al en hoe oud zijn ze?
S. is nu 17 maanden en kan dit al zeggen :
Papa
Bad
Koek
Tut
Koud
Zo
Bah
Ohooh ( van de Teletubbies)
Woef ( = hond)
Watsda (= wat is dat)
S. is nu 17 maanden en kan dit al zeggen :
Papa
Bad
Koek
Tut
Koud
Zo
Bah
Ohooh ( van de Teletubbies)
Woef ( = hond)
Watsda (= wat is dat)
Laatst aangepast door Razz_ op zo 1 jan 2012 - 9:43; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Woordjes
Z. is nu 1 jaar en bijna 5 maanden. Dit zijn woordjes die ze zegt:
Papa
Mama
Die
Bah
Op
Kijken ( sinds 2 dagen )
Aapie ( dat is haar knuffeltje )
Hmmm
Ja
Nee
Verder schiet mij even niets te binnen.
Papa
Mama
Die
Bah
Op
Kijken ( sinds 2 dagen )
Aapie ( dat is haar knuffeltje )
Hmmm
Ja
Nee
Verder schiet mij even niets te binnen.
Laatst aangepast door Mirjam4you op zo 1 jan 2012 - 9:52; in totaal 1 keer bewerkt
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik heb 2 weken geleden alle woordjes opgeschreven die mijn zoontje kent, dat waren er maar liefst 38! Zal ze maar niet allemaal noemen hier
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10
Onze dochter is 14,5 maand en zegt deze woorden (zal er vast wel wat vergeten)
Papa
Mama
Opa
Oma
Ad
Woefwoef
Wafwaf
Pip
Amen
Klaar (is meer kraar)
Op
Bah
Die
Ja
Nee
Ohoh
Lekker
Papa
Mama
Opa
Oma
Ad
Woefwoef
Wafwaf
Pip
Amen
Klaar (is meer kraar)
Op
Bah
Die
Ja
Nee
Ohoh
Lekker
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
bijna 15 maanden en hij zegt nog niks.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Mama
Papa
Oma
Au
Owow
Bhoew
Die
Is duidelijk nog geen prater
Papa
Oma
Au
Owow
Bhoew
Die
Is duidelijk nog geen prater
Laatst aangepast door Flower_L op zo 1 jan 2012 - 9:58; in totaal 1 keer bewerkt
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Onze dochter is 22 maanden en zegt ruim 200 woordjes (ook laatst opgeschreven)
Het ging hier ook ineens heel snel.
Het ging hier ook ineens heel snel.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Ezra is vier en bij hem is het een beetje moeilijk wat zijn woordenschat is aangezien zijn taalontwikkeling nogal anders verloopt en we niet altijd goed weten welke woorden hij gericht gebruikt en welke niet.
Yrsa is twee en heeft een woordenschat van meer dan 200 woorden, bij haar gaat het nu heel snel, er komen iedere dag nieuwe woorden bij.
Yrsa is twee en heeft een woordenschat van meer dan 200 woorden, bij haar gaat het nu heel snel, er komen iedere dag nieuwe woorden bij.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
I. Is 15 maanden en zegt:
Papa
R.icky
Eten
Dinke (drinken)
Koekie
Bal
Boek
Ja
Nee
Opa
Oma
Kieboe (kiekeboe dus)
Mauw
Woef
Piep
Isje (visje)
Auto
Toet
Hatsjoe
Oh oh
Doei
Maar geen mama!! :-(
Papa
R.icky
Eten
Dinke (drinken)
Koekie
Bal
Boek
Ja
Nee
Opa
Oma
Kieboe (kiekeboe dus)
Mauw
Woef
Piep
Isje (visje)
Auto
Toet
Hatsjoe
Oh oh
Doei
Maar geen mama!! :-(
Laatst aangepast door Pritt op zo 1 jan 2012 - 10:22; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Dochter is 2, en heeft een woordenschat van meer dan 200 woorden, het gaat ontzettend hard momenteel, er komen nog elke keer woordjes bij.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Met anderhalf zat D. op enkele honderden woordjes, daarna ging het echt hard en nu zou ik het niet meer kunnen zeggen.
Gast- Gast
Wat toevallig dat er net een topic hierover komt. Ik maak me al een paar weken een beetje zorgen en zat al te twijfelen of ik er een topic aan zou wagen..
A. is 14 maanden en zegt 2 woordjes:
- bah (maar of het bewust is weet ik niet, ze zegt het zo vaak dat ik nog niet door heb wat er dan bah is op bepaalde momenten..)
- woef (zegt ze tegen de honden van mijn moeder en als we op straat een hond zien, maar ze zegt het ook tegen de cavia )
Verder zegt ze nog niets. Wel hele verhalen op haar manier. En mama en papa heeft ze weleens gezegd, maar dat was volgens mij niet bewust en is al weer een tijdje geleden.
Ik vraag me af of dit nog onder normaal valt, of dat ik me al zorgen moet maken? Al kan ik er toch niks aan veranderen, ben ik er wel graag op tijd bij. Ik lees ook overal dat kinderen rond een jaar gemiddeld tussen de 3 en 10 woorden kennen. En nu ben ik dus onzeker
- bah (maar of het bewust is weet ik niet, ze zegt het zo vaak dat ik nog niet door heb wat er dan bah is op bepaalde momenten..)
- woef (zegt ze tegen de honden van mijn moeder en als we op straat een hond zien, maar ze zegt het ook tegen de cavia )
Verder zegt ze nog niets. Wel hele verhalen op haar manier. En mama en papa heeft ze weleens gezegd, maar dat was volgens mij niet bewust en is al weer een tijdje geleden.
Ik vraag me af of dit nog onder normaal valt, of dat ik me al zorgen moet maken? Al kan ik er toch niks aan veranderen, ben ik er wel graag op tijd bij. Ik lees ook overal dat kinderen rond een jaar gemiddeld tussen de 3 en 10 woorden kennen. En nu ben ik dus onzeker
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Volgens mij is het zo dat als je kind 50 woordjes actief kan gebruiken, de woordenschat en de taalvaardigheid een enorme ontwikkeling doormaken, die nauwelijks bij te houden is.
Een paar maanden teleden was ik trots op L dat hij zinnen kon ket vier of vijf woorden. Nu valt me op dat hij heel erg bezig is met de werkwoorden en de vervoegingen. Zo bijzonder eigenlijk!
Een paar maanden teleden was ik trots op L dat hij zinnen kon ket vier of vijf woorden. Nu valt me op dat hij heel erg bezig is met de werkwoorden en de vervoegingen. Zo bijzonder eigenlijk!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
@ PappillonRose: Volgens mij is dat helemaal normaal, als ik kijk naar de kindjes in mijn omgeving. De één is wat sneller met taal, de ander met motoriek enzovoorts.
Gast- Gast
PapillonRose schreef:Wat toevallig dat er net een topic hierover komt. Ik maak me al een paar weken een beetje zorgen en zat al te twijfelen of ik er een topic aan zou wagen..
Volgens mij niet hoor PR. Je zegt het al, rond de 2-10 woorden met een jaar is heel normaal. Maar je kunt het eens aankaarten op het CB? Dat wil ik volgende week ook doen, want L is een week ouder en zegt ook niet veel 'echte' woorden:
- papa
- mama
- Die
- Daar
En verder nog:
- Nana (speen)
- klik (zegt ze als we haar ingordelen in de auto)
- Mehhh (schaapjesgeluid) en toktok (kip)
- hiehiehiehahaha (zag twee beren broodjes smeren )
Ze heeft wel eens meer woorden gezegd, maar die gebruikt ze dan 1 of 2 keer en vervolgens niet meer.
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Bij ons op het consultatiebureau houden ze volgens mij aan dat een kind met 14 maanden een herkenbare klank moet zeggen en met 18 maanden papa, mama en nog drie woordjes, dus ik zou me nog geen zorgen maken. Ik denk dat je al snel een scheef beeld krijgt omdat ouders van snelle praters het er vaker over hebben dan ouders van langzame praters, waardoor je denkt dat alle kinderen rond die leeftijd al een enorme woordenschat hebben, maar volgens mij valt dat allemaal wel mee. Er zijn genoeg kinderen die rond die leeftijd nog vrijwel niks zeggen en volgens mij zegt het ook niet zoveel over de latere taalontwikkeling.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Y. is 11 maanden en zegt mmmmmmmmmmama vanaf een maand of 9. Sinds een week of 2 zegt hij ook papa, maar dat is meer het nadoen van mijn vriend als die papa zegt. Als hij zwaait naar iemand die weggaat of hij gaat naar bed zegt hij 'dah' en zwaait met z'n handje.
Verder heeft hij zo z'n periodes waarin hij heel de dag door hetzelfde 'woord' zegt. Op dit moment zegt hij al een week of 2 iets wat lijkt op tieten Overal waar we zijn, dus ook in de supermarkt
Verder heeft hij zo z'n periodes waarin hij heel de dag door hetzelfde 'woord' zegt. Op dit moment zegt hij al een week of 2 iets wat lijkt op tieten Overal waar we zijn, dus ook in de supermarkt
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Annie24 schreef:Y. is 11 maanden en zegt mmmmmmmmmmama vanaf een maand of 9. Sinds een week of 2 zegt hij ook papa, maar dat is meer het nadoen van mijn vriend als die papa zegt. Als hij zwaait naar iemand die weggaat of hij gaat naar bed zegt hij 'dah' en zwaait met z'n handje.
Hahaha!
Oja, L zegt trouwens ook hai en dag, helemaal vergeten...
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Waarschijnlijk valt het dan nog wel mee. Misschien vergelijk ik haar ook wel te veel met mezelf, onbewust. Ik was een hele vroege en vlotte prater en op mijn tweede kon je een redelijk volwaardig gesprek met me voeren volgens mijn familie. En ik ben nog steeds een kletskous
En wat je zegt Susan, dat herken ik wel. Je hoort vooral mensen met verhalen over vlotte praters, en verder hoor je eigenlijk weinig. Zo is dat met een hoop merk ik, je hoort meestal alleen de succesverhalen. Meestal kan ik dat vrij goed relativeren, alleen deze keer is dat mislukt
@Annie24: Wat grappig, hier hoor ik de laatste dagen iets wat verdacht veel op 'kak' lijkt
En wat je zegt Susan, dat herken ik wel. Je hoort vooral mensen met verhalen over vlotte praters, en verder hoor je eigenlijk weinig. Zo is dat met een hoop merk ik, je hoort meestal alleen de succesverhalen. Meestal kan ik dat vrij goed relativeren, alleen deze keer is dat mislukt
@Annie24: Wat grappig, hier hoor ik de laatste dagen iets wat verdacht veel op 'kak' lijkt
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
T. (13 maanden) zegt momenteel de volgende woorden.
Mama
Koe
Woef (hondje)
Kwakkwak (eendje)
Kikker
Ieeeeeeeeee (paardje)
Kuukeku (Haan)
Kijken
Kuiken
Beeeee (schaapje)
Kieke (kiekeboe).
Brrrrrrrr (auto)
Tata (T.onnie)
Oja en vandaag tijdens het eten zei hij lekker (maar dat was denk ik heel toevallig).
Hij is momenteel heel erg naar alles om hem heen aan het wijzen en zegt dan mama... met de bedoeling dat ik dan voorzeg wat het is. Veder is hij lekker aan het kletsen in zijn eigen taaltje (het lijkt soms wel turks, hahaha). Oja enniet te vergeten boekjes en voorlezen is momenteel groot favoriet.
Mama
Koe
Woef (hondje)
Kwakkwak (eendje)
Kikker
Ieeeeeeeeee (paardje)
Kuukeku (Haan)
Kijken
Kuiken
Beeeee (schaapje)
Kieke (kiekeboe).
Brrrrrrrr (auto)
Tata (T.onnie)
Oja en vandaag tijdens het eten zei hij lekker (maar dat was denk ik heel toevallig).
Hij is momenteel heel erg naar alles om hem heen aan het wijzen en zegt dan mama... met de bedoeling dat ik dan voorzeg wat het is. Veder is hij lekker aan het kletsen in zijn eigen taaltje (het lijkt soms wel turks, hahaha). Oja enniet te vergeten boekjes en voorlezen is momenteel groot favoriet.
Gast- Gast
Haha, fijn he? D. had een tijd terug een periode waarbij ze mensen aan ging wijzen om vervolgens luidkeels te verkondigen of ze een piemel hadden of niet. Gelukkig houdt ze het nu gewoon op meneer en mevrouw .
Gast- Gast
Twellie schreef:Haha, fijn he? D. had een tijd terug een periode waarbij ze mensen aan ging wijzen om vervolgens luidkeels te verkondigen of ze een piemel hadden of niet. Gelukkig houdt ze het nu gewoon op meneer en mevrouw .
Hahahahahahahahaha....
Gast- Gast
S.ven is ook vrij laat. Hij zegt nu een woord of 25 en is 27 maanden. Wel kletst hij volop in zijn eigen taal, vaak niet verstaanbaar. Gisteren zei hij voor het eerst een drie woordzinnetje. Hij pakte mijn bril en gaf hem aan mij en terwijl hij naar me toe liep zei hij: 'Kijk mama, jouw!' Ik ben weer erg blij met deze ontwikkeling
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ik ga binnenkort ook alle woorden eens opschrijven die N. nu kent. Dat zijn er echt veel, ik gok boven de 50 woorden. Ze is nu 16 maanden. N. was overigens heel snel met praten. Elke dag leert ze nieuwe woorden erbij en ze kan zoveel benoemen.. ik sta soms nog verbaasd te kijken als ze weer iets aanwijst waarvan ze gewoon het woord kent.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Eerste woordjes
» Woordjes overhoren
» Eerste woordjes.
» "vergeten"jullie kindjes wel eens woordjes.
» Woordjes overhoren
» Eerste woordjes.
» "vergeten"jullie kindjes wel eens woordjes.
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: