Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Trouwen

+14
Rev3rie
RYW
Ugly Betty
SoGood
Zonnetje
Mysterious
Niekske
Caro
Merai
Serena
Inge
Dennenappel
Arwyn
kimz
18 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Trouwen - Pagina 2 Empty Re: Trouwen

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 2:57

Als mijn vriend en ik ooit gaan trouwen, zou ik het prima vinden om dat op maandagmorgen te doen in onze 'gewone' kleding. Het zou ons dan om het 'papiertje' gaan. Misschien niet zo romantisch.. :P

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 3:08

Break Of Day schreef:Als mijn vriend en ik ooit gaan trouwen, zou ik het prima vinden om dat op maandagmorgen te doen in onze 'gewone' kleding. Het zou ons dan om het 'papiertje' gaan. Misschien niet zo romantisch.. :P

Heeft mijn vriendin ook gedaan. Was niet minder romantisch dan onze hoor!

Gast
Gast

Bericht  Mysterious di 4 jan 2011 - 3:38

bij ons was het niet romantisch of een echt aanzoek. we gingen "even trouwen" omdat het wel makkelijk was met het kopen van ons huis. nu gaan we in juni voor de kerk trouwen en een feest geven
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 5:16

CKC ik begin echt te kwijlen bij jullie foto's altijd. echt prachtig.

Ik vind trouwen heel mooi, dat je voor iedereen uitspreekt dat jullie bij elkaar horen, ook voor de wet. Ik ben best wel traditioneel en misschien zullen mensen het zelfs ouderwets noemen, maar ik wil wel gevraagd worden en trouwen voor we kinderen krijgen. Al zou ik niet perse wachten met proberen zwanger te worden "omdat er nog getrouwd moet worden" dat kan ook wel als ik al zwanger zou zijn:P. Maar ik weet niet, ik vind bruiloften altijd prachtig! En ook ik leef niet in de illusie dat we dan voor altijd bij elkaar blijven, maar ik vind het gewoon mooi en romantisch. En mijn vriend is gewoon enorm lekker in pak:D.

Gast
Gast

Bericht  Caro di 4 jan 2011 - 7:49

CKC schreef:Voor mij was trouwen een kroontje op de liefde! Van al die mensen op de wereld, horen wij bij elkaar. En de wet weet dat ook.
En idd, ik leef niet in de illusie dat we forever and ever happy zullen blijven doordat we zijn getrouwd, ben sneeuwwitje niet!

Neuh, maaaar wel bijna pocahontas Wink.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zonnetje di 4 jan 2011 - 12:02

Ik wil graag trouwen en mijn vriend ook. Wij hebben het er wel eens over, maar ik denk dat het nog een paar jaar gaat duren voordat we gaan trouwen. Mijn vriend zegt wel altijd dat hij het wil, maar vindt het ergens ook wel eng of zo. Hij kan het niet zo goed uitleggen. Hij wil wel echt bij mij blijven. Ik wacht gewoon af tot hij mij vraagt, want ik vind wel dat dat zo hoort en mijn vriend ook.

We willen sowieso wel trouwen voordat we aan kinderen beginnen. We willen ook allebei een bruiloft met alles erop en eraan (mooie jurk, mooi pak, een bruidstaart, een gezellig avondfeest met dansende mensen) en kunnen dat ook wel betalen van ons spaargeld. Al zou ik 20.000 of 30.000 euro wel veel vinden. Ik hou graag nog wat geld over om een volgend huis mooi in te richten en gewoon om wat achter de hand te hebben. Alhoewel we ook wel een heel mooie huwelijksreis zouden willen maken.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Arwyn di 4 jan 2011 - 23:38

Nou, we zijn hier al een stapje vooruit gegaan, haha. M'n vriend denkt dat we nog in dit huis wonen als we gaan trouwen en hij dacht dat we hier nog een jaar of 2, misschien 3 wonen Wink

Grapjas :p Ik wacht het wel lekker af!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 0:21

Ik wil heeel graag trouwen en mijn vriend ook.
Maar zoals er al gezegd word, het kost een hoop dus we moeten eerst nog sparen.
En het liefste nog even samen een huisje haha.

Eerst was ik er altijd van overtuigd dat ik eerst wilde trouwen en dan pas kinderen, maar nu weet ik het niet. Het lijkt me ook wel super mooi dat je kindje er al bij is.
Maarja kan er nog even over na denken haha.

Gast
Gast

Bericht  Merai wo 5 jan 2011 - 0:56

Powerbabe schreef:CKC ik begin echt te kwijlen bij jullie foto's altijd. echt prachtig.

Ik vind trouwen heel mooi, dat je voor iedereen uitspreekt dat jullie bij elkaar horen, ook voor de wet. Ik ben best wel traditioneel en misschien zullen mensen het zelfs ouderwets noemen, maar ik wil wel gevraagd worden en trouwen voor we kinderen krijgen. Al zou ik niet perse wachten met proberen zwanger te worden "omdat er nog getrouwd moet worden" dat kan ook wel als ik al zwanger zou zijn:P. Maar ik weet niet, ik vind bruiloften altijd prachtig! En ook ik leef niet in de illusie dat we dan voor altijd bij elkaar blijven, maar ik vind het gewoon mooi en romantisch. En mijn vriend is gewoon enorm lekker in pak:D.

Dit dus smile Maar leven in de illusie dat we voor altijd bij elkaar blijven vind ik wel erg negatief klinken. Ja ik ga trouwen omdat ik van plan ben om mijn hele leven met hem door te brengen. Natuurlijk gaat het niet vanzelf doordat je getrouwd bent maar 'tot de dood ons scheidt', dat is toch de insteek? En daar ga ik ook voor!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 1:09

Merai schreef:
Powerbabe schreef:CKC ik begin echt te kwijlen bij jullie foto's altijd. echt prachtig.

Dit dus smile Maar leven in de illusie dat we voor altijd bij elkaar blijven vind ik wel erg negatief klinken. Ja ik ga trouwen omdat ik van plan ben om mijn hele leven met hem door te brengen. Natuurlijk gaat het niet vanzelf doordat je getrouwd bent maar 'tot de dood ons scheidt', dat is toch de insteek? En daar ga ik ook voor!

Het is niet negatief.. het is wat jij zegt de insteek, maar ik ben heus niet van plan om koste wat het kost getrouwd te blijven omdat ik die belofte heb gedaan. Ik weiger in een relatie te zitten dat mij niet gelukkig maakt, life is to short.. en niemand weet wat over tig jaar gebeurd. Dus ook niet of je getrouwd zal blijven.Alle mensen die ooit getrouwd zijn, denken dat.. We willen voor altijd bij elkaar blijven maar toch scheiden er een heleboel..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 1:14

Eens met CKC. Het is een illusie dat trouwen er altijd voor zórgt dat je bij elkaar blijft. Dat weet je niet. Natuurlijk heb je de intentie, dat heeft iedereen die trouwt. Er was natuurlijk niemand die op zijn trouwdag al zei: nou ik denk dat we wel uit elkaar gaan hoor! En toch gaat een derde weer scheiden (even opgezocht :P).

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 1:17

Darcy schreef:Eens met CKC. Het is een illusie dat trouwen er altijd voor zórgt dat je bij elkaar blijft. Dat weet je niet. Natuurlijk heb je de intentie, dat heeft iedereen die trouwt. Er was natuurlijk niemand die op zijn trouwdag al zei: nou ik denk dat we wel uit elkaar gaan hoor! En toch gaat een derde weer scheiden (even opgezocht :P).

Yep. Ik dacht ook.. OHH WOW, NA DEZE DAG MAAK IK NOOOOOOOOOOOOOIT MEER RUZIE MET HEM... Wow, kijk nou naar hem, hou zooooveeeel van hem.. Nou, in het vliegtuig onderweg op huwelijskreis had ik al bonje.. I love you

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 1:18

CKC schreef:
Darcy schreef:Eens met CKC. Het is een illusie dat trouwen er altijd voor zórgt dat je bij elkaar blijft. Dat weet je niet. Natuurlijk heb je de intentie, dat heeft iedereen die trouwt. Er was natuurlijk niemand die op zijn trouwdag al zei: nou ik denk dat we wel uit elkaar gaan hoor! En toch gaat een derde weer scheiden (even opgezocht :P).

Yep. Ik dacht ook.. OHH WOW, NA DEZE DAG MAAK IK NOOOOOOOOOOOOOIT MEER RUZIE MET HEM... Wow, kijk nou naar hem, hou zooooveeeel van hem.. Nou, in het vliegtuig onderweg op huwelijskreis had ik al bonje.. I love you

Muhaha! Dat heet een huwelijk Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 1:22

Darcy schreef:
CKC schreef:

Muhaha! Dat heet een huwelijk Very Happy
Whaha.. ja! Maar goed, tot nu toe heb ik niet aan scheiden gedacht.. ook niet toen ik ging douchen vanmorgen hij ons bad had gebruikt als wasmand.. confused

Gast
Gast

Bericht  SoGood wo 5 jan 2011 - 1:25

CKC schreef:

Very Happy Very Happy Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Ugly Betty wo 5 jan 2011 - 2:10

Niekske schreef:Misschien niet helemaal on topic, maar ik vraag me af waarom jullie zo graag willen trouwen? Bij mijn vrienden is het nogal verdeeld. Sommige stellen zijn getrouwd, anderen zijn al jaren samen en geven er niks om. Wat is de toegevoegde waarde van een huwelijk? Een nichtje van mijn ex die wilde altijd heel graag trouwen. Liever gisteren dan vandaag zeg maar. Ze had nog nooit echt een relatie gehad en was dus ook single toen... maar trouwen was alles voor haar, want alleen dan wist je dat je relatie goed zat, dan wist je dat je echt samen oud ging worden. Zien jullie dat ook zo? Ik hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot nu, het is gewoon nieuwsgierigheid smile ben er zelf een beetje over aan het twijfelen namelijk...

Voor ons ging het trouwen vooral om het trouwen in de kerk. Wij zijn allebei christen en wilden graag de zegen van God over onze relatie/huwelijk. Dat is voor ons ook een reden om eerst te trouwen en pas daarna samen te gaan wonen. Dus voor ons was het moment om te trouwen ook duidelijk, zodra we geld hadden om samen te wonen Wink Onze trouwdag kostte trouwens ongeveer
€ 5000,- excl. kleding, die hebben we gekregen van onze ouders. Ook gewoon met een feest en alles er op en eraan.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:23

Wat een reacties. Ckc heeft echt een droombruiloft gehad! 30.000 euro is heel veel geld, zo'n budget heeft vriend ook in zijn hoofd. Ik vind 20.000 meer dan genoeg. Ik wacht rustig op een aanzoek, ik zal hem nooit vragen. Ik weet niet precies hoe ik het wil en hoe ik het voor me zie. Ik vind het alleen zo ontzettend duur en dat voor een dag. Toch wil ik heel graag trouwen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:29

Jolie schreef:Wat een reacties. Ckc heeft echt een droombruiloft gehad! 30.000 euro is heel veel geld, zo'n budget heeft vriend ook in zijn hoofd. Ik vind 20.000 meer dan genoeg. Ik wacht rustig op een aanzoek, ik zal hem nooit vragen. Ik weet niet precies hoe ik het wil en hoe ik het voor me zie. Ik vind het alleen zo ontzettend duur en dat voor een dag. Toch wil ik heel graag trouwen.

Wij hadden natuurlijk ook een hele grote groep mensen. Als je het klein houdt, of kleiner dan wij dan scheelt dat zoveel geld. Onze bruiloft was zo leuk, dat er in 2 andere zalen ook nog bruiloften waren en de gasten kwamen steeds bij ons kijken omdat het bij ons zo leuk was. Muziek, sfeer.. zo leuk!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:57

Ik wilde nooit trouwen, maar dat is veranderd nu ik mijn vriend heb leren kennen. Ik denk dat ik sinds een jaar wel met hem wil trouwen (al is het nog niet aan de orde). We zijn nu bijna 3 jaar samen en ik wil over een jaar of 2 wel trouwen eigenlijk... Lijkt me erg mooi om dit officieel uit te spreken en dan man en vrouw te zijn. Dat ik ook zijn naam draag en zijn vrouw ben... Lijkt me toch wel erg bijzonder.

De dag zelf zou ik eenvoudig willen houden, ik hoef niet zo erg veel mensen erbij, daar hou ik sowieso al niet van. Ik zou denk ik om een uur of 4 een mooie plechtigheid willen hebben met alleen onze beste vrienden en naaste familie. (dan denk ik echt aan 50 mensen erbij ofzo) Dan met diezelfde groep heerlijk gaan eten, en om een uur of 8 een groots feest starten waar nog een hoop meer mensen welkom zijn angel

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 5:26

Noa schreef:Ik wilde nooit trouwen, maar dat is veranderd nu ik mijn vriend heb leren kennen. Ik denk dat ik sinds een jaar wel met hem wil trouwen (al is het nog niet aan de orde). We zijn nu bijna 3 jaar samen en ik wil over een jaar of 2 wel trouwen eigenlijk... Lijkt me erg mooi om dit officieel uit te spreken en dan man en vrouw te zijn. Dat ik ook zijn naam draag en zijn vrouw ben... Lijkt me toch wel erg bijzonder.

De dag zelf zou ik eenvoudig willen houden, ik hoef niet zo erg veel mensen erbij, daar hou ik sowieso al niet van. Ik zou denk ik om een uur of 4 een mooie plechtigheid willen hebben met alleen onze beste vrienden en naaste familie. (dan denk ik echt aan 50 mensen erbij ofzo) Dan met diezelfde groep heerlijk gaan eten, en om een uur of 8 een groots feest starten waar nog een hoop meer mensen welkom zijn angel

Hoeveel naaste familie en beste vrienden heb jij als je op 50 uit komt?!
Bij naaste familie denk ik aan: mijn ouders, zijn ouders, mijn zus, zijn half broertjes en zusje, zijn opa en oma, mijn opa en stiefoma, mijn 6 beste vriendinnen en zijn beste vrienden. Dat zijn er lang geen 50 haha.

Gast
Gast

Bericht  Merai wo 5 jan 2011 - 5:46

CKC schreef:
Merai schreef:

Het is niet negatief.. het is wat jij zegt de insteek, maar ik ben heus niet van plan om koste wat het kost getrouwd te blijven omdat ik die belofte heb gedaan. Ik weiger in een relatie te zitten dat mij niet gelukkig maakt, life is to short.. en niemand weet wat over tig jaar gebeurd. Dus ook niet of je getrouwd zal blijven.Alle mensen die ooit getrouwd zijn, denken dat.. We willen voor altijd bij elkaar blijven maar toch scheiden er een heleboel..

Ik heb het misschien niet helemaal duidelijk verwoord, uiteraard ben ik me bewust van het aantal mensen dat gaat scheiden en begrijp ik dat zij ook ooit van plan waren voor altijd bij elkaar te blijven. Maar dat het een illusie is dat je voor altijd bij elkaar blijft vind ik wel het andere uiterste, het kán wel en daar ga je toch vanuit lijkt me. Nouja, kan het niet echt duidelijk uitleggen haha.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:38

Oh ik bedoelde ook niet dat het een illusie is dat je voor altijd bij elkaar blijft, maar dat het een illusie is dat trouwen sowieso betekent dat je voor altijd bij elkaar blijft!

Gast
Gast

Bericht  Merai wo 5 jan 2011 - 23:44

Typisch geval van een misverstand smile
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 0:23

Ik wil zeker wel trouwen, ooit.
Mijn vriend en ik wonen nu ruim een jaar samen, maar aan trouwen zijn we nog niet toe.
Wil sowieso gevraagd worden.

Als dat ooit gebeurd, wordt het bij ons geen groot gebeuren.
Vind 10,20,30duizend euro gewoon erg veel geld!
Kunnen we hele leuke andere dingen van doen.
Denk dat wij trouwen voor de gemeente en daarna een feest geven ofzo.
Alles is bij ons toch wat moeilijker, omdat mijn ouders gescheiden zijn.
Wel zit in ons hoofd om na het huwelijk op reis te gaan, 3 weken rondreizen door Amerika ofzo. :P (Net of dat niet duur is Wink)

Gast
Gast

Bericht  RYW do 6 jan 2011 - 0:32

Kort na mijn scheiding heb ik gezegd dat ik nooit meer zou trouwen. Inmiddels ben ik daar wel op teruggekomen. Ik zou nog niet nu willen trouwen, daarvoor is alles wat er gebeurd is nog te vers, maar wel in de nabije toekomst. Eerst dacht ik dat mijn vriend niet wilde trouwen, omdat hij 14 jaar met zijn ex is geweest zonder te trouwen. Toen we het er eens over hadden heeft hij gezegd dat hij graag wil trouwen met me, maar dat hij het nooit eerder gedaan heeft omdat hij ergens wist dat het niet goed zat met zijn ex. Met mij wil hij wel trouwen.

Ik zou het alleen niet meer sprookjesachtig dien. Ik heb wel geleerd dat geen ene moer zegt over het hele huwelijk dat erna komt. Ik ben zelfs geneigd om met mijn vriend naar Las Vegas te sneaken, en dan te trouwen in zo'n fout roze kapelletje, inclusief neonverlichting en Elvis-imitator. 'you may kiss the bride, thank you very much'. Lijkt me stiekem wel wat. Maar mijn moeder zou het me nooit vergeven, denk ik.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud