Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips voor honden met vuurwerkangst??

+15
Jezzie
Niene
Luthien
Guus
Shadowfax
Mint
Jeanette
Lejow
bolus26
Eris
Sorella
Caramba
Evalynn
TGR
JD
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 22:30

Ja, het spul kan je gewoon ook voor dieren gebruiken. Tip van onze dierenarts zelfs. Werkt binnen 10 minuten. En dan even een paar keer in zijn bek sprayen en op de huid tussen zijn schouderbladen. Dan wordt het het snelst opgenomen. Om de paar uur even toedienen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 22:33

Je moet het maar zo zien: een hond heeft geen idee wat vuurwerk is. Als jij in een of ander oorlogsgebied komt waar constant geknald wordt ben je ook bang. Ik denk niet dat het veel helpt om dan net te doen alsof er niks aan de hand is, want dat zou bij jou ook niet werken aangezien je alle knallen gewoon hoort.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Shadowfax vr 30 dec 2011 - 22:37

Dit tip van Bach Rescue Remedy ken ik ook, ik zou dat gaan halen.
Verder radio aan overdag voor wat ander geluid en dan maar mp3 speler op met uitlaten ;-)
Shadowfax
Shadowfax
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 132
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  JD vr 30 dec 2011 - 22:49

Top,dan ga ik dat spul nu halen!
En hoe zit dat dan met oxazepam? Moet ik dat eventueel wel bij de dierenarts halen?of kan daarvoor ook de mensenvariant worden gebruikt?

Thundershirt is ook een optie,maar ja...die kosten 50 euro, en pas als ik buiten sta zie ik of t werkt..en dan mag ie niet meer geruild denk ik
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Guus vr 30 dec 2011 - 23:04

Mint schreef:Mensenmedicatie kan vaak prima helpen bij dieren. Volgens mij is nederland ook een van de weinige landen waar alles zo gescheiden is.

moet je wel mee oppassen, paracetamol/aspirine is bijvoorbeeld erg gevaarlijk om aan je hond te geven!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Luthien vr 30 dec 2011 - 23:05

Ik heb me er bij onze herplaatser bij neergelegd dat die na 10 's morgens niet meer naar buiten wil tot 7 uur de volgende morgen. Maar die is ook al een week onrustig. Ze wordt gelukkig niet neurotisch, ze zoekt een hoekje in huis op en komt er niet meer uit. Licht aan, radio hard en we laten haar verder met rust.
De jonge Tervuer was vorig jaar nog geen jaar toen het oud en nieuw was. Ik heb 's middags een hele batterij aan speelgoed en koekjes meegenomen naar buiten. Knallen was voor hem dus dikke pret. Om 12 uur stond ie met z'n neus op de vensterbank naar buiten te loeren. Hij vond het prachtig. Dit jaar houden we een beetje hetzelfde aan. Buiten als een achterlijke spelen en frikandellen mee. Maar er hoeft natuurlijk maar 1 gek te dichtbij iets af te steken en hij is ook voor de rest van z'n leven bang.

En het thundershirt, werkt niet voor iedere hond en is ook iets dat je moet opbouwen. Dus vandaag beginnen is denk ik geen goed idee.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Niene za 31 dec 2011 - 0:08

Inderdaad bach rescue. Mijn hond heeft er gelukkig geen last van,die is echt de rust zelve,maar de oude hond van mijn ouders gaven we dat ook.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 1:12

Jolicious schreef:
PrinsesBo schreef:Ik las net op een hondenforum een goede tip! Werkt schijnbaar super.
Je hond verdeelt over de dag een aantal borrelglaasjes advocaat met slagroom geven.

Ik vind dat echt een tip van niks. Je gaat je hond toch niet serieus drank voeren? Onbegrijpelijk.

Waarom niet?
Ik vind het zieliger als ze doodsangsten uitstaan..

Edit: mijn hond is gelukkig niet bang. En was ze dat wel, dan zou ikzelf voor Bach kiezen. Maar aangezien dat nu geen zin meer heeft en TS toch wat moet, lijkt me advocaat beter dan oxazeam. En t is maar 1x per jaar. Als t beest daarmee geholpen is...


Laatst aangepast door PrinsesBo op za 31 dec 2011 - 1:17; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 1:14

JaneDoe schreef:Top,dan ga ik dat spul nu halen!
En hoe zit dat dan met oxazepam? Moet ik dat eventueel wel bij de dierenarts halen?of kan daarvoor ook de mensenvariant worden gebruikt?

Thundershirt is ook een optie,maar ja...die kosten 50 euro, en pas als ik buiten sta zie ik of t werkt..en dan mag ie niet meer geruild denk ik

Oxazepam, dat is pas zielig!

En vind trouwens dat je vrij laat bent met dingen regelen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 1:15

Niene schreef:Inderdaad bach rescue. Mijn hond heeft er gelukkig geen last van,die is echt de rust zelve,maar de oude hond van mijn ouders gaven we dat ook.

Daar moet je ook al paar dagen eerder mee beginnen.
Anders had ik dat ook als tip gegeven.
Maar zag nu ergens anders tip van advocaat, waar je wel vandaag nog mee kunt beginnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Jezzie za 31 dec 2011 - 1:18

Ik laat de hond van mijn ouders nooit uit rond oud en nieuw, omdat ik zelf ook schrik van die knallen.
We doen hem ook nooit los, want als hij schrikt zet hij het op een lopen.
Hij krijgt wel pilletjes waar hij wat rustiger van wordt, hij blaft niet...loopt zenuwachtig door het huis.
Vorrig jaar op oudjaarsdag, hebben we hem 3 keer uitgelaten, maar heeft hij geen een keer zijn behoefte gedaan, zelfs geen plasje!
En 1 januari gingen we hem 's ochtend uitlaten, toen liep hij helemaal leeg bij de eerste boom die hij tegen kwam!
Ik denk zelf, als hij echt zou moeten, zou hij wel wat doen...wel gewoon een paar keer proberen, maar als hij echt te bang is heeft het toch geen zin.
En niet te veel aandacht geven als hij schrikt van een knal...als je er zelf nomaal op reageert, leert hij dat het niet eng is.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Snoopy za 31 dec 2011 - 1:34

TGR schreef:
JaneDoe schreef:

Nu mag er sinds gister natuurlijk officieel vuurwerk afgestoken worden, en hij is he-lemaal in de stress.

Vuurwerk mag pas morgen vanaf 10.00 uur worden afgestoken tot 02.00 maandagochtend.

Huh zondagochtend toch? Dacht dat je op 1 januari toch echt geen vuurwerk meer mocht afsteken overdag.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Niene za 31 dec 2011 - 2:20

PrinsesBo schreef:
Niene schreef:Inderdaad bach rescue. Mijn hond heeft er gelukkig geen last van,die is echt de rust zelve,maar de oude hond van mijn ouders gaven we dat ook.

Daar moet je ook al paar dagen eerder mee beginnen.
Anders had ik dat ook als tip gegeven.
Maar zag nu ergens anders tip van advocaat, waar je wel vandaag nog mee kunt beginnen.

Heb je helemaal gelijk in smile.

Heb verder ook geen tips..Hopelijk komt jullie hond deze avond/nacht goed door JaneDoe!
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Minx za 31 dec 2011 - 2:22

Snoopy schreef:
TGR schreef:
JaneDoe schreef:

Nu mag er sinds gister natuurlijk officieel vuurwerk afgestoken worden, en hij is he-lemaal in de stress.

Vuurwerk mag pas morgen vanaf 10.00 uur worden afgestoken tot 02.00 maandagochtend.

Huh zondagochtend toch? Dacht dat je op 1 januari toch echt geen vuurwerk meer mocht afsteken overdag.

klopt tot 1 januari 02.00 uur mag je vuurwerk afsteken. Al gebeurt het natuurlijk nog wel op 1 januari.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 2:23

Waarom zou Bach geen zin meer hebben dan? Ik ben ook pas vanochtend begonnen en het werkt prima. Hond durfde gisteravond de straat niet op en liep net gewoon mee.

En over de drank: nou lijkt mij nogal onverantwoordelijk om je hond(!) dronken of aangeschoten te gaan voeren. Het is niet goed voor het beest en daarnaast heeft hij er de volgende dag er ook gewoon flink last van. Mijn schoonmoeder deed het eerder ook altijd. Beest was de volgende dag niet uit de mand te krijgen en gigantisch chagerijnig.

Er zijn genoeg alternatieven, dus drank lijkt me niet nodig..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Niene za 31 dec 2011 - 2:57

Dacht dat bij grote honden dat je eerder moest beginnen met bach,maar dat is dus niet zo?

En drank zou ik ook absoluut niet mee beginnen.. Honden verwerken die troep toch anders als wij en hebben er inderdaad pas de dag er na last van...
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 3:07

Bachmoet je wel eerder mee beginnen. Maar ach, ieder doet het op de manier die hem of haar goed lijkt.
Als t maar met liefde gebeurt, dan is het allemaal goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 3:18

Ik heb nooit gehoord dat je eerder moest beginnen. Maar al zou dat zo zijn, dan nog is het niet dat het ineens niet meer werkt als je dezelfde dag nog begint?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Bolleke za 31 dec 2011 - 4:35

Mijn hondjes zijn ook bang, gelukkig alleen buiten, binnen zijn ze vrji rustig al kijkt de jongste wel bij iedere knal op. Ik ga met ze uit en hou ze dicht bij mij met de riem kort en reageer verder niet op hun angst. Ze moeten er toch uit, alleen naar het bos ga ik niet want benbang dat de jongste weg rent van het geknal.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  JD za 31 dec 2011 - 4:44

[quote="PrinsesBo"]
JaneDoe schreef:Top,dan ga ik dat spul nu halen!
En hoe zit dat dan met oxazepam? Moet ik dat eventueel wel bij de dierenarts halen?of kan daarvoor ook de mensenvariant worden gebruikt?

Thundershirt is ook een optie,maar ja...die kosten 50 euro, en pas als ik buiten sta zie ik of t werkt..en dan mag ie niet meer geruild denk ik

Oxazepam, dat is pas zielig!

En vind trouwens dat je vrij laat bent met dingen regelen...[/quote]\

ik vind dit, als je mijn openingspost hebt gelezen, een beetje een stomme opmerking.
Dit is het eerste jaar dat we deze hond hebben, en het eerste jaar dat we uberhaupt een hond hebben.
Hij reageert nooit heftig op knallen of harde geluiden, en ook niet de afgelopen week bij vuurwerk wat werd afgestoken.
Sinds er ister zoveel wordt afgestoken is hij wel opeens helemaal in de stress, had ik toch niet eerder kunnen weten?

En daarbij wilden wij als t even kon zo lang mogelijk wachten met medicatie, omdat ik daar geen voorstander van ben.

We hebben uiteindelijk toch diazepam gehaald bij de dierenarts, en zo'n thundershirt. Thundershirt op aandringen van de dierenarts, hoefde je volgens haar niet op te bouwen en zou meteen moeten werken... maar helaas, dat werkt niet.
De diazepam heeft ie om 13.00 gehad en begint nu pas een beetje te werken. Hij ligt heeeel licht te slapen, maar schiet nog bij elke knal omhoog.

Ach, gelukkig zijn we tot en met maandagochtend allebei thuis. Hij is vanmiddag weer lekker anderhalf uur op t strand geweest, even ontstressen en lekker rennen, denk dat we dat morgen ook doen.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Curious za 31 dec 2011 - 4:52

nou, hopelijk doorstaat ie t een beetje. Sneu hoor.
Onze hond geeft geen kik, net zelfs langs vuurwerk met hem gelopen en gefietst. Hij kijkt een keertje op, maar verder niet bang gelukkig.
Fijn, want hier achter zijn ze zelfs aan het carbietschieten, daar rinkelen de ruiten zowat van, hihi.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 5:15

Valt het bij jullie honden ook op dat ze banger worden, hoe ouder ze worden?

Onze hond was altijd wel wat bangig voor vuurwerk, maar sinds dit jaar hangt ze gewoon aan je en rilt ze over haar hele lijfje.
Gisteravond lag ze op de bank naast me en ik kreeg haar daar ook echt niet meer weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips voor honden met vuurwerkangst?? - Pagina 2 Empty Re: Tips voor honden met vuurwerkangst??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum