Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Anti knars bitje

+5
Joli86
Plien84
piene1983
Mida4you
Mint
9 plaatsers

Ga naar beneden

Anti knars bitje Empty Anti knars bitje

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 5:45

Wie heeft er een? Ik tandenknars dus, en heb daarom in allevier mijn voortanden vullingen. Door het knarsen zijn die hol geworden van onder en boven. Die vullingen vallen er regelmatig uit (ongeveer 2x per jaar valt er een (stuk) uit). Nu heb ik me weer zorgen gemaakt, en meteen weer een vulling kwijt. Op zich niet zo erg, want het zijn geen gaatjes en hoeven dan ook niet direct weer gevuld te worden, maar het voelt niet echt fijn zo'n holle voortand.
Maar de vullingen krijg ik vergoed, alleen zo'n anti knars ding niet. Wat kost zoiets? En zit het niet irritant?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Anti knars bitje Empty Re: Anti knars bitje

Bericht  Mint ma 12 dec 2011 - 5:53

Haha, een bitje :P Het wordt een knarsspalkje genoemd en ik heb er een! Ik draag hem sinds mijn laatste tandartsbezoek elke nacht omdat er stukjes van mijn voortanden afbraken. Ik moest 300 euro betalen geloof ik. Het is eerst even wennen, ik moest aldoor kokhalzen en was bang dat ik hem door zou slikken. Nu gaat het prima!
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Mida4you ma 12 dec 2011 - 5:56

Mijn zusje heeft er ook 1. Het gaat prima in de nacht. Zij had hem vorig jaar genomen en toen viel het nog in binnen haar zorgpakket waardoor ze maar ongeveer 20 euro hoefde te betalen
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  piene1983 ma 12 dec 2011 - 6:02

Ik heb ook zo'n beugel. Het is een soort hard plastic plaatje wat over mijn boventanden gaat. Ik vind het helemaal niet vervelend zitten, heb er echt geen last van. Toch gebruik ik het ding maar weinig, geen idee waarom. Waarschijnlijk uit luiheid omdat ik geen zin heb om dat ding uit de slaapkamer te halen om het te poetsen... Daarvoor helpen overigens van die gebitsreinigingstabletten heel goed. Hoeveel het kostte? Ik heb een vrij uitgebreide verzekering en moest volgens mij tussen de 50 en 100 euro betalen.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 7:19

Oh haha heet dat zo. Ik zal binnenkort eens informeren bij de tandarts, misschien toch wel een optie. Ik weet zelf wel wanneer ik kan gaan knarsen, en dan kan ik dan dat ding gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  Plien84 ma 12 dec 2011 - 7:45

Ik heb er 1! en ik noem het ook een bitje hoor, ik heb een zachte, dat is ook net zoon boksbitje. Het helpt bij mij enorm en hij werd bij mij altijd gewoon vergoed.

Eens in de zoveel tijd is hij versleten en moet ik een nieuwe. Mijn tanden hebben ze een paar jaar geleden iets meer dan een milimeter verlengt met vulling omdat het zo versleten was en bij mij blijft dat prima zitten.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Joli86 ma 12 dec 2011 - 7:50

Mijn zus heeft er ook een. Tijdje terug heeft ze er gewoon een stukje afgebeten in haar slaap. Volgens de tandarts was dat bijna onmogelijk..
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Nietjuuh ma 12 dec 2011 - 8:59

Als je een zachte wil voor om je tanden dan heet dat een knarsbitje.
Wil je een harde die je om je tand klemt en onder je boventanden hangt dan heet dat een splint.

Ik heb beide gekregen maar een splint kan ik gewoon echt niet in mijn mond houden. Het bitje is wel te doen, alleen even wennen.
Nietjuuh
Nietjuuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 136
Punten : 252
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Rovine ma 12 dec 2011 - 23:50

Ik heb sinds een week of 2 een knarsbitje, die zit om mijn ondertanden heen. Ik heb zelf eigenlijk nooit geweten dat ik knars, vriend heeft nog nooit iets gehoord en zelf heb ik het eigenlijk ook nog nooit van iemand gehoord. Wel word ik elke ochtend wakker met mijn kaken strak op elkaar gespannen. Ook stonden er regelmatig tanden los, heel erg minimaal en tijdelijk, maar tof voelt het niet
Ongeveer een maand geleden heb ik een kies laten vullen en mocht ik er 48 uur niet op kauwen. Netjes gedaan, maar de 1e nacht heb ik er toch een stuk uitgebeten. Daarom heb ik alsnog een bitje gekregen.

Ben er vrij snel aan gewend geraakt, als ik hem nu vergeet merk ik wel dat ik iets mis. Naar vind ik wel de ranzige smaak die zich verspreidt als ik hem 's ochtends uitdoe, weet niet waardoor dat komt. Verder vaak een droge mond en zo heel lekker zit hij niet. Maar mijn tanden staan inmiddels zelden meer los, dus er gebeurt wel iets.

Volgens mij tandarts zijn de meeste mensen met een halfjaar zo'n ding dragen meestal wel van het knarsen af. Schijnbaar kun je dat gedrag gewoon afleren.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Curious di 13 dec 2011 - 0:23

Ik heb zo'n bitje gehad. Heb eentje die over mn voortanden heen gaat.
Ik had hem niet zo zeer voor het knarsen, maar voor het klemmen.
Ik klem mn kaken zo hard op elkaar dat ik daar hoofdpijn doorkreeg en met aangezichtspijn wakker werd elke ochtend. Overdag klem ik ook, maar kan ik mezelf nog proberen tegen te houden.
Ik heb het bitje een keer snachts bijna ingeslikt, en ben daar zo van geschrokken dat ik hem sindsdien niet meer gebruik.
Daarnaast vond ik het sowieso weinig nuttig, omdat het klemmen nog gewoon doorging, alleen had ik nu pijnlijke voortanden en beschadigde ik mn kiezen niet (dat was dan wel weer het voordeel).
Ik heb het pas nog eens gebruikt, omdat ik toen zo'n kaakpijn had dat ik hoopte op verlichting. Dat hielp toen wel, maar het bitje paste niet goed meer.
Nadeel vond ik ook de droge mond en het feit dat je kussen nat van de spuug is, omdat je niet goed slikken kan en dus zevert in je slaap;)

Kosten waren bij mij deels vergoed, ik heb geloof ikm nog 95 euro betaald.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Curious di 13 dec 2011 - 0:24

hihi realiseer me nu dat dit wel grappig topic is onder het item: beauty en mode Very Happy
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Rovine di 13 dec 2011 - 0:29

Volgens mijn tandarts zou dat kwijlen na een week moeten stoppen. Ik heb er eigenlijk niet superveel last van gehad, maar het gaat wel beter dan in het begin.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Alex di 13 dec 2011 - 11:00

Ik heb ook een bitje, door mijn medicatie ben ik gaan knarsen. Het bitje zit om mijn boventanden, ik moest er eerst behoorlijk aan wennen, maar nu is het raar als ik 'm bij het slapen gaan niet in heb. Ik heb er rond de 250-300 euro voor betaald, het werd niet vergoed door mijn verzekering.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Plien84 vr 16 dec 2011 - 8:49

Plien84 schreef:Ik heb er 1! en ik noem het ook een bitje hoor, ik heb een zachte, dat is ook net zoon boksbitje. Het helpt bij mij enorm en hij werd bij mij altijd gewoon vergoed.

Eens in de zoveel tijd is hij versleten en moet ik een nieuwe. Mijn tanden hebben ze een paar jaar geleden iets meer dan een milimeter verlengt met vulling omdat het zo versleten was en bij mij blijft dat prima zitten.

Nou dit had ik beter niet kunnen zeggen, net besloot ik ff ene lolly te gaan eten en weg stuk voortand... voelt inderdaad behoorlijk vervelend. Nou ja maandag maar de tandarts bellen.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven