Waar heb jij opgelet bij het kopen van een vervolg autostoel
+9
Annemie
Happydobby
Teddyaapje
_Lana_
Star007
Dille
Lonely Goatherd
Pien
studiebol
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Waar heb jij opgelet bij het kopen van een vervolg autostoel
Ik wil toch wat serieuzer kijken naar een vervolg auto stoel voor de meiden. Maar vind het heel lastig waar ik op moet letten.
Waar hebben jullie opgelet toen jullie hem ging kopen? En welke is het uiteindelijk geworden.
En mijn ouders willen er ook twee in de auto, ze willen wel graag een goede omdat we er even vanuit gaan dat ze er nog wel een jaar of 3 in zitten. Maar zouden jullie voor hun dan eentje van de Hema ofzo halen of toch ook eentje bij een babyzaak maar dan een wat goedekopere prijsklasse?
Waar hebben jullie opgelet toen jullie hem ging kopen? En welke is het uiteindelijk geworden.
En mijn ouders willen er ook twee in de auto, ze willen wel graag een goede omdat we er even vanuit gaan dat ze er nog wel een jaar of 3 in zitten. Maar zouden jullie voor hun dan eentje van de Hema ofzo halen of toch ook eentje bij een babyzaak maar dan een wat goedekopere prijsklasse?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Waar heb jij opgelet bij het kopen van een vervolg autostoel
Wij hebben er een gekregen van vrienden, hun kindje was eruit gegroeid. Mijn schoonouders hebben er 1 gekocht van het merk safety first, een prachtig ding voor ik geloof 80euro. Ze zit er erg mooi stevig in...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Daar ben ik nu ook mee bezig en na wat onderzoek weet ik in ieder geval zeker dat ik er eentje wil die tegen de rijrichting in wordt geplaatst. Is veel veiliger en in landen als Zweden ook echt de standaard, daar worden niet eens voorwaarts gerichte stoeltjes verkocht voor kinderen onder de 4. Ik wil nu even die van de Hema bestellen en kijken of die ook met een groter kindje achterwaarts gericht kan worden (ik vrees ervoor, heb gelezen dat ie wel achterwaarts kan, maar hij is vanaf 0 maanden, dus wellicht is dat alleen voor zolang je hem als maxicosi gebruikt zeg maar). En anders komen we helaas op een heel wat duurder stoeltje uit, tot nu toe heb ik de Brio Zento en de Besafe nogwat gevonden (vanaf 300 euro ).
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Lonely Goatherd schreef:Ik wil nu even die van de Hema bestellen en kijken of die ook met een groter kindje achterwaarts gericht kan worden (ik vrees ervoor, heb gelezen dat ie wel achterwaarts kan, maar hij is vanaf 0 maanden, dus wellicht is dat alleen voor zolang je hem als maxicosi gebruikt zeg maar).
Wij hebben de hema-stoel (of nou ja, mijn schoonouders hebben die; we hebben zelf geen auto), en volgens mij maakt het niet uit hoe oud/groot je kind is voor of je hem achteruit kunt plaatsen. De stoel blijft hetzelfde zeg maar. Wel vraag ik me af of je kind op een gegeven moment de voetjes nog kwijt kan. Maar goed, een beetje achterbanktrappelen is vast ook leuk. (Wij gebruiken hem zelf niet achterstevoren en de stoel staat dus niet echt in de buurt op dit moment, anders had ik even voor je gekeken...)
Ik vind het trouwens een prima stoel, het enige wat niet echt lekker werkt is het verstellen van de zit/lig-stand; die gaat niet lekker soepel zeg maar, daaraan merk je dat het geen dure stoel is. In een maxi-cosi Tobi (die heeft mijn zwager) zitten ze wel wat mooier en hoger, en die opstaande gordels zijn wel heel makkelijk. Als ik zelf een auto had en die ook regelmatig gebruikte had ik liever een Tobi gehad dus, maar omdat we de auto toch erg weinig gebruiken vind ik de hema-stoel echt prima.
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Wij hebben gekeken naar hoe 'degelijk' hij er uit zag en ook vooral de prijs, omdat we 2 auto's hebben. Het is de maxi cosi priori geworden ( 109 euro toen, nu 99 euro geloof ik). Het is een fijne stoel! Kan in ligstand en rechtop.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Lonely Goatherd schreef:Daar ben ik nu ook mee bezig en na wat onderzoek weet ik in ieder geval zeker dat ik er eentje wil die tegen de rijrichting in wordt geplaatst. Is veel veiliger en in landen als Zweden ook echt de standaard, daar worden niet eens voorwaarts gerichte stoeltjes verkocht voor kinderen onder de 4. Ik wil nu even die van de Hema bestellen en kijken of die ook met een groter kindje achterwaarts gericht kan worden (ik vrees ervoor, heb gelezen dat ie wel achterwaarts kan, maar hij is vanaf 0 maanden, dus wellicht is dat alleen voor zolang je hem als maxicosi gebruikt zeg maar). En anders komen we helaas op een heel wat duurder stoeltje uit, tot nu toe heb ik de Brio Zento en de Besafe nogwat gevonden (vanaf 300 euro ).
Beetje stomme vraag misschien, maar dan zit je kindje dus andersom?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ja, klopt. Zo:_Lana_ schreef:Beetje stomme vraag misschien, maar dan zit je kindje dus andersom?
Lonely Goatherd- Prater
Wij hebben toevallig gisteren voor veide autos een toeltje gekocht. Zijn inderdaad coor de meest gebruikte auto op de maxicosi tobi uitgekomen. Dit vanwege het hogere zitten en de veiligheid. Voor in mijn auto (minst gebruikt) de priori sps. Ook een prima stoel, maar iets minder comfortavel. We hebben ons laten voorlichten bij de winkel. Eerst babypark, die wildeb echt alleen maar de duurste verkopen... Dus daar niets gekocht. Toen toch maar naar babydump gereden en d konden echt onderbouwen hoe of wat.
Gast- Gast
Wij hebben een romer king en een maxicosi tobi. De tobi vind ik veeeel handiger in gebruik. Met de roner liggen we altijd te rommelen met de sluiting van de girdels, met de tobi gaat t heel makkelijk. Ook vibd ik dat T. er beter in zit. Zou je wel willen adviseren om de stoel in de winkel te proberen met 1 van je meiden.
Mn schoonouders hebben er een van de gamma, opzich niks mis mee maar wel duudelijk minder bescherming bijv. aan de zijkant van t hoofd.
Mn schoonouders hebben er een van de gamma, opzich niks mis mee maar wel duudelijk minder bescherming bijv. aan de zijkant van t hoofd.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Wij hebben de tobi, die vond ik handiger dan de romer king. Mijn schoonouders hebben er ook 1 van de gamma, voor die kleine ritjes is het wel handig. De tobi is ook makkelijk over te zetten in een andere auto.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Star007 schreef:Wij hebben gekeken naar hoe 'degelijk' hij er uit zag en ook vooral de prijs, omdat we 2 auto's hebben. Het is de maxi cosi priori geworden ( 109 euro toen, nu 99 euro geloof ik). Het is een fijne stoel! Kan in ligstand en rechtop.
Hier precies hetzelfde.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Lonely Goatherd schreef:Ja, klopt. Zo:_Lana_ schreef:Beetje stomme vraag misschien, maar dan zit je kindje dus andersom?
Hoe oud is je kindje nu? Ik heb ook gekeken naar een stoel die zo in de auto kon maar ik ben blij dat ik uiteindelijk toch de tobi heb genomen. Dat was af en toe echt drama geweest hier. In de maxi cosi begon hij op het laatst al te mopperen en piepen omdat hij niks zag. We hebben ook periodes gehad dat hij echt niet blij werd van auto rijden, dan was hij nog wel af te leiden door een beetje met hem te spelen enz. maar als hij andersom had gezeten dan hadden we de hele weg een hard huilend kind gehad vrees ik.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Hij is nu negen maanden en moppert ook wel eens en als hij heel erg moe is huilt hij soms ook voordat hij in slaap valt in de maxicosi. We hebben een spiegel zodat we elkaar kunnen zien en met een hand naar achteren kan ik hem soms wel afleiden. En zo niet, heel zielig en jammer... maar het weegt voor mij niet op tegen de veiligheidswinst die een achterwaarts gerichte stoel oplevert. Wat niets zien betreft valt zo'n stoeltje trouwens heel erg mee, ze zitten een stuk hoger dan in de maxicosi.Tania schreef:Hoe oud is je kindje nu? Ik heb ook gekeken naar een stoel die zo in de auto kon maar ik ben blij dat ik uiteindelijk toch de tobi heb genomen. Dat was af en toe echt drama geweest hier. In de maxi cosi begon hij op het laatst al te mopperen en piepen omdat hij niks zag. We hebben ook periodes gehad dat hij echt niet blij werd van auto rijden, dan was hij nog wel af te leiden door een beetje met hem te spelen enz. maar als hij andersom had gezeten dan hadden we de hele weg een hard huilend kind gehad vrees ik.
Lonely Goatherd- Prater
Lonely Goatherd schreef:Hij is nu negen maanden en moppert ook wel eens en als hij heel erg moe is huilt hij soms ook voordat hij in slaap valt in de maxicosi. We hebben een spiegel zodat we elkaar kunnen zien en met een hand naar achteren kan ik hem soms wel afleiden. En zo niet, heel zielig en jammer... maar het weegt voor mij niet op tegen de veiligheidswinst die een achterwaarts gerichte stoel oplevert. Wat niets zien betreft valt zo'n stoeltje trouwens heel erg mee, ze zitten een stuk hoger dan in de maxicosi.Tania schreef:Hoe oud is je kindje nu? Ik heb ook gekeken naar een stoel die zo in de auto kon maar ik ben blij dat ik uiteindelijk toch de tobi heb genomen. Dat was af en toe echt drama geweest hier. In de maxi cosi begon hij op het laatst al te mopperen en piepen omdat hij niks zag. We hebben ook periodes gehad dat hij echt niet blij werd van auto rijden, dan was hij nog wel af te leiden door een beetje met hem te spelen enz. maar als hij andersom had gezeten dan hadden we de hele weg een hard huilend kind gehad vrees ik.
Ja ik snap de voordelen hoor daarom heb ik er toen ook naar gekeken. Maar we zijn vrij veel onderweg en om dan te denken jammer dan voor hem vind ik zelf weer niet heel prettig. Dat is te doen als we boodschappen gaan doen maar niet als we op familiebezoek gaan en 2/3 uur op een dag in de auto zitten.
Maar het kan natuurlijk prima dat je kindje het gewoon leuk vindt!
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik hoop het van harte, want ik vind het ook hartverscheurend als hij huilt hoor. Iedereen zal een andere overweging maken. Zoals ik mezelf ken zou ik het mezelf nooit vergeven als we een ongeluk krijgen en hij verwondingen oploopt die wellicht minder ernstig waren geweest in een achterwaarts gericht stoeltje (laat staan het echte rampscenario ). Wij rijden trouwens ook niet zoveel, meestal eens per week een half tot anderhalf uur op een dag en eens per twee maanden ongeveer 3 uur.Tania schreef:Ja ik snap de voordelen hoor daarom heb ik er toen ook naar gekeken. Maar we zijn vrij veel onderweg en om dan te denken jammer dan voor hem vind ik zelf weer niet heel prettig. Dat is te doen als we boodschappen gaan doen maar niet als we op familiebezoek gaan en 2/3 uur op een dag in de auto zitten.
Maar het kan natuurlijk prima dat je kindje het gewoon leuk vindt!
Lonely Goatherd- Prater
Wij hebben een romer, met aanschaffen heb ik hem in alle zitjes gezet en in deze zat hij en zit hij nog steeds het beste.
Mijn ouders hebben er een vd macro die was 60 euro in de aanbieding maar weet zo 1 2 3 het merk niet meer. Mijn schoonouders hebben die ook.
Mijn ouders hebben er een vd macro die was 60 euro in de aanbieding maar weet zo 1 2 3 het merk niet meer. Mijn schoonouders hebben die ook.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
J.uul heeft tot ze bijna 1,5 was in de groep 0 stoel gezeten en is pas over gegaan toen we een van de banden kapot trokken. Ze had er qua lengte en gewicht nog wel even in kunnen blijven zitten maar er moest gewoon een nieuwe komen. We hebben toen voor een maxi-cosi tobi gekozen omdat deze makkelijk over te zetten is en handig in gebruik met de open staande schouder banden.
@Lonley G... (sorry naam kwijt) je zoontje is 9 maanden, als je tegen de rijrichting in zitten zo belangrijk vind zou ik hem zo lang mogelijk in de groep 0 stoel houden. Zolang hij geen 13 kg weegt en niet met zijn hoofd boven de zitting uit komt mag hij er nog in. Ons is zelfs verteld bij Prenatal dat ze tot de bovenrand van de oortjes boven de rugleuning uit mogen komen voordat het onveilig zou worden. (Of dat waar is weet ik niet, de stoel ging eerder kapot dan dat J. boven de rugleuning uit kwam)
@Lonley G... (sorry naam kwijt) je zoontje is 9 maanden, als je tegen de rijrichting in zitten zo belangrijk vind zou ik hem zo lang mogelijk in de groep 0 stoel houden. Zolang hij geen 13 kg weegt en niet met zijn hoofd boven de zitting uit komt mag hij er nog in. Ons is zelfs verteld bij Prenatal dat ze tot de bovenrand van de oortjes boven de rugleuning uit mogen komen voordat het onveilig zou worden. (Of dat waar is weet ik niet, de stoel ging eerder kapot dan dat J. boven de rugleuning uit kwam)
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik vind het zooo moeilijk.. Echt..
Het gaat we om de veiligheid van de meiden, maar ik wil geen 400 euro voor een stoel uit geven en ik geloof er ook niet in dat een duurder stoel ook meteen beter is zeg maar.
Als ik dan recensies ga lezen van de consumentenbond ga ik weer twijfelen. Vind dit echt lastig.
Het gaat we om de veiligheid van de meiden, maar ik wil geen 400 euro voor een stoel uit geven en ik geloof er ook niet in dat een duurder stoel ook meteen beter is zeg maar.
Als ik dan recensies ga lezen van de consumentenbond ga ik weer twijfelen. Vind dit echt lastig.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Fiwen, hij blijft inderdaad zo lang mogelijk in de maxi-cosi, ben me alleen wel alvast aan het inlezen.
Lonely Goatherd- Prater
Wij hebben de maxi cosi tobi, daar zat D het beste in. Hebben hem bij babykoop.nl in Utrecht gekocht. Daar was ie 165 euro, goedkoopste nieuw prijs die ik kon vinden. En ben erg tevreden over de service :-)
Ze bezorgen ook gratis volgens mij.
Ze bezorgen ook gratis volgens mij.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Soortgelijke onderwerpen
» Welke vervolg autostoel?
» Kan een vervolg autostoel ook tegen de rijrichting in?
» Waar kan ik dit kopen?
» Waar kan ik Winecoolers kopen?
» Waar schoenen kopen?
» Kan een vervolg autostoel ook tegen de rijrichting in?
» Waar kan ik dit kopen?
» Waar kan ik Winecoolers kopen?
» Waar schoenen kopen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: