Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

+17
Aimee
Happydobby
*Troela*
Knillis
Rush
woezel
Darius
loesje
M@niek
Susan
Marin
Jasmine
Tania
Vonne
Annie24
Thunder
Bruintje Beer
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  M@niek do 15 dec 2011 - 0:42

Groeiecho's zeggen niet altijd zoveel. Bij ons werd een 7 ponder verwacht en ze was net 5 pond!

Trekjes van dysmatuur kindjes. magere beentjes, bolle buikjes, wat groter hoofd. Temp moeilijk hoog kunnen houden, niet goed drinken aan de borst (is vaak erg vermoeiend), vaak in slaap vallen bij het drinken.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 0:51

Happydobby schreef:Mijn zoon was met 40 +1 3046 gr. Het gemiddelde geboortegewicht in Nederland is 3350 gr dus hij zat er niet ver onder maar hij had wel dysmature trekjes. Zo was zijn bloedsuiker te laag direct na de bevalling maar volgens de kinderarts kwam dit doordat de bevalling te lang had geduurd voor hem. Ook was hij fladderig. Gelukkig gaat nu alles goed, hij drinkt goed aan de borst.

Ik heb verder niks gehoord over een evt volgende zwangerschap, ik mag gewoon weer naar de VK voor de controles en ze hebben het niet gehad over evt groeiecho's.

Voor de controles mag jij bij de verloskundige ja? Mocht ik ooit nog weer zwanger raken, dan moet ik bij de gyn onder controle blijven de gehele zwangerschap, ivm de keizersnee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Bruintje Beer do 15 dec 2011 - 0:56


Ik ben nu op mijn werk maar ga straks even de papieren van het ziekenhuis bekijken.
Ik heb dus bij mijn zoon ook veel groeiecho's gehad maar daar zou hij een ruime 7 pond wegen
wat dus totaal niet klopte omdat mijn dochter ook heel erg klein was. Uiteindelijk was die 3115 gr bij 42 weken.

Hij was wel smalletjes en heb ook bijvoeding gehad vanwege te laag glucosewaard. Ook dronk hij erg slecht aan de borst en kwam weinig aan. Heb zelf het vermoeden dat hij ook reflux heeeft.

ik ga strsks verder op onderzoek want wil het wel erten van hoe en wat.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Fiwen do 15 dec 2011 - 1:07

Over het algemeen worden de Kloosterman geboortegewichtcurves gebruikt bij bepaling van de verhouding tussen gewicht en zwangerschapsduur.
Het hangt alleen van het ziekenhuis/verloskundige/regio af welke afkapwaarde ze gebruiken voor dysmaturiteit en macrosomie (te zwaar). De ene keer is dysmaturiteit een gewicht onder de percentielscore 5, de andere keer pas onder de percentielscore 2,3. Bij macrosomie houden ze een gewicht boven de percentielscore 95 of boven percentielscore 97,7

Op http://www.perinatreg.nl/referentiecurven kun je de curves bekijken. Je moet dan wel de geboortegewicht curves pakken en dan op geslacht kijken en of het je eerste kind is of niet. Primiparae wil zeggen 1e kindje en multiparae wil zeggen 2e, 3e... etc.

Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Gast ma 22 okt 2012 - 21:45

Even uppen; gebruikte jullie speciale voeding?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Lejow ma 22 okt 2012 - 22:02

Anniej schreef:Even uppen; gebruikte jullie speciale voeding?

Wij gebruikten Nenatal start, voeding met extra eiwitten enzo. Maar dit wel op recept van de KA, niet zelf voor gekozen dus.
Hoeveel woog jullie meisje?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  joyce0606 ma 22 okt 2012 - 22:21

hier in het ziekenhuid zijn het kindjes onder de 2500 gram dysmatuur, en die moeten dan ook blijven totdat ze boven dit gewicht zijn. dus hier wordt één lijn getrokken qua gewicht en wordt er verder niet gekeken naar zwangerschapsduur, dat maakt lijkt mij ook niet zoveel uit te maken, als het kindjes maar 1800 gram is het ook te vroeg geboren dus moet het sowieso blijven.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 1:24

Lejow schreef:
Anniej schreef:Even uppen; gebruikte jullie speciale voeding?

Wij gebruikten Nenatal start, voeding met extra eiwitten enzo. Maar dit wel op recept van de KA, niet zelf voor gekozen dus.
Hoeveel woog jullie meisje?

De kraamhulp kwam hier mee, omdat ze maar gestaag drinkt & aankomt, maar we hebben inmiddels al overleg gehad met VK & CJG en het is niet zo zeer nodig.

Maar idd de kraamhulp had het ook over nenatal start om het als een soort oppepmiddel door de voeding heen te doen.

E. woog 2480gram. En zit nu op 2500gram.

@joyce, omdat E. vorige week direct naar de geboort en de 24uur dat we moesten blijven alle flesjes keuring leegdronk en het verder goed deed, mochten we naar huis. Al was idd de kans aanwezig dat ze moest blijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 3:15

Ik was prematuur/dysmatuur. Ik woog 685 gram bij een zwangerschapsduur van 29 weken. Ik dacht ook dat er voor dysmatuur een bepaalde gewichtsgrens gold, maar blijkbaar verschilt dat per ziekenhuis dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Lejow di 23 okt 2012 - 3:17

Poison schreef:Ik was prematuur/dysmatuur. Ik woog 685 gram bij een zwangerschapsduur van 29 weken. Ik dacht ook dat er voor dysmatuur een bepaalde gewichtsgrens gold, maar blijkbaar verschilt dat per ziekenhuis dan.

Ohw wow, das écht mini!! (voor de zwangerschapsduur)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 3:23

Anniej schreef:
Lejow schreef:
Anniej schreef:Even uppen; gebruikte jullie speciale voeding?

Wij gebruikten Nenatal start, voeding met extra eiwitten enzo. Maar dit wel op recept van de KA, niet zelf voor gekozen dus.
Hoeveel woog jullie meisje?

De kraamhulp kwam hier mee, omdat ze maar gestaag drinkt & aankomt, maar we hebben inmiddels al overleg gehad met VK & CJG en het is niet zo zeer nodig.

Maar idd de kraamhulp had het ook over nenatal start om het als een soort oppepmiddel door de voeding heen te doen.

E. woog 2480gram. En zit nu op 2500gram.

@joyce, omdat E. vorige week direct naar de geboort en de 24uur dat we moesten blijven alle flesjes keuring leegdronk en het verder goed deed, mochten we naar huis. Al was idd de kans aanwezig dat ze moest blijven.

Haar gewicht is toch netjes? Was ze nog afgevallen? Onze dochter zat na twee weken pas weer rond haar geboortegewicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Jasmine di 23 okt 2012 - 3:27

Ik denk idd. niet dat je je zorgen hoeft te maken Anniej. Ik vind het gewicht van E. ook best netjes in vergelijking tot de zwangerschapsduur. Natuurlijk, ze is aan de lichte kant, maar denk niet dat je met extra/speciale voeding hoeft te beginnen.

Daarbij, ze mocht na 24 uur al naar huis, als kindjes echt dysmatuur zijn doen ze dat lang niet zo snel. Volgens de cijfers was J. ook dysmatuur, maar heeft die kwalificatie uiteindelijk niet gekregen, omdat ze het zo goed deed.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Lejow di 23 okt 2012 - 3:28

Maar inderdaad, ze is niet groot, maar ook niet extreem klein.
En ze is nu een week oud, en zit over haar geboortegewicht heen. Lijkt me vrij netjes.
B had er 2 weken voor nodig..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 3:30

Ik denk ook dat het wel goed is hoor, F is met 39+2 geboren en woog 2570 en was na 2 weken 48.5 cm. Omdat ie zo licht was is zijn er wel 3X glucosemetingen gedaan en daardoor moesten we nog een nachtje blijven. We hadden geluk want ik geloof dat als ie 2500 woog dat ie dan wel had moeten blijven (maar volgens mij ligt er dat ook aan hoe goed ze het doen.)
Verder krijgt F hier gewoon standaard 1 van het kruidvat en hij doet het er goed op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  M@niek di 23 okt 2012 - 3:52

F.elice woog 2500 gram bij een zwangerschapsduur van 42 weken, wij hebben altijd normale voeding gebruikt (naast borstvoeding werd dat door de KA geadviseerd).
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 7:26

Ik word hier toch lichtelijk geïrriteerd van eigenlijk. Mijn dochter woog 2130 gram bij 38 weken. Behoorlijk te klein dus. Ruim twee weken ziekenhuis,véél opstart problemen en véél gedoe. Dan is er een probleem. Als je kind gewoon licht is, maar drinkt en geen problemen heeft snap ik werkelijk niet waarom je een probleem zou maken eigenlijk. En speciale voeding? really?
Ja, op aanraden van een dokter, maar toch niet zomaar?


Laatst aangepast door Eucalypta op di 23 okt 2012 - 7:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Lejow di 23 okt 2012 - 7:27

Eucalypta schreef:Ik word hier toch lichtelijk geïrriteerd van eigenlijk. Mijn dochter woog 2130 gram bij 38 weken. Behoorlijk te klein dus. Ruim twee weken ziekenhuis,véél opstart problemen en véél gedoe. Dan is er een probleem. Als je kind gewoon licht is, maar drinkt en geen problemen heeft snap ik werkelijk niet waarom je een probleem zou maken eigenlijk. En speciale voeding? really?

hug
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 7:33

Zoon was óók dysmatuur, maar met 30 weken maakt dat niet zoveel uit. Overigens houdt niet elk ziekenhuis een gewicht aan voor naar huis. Zoon was krap 2200 gram en 39 weken toen hij thuis kwam. Na 9 weken ziekenhuis. Nog steeds erg klein voor 39 weken. Bij hem kregen we wél zakjes die door de voeding mochten, pokon zeg maar. Maar óók maar heel even. Geen maanden. Dochter kon bij haar geboorte niet zelf drinken, niet zelf warm blijven. Dat heeft écht even geduurd. Met daarna nog véél problemen rondom voedingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Lejow di 23 okt 2012 - 7:36

Eucalypta schreef:Zoon was óók dysmatuur, maar met 30 weken maakt dat niet zoveel uit. Overigens houdt niet elk ziekenhuis een gewicht aan voor naar huis. Zoon was krap 2200 gram en 39 weken toen hij thuis kwam. Na 9 weken ziekenhuis. Nog steeds erg klein voor 39 weken. Bij hem kregen we wél zakjes die door de voeding mochten, pokon zeg maar. Maar óók maar heel even. Geen maanden. Dochter kon bij haar geboorte niet zelf drinken, niet zelf warm blijven. Dat heeft écht even geduurd. Met daarna nog véél problemen rondom voedingen.

Wat voor zakjes waren dat Euc? Wij hadden echt een compleet aparte soort voeding.
Hoeveel woog hij?
B was (volgens die tabel ook) aan de zware kant voor de zwangerschapduur. Gelukkig!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 7:42

Bmf heette dat. Breast milk fortifiyer ofzo. Moest ik door de gekolfde melk doen. Maar echt niet lang toen hij thuis was. Sowieso moest hij het toen doen met wat er uit mijn borst kwam omdat geniet meer kolfde. Ik denk hoogstens tot hij 2500/3000 gram woog. Speciale flesvoeding heeft hij alleen in het ziekenhuis de eerste dagen gehad toen mijn voeding nog vol medicatie zat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Lejow di 23 okt 2012 - 7:56

Eucalypta schreef:Bmf heette dat. Breast milk fortifiyer ofzo. Moest ik door de gekolfde melk doen. Maar echt niet lang toen hij thuis was. Sowieso moest hij het toen doen met wat er uit mijn borst kwam omdat geniet meer kolfde. Ik denk hoogstens tot hij 2500/3000 gram woog. Speciale flesvoeding heeft hij alleen in het ziekenhuis de eerste dagen gehad toen mijn voeding nog vol medicatie zat.

Oh dat ken ik inderdaad ja, ik gaf (geef) natuurlijk flesvoeding, dus vandaar. Daar zat alle zooi al in. Maar toen ik de eerste 3 weken kolfde, deden ze dat er inderdaad ook doorheen.
Dat hebben we gebruikt tot ze iets van 3 kilo/3,5 kilo was geloof ik.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  _Lana_ di 23 okt 2012 - 8:11

Eucalypta schreef:Zoon was óók dysmatuur, maar met 30 weken maakt dat niet zoveel uit. Overigens houdt niet elk ziekenhuis een gewicht aan voor naar huis. Zoon was krap 2200 gram en 39 weken toen hij thuis kwam. Na 9 weken ziekenhuis. Nog steeds erg klein voor 39 weken. Bij hem kregen we wél zakjes die door de voeding mochten, pokon zeg maar. Maar óók maar heel even. Geen maanden. Dochter kon bij haar geboorte niet zelf drinken, niet zelf warm blijven. Dat heeft écht even geduurd. Met daarna nog véél problemen rondom voedingen.

Oh jeetje, wat een kleintje! Hoe klein was hij bij de geboorte?
Wat een heftige tijd zal dat geweest zijn zeg!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje? - Pagina 2 Empty Re: Nav:Wanneer heb je een dysmatuur kindje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum