schoonmaken met dettol?
+4
Wennes
Liadan
Annie24
duckie
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
schoonmaken met dettol?
ik zag laatst de spray van dettol om mee te reinigen... is dat nou handig? en waar zou je het allemaal voor kunnen gebruiken? tafel, aanrecht maar ook speelgoed ed? gebruiken jullie het? en waar maak je anders het speelgoed mee schoon wat niet in de vaatwasse/wasmachinge kan?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: schoonmaken met dettol?
Ik gebruik het overal voor: speelgoed, kinderstoel, vloer, tafel, noem maar op. Hiervoor hadden we altijd zo'n flesje, maar die spray is makkelijker vind ik.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben deze spray niet, maar maken al het speelgoed schoon met afwasmiddel of allesreiniger (ajax).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Annie24 schreef:Ik gebruik het overal voor: speelgoed, kinderstoel, vloer, tafel, noem maar op. Hiervoor hadden we altijd zo'n flesje, maar die spray is makkelijker vind ik.
deze is geloof ik niet schadelijk als ze het speelgoed na de tijd weer in de mond stoppen toch?
is het gewoon opsprayen en dan direct afnemen en klaar of moet het nog inwerken?
wij hebben nu nog zon klein flesje idd maar die is zo goed als op, en idd erg lastig moet je weer klein sopje maken ed dus dit leek me wel handig
zag dat er ook een appelgeur (?) variant was
duckie- Ratel
Ik vind het vreselijk spul, maar komt omdat ik er allergisch voor ben.
Ik maak alles gewoon schoon met allesreiniger/afwasmiddel
Ik maak alles gewoon schoon met allesreiniger/afwasmiddel
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Wij hebben die spray wel maar die gebruikt mijn man alleen om het aanrecht extra goed schoon te maken als hij zijn medicijnen in de weekbakjes heeft gedaan (soort chemopillen dus niet goed voor mijn zoontje en mij om mee in aanraking te komen).
Speelgoed, de tafel enz maken we gewoon schoon met een doekje en alles reiniger. Zolang het niet heel erg ranzig is, kan dat prima volgens mij.
Speelgoed, de tafel enz maken we gewoon schoon met een doekje en alles reiniger. Zolang het niet heel erg ranzig is, kan dat prima volgens mij.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
ik heb een paar dingen 2e hands gekregen/gekocht en die maak ik anders helemaal schoon met een sopje van dettol, dus dan leek me de spray wel handiger
andere dingen deed ik ook gewoon met een sopje idd
andere dingen deed ik ook gewoon met een sopje idd
duckie- Ratel
Ik spray het meestal ergens op en neem het dan af met keukenrol of ik spray het op de keukenrol en neem het dan af. Ligt er een beetje aan waar ik het voor/op wil gebruiken.
Het droogt iig heel snel op, dus ook al neem je er een speeltje mee af en wordt ht 10 minuten later in het mondje gestopt is het al droog. Heb het zelf even geprobeerd, maar dan 'proef' je ook geen Dettol smaak ofzo. *ik test altijd alles *
Dat appelgeurtje heb ik nog niet gezien in de winkel, maar vind het Dettol luchtje ook al lekker ruiken
Het droogt iig heel snel op, dus ook al neem je er een speeltje mee af en wordt ht 10 minuten later in het mondje gestopt is het al droog. Heb het zelf even geprobeerd, maar dan 'proef' je ook geen Dettol smaak ofzo. *ik test altijd alles *
Dat appelgeurtje heb ik nog niet gezien in de winkel, maar vind het Dettol luchtje ook al lekker ruiken
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik gebruik ook Dettol,voor alles eigenlijk,dus ook het speelgoed die leg ik in de afwasbak met een scheut dettol en heet water,gebruik gewoon de normale flessen die je nog moet mengen met water,vind die spuitbussen stinken naar urine
Laatst aangepast door Niene op vr 23 dec 2011 - 2:39; in totaal 1 keer bewerkt
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Ik heb die ook altijd gehad, en gebruikte hem voornamelijk voor de tafel, kinderstoel, telefoon etc etc. Omdat er dus geen bleek inzit is het veilig voor kindjes
Gast- Gast
Annie24 schreef:Ik spray het meestal ergens op en neem het dan af met keukenrol of ik spray het op de keukenrol en neem het dan af. Ligt er een beetje aan waar ik het voor/op wil gebruiken.
vind ik eigenlijk niets geks aan hoor ik doe dat deels ook wel,niet met alles
duckie- Ratel
wij hadden op stages altijd dettol flessen en daar deden we dan een scheutje in een emmer water en zo maakten wij het speelgoed schoon.
Gast- Gast
Ik heb die spray ook. Ik gebruik hem sowieso voor het aanrecht, de keukentafel en het eetblad van A. Verder hangt het er vanaf wat ik moet schoonmaken, of het handiger is om een sopje te maken en daar bijvoorbeeld wat speelgoed in te leggen, of dat ik iets even snel af kan doen met behulp van wat spray. Ik vind het wel erg fijne spray in elk geval, en hij is veilig voor kindjes.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Wij mogen trouwens op het kdv geen dettol gebruiken (van de GGD), als je dit in een spray gebruikt en het niet goed verdund is dan zou het schadelijk kunnen zijn voor de longen.
Maar ik neem aan dat de spray in de openingspost wel veilig zal zijn.
Maar ik neem aan dat de spray in de openingspost wel veilig zal zijn.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Gebruik alleen dettol wcdoekjes, voor speelgoed heet sopje met afwasmiddel. Inspuiten lijkt me niets.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: