"vergeten"jullie kindjes wel eens woordjes.
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
"vergeten"jullie kindjes wel eens woordjes.
mijn zoontje kon met 6 maanden al mama, hap zeggen en met 8 maanden dada=papa maar nu lijkt hij het al een paar maanden te zijn vergeten en zegt het niet meer is dat normaal?
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Re: "vergeten"jullie kindjes wel eens woordjes.
Ik denk dat de kans groot is dat hij met zes maanden nog niet echt bewust die woorden zei, maar klanken maakte die erop leken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
nee toen was het bewust.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Heeeeel veel baby's zeggen 'mama' en 'papa' maar dat is vaak meer een resultaat van brabbelen. En als ze merken dat er op gereageerd wordt door de ouders, zeggen ze het woord vaker, want het is leuk als mensen erop reageren.
Het betekent echter niet dat ze de betekenis snappen van de klanken die ze uitstoten.
Dus óf jij hebt een hyperintelligent kind, óf hij ontwikkelt zich normaal en gaat vanzelf wel woordjes zeggen (inclusief het begrijpen van de betekenis) als hij er aan toe is
Het betekent echter niet dat ze de betekenis snappen van de klanken die ze uitstoten.
Dus óf jij hebt een hyperintelligent kind, óf hij ontwikkelt zich normaal en gaat vanzelf wel woordjes zeggen (inclusief het begrijpen van de betekenis) als hij er aan toe is
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Als je kind met zes maanden al bewust mama en hap zei, had hij nu al wel op de universiteit gezeten.
Gast- Gast
Toen mijn neefje 6 maanden was zei hij 'La' als hij me zag.. als ik langsliep zei hij steeds 'La' ik heet S.heila en het leek er wel op dat hij 't bewust zei hoor.. zou het echt zo onmogelijk zijn?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
R.uben heeft dat nog steeds.
Hij heeft een periode gehad waarin hij windmolen zei. Toen werd het windy en nu noemt hij het Nundy.
Hoe hij er aan komt geen enkel idee. We zeggen gewoon elke keer wel het goede woord.
Hij heeft een periode gehad waarin hij windmolen zei. Toen werd het windy en nu noemt hij het Nundy.
Hoe hij er aan komt geen enkel idee. We zeggen gewoon elke keer wel het goede woord.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Catwoman79 schreef:R.uben heeft dat nog steeds.
Wat toevallig, D. maakt nu van precies hetzelfde woord ook een verbastering: een poelie.
Gast- Gast
Susan schreef:Ik denk dat de kans groot is dat hij met zes maanden nog niet echt bewust die woorden zei, maar klanken maakte die erop leken.
+ 1
Het kan nog zo bewust lijken, maar het zijn gewoon de klanken die voor de hand liggen om te zeggen als je om je heen Nederlands hoort.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Hoelang laten jullie jullie kindjes huilen?
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» is dit bij jullie kindjes ook zo?
» Gedrag van jullie kindjes....
» Hoe slapen jullie kindjes?
» Hoe doen jullie dit met roken en jullie kindjes?
» is dit bij jullie kindjes ook zo?
» Gedrag van jullie kindjes....
» Hoe slapen jullie kindjes?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: