Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat leer jij van je vriend/binnen je relatie?

+19
Suus
Pompoen
Puzzle
Mermaid
Tinus
Rush
Ooh La La!
nien
PrimaBella
TNMN
TGR
Zwerver
Serena
Middleme
PluDan
love
GreenGrass
Prosecco
Marin
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat leer jij van je vriend/binnen je relatie? Empty Wat leer jij van je vriend/binnen je relatie?

Bericht  Marin di 13 dec 2011 - 7:31

Ik merk dat ik eigenlijk best wel heel veel leer van dingen waar ik nooit wat vanaf wist doordat ik nu in een relatie zit. Vind ik onwijs leuk!

Zo leer ik bijvoorbeeld van alles over Azie. M'n vriend is gek op dat continent, en ik hoefde er zelf nooit zo nodig heen. Maar hij weet me echt te enthousiasmeren er over, en ik kan zelfs al beter Thais dan hij Wink

Ook 'leer' ik van alles te eten, zoals wel is gebleven gisteravond, ik durf veel meer en vind het veel interessanter. Dat had ik voorheen echt nooit gedaan.

En ik leer natuurlijk van hem als auto-gek enorm veel over auto's. Scheelt ook echt heel erg bij m'n rijlessen, ik begin er echt een grote interesse in te krijgen en op straat ben ik altijd auto's aan het bekijken en leer ze allemaal te herkennen. Ik deed dat altijd al wel een beetje, maar doe het nu steeds als ik op de fiets zit of met hem in de auto zit. Heel leuk, zo leer ik veel!

En ik leer natuurlijk beter koken door hem smile

Op persoonlijk vlak leer ik heel goed aan te geven wat ik wel en niet wil. Ik ben nooit zo goed in keuzes maken en vaak bang voor een oordeel als ik wel een keuze geef (dat kan al zijn om bijv een keuze te maken voor wat we vanavond eten), maar m'n vriend pusht me hier heel erg in en dat is heel goed, en daardoor leer ik steeds beter voor m'n eigen mening op te komen!

Ben benieuwd wat jullie leren door je vriend/relatie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat leer jij van je vriend/binnen je relatie? Empty Re: Wat leer jij van je vriend/binnen je relatie?

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 9:10

Ik leer vooral dat overleggen mogelijk is. Thuis was altijd mijn vader's wil wet, ook al waren mijn moeder, broertje en ik het er niet mee eens.

Gast
Gast

Wat leer jij van je vriend/binnen je relatie? Empty Re: Wat leer jij van je vriend/binnen je relatie?

Bericht  Prosecco di 13 dec 2011 - 9:19

Leren praten, grenzen stellen en aangeven wat je wel en niet fijn vind. En dit alles is eigenlijk 1 ding. Als ik het ergens niet mee eens ben (schat, vind je het goed als ik vanavond naar mijn vrienden ga?) kan ik dat eerlijk zeggen. Dat wil niet zeggen dat er dan gelijk gedaan moet worden wat ik wil, maar we maken er ook geen ruzie over en ik krop dingen niet op. We kunnen dingen eerlijk naar elkaar uitspreken waardoor en bewonderingswaardig weinig irritaties zijn. Ik had nooit verwacht dat ik dat zou kunnen.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  GreenGrass di 13 dec 2011 - 9:43

Wat meer praktische (technische) toepassingen, met betrekking tot onder andere auto's. Hij klust namelijk ook zelf wel graag aan zijn auto.

Verder is hij lekker ondernemend waardoor ik ook eerder de neiging heb wat leuks te bedenken. En hij kan lekker koken!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  love di 13 dec 2011 - 9:52

Ik leer van hem het beste uit mijzelf te halen I love you
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PluDan di 13 dec 2011 - 9:53

Ik leer bij mijn vriend dat ik mag zijn wie ik ben, dat ik leuk en mooi ben hoe als ik ben en dat ik mijzelf mag en kan zijn.
Dat ik mag uiten hoe ik mij voel en het mogelijk is om mijn ei kwijt te kunnen. Dit kon ik thuis eerder nooit.
Dit leer ik voornamelijk.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 9:59

Mijn -hopelijke toekomstige- vriend, woont nog geen 6 jaar in Nederland (bijna) en komt oorspronkelijk uit Irak. Hij is hier op zijn 15e gekomen en heeft ongelooflijk veel problemen gehad hier, maar geeft gewoon nooit op. Hij is hier helemaal alleen, geen familie, weinig vrienden, geen toegang tot Irak en dus geen toegang tot zijn familie...

En toch is 't de meest optimistische en lieve jongen die ik ken. Hij zit vol hoop en moed en respect voor iedereen.. Wilt altijd iemand helpen en werkt heel hard, om er iets van te maken. Hij is tevreden met weinig en is gelukkig als hij iemand anders blij maakt.

Zijn instelling is verfrissend voor me; Zo eerlijk en open, positief en vriendelijk... Ik ken echt niemand, die zo onbaatzuchtig is. Hij maakt dat ik die instelling wil overnemen, andere wil helpen, mensen vaker een goededag wens, voor laat bij de kassa etc. Waar ik me eerst druk kon maken, over die irritante buurman, moet ik er nu om lachen, ik ben een stuk relaxter en ik ben er van overtuigd dat 't door hem komt. Elke dag weet-ie me weer te verrassen met zijn .. Tja.. Oprechtheid en respect voor zijn medemens smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:23

Bazinga schreef:Mijn -hopelijke toekomstige- vriend, woont nog geen 6 jaar in Nederland (bijna) en komt oorspronkelijk uit Irak. Hij is hier op zijn 15e gekomen en heeft ongelooflijk veel problemen gehad hier, maar geeft gewoon nooit op. Hij is hier helemaal alleen, geen familie, weinig vrienden, geen toegang tot Irak en dus geen toegang tot zijn familie...

En toch is 't de meest optimistische en lieve jongen die ik ken. Hij zit vol hoop en moed en respect voor iedereen.. Wilt altijd iemand helpen en werkt heel hard, om er iets van te maken. Hij is tevreden met weinig en is gelukkig als hij iemand anders blij maakt.

Zijn instelling is verfrissend voor me; Zo eerlijk en open, positief en vriendelijk... Ik ken echt niemand, die zo onbaatzuchtig is. Hij maakt dat ik die instelling wil overnemen, andere wil helpen, mensen vaker een goededag wens, voor laat bij de kassa etc. Waar ik me eerst druk kon maken, over die irritante buurman, moet ik er nu om lachen, ik ben een stuk relaxter en ik ben er van overtuigd dat 't door hem komt. Elke dag weet-ie me weer te verrassen met zijn .. Tja.. Oprechtheid en respect voor zijn medemens smile

Wat mooi! Dat klinkt als een lieve jongen met een prachtige persoonlijkheid. En ook zo verdrietig om te lezen dat hij hier bijna niemand heeft. Dan moet je maar snel verkering met hem nemen en hem heeeel veel liefde geven smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:39

Door hem leer ik oplossingsgericht te denken. En dat is iets wat ik zeker wel kon gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 11:06

Met geld omgaan.. silent

Gast
Gast

Bericht  Middleme di 13 dec 2011 - 19:12

Dat ik mezelf kan zijn! Voor mijn gevoel doe ik zo vaak vreemde dingen, maar hij accepteert het allemaal..
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 20:33

Ik heb door mijn vriend geleerd beter met geld om te gaan, dankzij hem weet ik nu steeds meer over auto's. Dankzij hem leer ik wat weloverwogener beslissingen te nemen. Eerst was dat wat impulsiever, dat heb ik van mijn moeder. En, het aller belangrijkst: ik heb geleerd dat ik er mag zijn, dat ook mijn mening telt en dat ik goed ben zoals ik ben. I love you

Maar omgekeerd leert hij van mij dat niet alles te beredeneren is en dat je soms best leuke dingen mag doen als je geld over hebt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 21:03

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik van hem geleerd heb Embarassed .. Voor zover ik mij kan herinneren heb ik altijd al duidelijk grenzen voor mijzelf gesteld en ik denk eerlijk gezegt dat op sociaal gebied mijn vriend veel meer van mij heeft geleerd Laughing

Wat mij wel opvalt is dat ik muziek steeds eerder ken. Mijn vriend is gek van muziek en dan vooral het nieuwste opzoeken etc. Een paar maanden later komt het dan op de radio of zingt ineens iedereen het en dan moet ik altijd wel lachen want dan zegt mij vriend heel stoer :"Pff zo oud, ik ben alweer verder hoor laughcry " (haha arrogantje Wink )

Ik ben denk ik wel rustiger geworden door mij vriend op sommige vlakken, maar ik weet niet zeker of dat door onze relatie komt of door het feit dat wij wat kregen toen we 15 waren en ik nu 23 ben en gewoon volwassen ben geworden.

Maar hij is wel lief hoor I love you

Gast
Gast

Bericht  Serena di 13 dec 2011 - 21:09

Ik leer veel over auto's, vooral merken en namen herkennen. Verder meer over de politiek en maatschappij en hoe alles werkt. Eerst interesseerde mij dat niet, maar nu vind ik het wel interessant en kan ik er ook een beetje over mee praten. Computer dingen snap ik de laatste tijd ook steeds meer.

Op persoonlijk vlak leer ik vooral om te praten en mijn gevoel te uiten/laten zien. Ik ben heel goed in tijden met een masker te lopen tot de bom barst zegmaar. Door mijn vriend lukt het me steeds beter om eerder aan te geven dat ik me niet zo top voel en dan dus ook te praten.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Zwerver di 13 dec 2011 - 21:09

Yoyo schreef:Door hem leer ik oplossingsgericht te denken. En dat is iets wat ik zeker wel kon gebruiken.
Same here

En ik leer door hem minder stresserig te zijn.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TGR di 13 dec 2011 - 22:53

Geen idee. Ik denk dat hij meer van mij leert dan andersom. Maar hij is wel mijn handrem op mezelf. Zonder hem zou ik sneller onverstandige dingen doen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  TNMN wo 14 dec 2011 - 6:56

Hij is heel laid back en dat leer ik van hem (al ben ik af en toe nog steeds een stress kip). Verder leer ik vertrouwen in mannen te hebben en ook krikt hij mijn zelfvertrouwen op. Ik ben ook zelfstandiger geworden, durf nu eerlijker voor mijn mening uit te komen en leuke dingen voor mezelf te kopen.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  PrimaBella wo 14 dec 2011 - 8:08

Ik leer van hem om harder te zijn en voor mezelf op te komen. Als ik bij hem ben, doe ik dit wel al. Maar dit is vooral in andere situaties, op stage bijvoorbeeld. Volgens hem ben ik af en toe echt te lief :P
En ik leer van om op een andere manier naar muziek te luisteren. Eerst vond ik een liedje mooi, of niet en waarom wist ik dan niet. Nu 'luister' ik echt naar de muziek en de tekst en kan ik ook veel meer genieten van mooie muziek.
Ohja, en hij probeert me te leren met geld om te gaan. Maar dit is nog niet zo succesvol.. Haha
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  nien wo 14 dec 2011 - 12:49

Ik heb momenteel geen vriend, maar ik heb ontzettend veel van mijn ex geleerd. Ik denk dat ik nu een beter persoon ben. Vroeger, voordat ik met hem was, dus 6 jaar geleden was ik zelfzuchtig en begreep ik mezelf helemaal niet. Toen ik met hem was leerde ik een ander ik kennen. Ik ben blij dat wij niet meer samen zijn want het werkte gewoon niet meer maar ik heb zoveel van hem geleerd. Ik denk dat ik nu meer mijzelf ben, ik denk altijd dat dit aan hem lag maar misschien ben ik zelf wel gewoon volwassen geworden.
nien
nien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 111
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 22:53

Ik denk dat ik sowieso veel rustiger geworden ben en door hem heb ik ook geleerd om wat vertrouwen terug te krijgen. Ook wat betreft mijn eigenwaarde.
Qua praktische kennis heb ik niet veel bijgeleerd, ja veel over de landbouw, qua groenten enzo, hoe alles van, van planten tot oogsten/rooien.

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! do 15 dec 2011 - 0:49

Van m'n vriend leer ik heel veel over de economische crisis (hij werkt bij de b.eurs).
Praktische en technische dingen leert hij dan weer van mij Laughing

Verder leer ik van hem dat ik best es wat meer tijd aan mezelf mag besteden en dat ik af en toe wat positiever tegen dingen aan kan kijken.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Rush do 15 dec 2011 - 0:56

Doedel schreef:
Qua praktische kennis heb ik niet veel bijgeleerd, ja veel over de landbouw, qua groenten enzo, hoe alles van, van planten tot oogsten/rooien.
+1 :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Tinus do 15 dec 2011 - 1:03

Om me niet zo druk om dingen te maken. En om meer te letten op mijn eetpatroon. smile
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Mermaid do 15 dec 2011 - 4:56

qua praktische dingen leer ik vooral veel over schepen en hoe je dingen kunt maken.
verder leert hij me beter met geld om gaan, doorzetten als het even moeilijker gaat en hij helpt me met afvallen.

Hij leert van mij vooral veel over omgaan met kinderen en wat aardiger zijn.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 6:23

Ik leer alles over Excel, automerken, economie...dat soort zaken. nerd

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: