Tot wanneer heb jij gesport?
+11
PapillonRose
koNijntje
Mikki
Liadan
L!ND@
nillis
Clapperdie
Happydobby
Ayla
mickey
Pussycat
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tot wanneer heb jij gesport?
Tot hoeveel weken in de zwangerschap hebben jullie kunnen sporten? Ik heb bij de andere twee nooit gesport, nu in deze zwangerschap sta ik drie keer in de week 30 minuten op de crosstrainer. Het is niet heel intensief, maar wel lekker om in beweging te zijn. Ik heb de weerstand wel een standje lager gezet maar verder doe ik hetzelfde tempo en evenlang als daarvoor. Krijg er ook geen last van mijn bekken van tot nu toe.
Hoe lang hebben jullie gesport? En hoe merkte je dat het teveel werd? En hoe snel na de bevalling heb je het weer opgepakt?
Hoe lang hebben jullie gesport? En hoe merkte je dat het teveel werd? En hoe snel na de bevalling heb je het weer opgepakt?
Gast- Gast
Re: Tot wanneer heb jij gesport?
Ik denk dat als jij het niet meer aan zou kunnen je het vanzelf wel merkt door harde buiken of geen puf meer hebben.
Ken ook wel vrouwen die alle weken door hebben gesport. Tja... Soms wel in lager tempo p het laatst, maar het kan wel. Als je niet afvalt en je lekker voelt en geen harde buiken etc... lijkt me het goed toch?
Ken ook wel vrouwen die alle weken door hebben gesport. Tja... Soms wel in lager tempo p het laatst, maar het kan wel. Als je niet afvalt en je lekker voelt en geen harde buiken etc... lijkt me het goed toch?
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik deed al een tjdje zumba toen ik zwanger raakte. Dat deed ik twee keer per wel een uur, en een keer per week deed ik vóór de zumba een uur dansen, wat ook vrij intensief was. De dansles heb ik na een paar weken moeten opgeven, want ik hield het niet meer vol, twee uur achter elkaar. Aangezien zumba met een vriendin samen deed, heb ik de dans dus opgegeven. Zumba heb ik uiteindelijk tot 32 of 33 weken vol kunnen houden. Toen kreeg ik last van hard buiken. Ik ben van plan om in februari weer te starten, twee maanden na de keizersnee dus.
Ik heb overigens tot een week of twee vóór de bevalling nog regelmatig gefietst, wel maar kleine stukjes steeds. Dat heb ik nu ook nog niet gedaan. Ben blij als ik te voet naar de winkel kan nu
Ik heb overigens tot een week of twee vóór de bevalling nog regelmatig gefietst, wel maar kleine stukjes steeds. Dat heb ik nu ook nog niet gedaan. Ben blij als ik te voet naar de winkel kan nu
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb ook sowiezo tot 34 weken elke week minimaal 1 dag in de week een uur gefietst, halfuur heen en halfuur terug. Daarna ook nog wel regelmatig naar de winkel gefietst maar dat is niet zover. Dus tot 40 weken? Ik weet het niet precies meer.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ik heb tot week 14 paardgereden. Daarna joggen tot 20 weken en daarna alleen nog fietsen en wandelen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Nou ik moest al voor de 10 weken stoppen, eerst door de misselijkheid en later de bekken.
Nu sport ik niet en ga na de bevalling het weer oppakken.
Gast- Gast
Met zo'n 14 weken ben ik gestopt. Ik zat/zit dan ook op kickboksen en kon de helft van de les niet meer meedoen.
Ik merk wel dat ik nu een uitlaatklep mis. Neem me steeds voor om te gaan zwemmen maar komt er maar niet van.
Zodra ik weer mag sporten na de bevalling wil ik het kickboksen weer op gaan pakken voor 1x per week. Mocht ik nu heel veel kilo's zwaarder blijken na de geboorte dan wil ik de frequentie wel wat opvoeren en weer gaan fietsen naar het werk. Maar dat zien we tegen die tijd wel.
Ik merk wel dat ik nu een uitlaatklep mis. Neem me steeds voor om te gaan zwemmen maar komt er maar niet van.
Zodra ik weer mag sporten na de bevalling wil ik het kickboksen weer op gaan pakken voor 1x per week. Mocht ik nu heel veel kilo's zwaarder blijken na de geboorte dan wil ik de frequentie wel wat opvoeren en weer gaan fietsen naar het werk. Maar dat zien we tegen die tijd wel.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Snoepy87 schreef:Nou ik moest al voor de 10 weken stoppen, eerst door de misselijkheid en later de bekken.
Hier hetzelfde verhaal..
Gast- Gast
Ik heb zelf in het begin inderdaad ook minder vaak gesport vanwege de misselijkheid, en vorige week na tien minuten moeten stoppen vanwege de misselijkheid. Maar verder ben ik wel heel blij dat het nog steeds goed gaat.
Gast- Gast
Ohja, dat had ik in het begin ook dat ik misselijk werd als ik te hard fietste, ben toen rustiger gaan fietsen en toen ging het goed. Was ik alweer vergeten!
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Tot ongeveer 20 weken 3x in de week gesport en tot 34 weken 1x in de week. Toen ging ik met verlof en vond ik dat ik van het sporten ook met verlof mocht.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
+ nog 1Laurientje85 schreef:Snoepy87 schreef:Nou ik moest al voor de 10 weken stoppen, eerst door de misselijkheid en later de bekken.
Hier hetzelfde verhaal..
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10
Tot 5 weken zwangerschap heb ik hardgelopen en toen ging dat niet meer door de misselijkheid. Daarna heb ik niet meer gesport alleen nog gefietst, maar dat ging vanaf 18 weken niet meer door de harde buiken.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
De eerste keer heb ik tot 36 weken gesport. De eerste 20 weken spinnen, later cardio. Het ging wel iedere week een beetje minder hard, maar ik kon het ondanks het vele overgeven goed volhouden. De tweede keer ben ik al snel gestopt, eerst door misselijkheid en later door harde buiken en bekkenproblemen.
Zolang het goed voelt, lekker blijven volhouden.
Zolang het goed voelt, lekker blijven volhouden.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
ik ging vanaf week 15 al zwangerschapszwemmen, vond dit wel te weinig inspannend,
dus ik ging daarna altijd nog baantjes trekken tot 2 weken voor de bevalling.
verder fietste ik binnen mijn woonplaats overal naar toe, niet veel bijzonders dus..
dus ik ging daarna altijd nog baantjes trekken tot 2 weken voor de bevalling.
verder fietste ik binnen mijn woonplaats overal naar toe, niet veel bijzonders dus..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Ik voel me echt lui als ik dit lees Ik heb voor, tijdens en na de zwangerschap niets aan sport gedaan
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ben na de bevalling ook luier geworden. met mooi weer loop ik na het werk vaak met l nog rondje, en boodschappen doe ik vaak op fiets. Volgend jaar wil ik eens kijken of ik volleybal weer op kan pakken, puur recreatief. En anders zwemmen, gewoon baantjes trekken.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik heb tot 20w op redelijk niveau gevolleyd, toen was het seizoen afgelopen en werd ik min of meer gedwongen te stoppen. Misschien ook maar goed ook want ik weet niet tot hoelang ik was doorgegaan, ik had al een behoorlijke buik toen en was soms wel bang om te vallen. De zwangerschapsgym is gestart toen ik 22w was en ik denk dat de laaste les met een week of 34 is geweest.
8w na de bevalling ben ik weer op dat zelfde niveau als voor de bevalling gaan spelen maar merkte wel ontzettend veel verschil, mijn conditie en snelheid waren ver te zoeken, ik kwam zelfs niet meer boven het net uit als ik sprong! Gelukkig is dat weer allemaal goed gekomen.
8w na de bevalling ben ik weer op dat zelfde niveau als voor de bevalling gaan spelen maar merkte wel ontzettend veel verschil, mijn conditie en snelheid waren ver te zoeken, ik kwam zelfs niet meer boven het net uit als ik sprong! Gelukkig is dat weer allemaal goed gekomen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou zo graag willen sporten, maar door de misselijkheid en de moeheid komt het er gewoon niet van :S
Zwangerschapszwemmen zit hier niet in de buurt, en zwangerschapsgym vind ik te duur
Zwangerschapszwemmen zit hier niet in de buurt, en zwangerschapsgym vind ik te duur
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik ben met 6-7 weken gestopt met fitniss. Ik moest mezelf er heen slepen, was doodmoe en misselijk en daar hebben ze geen airco. Toen ik bijna van mijn stokje ging door de warmte en misselijk zijn dacht ik: nee ik moet mezelf niet zo kwellen. Merkte ook dat ik lang niet zo fanatiek was als voor de zwangerschap en dat vond ik ook weer een faalmoment van mezelf.
En ben eigenlijk nog niet eerder geweest straks na de bevalling en als alles lekker loopt pak ik het weer op.
En ben eigenlijk nog niet eerder geweest straks na de bevalling en als alles lekker loopt pak ik het weer op.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: