Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik mag hem niet zien.

+5
Ayla
Toet
Pompoen
Ella
Justagirl
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Pompoen ma 26 dec 2011 - 11:28

Ik zou er gewoon open en eerlijk over praten. En probeer geen drama's te maken maar te laten zien dat jij dit volwassen benaderd en ook probeert te begrijpen wat hun bezwaren zijn.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Justagirl ma 26 dec 2011 - 11:42

Ja wil er ook zeker normaal en volwassen over praten. Maar ik moet wel moet goede argumenten komen waarom ik hem graag wil zien en moet dan niet hopeloos over komen. Ik weet niet goed hoe ik die argumenten moet verwoorden dat ik duidelijk, overkom.

Justagirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 15
Registratiedatum : 26-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Justagirl ma 26 dec 2011 - 22:04

Gister al een aanzetje naar het gesprek proberen te maken, maar het eerste wat mn ma zei was dat ik weet hoe ze erover denkt..

Justagirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 15
Registratiedatum : 26-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Justagirl ma 26 dec 2011 - 22:53

ik heb met ze gesproken, ze gaan het er nog samen over hebben en dan krijg ik t antwoord of hij een keer hier heen mag komen.. Ik heb er best een goed gevoel over, maar mn ma zei wel dat ik me niet op een ja moet verheugen omdat het altijd nog een nee kan zijn.

Justagirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 15
Registratiedatum : 26-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 1:40

Als ik me niet vergis staat dit ook op een ander forum en vertel je daar dat deze jongen niet alleen ver weg woont maar ook op een begeleid wonen voorziening woont en dat hij bepaald geen stabiele achtergrond heeft. Dat zou ook niet het soort jongen zijn waar ik mijn 16 jarige dochter mee om zou laten gaan. Als je nou 25 was en hij 27 en hij heeft zijn zaakjes goed voor elkaar en het blijkt dat hij het inderdaad goed doet, dan zou het wat anders zijn. Maar een 16 jarige dochter die een relatie begint met een jongen van 18 die ook nog eens een totaal onstabiele achtergrond heeft, dat zou ik ook niet willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 1:42

En 'er normaal volwassen over praten' lijkt me niet van toepassing, aangezien je 16 bent en niet volwassen en je ouders wél volwassen. Feitelijk bepalen zij wie er wel en niet in huis mogen bij jullie en voor een groot deel ook nog waar jij wel en niet naartoe mag. Lullig, maar zo werkt het.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Rush di 27 dec 2011 - 1:42

Eucalypta schreef:Als ik me niet vergis staat dit ook op een ander forum en vertel je daar dat deze jongen niet alleen ver weg woont maar ook op een begeleid wonen voorziening woont en dat hij bepaald geen stabiele achtergrond heeft.
Dat vertelt ze hier toch ook?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Caro di 27 dec 2011 - 1:45

Ik vind het tot nu toe vooral een topic dat een hoog Tina gehalte heeft. En er wordt zoveel geroepen dat je dan maar met je ouders moet gaan praten, en ik zou eerljik gezegd ook geen ander antwoord weten. Je kunt het stiekem blijven doen.. maar ja, of dat nu de meest volwassen oplossing is? Je wil toch zo graag als volwassene gezien worden? Dan moet je je ook zo gedragen, dat houdt dus ook in op andere vlakken.

Maar ergens snap ik je ouders ook wel. Of je nu wel of niet vaak verliefd wordt, deze jongen heeft nu niet echt op papier zoveel dingen voor hem spreken. Dus ik vind het niet gek dat je ouders dit niet zo aanmoedigen. Je hoeft ook namelijk niet direct in een relatie met hem te springen.. Wacht het af voordat je vanalles voor hem op het spel zet..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 2:08

Ja, maar er staat niet bij dat dat is omdat hij uit huis is geplaatst door jeugdzorg. Dat vind ik toch wel relevant. Niet dat die jongen er iets aan kan doen dat zijn ouders niet sporen, maar het heeft zeker wel effect op iemand en het brengt risico's met zich mee. Dus vandaar dat ik de ouders wel snap. Als ze nu halverwege de 20 waren was het anders, maar ze is 16! Ze kan nog helemaal niet inschatten of dit wel of niet verstandig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Lady4 di 27 dec 2011 - 2:25

Ik snap je ouders ergens wel. Je bent 'nog maar' zestien en ik kan me best voorstellen dat ze het niet prettig vinden dat hun dochter dan overal naar toe reist. Aan de andere kant, je bent 'al' zestien en het wordt voor je ouders ook tijd dat ze je een beetje los gaan laten. Ik vind het sowieso een beetje kinderachtig dat ze jouw pogingen tot gesprekken zo snel afkappen.

Heb een beetje geduld met ze en laat je ouders nog even wennen aan het feit dat hun dochter volwassen aan het worden is. Wink
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 2:27

Er staat op Viva ook dat het een nette jongen is die een mbo 4 opleiding volgt. Ik zou als ouder niet zo'n vooroordeel willen hebben zonder de jongen in kwestie ontmoet te hebben. En ik vind dat soort gedrag ook geen goed voorbeeld voor mijn kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Ayla di 27 dec 2011 - 3:19

Ik vind ook niet dat ze zich volwassen moet gedragen, wel dat ze zich kan proberen volwassen op te stellen. Nee als je 16 bent kan je nog geen goede inschattig maken, daar ben ik het mee eens, maar nu krijgt die jongen helemaal geen kans, das ook niet juist toch?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Lejow di 27 dec 2011 - 3:21

Jolicious schreef:Er staat op Viva ook dat het een nette jongen is die een mbo 4 opleiding volgt. Ik zou als ouder niet zo'n vooroordeel willen hebben zonder de jongen in kwestie ontmoet te hebben. En ik vind dat soort gedrag ook geen goed voorbeeld voor mijn kind.

+1
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Justagirl di 27 dec 2011 - 3:40

Hij mag hierheen komen, mijn ouders gaan hem leren kennen.
Ik wil wel even duidelijk maken dat ook al woont een jongen in een begeleid wonen instelling er niet per definitie is slecht aan de jongen is. Er zitten daar hele "normale" kinderen, de meeste kunnen er weinig aan doen dat ze daar zitten. De vooroordelen die daar over zijn vind ik best wel slecht. Het is geen slechte jongen of wat. Maar ja, door praten heb ik het dus opgelost dat heeft dus wel geholpen.

Bedankt voor jullie hulp!

Justagirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 15
Registratiedatum : 26-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Ayla di 27 dec 2011 - 11:26

Jeej goedzo! Fijn voor je/jullie!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 3:23

Ik heb geen vooroordelen over begeleid wonen. Alleen wel veel kennis, want ik werk er vaak mee. En nee,,er hoeft niets mis met iemand te zijn, naar mensen zitten daar niet voor niets. En ik you het niet tof vinden wanneer mijn 16jarige dochter een jongen treft met zo'n instabiele achtergrond. Gewoon omdat dat een risico is bij 16 jarigen en er ook zoveel jongens rondlopen met een stabieler achtergrond. Ik vind namelijk niet dat mijn dochter een risico heeft te lopen omdat zo'n jongen ook een kans verdiend. Als ze nou 25 was dan hoorde je me er niet over en ik zou er zelf ook geen problemen mee hebben. Maar een 16jarige kan dat nog niet inschatten, een volwassene vaak beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Justagirl wo 28 dec 2011 - 7:39

Er zijn ook genoeg jongens die gewoon uit een goed gezin komen, of gewoon bij hun ouders in huis wonen, die jouw dochter ook genoeg kunnen verdriet kunnen doen etc.

Justagirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 15
Registratiedatum : 26-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik mag hem niet zien. - Pagina 2 Empty Re: Ik mag hem niet zien.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum