Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stel dat ik zwanger was geweest

+17
Printje
Nana
Liz
Zininzon
Aimee
Inge
PapillonRose
Bloem86
Tania
Rush
Puzzle
Beachgirl
joyce0606
Susan
Pussycat
Lenthe
nillis
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Stel dat ik zwanger was geweest - Pagina 2 Empty Re: Stel dat ik zwanger was geweest

Bericht  Printje vr 16 dec 2011 - 10:05

Heb bewondering dat jullie dat werk doen, mijn ding zou het ook niet zijn maar goed hetzelfde geldt misschien voor jullie wanneer je in een klas met 24 kleuters staat, en dat vooral op een regenachtige dag;)

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stel dat ik zwanger was geweest - Pagina 2 Empty Re: Stel dat ik zwanger was geweest

Bericht  Aggi vr 16 dec 2011 - 10:18

Ik ben tijdens mijn zwangerschap, naarmate deze vorderde. Minder clienten gaan begeleiden binnen mijn groep.
Op een gegeven moment zo rond de 20 weken ben ik wel tijdelijk naar een andere groep gegaan. Hier heb ik de rest van mijn zwangerschap gewerkt.

Ben er blij om dat dit kon en dat ik het zo gedaan heb, heb wel gemerkt dat ik iets kwetsbaars in mijn buik had, en mijn gevoel het te beschermen was zeer sterk aanwezig. En voelde mij wat onzeker op mijn eigen groep wat betreft de dingen die daar konden gebeuren.

Nu ik weer terug ben op mijn werk, vind ik het wel weer leuk om op mijn eigen groep te werken.
Ben weer minder kwetsbaar en voel me weer stukken zekerder.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Bruintje Beer vr 16 dec 2011 - 10:23

Ik werk bij dementerde ouderen en die kunnen ook aardig agressief zijn/worden.
Toen ik zwanger was wilde ik niet meer op een zwaardere groep werken waar een aantal agressieven mensen woonden. Gelukkig respecterden mijn teamleider dat en mijn collega's ook.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Star007 vr 16 dec 2011 - 10:38

Ik werk op een woongroep waar verstandelijk gehandicapten met een midden tot hoog niveau wonen. Er is redelijk weinig non verbale agressie richting de begeleiding, ze zijn meer op elkaar gericht als ze boos zijn. Ik heb tijdens mijn zwangerschap gewoon op deze groep gewerkt. Wel loop je altijd het risico dat ze zich wel een keer op jou richten. 1 client kan ook van het 1 of andere moment erg kwaad worden en ook non verbaal agressief ( vaak als voorteken van een epileptische aanval), ik heb dus tijdens de zwangerschap wel extra op deze voorteken gelet en ben ook meer conflicten uit de weg gegaan. Collega's wisten ook meteen wat de bedoeling was als ik wegliep i.p.v. clienten bij wijze van op hun donder te geven.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  sanne-84 vr 16 dec 2011 - 11:04

Afhankelijk van de groep en de mate van agressie wordt je als je zwanger bent op een andere groep geplaatst.
Ook mensem die individuele begeleiding geven gaan naar de dagbesteding

Bij ons op de groep zal t wel meevallen, maar zou ik ervoor kiezen 1 bewoner zo min mogelijk te doen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  nillis zo 18 dec 2011 - 4:19

Wat een reactie allemaal. Ik ben nog niet zwanger en de vorige keer ging het ook goed en ben ik de agressie wat meer uit de weg gegaan. Ondertussen is de mate van agressie wel wat veranderd. Dus ik kijk wel hoe lang ik op de groep kan staan en anders is het aan mijn leidinggevende om te kijken wat passend werk voor mij kan zijn.

Ik haal ook de uitdaging in mijn werk door het wisselende contact met de cliënten. Al mag de agressie wel minder zijn.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: