Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

dringend jullie mening nodig

+17
Blond
PluDan
Jeanette
Pompoen
sonly
boekenwurm83
Clapperdie
Rumble
Esperanza
Curious
Supertalentje
rapa nui
Linnie1985
girli
Stuiterbal
Rush
cupcake23
21 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 3:56

Ah ok, dan ligt t aan de gemeente.
Ik had nl van een zwangere vriendin begrepen dat zij om die reden urgentie kreeg. Is wel alweer n aantal jaar terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 3:57

Hier ook niet. De reden van 'dakloos zijn geraakt' speelt ook nog mee in de urgentie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 3:59

Princess schreef:Ah ok, dan ligt t aan de gemeente.
Ik had nl van een zwangere vriendin begrepen dat zij om die reden urgentie kreeg. Is wel alweer n aantal jaar terug.
Dat zou dan wel een makkelijke manier zijn om aan een huis te komen. Niet dat je om die reden maar 'eventjes' een kindje neemt, maar je zou denken dat je nog niet voor een kindje moet gaan zolang je daar geen geschikte woonruimte voor hebt. (Natuurlijk kan ik zelf ook wel situaties bedenken waarin dat niet helemaal opgaat)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Rush wo 28 dec 2011 - 3:59

Smikkell schreef:Hier ook niet. De reden van 'dakloos zijn geraakt' speelt ook nog mee in de urgentie.
Mijn broer kreeg als 'dakloos' niet eens urgentie. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 4:01

Smikkell schreef:
Princess schreef:Ah ok, dan ligt t aan de gemeente.
Ik had nl van een zwangere vriendin begrepen dat zij om die reden urgentie kreeg. Is wel alweer n aantal jaar terug.
Dat zou dan wel een makkelijke manier zijn om aan een huis te komen. Niet dat je om die reden maar 'eventjes' een kindje neemt, maar je zou denken dat je nog niet voor een kindje moet gaan zolang je daar geen geschikte woonruimte voor hebt. (Natuurlijk kan ik zelf ook wel situaties bedenken waarin dat niet helemaal opgaat)

Zieke mensen die dat zouden doen!
De reden van dakloos worden zoals jij zegt speelt ook mee, heb t net even nagelezen op de site van mn gemeente.
Misschien klonk het zoals ik het in mijn eerst post zei erg makkelijk, maar waarschijnlijk gaat het ook nog zoals Nucja zei.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 4:02

Rush schreef:
Smikkell schreef:Hier ook niet. De reden van 'dakloos zijn geraakt' speelt ook nog mee in de urgentie.
Mijn broer kreeg als 'dakloos' niet eens urgentie. laughcry
Precies. Dakloos zijn is niet altijd een reden voor urgentie, zoals ik al zei. Ook niet met een kind. Er speelt heel veel meer mee, waaronder de reden van het dakloos zijn en de plek waar je eerder woonde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 4:06

Ik lees dat je ook geen urgentie krijgt als je bij het betrekken van de huidige woning had kunnen weten dat je weer dakloos zou worden.

Edit: staan jullie ingeschreven op het adres waar jullie nu wonen? En sta je ingeschreven als woningzoekende bij de gemeente?

Ik zie dat je in mijn gemeente minimaal 6 maanden ingeschreven moet staan om urgentie aan te kunnen vragen, en je moet een aantoonbare binding hebben met de gemeente. Je moet geheel buiten jouw schuld om dakloos zijn geworden en dit niet al bij het betrekken van de woning geweten hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 4:21

Volgens mij is het niet zo dat je helemaal geen rechten hebt als je geen huurovereenkomst hebt. Volgens mij zei Princess(?) het ook al, maar als je kan aantonen dat je elke maand huur betaalt heb je al bepaalde rechten.

Ik snap ook niet hoe het kan dat jullie niet eerder voor jezelf zijn opgekomen. Ik geloof dat ik na 1 weekend al naar mijn oom was gestapt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Pompoen wo 28 dec 2011 - 4:23

cupcake23 schreef:
Rush schreef:
cupcake23 schreef:

Nou het is er zo ingeslopen, we hebben al meerdere keren aangekaart dat het hier geen hotel is. Maar mijn oom laat het zo en doet er niks aan, en dat is omdat ze bij hem thuis niet mogen zitten. En hij weet dat ze hier zo vaak zijn, hij brengt ze en gaat dan zelf weer weg. We huren het voor langere tijd, wonen hier al wat jaren en waren van plan het snel te kopen.
Je oom vindt het dus ook normaal. Ik weet niet of ik wel een huis zou willen huren van iemand met zulke vreemde 'gewoontes'.
Ik wil het ook niet meer, maar waar moeten we heen? Als hij ons per direct op straat zet, wat dan?

Ook een mondelinge overeenkomst is een overeenkomst en ook dan hebben jullie rechten. Maar ik denk dat jullie oom ook niet op ruzie zit te wachten. En als jullie het huis gaan kopen, maar niet meer willen omdat je dan je nichtje erbij koopt, dan zou ik dat ook aangeven, je oom heeft er ook niks aan dat hij het huis niet meer aan jullie kan verkopen zo. Je moet je echt wat harder opstellen en je zult zien dat het wel los zal lopen. Dit is geen normale situatie en dat weten zij heus ook wel!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 4:25

Als de band zo hecht is, zoals je zegt, dan zet hij je niet zwanger op straat, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Jeanette wo 28 dec 2011 - 6:48

Zonde dat je het zo ver hebt laten komen. Ik zou er wel over in gesprek gaan. Als de familie zo hecht is, snappen ze dat toch wel? Het is toch zo te gek voor woorden? Dan gaan ze maar samen lekker wat huren, maar ze hebben bij jou niks te zoeken!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  PluDan wo 28 dec 2011 - 6:54

Ik zou alsnog een gesprek aangaan met je oom.
Dit is toch niet normaal?!
Je moet toch ook wel gewoon iets kunnen zeggen zonder dat je dan bang moet zijn dat jullie op straat
gezet worden. Zo kun je toch niet fatsoenlijk en fijn wonen?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 6:56

Geen huurcontract is automatisch een contract voor onbepaalde tijd. Je hebt gewoon huurbescherming en je oom kan je er niet zomaar uitzetten, eigenlijk gewoon praktisch niet, tenzij jij stopt met huur betalen of je oom dakloos wordt en de woning nodig heeft voor dringend eigen gebruik. De woning nodig hebben voor zijn dochter is geen dringend eigen gebruik en zal geen stand houden in de rechtszaal.

Uiteraard ligt het allemaak wat minder zwartwit omdat het om familie gaat waar je geen ruzie mee wil hebben. Wel zou ik de sleutel terugvragen of de sloten veranderen (dit mag jij gewoon doen, is je recht als huurder, je oom hoef je geen nieuwe sleutel te geven) zodat ze er niet zomaar meer in kan.

Ik vind het echt van de zotte. Je bent haar moeder toch niet? En straks als de baby er is wil je toch ook als gezin samen en alleen zijn? Die periode is al stressvol genoeg. En zo zou ik het ook insteken naar je oom toe. Wel lekker makkelijk, hij heeft geen zin in zjn dochter en scheept jou er mee op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Blond wo 28 dec 2011 - 7:28

Ik had allang een ander slot op de deur laten zetten. Wat een verwend nest zeg.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Parisienne wo 28 dec 2011 - 11:30

Ik zou het huis zo snel mogelijk proberen te gaan kopen. Zodra het echt van jullie is heeft zij er helemaal niks meer te zoeken. Ik snap heel goed dat het in jullie situatie lastig is om hard te zijn en 'nee' te zeggen. Zelf ben ik daar ook niet zo makkelijk in en ben ook vrij 'soft'. Echter zou ik wel eens een goed gesprek aangaan met je oom en met je nicht en uitleggen dat het nu wel genoeg is geweest.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Sweety wo 28 dec 2011 - 22:00

Ben je gisteravond nog een gesprek aangegaan met je oom?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  nina wo 28 dec 2011 - 22:20

Sweety schreef:Ben je gisteravond nog een gesprek aangegaan met je oom?
+1
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  cupcake23 ma 2 jan 2012 - 5:09

Hoi,

Wij zijn het gesprek aangegaan, het was erg heftig.
Maar zijn tot de conclusie gekomen dat, als ze komen, het in overleg gaat en dat ze niet zomaar achter de deur wordt gedropt.
Het gaat nu niet meer zo vaak voorkomen, als ze tijd voor zich alleen wil hebben, moet ze naar haar studentenkamer gaan.

En we gaan het inderdaad proberen zo snel mogelijk te kopen.
cupcake23
cupcake23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 134
Registratiedatum : 04-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  nina ma 2 jan 2012 - 5:19

cupcake23 schreef:Hoi,

Wij zijn het gesprek aangegaan, het was erg heftig.
Maar zijn tot de conclusie gekomen dat, als ze komen, het in overleg gaat en dat ze niet zomaar achter de deur wordt gedropt.
Het gaat nu niet meer zo vaak voorkomen, als ze tijd voor zich alleen wil hebben, moet ze naar haar studentenkamer gaan.

En we gaan het inderdaad proberen zo snel mogelijk te kopen.
Fijn dat jullie een stuk verder zijn gekomen.
Ze begrijpen wel als jullie het kopen dat ze dan "niet" zomaar welkom zijn?
Ik verbaas me alleen dat het in overleg gaat, ik kan me voorstellen dat je ook met overleg niet zit te wachten op iemand (of twee mensen) die weekends in je huis zijn en eten verwachten. Of zie ik dit verkeerd?

Het is in ieder geval zeker een stap in de goede richting!
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Evalynn ma 2 jan 2012 - 5:20

Beetje mosterd naar de maaltijd, mooie uitspraak in deze ook, maar ik snap écht niet dat ze ook nog eens eten van jou verwachten.
Ik zou gewoon voor twee personen koken dan en het hun zelf maar uit laten zoeken wat ze doen.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend jullie mening nodig - Pagina 3 Empty Re: dringend jullie mening nodig

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum