Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

+8
Atelier Madame
Caramba
Jeanette
nina
mzcharlotte
lieke89
SleepingBeauty
Mermaid
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Mermaid vr 29 apr 2011 - 8:05

Vorige week is mijn oma opgenomen in het ziekenhuis, een nicht van mij en haar dochters hadden hier wat berichtjes over gezet op hyves & facebook (persoonlijk vond ik het nogal overdreven en hysterisch maar goed) punt is dat mijn moeder mijn broer nog niet had gebeld omdat het ook mijn verjaardag was en hij toch hier zou komen, maar nou had hij het dus via hun hyves/facebook dus al gelezen. Nou is ze vandaag ook overleden en ook dat word meteen op zulke sites gezet.

Is het nou echt raar dat ik me daar aan stoor? Mijn moeder heeft me nu tijdens mn cursus gebeld zodat ik t niet via hun profielen hoefde te lezen. Nou hebben we er wel wat van gezegd maar toch blijven ze t doen...
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 8:12

Ik heb familie op hyves en kijk altijd wle uit dat ze belangrijke dingen die hen ook anagaan niet via hyves te weten komen. Verder geloof ik dat ik niet zoveel persoonlijke informatie op hyves zet. Ik plaats genoeg, maar het meeste is onzin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  SleepingBeauty vr 29 apr 2011 - 8:16

Ik plaats ook niet zo gauw zoiets op hyves/facebook.
En al helemaal niet gelijk, dat iedereen het via facebook weet.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 8:18

Ik kan/wil niet alle persoonlijke informatie op Facebook zetten, zelfde geldt voor het forum.

Overigens las ik vandaag in de krant dat rouwverwerking/steun via social media heel effectief kan zijn, dus het is niet perse slecht als mensen het er op zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Mermaid vr 29 apr 2011 - 8:21

Ik vroeg me al af of het nou aan mij lag dat ik het zo respectloos en vooral ondoordacht ik het van ze vind.. Ik heb die mensen namelijk al niet zo hoog zitten dus weet dat ik weinig van ze kan hebben. Embarassed

en dat ze het erop zetten snap ik, maar wacht tenminste een dag ermee zodat alle familie t ook al op een persoonlijke manier kunnen horen.
Toen mn opa in het ziekenhuis had ik serieus eerder via hun profielen kunnen weten dat ie was overleden dan via mn moeder...
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 8:23

Toen onze hond overleden was, heb ik het expres niet op Facebook gezet voordat mijn broertje in Australie het via de telefoon gehoord had. Dat vond ik inderdaad niet netjes en vervelend voor hem, als hij het via FB zou moeten horen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 8:26

Ik zet wel wat op hyves, waaruit opgemerkt kan worden dat er iets is, maar nooit in details wat er is.
Mensen die het wel doen moeten ze zelf weten. Kan er echt niet wakker van liggen.
Maar wel sneu als je zo ergens achter moet komen over je familie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 8:29

Lizardje, ik snap je volkomen! Ik vind het ook ongepast! Ik zou zulke persoonlijke dingen sowieso niet op mijn Facebook zetten, omdat ik dan niet zit te wachten op de reacties. Ik vind het ook te persoonlijk en inderdaad zou ik hierbij ook denken aan mijn familie. Het is vooral iets wat je uit respect voor je naaste familie niet doet, denk ik dan.

Aan de andere kant, zo voelen wij dat, maar omdat het zo'n nieuw medium is bestaan er nog geen duidelijke etiquette's, dus ze doen het vast niet om met opzet om jou te kwetsen (dat zou wel helemáál absurd zijn in deze situatie...)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  lieke89 vr 29 apr 2011 - 9:20

sommige dingen vind ik ook wel te persoonlijk hoor. en van die R.I.P berichtjes vind ik helemaal stom overkomen. Maar toen mijn oma overleden was en ik niet op de begrafenis kon zijn aangezien ik aan de andere kant van de wereld zat heb ik er wel op gezet dat ik liever thuis was geweest (zonder reden erbij of wat dan ook). De mensen die wisten wat er aan de hand was reageerden juist heel lief en kreeg ik gelukkig niet 100 berichtjes waar alleen gecondoleerd in staat. dat soort berichtjes vind ik ook zo onpersoonlijk.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  mzcharlotte vr 29 apr 2011 - 21:04

Volgens mij heb ik het weer verwijderd, maar ik heb volgens mij rondom het laatste overlijden dat ik heb meegemaakt wel wat cryptische dingen gepost. Iedereen wist het toen al en voor mijn vrienden die het verhaal kenden, konden volgens mij de conclusie wel trekken.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  nina vr 29 apr 2011 - 21:20

Oh ik ben het hier zo mee eens!! Ik erger me hier ook heel erg aan.
Maar vind ook wel, zoals eerder gezegd, dat iedereen dat zelf moet weten.

Ook stoor ik me aan mn schoonzusje die net (9 maanden) moeder is.. Ze zet alleen nog dingen over haar dochtertje erop. Alles wordt genoemd..... ook als ik nu bij haar ben, kan ze alleen nog maar over haar praten. En ladingen foto's op hyves.. Ze had haar zelfs op een fietsje gezet terwijl ze net kan zitten. Dus ook lang bij de trappers kon...

Ach mijn vriend zegt dat ik me er niet al te veel aan moet storen omdat ik niet weet hoe ik zelf ben als ik ooit moeder mag worden... Maar toch weet ik dat ik het niet zo doe!
(en laat natuurlijk voorop staan dat een lieve, zorgzame moeder het belangrijkste is en dat is ze ook! smile)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 21:50

nina schreef:
Ook stoor ik me aan mn schoonzusje die net (9 maanden) moeder is.. Ze zet alleen nog dingen over haar dochtertje erop. Alles wordt genoemd..... ook als ik nu bij haar ben, kan ze alleen nog maar over haar praten. En ladingen foto's op hyves.. Ze had haar zelfs op een fietsje gezet terwijl ze net kan zitten. Dus ook lang bij de trappers kon...
Ik had twee meiden, zussen van elkaar, op hyves die dit ook deden. Allebei net een kleintje, en maar foto's plaatsen. En dan niet één of twee, maar gerust tien foto's uit dezelfde serie. Eerste fruithapje, 10 foto's. Eerste keer een vlekjesziekte, 10 foto's, enz enz. Nu vond ik die foto's op zich niet zo erg, maar wat ik wél vervelend vond, is dat z eop elke foto van elkaar gingen reageren, en dan hooguit een reactie van aahhh schattig neefje/nichtje toch. En dan op elke foto, dus uiteindelijk stond mijn hele hyveshomepage bezaaid met alleen hun foto's. Heb ze uiteindelijk maar verwijderd, zag/sprak ze verder toch nooit. Maar toen ze wildenw eten waarom, waren ze toch een partij gekwetst en vonden ze me toch een kreng... :P

Qua persoonlijke dingen, overlijden etc etc, daar heb ik geen mening over. Ik zou het ook gerust op hyves kunnen zetten als iemand die me lief is, overleden is. De reacties die daarop komen zullen me dan ongewtijfeld echt goed doen. Ik vind ook niet dat ik, of een ander, daarover kan oordelen, want misschien haalt die persoon in kwestie er juist wel nét dat beetje extra steun uit.

Wat ik wel heel irritant vind... Mensen die zich in hun www/statussen/tweets op hyves/facebook/twitter in het openbaar negatief uitlaten over anderen, of (eigenlijk vind ik dat nog sneuer) in een cryptische vorm zich negatief uitlaten over anderen. Of mensen die dingen in het openbaar gaan uitruzieën via social media. Zoek elkaar dan op en spreek het uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 22:09

Ik heb veel familie en kennisen op facebook en hyves staan. Zo ook mijn broertje en zusjes.

Toen mn moeder overleed kwamen op haar begrafenis en troostdienst ook mensen van wie we het niet verwacht hadden dat ze zouden komen. Een kennis bij voorbeeld (wiens vader een goede vriend is van.mijn vader) kwam via hyves van.ons te weten.dat mn moeder overleden was. Die vertelde het aan haar ouders en die belden mn vader weer. Ineens stond ie voor mn neus bij de condoleance avond. En hun waren ook bij de begrafenis.

Ik heb veel steun gehad via facebook. Echter heb ik alleen op facebook/hyves gezet dat ze overleden was. Niet HOE. Dat vragen ze maar aan mij persoonlijk. Dat heb ik hier wel.neergezet maar toen moest ik gewoon mn verhaal kwijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  nina vr 29 apr 2011 - 22:31

Bitterkoek_ schreef:Ik heb veel familie en kennisen op facebook en hyves staan. Zo ook mijn broertje en zusjes.

Toen mn moeder overleed kwamen op haar begrafenis en troostdienst ook mensen van wie we het niet verwacht hadden dat ze zouden komen. Een kennis bij voorbeeld (wiens vader een goede vriend is van.mijn vader) kwam via hyves van.ons te weten.dat mn moeder overleden was. Die vertelde het aan haar ouders en die belden mn vader weer. Ineens stond ie voor mn neus bij de condoleance avond. En hun waren ook bij de begrafenis.

Ik heb veel steun gehad via facebook. Echter heb ik alleen op facebook/hyves gezet dat ze overleden was. Niet HOE. Dat vragen ze maar aan mij persoonlijk. Dat heb ik hier wel.neergezet maar toen moest ik gewoon mn verhaal kwijt.
Fijn dat jij er positieve steun aan hebt gehad!
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Mermaid za 30 apr 2011 - 1:32

Ik snap dat mensen er ook heel veel steun uit kunnen halen na een overlijden. Maar ik kan gewoon niet snappen dat iemand denkt o (oud) oma is dood wat k*t dat moet ik nu meteen kwijt via hyvesfacebook whatever en niet even erbij nadenken dat ook familie zoiets kan lezen en het dus op zo'n manier eerder te weten kan komen dan via hun eigen ouders ofzo.

als ik er als iets over op social media zet dan niet meteen en alsnog liever wat 'vaag' zodat de mensen die weten wat er speelt wel snappen wat er is gebeurd.

ben nu gewoon ook boos dat we er wat van hebben gezegd, mn oma overleden is en nog geen uur later er al weer een bericht op facebook staat..
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 2:05

Ik ben er wel eens van geschrokken wat ik van anderen las op FB/Hyves, omdat ik zelf absoluut niet wil dat er persoonlijke dingen op staan. Zelf doe ik dat ook niet en ik wil ook niet dat mensen bij mij me aanspreken op persoonlijke zaken. Een vriendin van mij deed dat wel eens en dan verwijderde ik het. Dat vond ze heel rot, maar het gaat mij erom dat ik niet alleen het kan lezen maar ook de rest van de mensen die ik op FB/Hyves heb en dat hoeft van mij niet. Als anderen er troost of steun uit kunnen halen, wie ben ik dan om dat te veroordelen? Ik heb overigens geen familieleden die dit doen op sociale netwerksites, dus ben nog geen onaangename verrassingen tegengekomen op die manier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 2:14

Niets. Toen ik in het begin internet (24/7) kreeg, vond ik het belangrijk om met iedereen van alles te delen. Of althans, had niet het idee dat het gelezen zou worden, dus waarom niet publiekelijk uitten? Inmiddels weet ik wel beter. Alle foto's worden zoveel mogelijk offline gehouden en ik vertel ook niet meer welke scheet er nu weer dwars zat. Zelfs op het forum ben ik wat minder persoonlijk geworden. Niemand weet dat ik hier zit onder deze naam, maar de mogelijkheid tot herkenning is aanwezig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 5:29

Lizardje schreef:Ik snap dat mensen er ook heel veel steun uit kunnen halen na een overlijden. Maar ik kan gewoon niet snappen dat iemand denkt o (oud) oma is dood wat k*t dat moet ik nu meteen kwijt via hyvesfacebook whatever en niet even erbij nadenken dat ook familie zoiets kan lezen en het dus op zo'n manier eerder te weten kan komen dan via hun eigen ouders ofzo.

als ik er als iets over op social media zet dan niet meteen en alsnog liever wat 'vaag' zodat de mensen die weten wat er speelt wel snappen wat er is gebeurd.

ben nu gewoon ook boos dat we er wat van hebben gezegd, mn oma overleden is en nog geen uur later er al weer een bericht op facebook staat..

Ik snap je frustratie wel. Ik geloof niet dat ik zo snel was met berichtgevingen over mijn moeder. Ik had het eerst laten bezinken, pas in de middag toen ik een uurtje voor mijzelf had, toen had ik het pas op facebook gezet.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 5:40

Ik plaats er wel veel op.
Maar niet als iemand dierbaars is overleden/opgenomen/of iets anders ernstigs a la minute huppakee.
Zeker niet als ik weet/kan verwachten dat er mensen zijn die daar nog niet van op de hoogte zijn.

Maar goed, de meeste die ik op hyves heb staan me echt heel dichtbij, dus dan zou ik niet weten waarom ik dat niet zou doen.
Ze mogen dat weten, al weten de meeste het dan al van me persoonlijk.
Maar ik vind het dan wel fijn om af en toe wat lieve berichtjes te krijgen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 23:11

De mensen die ik op Hyves heb, ken ik ook allemaal 'in het echt'. Mijn Hyves is alleen te bekijken door vrienden, en niet door vrienden-van-vrienden. Er staan ook geen mensen op die ik eens 'een keer' ben tegengekomen, het zijn echt vrienden, familie, collega's en bekenden.

En als je geen vriend van me bent, en ook niet iemand kent die vriend van me is, kun je me op hyves niet vinden.
Dat heb ik al goed afgeschermd.

In dit kader 'durf' ik wel bijv. vakantiefoto's etc. te plaatsen, maar veel verder dan dat gaat het niet. Toen ik een paar jaar terug overspannen was, heb ik dat niet op Hyves gezet. Er waren nl. een aantal mensen die er niet vanaf wisten. Niet omdat ze het niet mochten weten, maar meer om 'lastige' vragen te voorkomen.

Ik denk dus wel na wat ik online plaats. Als ik bijv. op de hyves van een nichtje van mij kijk (15 jaar), staat daar veel te veel op, hopelijk dat haar ouders haar hyves ook in de gaten houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 23:14

Hm het ligt er bij mij een beetje aan, maar ik ben wel voorzichtiger geworden (ook hier). Ik denk steeds vaker "oh even op facebook plaatsen, oh nee wacht dat wil niet". Ik vind dat wel prettig eigenlijk zo. Ik kom ook op een prive forum en daar kan ik het heel persoonlijke dingen dan wel kwijt zonder dat ik me zorgen over hoef te maken dat mensen die ik niet ken het lezen.

Ik vraag me vrij vaak af (op facebook, twitter en ook hier) of mensen zich realiseren wie het allemaal kan lezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Jeanette zo 1 mei 2011 - 23:32

Ik zet geen dingen op hyves die prive zijn. Ik laat degene weten die dicht bij mij staan, maar niet soor social media. Dat krijgen ze dan wel van mij zelf te horen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 23:34

Ik vind dat er soms ook wel erg persoonlijke informatie op Hyves/Facebook staat. Mijn oom plaatste bijvoorbeeld op Hyves dat hij opa werd, terwijl mijn nichtje nog uit haar werk moest komen om het persoonlijk van haar zus te horen. Dus onderweg naar huis werd dat nichtje gebeld door een vriendin die haar feliciteerde met de zwangerschap van haar zus. Erg lullig.

Ik was bevallen en liet mijn zusje beloven niks op Hyves te zetten omdat ik nog een aantal vriendinnen wilde bellen/sms'en. Uiteindelijk hoorde ik dat Lejow en wolletjes via de Hyves van mijn zusje wisten dat ik bevallen was. Daar ben ik echt boos over geweest (en nog steeds pissig over, want ze ontkent het nog steeds).

Als ik zeker weet dat een ander er geen last van heeft als ik iets plaats dan zal ik het niet laten, maar ik houd wel rekening met anderen. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Caramba zo 1 mei 2011 - 23:37

Ik zet geen persoonlijke dingen op hyves of op FB. Nu heb ik ook weinig met beide, en ben er dus zelden te vinden.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Atelier Madame ma 2 mei 2011 - 0:58

Ik zet nooit persoonlijke gevoelens op facebook, dus nooit van goh wat ben ik blij of goh wat voel ik me kut. Hooguit als ik bijv een belangrijk iets heb gehaald (rijbewijs, bachelor etc) dat ik dat deel via facebook/hyves.. gewoon om te laten weten aan iedereen die meeleefd dat het goed is gegaan.. maar voor de rest deel ik voornamelijk leuke weetjes van goh ik ga dit weekend op vakantie ofzo. Ik ga echt niet persoonlijk neerzetten dat ik ontslagen ben op mn werk of mn oma dood is.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?  Empty Re: Hoeveel persoonlijke info zet jij op hyves/facebook etc?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum