Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Persoonlijke ontwikkeling

4 plaatsers

Ga naar beneden

Persoonlijke ontwikkeling Empty Persoonlijke ontwikkeling

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 3:37

Wat zijn jouw persoonlijke ontwikkelingen in 2011?

Voor mij is 2011 een zwaar jaar geweest. Achteraf gezien kampte ik al veel langer met depressieve gevoelens. Op mijn werk was er altijd dat lachende masker. Maar thuis klapte ik helemaal dicht.
Door een heel diep dal gegaan. Als je jezelf altijd maar aan de kant zet, dan raak je jezelf gewoon kwijt.
Gelukkig heb ik mezelf terug gevonden en begin ik eindelijk eens te leven zoals ik het graag wil. Met de kleuren en bezigheden die mij gelukkig maken. Ik ben sterker in mijn schoenen komen te staan. En begin mezelf eindelijk te accepteren.
Iets wat ik nooit gedaan heb. Ik leef. Ook zijn er nog wel mindere momenten. Maar die zijn normaal en dragelijk.
Ik ben ook heel benieuwd wat 2012 voor mij in petto heeft. Want afgelopen jaar ben ik alleen maar met mezelf bezig geweest.
Nu ik weet wie ik ben, en mijn diploma die ik heeeeel bijna in mijn zak kan steken, ga ik eens kijken wat er verder op de wereld is dan ikzelf.. Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Persoonlijke ontwikkeling Empty Re: Persoonlijke ontwikkeling

Bericht  Siem ma 12 dec 2011 - 3:48

*


Laatst aangepast door Bloempie op zo 25 maa 2012 - 23:04; in totaal 1 keer bewerkt

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Persoonlijke ontwikkeling Empty Re: Persoonlijke ontwikkeling

Bericht  mzcharlotte ma 12 dec 2011 - 6:50

Wat fijn dat je jezelf gevonden hebt Dolcis.

Mijn persoonlijke ontwikkeling is dat ik door dit jaar en momenteel leer meer afstand van situaties te nemen. Daardoor heb ik veel meer rust gevonden. Verder ben ik met een opleiding begonnen en vind het superleuk!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Persoonlijke ontwikkeling Empty Re: Persoonlijke ontwikkeling

Bericht  Le Chat Noir wo 14 dec 2011 - 5:59

Voor mij is 2011 op persoonlijk vlak eigenlijk een heel heftig jaar geweest!
Ik heb geleerd dat het leven heel anders kan lopen dan je van te voren gepland en verwacht had! Niets is zeker in dit leven! Voor een planner als mij iets wat moeilijk te verkroppen viel. Ik heb geleerd te relativeren, om te gaan met grote teleurstellingen, geleerd geduld te oefenen, geleerd mezelf over te geven aan anderen (artsen), hoe om te gaan met dingen waar je zelf geen invloed op hebt maar waar je wel veel verdriet van hebt, weer meer geleerd voor mezelf op te komen, open te zijn over gevoelens, heb mezelf beter leren kennen...
Ik ben er achter gekomen dat ik best een sterk persoon ben! Heus niet altijd even positive minded, maar wel iemand die niet bij de pakken neer gaat zitten smile. Ben er trots op dat ik er tot nu toe op deze manier mee om kan gaan en ook de positieve dingen uit de huidige situatie haal, zo ben ik bijvoorbeeld begonnen aan een nieuwe studie, iets wat ik anders niet had gedaan.

Tsja wat kan je eigenlijk een hoop leren als je enorme kinderwens en het toekomstbeeld wat je daardoor altijd gehad hebt, plots in een heel ander dagbeeld komt te staan door slechte uitslagen bij je man en het feit dat je een IVF/ICSI behandeling moet ondergaan om nog een kans te maken om moeder te worden...
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Persoonlijke ontwikkeling Empty Re: Persoonlijke ontwikkeling

Bericht  Muppetje wo 14 dec 2011 - 6:08

knuffel voor iedereen die dat nodig heeft...
Le Chat Noir schreef:Voor mij is 2011 op persoonlijk vlak eigenlijk een heel heftig jaar geweest!
Ik heb geleerd dat het leven heel anders kan lopen dan je van te voren gepland en verwacht had! Niets is zeker in dit leven! Voor een planner als mij iets wat moeilijk te verkroppen viel. Ik heb geleerd te relativeren, om te gaan met grote teleurstellingen, geleerd geduld te oefenen, geleerd mezelf over te geven aan anderen (artsen), hoe om te gaan met dingen waar je zelf geen invloed op hebt maar waar je wel veel verdriet van hebt, weer meer geleerd voor mezelf op te komen, open te zijn over gevoelens, heb mezelf beter leren kennen...
Dit stuk had ik geschreven kunnen hebben. Ik heb het heel moeilijk gehad met het feit dat wij het medische traject in moesten en vooral na de miskraam ben ik even heel down geweest. Maar toch heb ik en knop om kunnen zetten en kijk ik nu weer positief en vol vertrouwen naar de toekomst. Ik ben uiteindelijk best een beetje trots op mezelf dat me dat gelukt is.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Persoonlijke ontwikkeling Empty Re: Persoonlijke ontwikkeling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum