Trouwen
+14
Rev3rie
RYW
Ugly Betty
SoGood
Zonnetje
Mysterious
Niekske
Caro
Merai
Serena
Inge
Dennenappel
Arwyn
kimz
18 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Trouwen
Ik wil heel graag trouwen met mijn vriend. Voor hem hoeft dat allemaal niet zo maar als wij toch gaan trouwen wilt hij het direct goed dus. Hij wil dan een grote bruiloft met echt alles erop en eraan en ik ben weer iemand die liever klein trouwt en het intiem wil houden. Maar goed, zover zijn wij nog niet maar we hebben er weleens over.
Uiteraard ben ik ouderwets en ik zou wachten totdat hij mij ten huwelijk vraagt.
Uiteraard ben ik ouderwets en ik zou wachten totdat hij mij ten huwelijk vraagt.
Rev3rie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10
Jaaa! ik wil trouwen, en gelukkig mijn vriend ook we zijn nu samen ceremonie meester voor een bevriend koppel wat in maart gaat trouwen en dan kriebelt het toch ook wel haha
Alleen mijn vriend hoeft niet persee eerst te trouwen, hij krijgt liever eert kinderen. Maar hij weet dat ik het graag andersom wil dus ik denk dat dat ook wel gaat gebeuren
Het moment dat ik dacht: ja ik wil trouwen met deze vent was heel simpel, we lagen samen op de bank tv te kijken en tijdens de reclame draai ik me dan vaak om 'omdat hij leuker is dan de reclame' en dan ga ik hem aan liggen staren haha vind ie irritant dat staren maar dit keer keek ie terug toen viel die ineens binnen eigenlijk en ik zei ook meteen 'wil je met me trouwen?' zijn reactie was dat hij dat wilde vragen en dat ik niet zo gek moest doen...
Maar in het volgende reclame blok zei hij 'Ja, zeker weten'
Ik weet dat hij me pas wil vragen als we binnen een jaar genoeg geld bij elkaar zouden kunnen krijgen, dus dat is nog even niet Al denk ik niet dat onze bruiloft heel veel hoeft te kosten (behalve mijn jurk en het eten dan ) Ik weet ook al precies wat ik het liefste zou willen: trouwen in het westbroek park, einde van de lente (ergens eind mei) zodat het warm genoeg is voor een mooie jurk, maar vroeg genoeg is voor alle rozen om in bloei te staan. Trouwen tussen duizende rozen in de tuin en eten aan witte picknick tafels onder de lindenbomen aan het water en houten flonders als dansvloertje met een simpel klein bandje, balonnen en lampjes in de bomen, fakkels erbij, en lange tafels met heel veel lekkers
Ik weet dat dit een beetje problematisch kan worden in NL, maar he het zijn dromen he
Wij staan er trouwens precies hetzelfde in als CKC en PB, wij denken dat we voor altijd samen zullen zijn en willen dit graag officieel naar elkaar en iedereen die we liefhebben uitspreken maar zijn realisctisch genoeg dat je nooit weet wat er in de toekomst ligt en er vanalles kan gebeuren, geen contract wat daar iets aan kan veranderen.
Alleen mijn vriend hoeft niet persee eerst te trouwen, hij krijgt liever eert kinderen. Maar hij weet dat ik het graag andersom wil dus ik denk dat dat ook wel gaat gebeuren
Het moment dat ik dacht: ja ik wil trouwen met deze vent was heel simpel, we lagen samen op de bank tv te kijken en tijdens de reclame draai ik me dan vaak om 'omdat hij leuker is dan de reclame' en dan ga ik hem aan liggen staren haha vind ie irritant dat staren maar dit keer keek ie terug toen viel die ineens binnen eigenlijk en ik zei ook meteen 'wil je met me trouwen?' zijn reactie was dat hij dat wilde vragen en dat ik niet zo gek moest doen...
Maar in het volgende reclame blok zei hij 'Ja, zeker weten'
Ik weet dat hij me pas wil vragen als we binnen een jaar genoeg geld bij elkaar zouden kunnen krijgen, dus dat is nog even niet Al denk ik niet dat onze bruiloft heel veel hoeft te kosten (behalve mijn jurk en het eten dan ) Ik weet ook al precies wat ik het liefste zou willen: trouwen in het westbroek park, einde van de lente (ergens eind mei) zodat het warm genoeg is voor een mooie jurk, maar vroeg genoeg is voor alle rozen om in bloei te staan. Trouwen tussen duizende rozen in de tuin en eten aan witte picknick tafels onder de lindenbomen aan het water en houten flonders als dansvloertje met een simpel klein bandje, balonnen en lampjes in de bomen, fakkels erbij, en lange tafels met heel veel lekkers
Ik weet dat dit een beetje problematisch kan worden in NL, maar he het zijn dromen he
Wij staan er trouwens precies hetzelfde in als CKC en PB, wij denken dat we voor altijd samen zullen zijn en willen dit graag officieel naar elkaar en iedereen die we liefhebben uitspreken maar zijn realisctisch genoeg dat je nooit weet wat er in de toekomst ligt en er vanalles kan gebeuren, geen contract wat daar iets aan kan veranderen.
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk er de laatste tijd ook veel aan. Tijdens de laatste vakantie met mijn vriend hebben we het erover gehad, hij wilde weten of ik liever eerst zou trouwen of liever eerst voor een kindje wilde gaan. Ik heb aangegeven dat ik liever eerst wil trouwen.
We hebben het er de laatste tijd steeds vaker over en ik hoop nog steeds dat we in 2011 gaan trouwen, al moet hij dan wel opschieten met een aanzoek ...
Ik ga hem niet vragen dus ik wacht gewoon af, al denk ik dat hij het nog niet gevraagd heeft omdat hij zich onzeker voelt over sommige dingen. Hij gaf deze week nog aan dat hij niet eens weet wanneer hij het zou moeten vragen.
Is het trouwens de bedoeling om iemand met een ring te vragen? Hij denkt vast dat ik hem dan niet mooi vind en hij weet mijn maat niet. Over zulke dingen denkt hij wel na denk ik.
Een nicht van is afgelopen zomer getrouwd, zij heeft een klein feest gehouden en verder geen familie uitgenodigd.
Ze heeft weinig contact met de familie en vond het niet nodig om die mensen uit te nodigen.
Een aantal tantes hebben tegen mij gezegd dat ze het zo jammer vonden dat ze niet uitgenodigd waren. Al had ze maar even een receptie gehouden werd er toen gezegd.
Ik heb zelf ook weinig contact met de familie en ik heb ook altijd gezegd dat ik die mensen niet allemaal op mijn feest zou willen hebben. We hebben nogal een grote familie, dus het is meteen 50 man extra als iedereen zou komen.
Ik wil ze wel graag voor een receptie uitnodigen zodat ze toch het idee hebben er even bij te zijn geweest.
Neven en nichten zou ik er dan 's avonds wel bij willen hebben.
Mensen zeuren toch wel, dus daar maak ik me verder niet zo druk om.
Wij zitten zelf aan een bedrag rond de €10.000 te denken.
Mijn moeder zei laatst dat ze verwacht dat ik voor ons hele gezin dan een nieuwe outfit koop.
Op zulke eisen ga ik echt niet in, daar zorgen ze zelf maar voor, een bruiloft is al duur genoeg.
We hebben het er de laatste tijd steeds vaker over en ik hoop nog steeds dat we in 2011 gaan trouwen, al moet hij dan wel opschieten met een aanzoek ...
Ik ga hem niet vragen dus ik wacht gewoon af, al denk ik dat hij het nog niet gevraagd heeft omdat hij zich onzeker voelt over sommige dingen. Hij gaf deze week nog aan dat hij niet eens weet wanneer hij het zou moeten vragen.
Is het trouwens de bedoeling om iemand met een ring te vragen? Hij denkt vast dat ik hem dan niet mooi vind en hij weet mijn maat niet. Over zulke dingen denkt hij wel na denk ik.
Een nicht van is afgelopen zomer getrouwd, zij heeft een klein feest gehouden en verder geen familie uitgenodigd.
Ze heeft weinig contact met de familie en vond het niet nodig om die mensen uit te nodigen.
Een aantal tantes hebben tegen mij gezegd dat ze het zo jammer vonden dat ze niet uitgenodigd waren. Al had ze maar even een receptie gehouden werd er toen gezegd.
Ik heb zelf ook weinig contact met de familie en ik heb ook altijd gezegd dat ik die mensen niet allemaal op mijn feest zou willen hebben. We hebben nogal een grote familie, dus het is meteen 50 man extra als iedereen zou komen.
Ik wil ze wel graag voor een receptie uitnodigen zodat ze toch het idee hebben er even bij te zijn geweest.
Neven en nichten zou ik er dan 's avonds wel bij willen hebben.
Mensen zeuren toch wel, dus daar maak ik me verder niet zo druk om.
Wij zitten zelf aan een bedrag rond de €10.000 te denken.
Mijn moeder zei laatst dat ze verwacht dat ik voor ons hele gezin dan een nieuwe outfit koop.
Op zulke eisen ga ik echt niet in, daar zorgen ze zelf maar voor, een bruiloft is al duur genoeg.
Gast- Gast
Birgit schreef:
:o Echt waar?
Ik heb het er wel eens voor de grap over gehad met mijn ouders, maar die zeiden juist dat ik de jurk van hen krijg. Als ik zou zeggen dat ik hun kleding zou betalen (of mijn eigen jurk), zouden ze me volgens mij keihard uitlachen, haha.
Lijkt me wel vervelend trouwens.. Jij betaald toch ook gewoon je eigen dingen, waarom zou je je familie dan nieuwe kleding moeten geven? Lijkt me dat ze toch heel goed zelf in staat zijn om de stad in te gaan!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb ook meteen gezegd dat de traditie is dat ik de jurk van hen krijg en niet andersom
Dan haalt mijn moeder er meteen mensen bij die de jurk ook zelf hebben betaald en dan houd ik verder mijn mond maar, want het heeft dan ook geen nut om mensen op te noemen die hem wel hebben gekregen.
Mijn moeder wijkt zelden van haar standpunt.
Dan haalt mijn moeder er meteen mensen bij die de jurk ook zelf hebben betaald en dan houd ik verder mijn mond maar, want het heeft dan ook geen nut om mensen op te noemen die hem wel hebben gekregen.
Mijn moeder wijkt zelden van haar standpunt.
Gast- Gast
@ Birgit: Mijn man had wel een ring. Hij had stiekem een ring gepakt en die om een van zijn vingers geschoven en om zijn pinkie zat het goed, dus is hij naar de juwelier geweest en heeft ie een hele mooie ring met diamantjes gekocht voor mij. Ik vind hem erg mooi, maar als ik hem niet mooi vond, dan nog zou ik hem met liefde dragen.
Gast- Gast
Birgit: Moet jij nu natuurlijk ook niet doen!
Dan gewoon je eigen dingen betalen en dan doet zij dat lekker ook maar!
CKC: Wat nou als het echt een afzichtelijke ring zou zijn die totaal niet bij je past?
CKC: Wat nou als het echt een afzichtelijke ring zou zijn die totaal niet bij je past?
Arwyn- Ratel
Arwyn schreef:Birgit: Moet jij nu natuurlijk ook niet doen!
Haha, nee maar de ring krijgt vanzelf een emotionele waarde.. Hij weet mijn smaak, niet to much en niet geelgoud en dan ben je al een stuk in de goede richting.
Gast- Gast
Ik denk dat als een man je een beetje kent, hij ook wel grofweg weet waar hij wel en niet mee aan moet komen, haha
Geelgoud hoef ik ook niet, dus denk ook niet dat ik dat hoef te verwachten, dat weet hij wel.
En verder vind ik de verrassing juist leuk. Ik krijg van m'n vriend ook wel eens Pandora bedeltjes en hij kiest eigenlijk altijd bedeltjes die ik niet zelf had gekozen, die me niet echt op waren gevallen, maar die dan dus eigenlijk wel heel leuk blijken te zijn! En inderdaad, het heeft toch altijd een emotionele waarde
Geelgoud hoef ik ook niet, dus denk ook niet dat ik dat hoef te verwachten, dat weet hij wel.
En verder vind ik de verrassing juist leuk. Ik krijg van m'n vriend ook wel eens Pandora bedeltjes en hij kiest eigenlijk altijd bedeltjes die ik niet zelf had gekozen, die me niet echt op waren gevallen, maar die dan dus eigenlijk wel heel leuk blijken te zijn! En inderdaad, het heeft toch altijd een emotionele waarde
Arwyn- Ratel
CKC schreef:@ Birgit: Mijn man had wel een ring. Hij had stiekem een ring gepakt en die om een van zijn vingers geschoven en om zijn pinkie zat het goed, dus is hij naar de juwelier geweest en heeft ie een hele mooie ring met diamantjes gekocht voor mij. Ik vind hem erg mooi, maar als ik hem niet mooi vond, dan nog zou ik hem met liefde dragen.
Wat lief! Doe jij je ringen weleens af dan? Ik heb ze namelijk altijd om, dus dat wordt lastig
Gast- Gast
Ik wil heel graag trouwen, en mijn vriend (gelukkig) ook. We hebben het er wel over gehad al, en hebben afgesproken (klinkt stom..) dat hij de eer heeft om mij ten huwelijk te vragen Maar wij willen het klein en subtiel. Wel jurk & pak, maar niet overdreven. En gewoon met onze belangrijskte vrienden en familie; niet met een grote groep. En dan geen groot feest, maar heerlijk uitgebreid ergens eten met zijn allen.
Gast- Gast
Je kunt toch ook gewoon een paar keer wat aanwijzen bij een winkel ofzo? Okee dan is het miss niet meer helemaaaaal spontaan zelf uitgezocht maar ja vaak heb je toch al gesproken over het trouwen en moet je het aanzoek dus nog "afwachten"
Oh en wat ik ook weleens heb gehoord is dat je vriend bijv symbolisch een gewoon lieve kleine (goedkope ) ring kan kopen of gewoon een ring van jezelf gebruiken. Dan gaat het meer om het gebaar op dat moment en ga je later samen je verlovingsring (of ook trouwring) uitzoeken.
Oh en wat ik ook weleens heb gehoord is dat je vriend bijv symbolisch een gewoon lieve kleine (goedkope ) ring kan kopen of gewoon een ring van jezelf gebruiken. Dan gaat het meer om het gebaar op dat moment en ga je later samen je verlovingsring (of ook trouwring) uitzoeken.
Gast- Gast
Wij gaan dus ook trouwen. Natuurlijk hebben we het voor dat ik HEM gevraagd heb over trouwen etc gehad. We wisten van elkaar dat we wilden trouwen, om elkaar de liefde de bewijzen, dat je voor altijd voor elkaar wilt gaan. Vriendlief is niet zo romantisch dus heb ik zelf maar de stoute schoenen aangetrokken en hem gevraagd. Hij was echt super enthousiast. Het is ook wel echt typisch iets voor mij om dit te doen, heb zelf graag de touwtjes in handen
Wat betreft de kosten...we hoeven niet een superdure bruiloft, we proberen er gewoon een zo'n mooi mogelijke dag van de maken en tja...dat zal wel wat euro's kosten.
Wat betreft de kosten...we hoeven niet een superdure bruiloft, we proberen er gewoon een zo'n mooi mogelijke dag van de maken en tja...dat zal wel wat euro's kosten.
Gast- Gast
Birgit schreef:CKC schreef:@ Birgit: Mijn man had wel een ring. Hij had stiekem een ring gepakt en die om een van zijn vingers geschoven en om zijn pinkie zat het goed, dus is hij naar de juwelier geweest en heeft ie een hele mooie ring met diamantjes gekocht voor mij. Ik vind hem erg mooi, maar als ik hem niet mooi vond, dan nog zou ik hem met liefde dragen.
Wat lief! Doe jij je ringen weleens af dan? Ik heb ze namelijk altijd om, dus dat wordt lastig
Toevallig wel..
Ik heb trouwens wel mijn verlovingsring al vanaf 18 juni 2009 ALTIJD om gehad. Die gaat nooit af en met mij het graf in! En mijn trouwring h eb ik sinds 6 augustus om.. Ik doe ze nooit meer af!
Gast- Gast
just me only me schreef:Wij gaan dus ook trouwen. Natuurlijk hebben we het voor dat ik HEM gevraagd heb over trouwen etc gehad. We wisten van elkaar dat we wilden trouwen, om elkaar de liefde de bewijzen, dat je voor altijd voor elkaar wilt gaan. Vriendlief is niet zo romantisch dus heb ik zelf maar de stoute schoenen aangetrokken en hem gevraagd. Hij was echt super enthousiast. Het is ook wel echt typisch iets voor mij om dit te doen, heb zelf graag de touwtjes in handen
ik heb altijd gezegd dat ik niet persee een ring hoef, hoe ik er nu in sta heb ik aan een trouwring wel genoeg Mijn vriend verkklapte dat hij er over nagedacht had mij met een pup met grote strik om zn nek ten huwelijk te vragen, dat had ik echt briljant gevonden! maarja nu hebben we al een pup dus moet hij even iets anders verzinnen
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Mijn man heeft mij zonder iets ten huwelijk gevraagd. Ik ben ook niet zo'n sieradentype, had altijd de ring om die ik van hem een paar jaar terug gehad heb, maar verder niks. Een verlovingsring voor een jaar zou ik dan ook zonde gevonden hebben, nu heb ik alleen mijn trouwring om.
Wij hadden het al vaak over trouwen gehad, maar ik vond dat hij mij moest vragen en dat heeft hij uiteindelijk ook gedaan.
Wij hadden het al vaak over trouwen gehad, maar ik vond dat hij mij moest vragen en dat heeft hij uiteindelijk ook gedaan.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Dan heb je het nog lang uitgehouden. Onze eerste getrouwde ruzie was tijdens het inpakken van de koffer op de ochtend nadat we getrouwd warenCKC schreef:Darcy schreef:Eens met CKC. Het is een illusie dat trouwen er altijd voor zórgt dat je bij elkaar blijft. Dat weet je niet. Natuurlijk heb je de intentie, dat heeft iedereen die trouwt. Er was natuurlijk niemand die op zijn trouwdag al zei: nou ik denk dat we wel uit elkaar gaan hoor! En toch gaat een derde weer scheiden (even opgezocht ).
Yep. Ik dacht ook.. OHH WOW, NA DEZE DAG MAAK IK NOOOOOOOOOOOOOIT MEER RUZIE MET HEM... Wow, kijk nou naar hem, hou zooooveeeel van hem.. Nou, in het vliegtuig onderweg op huwelijskreis had ik al bonje..
Gast- Gast
Wij zijn getrouwd omdat we gingen samenwonen, en ik vind trouwen als je al zolang samenwoont niet leuk en onnodig. Gevraagd ben ik niet, hij wist toch het antwoord al, dus gemaakt verrast gaan zitten doen bij een vraag die je allang besproken hebt is niet echt iets voor mij.
Wij waren niet zoveel geld kwijt tijdens onze bruiloft. We hebben het simpel gehouden. Wel veel mensen uitgenodigd, groot feest gegeven, maar wel in een gehuurd zaaltje zonder bediening maar met een bar bijvoorbeeld. Maar het was heel erg gezellig.
Mijn trouwring draag ik eigenlijk nooit. In het begin wel, maar toen viel ik erg veel af en werd hij te groot, toen laten aanpassen, maar ik draag hem al zeker een jaar of 2/3 niet meer, op een enkele uitzondering na.
Wij waren niet zoveel geld kwijt tijdens onze bruiloft. We hebben het simpel gehouden. Wel veel mensen uitgenodigd, groot feest gegeven, maar wel in een gehuurd zaaltje zonder bediening maar met een bar bijvoorbeeld. Maar het was heel erg gezellig.
Mijn trouwring draag ik eigenlijk nooit. In het begin wel, maar toen viel ik erg veel af en werd hij te groot, toen laten aanpassen, maar ik draag hem al zeker een jaar of 2/3 niet meer, op een enkele uitzondering na.
Gast- Gast
Whahaha! Hehe, ja.. ik was geirriteerd omdat ik over de bruiloft wilde praten en hij alleen maar sliep. Kregen we mot omdat hij vond dat ik teveel sprak..Lilith schreef:Dan heb je het nog lang uitgehouden. Onze eerste getrouwde ruzie was tijdens het inpakken van de koffer op de ochtend nadat we getrouwd warenCKC schreef:Darcy schreef:Eens met CKC. Het is een illusie dat trouwen er altijd voor zórgt dat je bij elkaar blijft. Dat weet je niet. Natuurlijk heb je de intentie, dat heeft iedereen die trouwt. Er was natuurlijk niemand die op zijn trouwdag al zei: nou ik denk dat we wel uit elkaar gaan hoor! En toch gaat een derde weer scheiden (even opgezocht ).
Yep. Ik dacht ook.. OHH WOW, NA DEZE DAG MAAK IK NOOOOOOOOOOOOOIT MEER RUZIE MET HEM... Wow, kijk nou naar hem, hou zooooveeeel van hem.. Nou, in het vliegtuig onderweg op huwelijskreis had ik al bonje..
Gast- Gast
haha lilltih ik vrees dat onze eerste ruzie na het trouwen wel es over hetzelfde zou kunnen gaan.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Tip: zorg dat je koffer ingepakt isbolus26 schreef:haha lilltih ik vrees dat onze eerste ruzie na het trouwen wel es over hetzelfde zou kunnen gaan.
Ons huis was een bende door alle cadeau's, we moesten een koffer inpakken en hadden enorme haast. Dus al met al was dat niet zo handig
Gast- Gast
Wij willen ook allebei graag trouwen en hebben het hier wel al vaker met elkaar over gehad. We hebben ook wel al een periode in ons gedachten. We willen ongeveer 9-12 maanden de tijd hebben om alles goed voor te kunnen bereiden.
Gast- Gast
Ik wilde nooit trouwen, vriend wel.. Die heeft mij eind 2006 ook ten huwelijk gevraagd samen met ons 3 mnd oude dochtertje.. Heel simpel thuis in ons huis maar het was zooo speciaal! Ik zei ja... Daarna zijn we tijdens de voorbereidingen( was net zwanger van nr 2) al uit elkaar gegaan ( het kan dus nog sneller Lillith en CKC). We gingen apart wonen en hadden co-ouderschap. Ik heb nog een korte relatie gehad met een andere man en toen wist ik zeker dat dit het niet was!! Ik ben daarmee gestopt en heb eens goed met mijn vriend gesproken(toen nog ex), hij voelde nog veel voor mij en ik ook voor hem. We zijn direct gaan samenwonen weer en gaan sindsdien weer samen als gezin door het leven. In oktober is ons 3e kindje geboren. Ik heb alleen nu zoiets van: ik wil nu wel trouwen, alleen hij ziet dat niet zitten ( hij houdt heel veel van me maar vindt het geen meerwaarde hebben )... ooit misschien krijg ik dan te horen. We krijgen deze zomer ons nieuwe huis en zou het fijn vinden om wel wat geregeld te hebben.. Dat vindt hij ook, trouwen is het nog te vroeg voor.. dus dat wordt het niet..Misschien ooit:)
Nu de voor en nadelen uitzoeken van GP of samenlevingscontract..
CKC:prachtige foto's!
Nu de voor en nadelen uitzoeken van GP of samenlevingscontract..
CKC:prachtige foto's!
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Algemene vraag: Hoelang heeft het regelen van jullie bruiloft ongeveer geduurd?
Had je echt een feestzaal geboekt? Heb je dit lang van te voren vastgelegd?
Had je echt een feestzaal geboekt? Heb je dit lang van te voren vastgelegd?
Gast- Gast
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Eerst trouwen, of eerst een kindje of zwanger trouwen?
» Trouwen
» trouwen !!
» Wil jij (later) trouwen?
» Trouwen enzo
» Trouwen
» trouwen !!
» Wil jij (later) trouwen?
» Trouwen enzo
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: