Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help haar verpest door de kapper

+8
Coco
Lady4
Melis_je
vlinder-2011
Jeanette
loura
Zwerver
Ellebel
12 plaatsers

Ga naar beneden

Help haar verpest door de kapper Empty Help haar verpest door de kapper

Bericht  Ellebel zo 18 dec 2011 - 11:19

Oh jee ik kan wel janken..

Gisteren ben ik bij de kapper geweest. Ik heb al jaren blond haar (van mezelf ben ik donkerblond), maar ik ben nooit echt tevreden over de kleur. Het is altijd iets te gelig naar mijn zin. Daarnaast heb ik vorige winter bruine plukken gehad, in de zomer lichtere plukken, kortom mijn haar was een mengelmoes van allerlei verschillende kleuren.
Gister heb ik de kapper dus gevraagd om mijn hele haar opnieuw te blonderen, om zo al die kleur verschillen eruit te halen. En dan het liefst 1 a 2 tinten lichter en dan meer richting het wit dan het geel. Geen probleem volgens de kapper.

Maar nu is het dus totaal mislukt in mijn ogen! De bovenkant heeft een redelijke kleur, niet echt lichter geworden maar wel blond met een koperen gloed. Maar vanaf mijn kaaklijn lijkt mijn haar wel een grijze gloed te hebben! Het is echt een redelijk doffe donkerblonde kleur geworden. Totaal niet wat ik gevraagd heb dus. Gisteren viel het me wel al op dat het donkerder was maar niet dat het dof en grijzig is. Dit komt ook doordat het donker was toen ik naar buiten liep. Maar vandaag bij daglicht vond ik het dus echt verschrikkelijk.

Maar wat moet ik nu doen? Ik ga dinsdag zowiezo de kapper bellen en vragen of hij het wil corrigeren. Maar kan het opnieuw geblondeerd worden of gaat mijn haar dat niet trekken? En wordt dat wel mooi omdat er kleurverschil tussen de boven- en onderkant zit?
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help haar verpest door de kapper Empty Re: Help haar verpest door de kapper

Bericht  Zwerver zo 18 dec 2011 - 11:23

Sowieso even heen bellen en het uitleggen, vaak komen ze je dan tegemoet hoor!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ellebel zo 18 dec 2011 - 11:29

Ik ga zowiezo bellen! Ik baal ook dat hij op maandag niet open is en dat ik tot dinsdag moet wachten. Maar ik vind het echt heel erg. Mijn haar is mijn handelsmerk, het is ontzettend lang en dik en dan gloud blond. Nu heb ik het gisteren ook al een flink stuk korter laten knippen (op eigen verzoek hoor), maar de cominatie korter en lelijke kleur maakt dat ik er echt niet blij mee ben en letterlijk niet goed in mijn vel zit. Echt heel erg.

Ik ben al een hele tijd aan het twijfelen om mijn haar eens koper blond te verven, ook omdat ik een lichte huidskleur heb lijkt me dat wel mooi. Misschien dat dit dit een beter idee is dan opnieuw blonderen?
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Bericht  loura zo 18 dec 2011 - 22:16

Ik denk dat je beter dan ietsje donkerder kan gaan om een mooie egale keur te krijgen... Weer blonderen is echt heel slecht voor je haar, plus dat als je het alleen blondeert het altijd geel blijft omdat je de pigment uit je haar haalt. De kapper moet er dan een violet spoeling overheen doen wil hij die gele tint weg krijgen..
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jeanette zo 18 dec 2011 - 22:48

Ik zou de kapper gewoon even bellen, vaak doen ze dan gewoon wat anders. Ik zou het niet weer gaan blonderen, maar misschien dat je dat koper kunt proberen?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  vlinder-2011 zo 18 dec 2011 - 23:52

Mijn tip:

Blondshampoo gebruiken.. Een aantal keren gebruiken en het wordt echt veel beter! Ik ben ook van donker naar blond gegaan en was echt geel en grijs oftewel verschrikkelijk!! Blondshampoo gebruikt en het werd veel beter..
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11

Bericht  Melis_je ma 19 dec 2011 - 0:05

Koper kan ook verschrikkelijk mislukken en dan zit je er heel lang aan vast, ook met je eigen uitgroei. Vervelend dat het mislukt is! Dat kan echt je humeur verpesten.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Lady4 ma 19 dec 2011 - 0:07

Was je haar met zilvershampoo, grote kans dat je die grijze gloed er dan grotendeels uit krijgt.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ellebel ma 19 dec 2011 - 1:18

Wassen met blond- en zilver shampoo kan ik natuurlijk wel proberen, alleen is daar het primaire probleem niet mee opgelost: mijn haar is ook donkerblond geworden terwijl ik het juist lichter wilde. Ik heb het nog met de kapper gehad over het blonderingsgehalte, hij heeft 9.1 en 10.1 gebruikt. Maar hoe kan een blondering het haar nu donkerder maken? Ik snap er helemaal niks van. Ik heb het vermoeden dat de stagiair gewoon de verkeerde kleur heeft gemengd.

Maar goed, nu weet ik nog niet of en hoe het opgelost kan worden Neutral Ben benieuwd met welke oplossing hij morgen zelf komt. Ik weet alleen niet of ik ze nu nog vertrouw daar..
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Bericht  Coco ma 19 dec 2011 - 3:03

Zilvershampoo zou ik mee oppassen als het grijs is kan het daar nog grijzer van worden. Ik vind het wel een gigantische blunder voor een kapsalon. Donkerder terwijl het blonder moest. Ben wel benieuwd met welke oplossing hij komt.
Ik kan geen advies geven zonder het gezien te hebben.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gebruikersnaam ma 19 dec 2011 - 3:23

Absoluut GEEN zilver of blondshampoo gaan gebruiken nu! Daar word je haar alleen meer grauw van. Zilvershampoo is bedoelt om in je blonde haar de gele/warme gloed weg te nemen.

Bel gewoon even je kapper, een beetje goede zaak geeft je een service behandeling en zal het voor je corrigeren. Zoals ik je zo hoor is het vrij makkelijk weer op te lossen dus maak je geen zorgen :-).
Gebruikersnaam
Gebruikersnaam
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 216
Punten : 236
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Happy ma 19 dec 2011 - 4:29

Zilvershampoo is juist om ongewenste geeltinten uit het haar te wassen, Nu dus niet gebruiken!

Is het met name de lengte en punten wat je lelijk vind of ook je aanzet? Ik snap dat je graag van aanzet tot punt 1 mooie kleur wilt hebben maar als het voornamelijk gaat om de punten dan kunnen ze dat waarschijnlijk heel makkelijk corrigeren.
Ik hoop dat je zo snel mogelijk een afspraak hebt om het op te lossen, je kapper zal nog moeten puzzelen in zijn drukke agenda voor de kerstdagen Wink maar daar heb jij natuurlijk niets mee te maken! smile

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Ellebel ma 19 dec 2011 - 6:13

Nou ik hoef ze toch niet te wassen en morgenochtend ga ik meteen bellen. Toevallig had hij het erover met een andere klant dat het dinsdagmiddag nog rustig was. Dus ik ga er maar vanuit dat ik morgenmiddag terecht kan.

Mijn haar valt tot net over de schouders en vanaf de kaaklijn vind ik de kleur écht niet mooi. Daarboven is het acceptabel, maar ook niet wat ik gevraagd heb. Dus eigenlijk wil ik het hele haar opnieuw geverfd hebben. Maar ik wil wel nog haren hebben na het verven, dus als dat niet kan, dan maar een donkere spoeling. En dan neig ik toch naar een koperkleur. Bruin staat mij niet zo mooi, die kleur doet weinig voor me. Mijn haar voelt in ieder geval nog erg gezond en sterk aan en is flink in lagen geknipt. Dus de meeste haren zijn nog niet zo vaak geverfd (mijn haar groeit ook ontzettend snel), dus ik hoop maar gewoon dat het nog een keer geblondeerd kan worden. Iemand ervaring met twee keer na elkaar blonderen (als er zaterdag al geblondeerd is geworden, mijn haar is donkerder geworden..)?
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Bericht  Happy ma 19 dec 2011 - 6:32

Ik ben zelf altijd heel voorzichtig met ontkleuren, vooral in lang haar. Ik begin er liever zelfs niet aan.
Ik zet liever heel veel highlights in het haar, is meer werk maar het resultaat vaak mooier én beter voor het haar.

Lastig om zo te beoordelen, maar wat ik er uit op kan maken kan er waarschijnlijk wel een kleur overheen, misschien 1 tint donkerer als jij dit mooi vind? En dan dan veel highlights. Succes!

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  CCC ma 19 dec 2011 - 7:24

Even een paar keer wassen met head en shoulders, dat schijnt het ergste weg te schuren van je haar...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Ellebel ma 19 dec 2011 - 9:16

chococupcake schreef:Even een paar keer wassen met head en shoulders, dat schijnt het ergste weg te schuren van je haar...

Dat gebruik ik altijd al, maar daar heb ik ook niet veel aan. Ik wil gewoon mijn blonde haar terug! Maar bedankt voor de tip Wink
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Bericht  Teddyaapje ma 19 dec 2011 - 11:11

Ik zou zelf niet gaan ligge klooien met shampoo's oid, gewoon terug gaan naar de salon en het hun op laten lossen. Vaak wordt t alleen maar erger en lastiger te herstellen wanneer mensen zelf wat gaan aanrommelen. Daarbij zou de kapper dan ook kunnen beweren dat het er niet zo uitzag toen je zijn salon verliet.

De grijze gloed kan de kapper (waarschijnlijk) wegkrijgen door er even blondering met 3% op te zetten. Verder kan ik het natuurlijk niet precies beoordelen zonder het gezien te hebben, maar je zou niet donkerder hoeven, om het egaal te maken moet de kapper kijken welke tint in je haar het donkerst is en een spoeling op die kleurhoogte erin zetten óf de donkerste stukken nog eens lichtjes ontkleuren en daarna een spoeling erover in de tint die je graag wilt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Ellebel di 20 dec 2011 - 1:18

Het is opgelost hoor! In nog geen uur was het gepiept. De kapper heeft shampoo gemengd met verf (vraag me niet welke) en de grijze gloed is helemaal weg en de kleur nog iets lichter. Het is niet zo licht als ik in gedachten had zaterdag, maar ik ben echt blij dat het opgelost is!
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Bericht  Jeanette di 20 dec 2011 - 1:21

Gelukkig maar dat het mooi opgelost is! Very Happy
Jeanette