Redressiehelm
+4
Pien
moepie
frolic
Schism
8 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Redressiehelm
ekjir@M schreef:
De grootste oorzaak van een afgeplat hoofdje is een voorkeurshouding daar doet een helmpje ook niets aan. Die moet met heel veel oefenen en het stimuleren van de niet voorkeurskant verholpen worden daarna verdwijnt de afplatting ook heel snel.
Maar dit is niet altijd zo! Bij onze dochter ontdekten we een afplatting toen ze 1 maand oud was, gelijk bij de fysio terecht gekomen, ze had dus een voorkeurshouding. Toen ze 2,5 maand oud was was de voorkeur helemaal verdwenen. Maar de afplatting bleef... deze trok niet bij. Dus een helmpje en daarmee hadden we heel snel, goed resultaat.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
mama2be; ik heb ook nog wel foto's;
Kopie van de meeting die gedaan is voordat ze het helmpje kreeg
Kopie van de meeting toen ze klaar was met het dragen van het helmpje
haal de foto's straks weer weg..
Kopie van de meeting die gedaan is voordat ze het helmpje kreeg
Kopie van de meeting toen ze klaar was met het dragen van het helmpje
haal de foto's straks weer weg..
Laatst aangepast door moepie op vr 30 dec 2011 - 7:39; in totaal 1 keer bewerkt
moepie- Kletskop
frolic schreef:Hier was het ook zo erg , was een asymetrische zuigeling . Met een ernstige afvlakking zou zonder helm nooit goed komen. Wel dus een kinderhoofd ( babyhoofdje ) is enorm flexibel en met een berg bloed zweet en tranen komt dat gewoon goed.
Ben zelf echt tegen het dragen van een helm
Ik vind het best wel erg dat je dit zo zegt.. Het komt er op neer dat ouders gewoon beter hun best moeten doen en dat het zonder helmpje ook wel goed komt! Dit is echt niet in alle gevallen zo!
Dat jij er op tegen bent is prima maar je doet nu net of is het een soort van kindermishandeling om je kind een helmpje te laten dragen..
sanna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 61
Punten : 379
Registratiedatum : 06-12-10
Gast- Gast
Als je mij eventjes je emailadres pmt dan mail ik je binnenkort even foto´s! Heb geen resultaat foto´s maar gewoon foto´s waarop te zien is hoe het staat en hoe blij hij er eigenlijk mee is!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
+1sanna schreef:frolic schreef:Hier was het ook zo erg , was een asymetrische zuigeling . Met een ernstige afvlakking zou zonder helm nooit goed komen. Wel dus een kinderhoofd ( babyhoofdje ) is enorm flexibel en met een berg bloed zweet en tranen komt dat gewoon goed.
Ik vind het best wel erg dat je dit zo zegt.. Het komt er op neer dat ouders gewoon beter hun best moeten doen en dat het zonder helmpje ook wel goed komt! Dit is echt niet in alle gevallen zo!
Dat jij er op tegen bent is prima maar je doet nu net of is het een soort van kindermishandeling om je kind een helmpje te laten dragen..
Je weet gewoon niet of het zonder helmpje ook goed komt, en het is voor de hersentjes een stuk beter als het hoofdje gewoon mooi rond is. De vraag is of je dat risico moet nemen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
AngelNyn schreef:+1sanna schreef:frolic schreef:Hier was het ook zo erg , was een asymetrische zuigeling . Met een ernstige afvlakking zou zonder helm nooit goed komen. Wel dus een kinderhoofd ( babyhoofdje ) is enorm flexibel en met een berg bloed zweet en tranen komt dat gewoon goed.
Je weet gewoon niet of het zonder helmpje ook goed komt, en het is voor de hersentjes een stuk beter als het hoofdje gewoon mooi rond is. De vraag is of je dat risico moet nemen.
Een hele dikke plus 1! Mijn zus heeft er alles aangedaan, bloed zweet en tranen maar het lukte gewoon niet!!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:AngelNyn schreef:+1sanna schreef:frolic schreef:Hier was het ook zo erg , was een asymetrische zuigeling . Met een ernstige afvlakking zou zonder helm nooit goed komen. Wel dus een kinderhoofd ( babyhoofdje ) is enorm flexibel en met een berg bloed zweet en tranen komt dat gewoon goed.
Een hele dikke plus 1! Mijn zus heeft er alles aangedaan, bloed zweet en tranen maar het lukte gewoon niet!!!
Ik spreek idd ook uit ervaring. Mijn zoontje had geen voorkeurshouding maar lag altijd op zijn achter hoofd. Hierdoor kreeg hij een heel plat achter hoofd. Zonder helmpje was dit nooit meer goed bijgetrokken. Zelfs nu zie je het nog heel licht..
Mijn zoontje heeft geen seconde last gehad van zijn helmpje! Een moeder voelt en ziet echt wel als haar kind ergens last van heeft!
sanna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 61
Punten : 379
Registratiedatum : 06-12-10
mama2be; onze dochter kreeg het helmpje toen ze 5,5 maand oud was. Met 10 maand kon ik geen afplatting meer zien, naar mijn idee was het helemaal goed, maar de mensen van Proreva zagen het nog wel dus we moesten nog even door. Die zomer was het onwijs warm dus sinds die tijd had ze hem vrij weinig op. We probeerden het vooral wel s'nachts te doen maar soms kon dit gewoon niet door de warmte. Toen ze goed 11 maanden oud was gingen we op vakantie, we hebben de helm thuis gelaten en met 11,5 maand mocht hij officieel af!
Onze dochter was er zo aan gewend. Ze werd ook helemaal blij als ze het helmpje zag en wou er graag mee spelen. Het op en af doen vond ik in het begin wel wat lastig, ik dacht dan dat hij niet goed zat. Je moet ruimte blijven zien bij de gaatjes, dat is de ruimte waar het moet gaan groeien. Soms was hier bijna geen ruimte en dan trok ik gelijk aan de bel... dan was het alweer hard gegroeid en moest hij worden bijgesteld. Onze ervaringen zijn erg goed!
Onze dochter was er zo aan gewend. Ze werd ook helemaal blij als ze het helmpje zag en wou er graag mee spelen. Het op en af doen vond ik in het begin wel wat lastig, ik dacht dan dat hij niet goed zat. Je moet ruimte blijven zien bij de gaatjes, dat is de ruimte waar het moet gaan groeien. Soms was hier bijna geen ruimte en dan trok ik gelijk aan de bel... dan was het alweer hard gegroeid en moest hij worden bijgesteld. Onze ervaringen zijn erg goed!
moepie- Kletskop
Mijn zoontje krijgt zijn helmpje volgende week vrijdag.
Wij hebben al fysiotherapie vanaf 4 weken , en zijn hoofdje is ook heel even helemaal mooi rond geweest. Maar hij werd steeds sterker, waardoor hij gewoon over zijn rolletjes heen rolde en boven zijn kussentjes ging liggen. Toen hebben we een snoozz gekocht waarbij hij dus gewoon aan het matras vast ligt(over zielig gesproken) maar daarin bleef hij net zo lang rollen tot hij op zijn rug of buik lag in zijn voorkeur. Hielp ook niks dus! En nog gevaarlijk ook!
Dat waren dus maanden met bloed zweet en tranen , en uiteindelijk nog steeds een gedraaid, scheef hoofdje. Enige optie is nog een helmpje proberen. En helpt het niet, dan hebben we in iedergeval alles geprobeerd.
Wij hebben al fysiotherapie vanaf 4 weken , en zijn hoofdje is ook heel even helemaal mooi rond geweest. Maar hij werd steeds sterker, waardoor hij gewoon over zijn rolletjes heen rolde en boven zijn kussentjes ging liggen. Toen hebben we een snoozz gekocht waarbij hij dus gewoon aan het matras vast ligt(over zielig gesproken) maar daarin bleef hij net zo lang rollen tot hij op zijn rug of buik lag in zijn voorkeur. Hielp ook niks dus! En nog gevaarlijk ook!
Dat waren dus maanden met bloed zweet en tranen , en uiteindelijk nog steeds een gedraaid, scheef hoofdje. Enige optie is nog een helmpje proberen. En helpt het niet, dan hebben we in iedergeval alles geprobeerd.
lein- Fluisteraar
- Aantal berichten : 13
Punten : 13
Registratiedatum : 24-09-11
Gast- Gast
Pien schreef:Als je mij eventjes je emailadres pmt dan mail ik je binnenkort even foto´s! Heb geen resultaat foto´s maar gewoon foto´s waarop te zien is hoe het staat en hoe blij hij er eigenlijk mee is!
Lief van je aanbod, maar ik dacht dat je foto's bedoelde van voor en na. Ik weet wel hoe het eruit ziet een kindje met zo'n helmpje op. Heb gister ook nog een foto van moepie in dit topic gezien. Dus zulke foto's hoef je eigenlijk niet te sturen. Maar in ieder geval bedankt voor je aanbod
@ moepie: misschien moet je even de zoekfunctie gebruiken. In een ander topic over een redressiehelm zag ik ook nog een foto staan van jouw kindje. Gezien je deze uit dit topic weer hebt weggehaald.
Gast- Gast
[quote="mama2be"]
thnx!!
Pien schreef:
@ moepie: misschien moet je even de zoekfunctie gebruiken. In een ander topic over een redressiehelm zag ik ook nog een foto staan van jouw kindje. Gezien je deze uit dit topic weer hebt weggehaald.
thnx!!
moepie- Kletskop
Ja dat weet ik zeker toendertijd met mijn zoon werd de helm zeer zeker niet in belgie gebruikt.
En nee het is geen kindermishandeling , maar ga me ook echt niet wijsmaken dat het ee lolletje is he.
En nee het is geen kindermishandeling , maar ga me ook echt niet wijsmaken dat het ee lolletje is he.
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
@ Mama2be: Ik ben echt verschrikkelijk bang dat er alleen maar stomme printjes zijn om uit te kiezen Heb je veel keus, en zit er ook wat normaals tussen? Misschien zelfs gewoon effen kleuren?
Hier zijn we nog steeds hard bezig met zijn voorkeurshouding. Het ging echt super goed, maar op het moment heeft hij zoveel last van zijn tandjes, dat hij meteen weer heel erg naar de verkeerde kant trekt
Hier zijn we nog steeds hard bezig met zijn voorkeurshouding. Het ging echt super goed, maar op het moment heeft hij zoveel last van zijn tandjes, dat hij meteen weer heel erg naar de verkeerde kant trekt
Schism- Prater
- Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10
Schism schreef:@ Mama2be: Ik ben echt verschrikkelijk bang dat er alleen maar stomme printjes zijn om uit te kiezen Heb je veel keus, en zit er ook wat normaals tussen? Misschien zelfs gewoon effen kleuren?
Meestal zijn er echt een hele hoop printjes. Naar welk bedrijf ga je?
TukTuk- Ratel
Schism schreef:@ Mama2be: Ik ben echt verschrikkelijk bang dat er alleen maar stomme printjes zijn om uit te kiezen Heb je veel keus, en zit er ook wat normaals tussen? Misschien zelfs gewoon effen kleuren?
Wij hadden behoorlijk wat keus. Ik vond de printjes voor de jongens wel leuker dan die voor meisjes.
Ik twijfelde enorm met het kiezen. Doe die maar, nee die, nee toch maar de eerste om vervolgens op de terugweg in de auto te bellen om te zeggen dat ik toch het andere printje wou
moepie- Kletskop
Als je bij Livit gaat, kan je hier op dit filmpje een beetje zien wat voor printjes ze hebben:
https://www.youtube.com/watch?v=7fVqM1iPYn4
Bij ongeveer 29 seconden laten ze kort allerlei printjes zien. Over het algemeen zijn er vaak wel dezelfde printjes beschikbaar bij verschillende bedrijven, het is geen garantie, maar je krijgt iig een beetje een idee
Hier zie je ook nog overzichtje van wat prints:
http://www.redressiehelm.nl/print-kiezen
Je moet er wel rekening mee houden dat een print wel veel donkerder lijkt hier, dan dat het uiteindelijk op de helm er uit komt te zien
https://www.youtube.com/watch?v=7fVqM1iPYn4
Bij ongeveer 29 seconden laten ze kort allerlei printjes zien. Over het algemeen zijn er vaak wel dezelfde printjes beschikbaar bij verschillende bedrijven, het is geen garantie, maar je krijgt iig een beetje een idee
Hier zie je ook nog overzichtje van wat prints:
http://www.redressiehelm.nl/print-kiezen
Je moet er wel rekening mee houden dat een print wel veel donkerder lijkt hier, dan dat het uiteindelijk op de helm er uit komt te zien
TukTuk- Ratel
Gast- Gast
@ Frolic. Ik zou het risico nooit lopen met een hoofdje. Het is het eerste waar men naar kijkt, hun hele leven lang. Ik zou ook altijd voor een helmpje gaan, daarvan is het bewezen effectief. Tuurlijk moeten ze er aan wennen. Je ziet ook wel eens kinderen die in zo'n spreidings geval moeten ivm de heupjes, doe je dat dan ook niet omdat het zo 'vervelend' zit voor de kinderen. Lijkt me niet dat je daar een risico mee wilt lopen.
Gast- Gast
@ Mama2be: IK hoop heel erg op effen kleuren, mag ik vragen waar jullie geweest zijn? Wij moeten begin februari naar het erasmus ziekenhuis in rotterdam om het helmpje aan te gaan meten.
Wij hebben ook fysio ja. Het ging echt zo goed, de voorkeurshouding was zo goed als weg. Nu heeft hij erg veel last van doorkomende tandjes en zijn we weer terug bij af Ik heb zelfs het idee dat de afplatting nog erger is geworden, en hij was al zo erg. Mijn zoon ligt gelukkig wel heel graag op zijn buik, en is daardoor al heel sterk in zijn nek.
@ AngelNyn: Thanx, maar wat een verschrikkelijke printjes zitten er tussen zeg! IK weet eigelijk niet naar welk bedrijf wij gaan? Ik moet naar het erasmus ziekenhuis in rotterdam
Wij hebben ook fysio ja. Het ging echt zo goed, de voorkeurshouding was zo goed als weg. Nu heeft hij erg veel last van doorkomende tandjes en zijn we weer terug bij af Ik heb zelfs het idee dat de afplatting nog erger is geworden, en hij was al zo erg. Mijn zoon ligt gelukkig wel heel graag op zijn buik, en is daardoor al heel sterk in zijn nek.
@ AngelNyn: Thanx, maar wat een verschrikkelijke printjes zitten er tussen zeg! IK weet eigelijk niet naar welk bedrijf wij gaan? Ik moet naar het erasmus ziekenhuis in rotterdam
Schism- Prater
- Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10
Schism schreef:@ Mama2be: IK hoop heel erg op effen kleuren, mag ik vragen waar jullie geweest zijn? Wij moeten begin februari naar het erasmus ziekenhuis in rotterdam om het helmpje aan te gaan meten.
Ik pm je even
Gast- Gast
Schism schreef:@ Mama2be: IK hoop heel erg op effen kleuren, mag ik vragen waar jullie geweest zijn? Wij moeten begin februari naar het erasmus ziekenhuis in rotterdam om het helmpje aan te gaan meten.
Dan kom je denk ik wel bij Livit terecht want die hebben daar een vestigig. Je kan altijd vragen of je een effen kleur kan krijgen, in ieder geval zal wit sowieso moeten kunnen want die prints is gewoon papier wat een afdruk geeft, wat ze op het verwarmde plastic leggen. Hopelijk kunnen ze de helm naar je zin maken!
TukTuk- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Redressiehelm
» redressiehelm
» Redressiehelm uit basispakket
» Ervaring met een redressiehelm
» Wel of geen redressiehelm (+foto's)?
» redressiehelm