Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe noem jij je schoonouders?

+45
Sweety
Merai
Sophiee
Erin
Coco
Joli86
PluDan
Caro
Curious
Bruintje Beer
Parisienne
Marin
Ayla
Ugly Betty
TukTuk
Atelier Madame
RYW
Rush
Ella
minoessepoes
Caramba
Flip Fluitketel
Hoochie
Thunder
Sarah1985
Mint
mickey
Dikkie Dik
Caroow
TGR
SarahKey
Linnie1985
Arwyn
Kabouter
_*Blondgirl*_
Suus
stargirl
Kqip
Silver
lieke89
Raindrop
Highway
Lejow
flower
Verona
49 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Lejow za 24 dec 2011 - 3:51

Youandi schreef:Oh ja, en één oma van E. noemt alle partners van haar kleinkinderen 'dinkie'. Maar als je belangrijk genoeg bent, dan krijg je je echte naam te horen nerd Mij noemt ze Marieke, gelukkig Wink

Lullig als je Suzanne heet
laughcry Laughing
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  SarahKey za 24 dec 2011 - 3:53

Bij hun voornaam. Pa/ma of andere varianten, nee dat zeg ik niet. Ik heb maar 1 vader gehad en dat is niet mijn schoonvader. Maar ze maken er geen probleem van hoor.
Zal straks ook wel veranderen in opa en oma Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 3:59

Voornaam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  TGR za 24 dec 2011 - 4:24

Tegen schoonmoeder soms gekscherend moeders, tegen haar vrouw gewoon zoals ze heet.
Tegen schoonvader gewoon zijn voornaam en tegen zijn vriend soms "tante John".

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Caroow za 24 dec 2011 - 4:38

Ik noem ze gewoon bij hun voornaam. Mijn vriend noemt mijn ouders ook gewoon bij hun voornaam. Mijn oma heet voor ons allebei oma.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 4:42

Ik noem ze gewoon bij hun naam. Mijn vriend doet dat ook bij mijn ouders. Of soms gebruikt hij de Spaanse versie van schoonmoeder en vader haha. Mijn ouders noemen/noemden mijn opa's en oma's overigens ook gewoon bij hun naam als ze direct tegen hen praatten en anders opa en oma als ze het tegen ons over hen hadden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 4:44

flower schreef:Bij de voornamen

ma/pa gaattegen mijn gevoel in,voor mijn gevoel heb ik maar 1 ma en pa en dat zijn mijn eigenouders

Zo doe ik het ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Dikkie Dik za 24 dec 2011 - 4:55

Highway schreef:Bij hun voornaam


+1
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 6:35

TGR schreef:Tegen schoonmoeder soms gekscherend moeders, tegen haar vrouw gewoon zoals ze heet.
Tegen schoonvader gewoon zijn voornaam en tegen zijn vriend soms "tante John".

He, zijn ze beiden dan homoseksueel (geworden) of waren ze dat altijd al, en ervoor gekozen samen een kind te krijgen via inseminatie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 6:36

Ik noem mijn schoonouders bij de voornaam, krijg pa en ma mijn strot niet uit, totaal geen behoefte aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  mickey za 24 dec 2011 - 6:40

Ik heb geen schoonouders, dus ik heb dit dilemma niet smile
Mijn vriend noemt mijn ouders bij hun naam. En mijn oma noemt hij ook oma.
Zijn opa's en oma's zijn al overleden, dus daar hoef ik ook niet over na te denken.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 6:41

Ik spreek ze aan met de voornaam. Opa/oma ontwijk ik, maar hen noem ik wel opa/oma. Voornamen vind ik niet respectvol en meneer/mevrouw te afstandelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Mint za 24 dec 2011 - 6:49

Mijn schoonouders bij voornaam, verdere fam met mevr of meneer maar dat komt omdat ze buitenlandse namen hebben die onuitspreekbaar zijn.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Sarah1985 za 24 dec 2011 - 6:55

Mijn schoonouders ga ik echt niet vader of moeder noemen ze zijn mijn ouders niet, de vrouw van de broer van mijn man noemt hun papa en mama. Ik ga dat echt niet doen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  TGR za 24 dec 2011 - 9:18

Carrie schreef:
TGR schreef:Tegen schoonmoeder soms gekscherend moeders, tegen haar vrouw gewoon zoals ze heet.
Tegen schoonvader gewoon zijn voornaam en tegen zijn vriend soms "tante John".

He, zijn ze beiden dan homoseksueel (geworden) of waren ze dat altijd al, en ervoor gekozen samen een kind te krijgen via inseminatie?

Dat eerste inderdaad. Ooit getrouwd geweest, best wel lang zelfs. Gescheiden en na een tijd kwamen ze een voor een uit de kast.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Thunder za 24 dec 2011 - 9:38

Meestal bij de voornaam, maar nu na 10 jaar merk ik dat ik ze wel eens pa en ma noem. Mijn man noemt mijn ouders bij de voornaam. Onze opa en oma's noemen we gewoon opa en oma.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Hoochie za 24 dec 2011 - 11:02

Ik vind dat altijd lastig en dus probeer ik het te ontwijken. Ik zeg inmiddels wel gewoon je, maar ik zorg er altijd wel voor dat ik ze niet hoef te roepen. Als bijvoorbeeld mijn schoonvader iets tegen mij zegt over mijn schoonmoeder dan gebruikt hij altijd wel haar voornaam en als ze een sms stuurt sluit ze ook af met haar voornaam. Het zou dus wel kunnen, maar het voelt niet zo prettig. Pa(p) en Ma(m) wil ik niet tegen ze zeggen.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 12:04

Bij hun voornaam. En soms gekscherend 'hé schoonpa' ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 12:35

TGR schreef:
Carrie schreef:
TGR schreef:Tegen schoonmoeder soms gekscherend moeders, tegen haar vrouw gewoon zoals ze heet.
Tegen schoonvader gewoon zijn voornaam en tegen zijn vriend soms "tante John".

He, zijn ze beiden dan homoseksueel (geworden) of waren ze dat altijd al, en ervoor gekozen samen een kind te krijgen via inseminatie?

Dat eerste inderdaad. Ooit getrouwd geweest, best wel lang zelfs. Gescheiden en na een tijd kwamen ze een voor een uit de kast.

Wow, wat bijzonder! Dat ze beiden homoseksueel bleken te zijn bedoel ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Flip Fluitketel za 24 dec 2011 - 14:34

Bij hun voornaam. Heb maar 1 pa en ma. En vindt het nogal confronterend om tegen mijn schoonvader 'papa oid' te moeten zeggen omdat mijn vader is overleden. En daar heeft hij begrip voor.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Caramba za 24 dec 2011 - 19:51

Ik noem ze bij voornaam. Ik vind het erg raar klinkel wanneer mijn schoonouders hun schoonouders pa en ma noemen. Ik heb 1 vader en daar blijf ik heit tegen zeggen. Mijn vriend noemt hem ook bij voornaam. Ikzelf heb geen opa en oma meer, maar de opa en oma van mijn vriend noem ik ook opa en oma.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  minoessepoes za 24 dec 2011 - 20:39

Gewoon bij hun voornaam. Nooit over na gedacht eigenlijk. Mijn vriend spreekt mijn ouders ook gewoon met hun voornaam aan. Ik spreek mijn eigen ouders geregeld ook bij hun voornaam aan eigenlijk. Maar meestal is het ons pap en ons mam.
Mijn schoonouders hebben overigens ook nooit aangegeven dat ik ze wel pa of ma mag noemen, geloof dat zij het zo ook wel prima vinden.

De oma's van mijn vriend noem ik wel oma+ achternaam. Volgens mij weet mijn vriend zelf hun voornaam niet eens haha.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Ella za 24 dec 2011 - 21:42

Bij hun voornamen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 23:06

Vroeger had ik een vriendinnetje met een Friese vader (en we woonden in de randstad) en die noemde haar vader altijd Heit maar doordat wij niet gewend waren dat heit papa betekende noemden op een gegeven moment al haar vriendinnen hem heit. Haha, we wisten het wel maar het sloop er een beetje in dat hij gewoon heit was ipv Abel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Rush za 24 dec 2011 - 23:33

Mijn ouders zijn heit en mem, m`n schoonouders zijn pap en mam.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem jij je schoonouders? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem jij je schoonouders?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum