Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan een vervolg autostoel ook tegen de rijrichting in?

+14
Steep
woezel
Schism
kwak
Vancity_girl
Susan
teletascha
Happydobby
Annie24
Smaragdje
Thunder
Liadan
PiP
chipa
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kan een vervolg autostoel ook tegen de rijrichting in? Empty Kan een vervolg autostoel ook tegen de rijrichting in?

Bericht  chipa do 22 dec 2011 - 8:10

F begint nu toch wel aardig krap te zitten in de cabriofix. De gordels zitten al behoorlijk strak! Heb begrepen dat het in ieder geval tot 9 maanden het beste is je kindje tegen de rij richting in te vervoeren. Maar vroeg me af of dat eigenlijk wel kan met een vervolgstoel?! Volgens mij moeten ze allemaal met de rijrichting mee worden vastgezet. Of niet?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan een vervolg autostoel ook tegen de rijrichting in? Empty Re: Kan een vervolg autostoel ook tegen de rijrichting in?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 8:11

Wij hebben er een van maxicosi en die moet idd met de rijrichting mee geplaatst worden.

Gast
Gast

Kan een vervolg autostoel ook tegen de rijrichting in? Empty Re: Kan een vervolg autostoel ook tegen de rijrichting in?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 8:11

Er bestaan wel autostoelen die je tegen de rijrichting in mag plaatsen en dat is inderdaad veel veiliger. Hoe groot/zwaar is F dan? Want onze dochter paste met haar 12 kilo en 80 cm nog nét in de maxi-cosi (wel opgevouwen, maar het lukte wel)

Gast
Gast

Bericht  PiP do 22 dec 2011 - 8:12

Volgens mij zijn ze er wel, dacht dat mijn schoonzusje er 1 had waar ze iets extra`s bij had gekregen zodat dat kon!?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  chipa do 22 dec 2011 - 8:17

F is nu zo'n 8kg en 72cm. Kan nog net nu. Maar de gordels zitten echt heel erg strak om zijn lijfje.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Liadan do 22 dec 2011 - 8:19

Er bestaan wel stoelen die tegen de rijrichting in kunnen.

Maar zitten de gordels nu al op z'n strakst dan? Die kan je toch heel lang verstellen?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Thunder do 22 dec 2011 - 8:19

Rejoy. schreef:Er bestaan wel autostoelen die je tegen de rijrichting in mag plaatsen en dat is inderdaad veel veiliger. Hoe groot/zwaar is F dan? Want onze dochter paste met haar 12 kilo en 80 cm nog nét in de maxi-cosi (wel opgevouwen, maar het lukte wel)

Mijn S.vennie zou er met zijn postuur ook nog prima in kunnen (80 cm en 9,5 kg), hij zou het echt niet meer willen denk ik laughcry .

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Smaragdje do 22 dec 2011 - 8:47

Rejoy. schreef:Er bestaan wel autostoelen die je tegen de rijrichting in mag plaatsen en dat is inderdaad veel veiliger. Hoe groot/zwaar is F dan? Want onze dochter paste met haar 12 kilo en 80 cm nog nét in de maxi-cosi (wel opgevouwen, maar het lukte wel)

Op de maxi-cosi die ik heb staat dat ze maar tot 74 cm erin mogen, is dit niet zo?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Annie24 do 22 dec 2011 - 20:53

Y. is overgegaan toen hij 10 maanden was. Hij was toen 9500gram en 74cm.

Het liefst had ik hem nog langer in de mc gelaten, want dat blijft toch het veiligst, maar hij was tijdens het rijden meer bezig om zich los te wringen en te gaan staan/zitten. Vandaar toch maar overgedaan naar de vervolgstoel en nu gaat het weer goed.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Happydobby do 22 dec 2011 - 20:55

Heb je de bandjes al op de hoogste stand? Bij de schouders bedoel ik.

Hier staan die bandjes nog op de lage stand.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  teletascha do 22 dec 2011 - 21:09

Ik heb bij vrienden wel eens gezien dat ze een vervolgstoel ook achterstevoren hadden staan. Ik geloof dat dit in het buitenland redelijk gebruikelijk is (voor Scandinavie). Maar ik heb het zelf ook nog niet gezien in een winkel hier.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Susan do 22 dec 2011 - 21:13

Ze bestaan wel, maar volgens mij zijn ze niet in Nederland verkrijgbaar en passen ze ook niet in een standaard Nederlandse auto. Dat is in elk geval wat ik erover heb gelezen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  teletascha do 22 dec 2011 - 21:19

Susan schreef:Ze bestaan wel, maar volgens mij zijn ze niet in Nederland verkrijgbaar en passen ze ook niet in een standaard Nederlandse auto. Dat is in elk geval wat ik erover heb gelezen.

DIe vrienden hebben een 3-deurs vw golf. Dus dat pastte kennelijk wel. Maar het was dus echt niet handig om het kindje erin te zetten. Dat lukte alleen als papa het deed (het was iets als papa op de voorstel zitten en dan over de achterleuning het kind naar beneden laten zakken :face: ).
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 21:24

De vervolgstoel die wij hebben kan wel tegen de rijrichting in volgens het instructieboekje, maar dit hebben wij zelf nooit gedaan, omdat ze er pas na ruim 1 jaar ingingen.

Weet je zeker dat de gordels niet nog losser kunnen? Hier kunnen ze echt nog een heel stuk losser.

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl do 22 dec 2011 - 22:09

Toen wij een autostoel voor D gingen kopen kwam ik in mijn zoektocht deze tegen:

http://www.recaroshop.nl/producten/kinderstoelen/recaro/recaro-polaric.html

Kan wel alleen met isofix vastgezet worden niet met de gordel. Wij vonden hem veel te duur en uit de test van de ANWB kwam hij ook niet als heel erg goed. :
http://www.anwb.nl/binbestand/auto/kinderzitjestest2009/RecaroPolaric_2008.pdf

@Smaragdje: bij onze stoel stond ook in de gebruiksaanwijzing tot 72cm. Wij hebben D overgedaan rond de 10 maanden, toen kon ze prima zelf zitten, ze was toen geloof ik 74 cm.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  kwak do 22 dec 2011 - 22:46

wij hebben een stoeltje dat tegen de rijrichting in kan worden gezet, gewoon bij de gamma gekocht.
staat er ook op dat het kan, ik heb het een poosje gedaan maar werd er niet heel blij van want erg handig is het niet.

persoonlijk zou ik nog even wachten met een vervolg stoeltje, vind 6 maand nog best jong.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Smaragdje vr 23 dec 2011 - 5:30

Vancity_girl schreef:Toen wij een autostoel voor D gingen kopen kwam ik in mijn zoektocht deze tegen:

http://www.recaroshop.nl/producten/kinderstoelen/recaro/recaro-polaric.html

Kan wel alleen met isofix vastgezet worden niet met de gordel. Wij vonden hem veel te duur en uit de test van de ANWB kwam hij ook niet als heel erg goed. :
http://www.anwb.nl/binbestand/auto/kinderzitjestest2009/RecaroPolaric_2008.pdf

@Smaragdje: bij onze stoel stond ook in de gebruiksaanwijzing tot 72cm. Wij hebben D overgedaan rond de 10 maanden, toen kon ze prima zelf zitten, ze was toen geloof ik 74 cm.

Oke, wilde hem namelijk komende maand ook over doen, aangezien hij al 71 cm was vorige keer. En het zitten moet hier ook geen probleem wezen, aangezien hij zef al gaat zitten smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje vr 23 dec 2011 - 5:32

Chipa, ik zou echt nog een tijdje proberen te wachten met hem over te doen hoor, 6 maanden is we ergvroeg.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan vr 23 dec 2011 - 6:00

Smaragdje schreef:

Op de maxi-cosi die ik heb staat dat ze maar tot 74 cm erin mogen, is dit niet zo?
Ik heb er eigenlijk nog nooit opgelet dat er op de maxicosi staat tot hoeveel cm ze erin mogen. Ik heb altijd gehoord dat ze niet met hun hoofd boven de rand uit mogen komen. Yara heeft toen ze 1,5 was nog af en toe in de maxicosi gezeten, ze was toen 78 cm, maar kwam nog niet met haar hoofd boven de rand uit.

Kian zal er zeker niet zolang in kunnen helaas, want hij is heel breed en past er in de breedte nog net in (en hij is ruim 9 kilo en nu ondertussen ook wel langer dan 70 cm). Maar ik wil hem echt zolang mogelijk in de maxicosi houden. Ik heb dat probleem met de gordels niet, die kan ik nog een stuk langer maken en ik heb ook een maxicosi cabriofix.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Schism vr 23 dec 2011 - 7:40

autostoelen van BeSafe plaats je tegen de rijrichting in, wij hebben een maxicosi van dit merk, gekocht bij duimeland.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  woezel vr 23 dec 2011 - 7:49

Hier gingen de jongens met 8 maanden over.
E heeft nu nog ruimte over. En vind het zo ook nog erg makkelijk. Met halen en brengen til ik haar zo met stoel en al uit de auto op het onderstel enz. Ik heb trouwens ook nooit gezien dat er cm opstaan.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  chipa vr 23 dec 2011 - 10:33

Het liefst houd ik F ook zo lang mogelijk in de cabriofix, maar te krap is te krap. Ik ga mn kind niet dubbelvouwen in een zitje. Kan me niet voorstellen dat het dan nog veilig is. Maar ik heb een oplossing gevonden: de voetenzak eruit. Jee wat scheelt dat een ruimte zeg! Heb het idee dat F er nu nog best wel een aantal maandjes in kan blijven zitten. Wist niet dat die voetenzak zoveel ruimte innam. Nu dus maar een dekentje over zijn beentjes:)
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Steep vr 23 dec 2011 - 10:59

Ze zijn er wel. Romer bijvoorbeeld, die heeft een autostoeltje ontworpen met Volvo. Die zou ik graag willen hebben. Is bij een botsing van achter zo veel veiliger omdat de druk dan over de hele lengte van het stoeltje wordt opgevangen, in plaats van de gordels (wat kan leiden tot botbreuken). Wij nemen ook zeker zo'n stoeltje. Ze zijn dan wel bizar duur, maar we hebben het geluk dat mijn vriend voor Volvo werkt..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Tania vr 23 dec 2011 - 11:04

Heb je wel ook al de verkleiner en dat kussentje onder de billetjes eruit gehaald?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Happydobby vr 23 dec 2011 - 11:14

Tania schreef:Heb je wel ook al de verkleiner en dat kussentje onder de billetjes eruit gehaald?

Hihi, m. Is erg fijntjes maar met 10 weken kon hij al zonder verkleiner en kussen. Anders paste hij er echt niet meer in.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: