Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat een ernstige blunder...

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wat een ernstige blunder...  Empty Wat een ernstige blunder...

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 1:26

Een felicitatiebrief die Spijkenisser Ernst Spinhoven (79) van burgemeester Mirjam Salet ontving is ingeslagen als een bom. In de brief feliciteerde ze hem en zijn vrouw Annemarie met hun 55-jarige huwelijk. Alleen... Annemarie is drie jaar geleden overleden.

'Zo'n brief sturen kán en mág toch niet?' vertelt een geschokte Ernst Spinhoven aan het AD vandaag. Haar overlijden kwam destijds aan als een mokerslag. Beetje bij beetje heeft de Spijkenisser het wegvallen van zijn echtgenote, met wie hij 52 jaar getrouwd was, een plekje weten te geven.

En dan haalt de brief van de burgemeester, vergezeld van een feestelijk bloemetje, alle wonden open. Gemeentewoordvoerder Ferdinand Fransen zegt de brief te betreuren. 'Laat ik voorop stellen dat dit een zeer vervelend voorval is. We hebben onze excuses aangeboden en die zijn aanvaard.'

Volgens Fransen heeft de gemeente Spijkenisse geen bericht van de gemeente Rotterdam ontvangen over het overlijden van Annemarie Spinhoven-Suiker.

Spinhoven is verbaasd over Fransens reactie: 'Was het niet bekend bij de gemeente dat mijn vrouw dood is? Wat een onzin! Ik heb zelf in het gemeentehuis van Spijkenisse aangifte van haar overlijden gedaan."

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een ernstige blunder...  Empty Re: Wat een ernstige blunder...

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 1:32

Tja, kan me voorstellen dat dat vreselijk is voor die meneer maar op zo'n gemeentehuis werken nog altijd mensen en mensen maken weleens fouten...

Gast
Gast

Bericht  Bosjesvrouw do 29 dec 2011 - 1:33

Ow wat erg zeg. Dan ook nog zeggen dat het niet bekent was.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 1:35

Zusje schreef:Tja, kan me voorstellen dat dat vreselijk is voor die meneer maar op zo'n gemeentehuis werken nog altijd mensen en mensen maken weleens fouten...
Als een overlijden niet geregistreerd wordt vind ik het wel heel erg hoor...

Gast
Gast

Bericht  Jeanette do 29 dec 2011 - 1:39

Dit is wel erg zeg!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Clapperdie do 29 dec 2011 - 1:43

Zullen wel met handmatige lijstjes werken ofzo (gebeurd bij mij op het werk ook wel eens, dan gebruiken ze net een lijst die niet geupdate is) Maar gelukkig gaan wij niet over dit soort zaken.

Kan me voorstellen dat het heel vervelend is voor de nabestaande.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Susan do 29 dec 2011 - 1:45

Het lijkt mij dat haar overlijden destijds wel geregistreerd is, anders had hij vast wel eens eerder post voor haar ontvangen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 1:49

Stofzuiger schreef:
Zusje schreef:Tja, kan me voorstellen dat dat vreselijk is voor die meneer maar op zo'n gemeentehuis werken nog altijd mensen en mensen maken weleens fouten...
Als een overlijden niet geregistreerd wordt vind ik het wel heel erg hoor...

Ik zeg ook niet dat het niet erg is maar ook erge fouten worden nu eenmaal door mensen gemaakt.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 1:51

Wij hebben bij mijn moeder ook wel eens zulke dingen gehad helaas. Bedankbrieven omdat ze altijd doneert bij een bepaalde instelling. Heel knap, ze was toen al 3 jaar geleden overleden, en toch bleven ze die brieven sturen, terwijl wij al meerdere keren hadden gebeld, en ze excuus maakten. Dat vind ik heel erg, wel excuus maken, maar vervolgens meerdere malen dezelfde fout maken.
Dat was erg pijnlijk.

Verder kan het dus gebeuren, ook in dit geval, maar zodra het meerdere malen gebeurt, vanuit dezelfde instantie is het pas echt niet leuk meer.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: