Gezocht: Computer verstand
+2
Muppie
Pussycat
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gezocht: Computer verstand
Iemand die dus verstand heeft van computers?
Mijn e-schijf zit vol. En dat geeft hij ook vaak aan en daardoor kan ik bijvoorbeeld geen filmpjes kijken enzo...
Maar hoe maak ik die schijf leeg/leger? Zonder bestanden te verliezen?
Kan iemand mij dit uitleggen in jip en janneke taal? :-)
Mijn e-schijf zit vol. En dat geeft hij ook vaak aan en daardoor kan ik bijvoorbeeld geen filmpjes kijken enzo...
Maar hoe maak ik die schijf leeg/leger? Zonder bestanden te verliezen?
Kan iemand mij dit uitleggen in jip en janneke taal? :-)
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Gezocht: Computer verstand
Je hebt het over een e-schijf... dan heb je waarschijnlijk je harde schijf in meerdere partities verdeeld.
Heb je ook een c-schijf en een d-schijf? En zijn die minder vol?
Heb je ook een c-schijf en een d-schijf? En zijn die minder vol?
Muppie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 78
Punten : 89
Registratiedatum : 15-02-11
Wat je kunt proberen is schijfopruiming en defragmentatie.
Maar meestal is het ook wel verstandig om toch je 'troep' eens te verwijderen.
Deze zijn te vinden via 'Start' bij bureau-asseccoires.
Eerst opruimen, daarna defragmenteren
Maar meestal is het ook wel verstandig om toch je 'troep' eens te verwijderen.
Deze zijn te vinden via 'Start' bij bureau-asseccoires.
Eerst opruimen, daarna defragmenteren
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Dat defragmenteren doe ik standaard elke 1e van de maand.
En mijn troep heb ik er allemaal al vanaf gehaald verder heb ik geen troep
Heb er nog maar 2 spelletjes opstaan ofzo. Wel veel foto's nog.
Mijn op mijn c schijf heb ik van de 283 GB nog 217 GB over...
D schijf heb ik niet.
D schijf heb ik niet.
Pussycat- Ratel
Download Ccleaner Daar kun ej heel veel rotzooi mee weggooien!
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Als je eigen bestanden op de E-schijf hebt staan, kun je die ook gewoon verplaatsen naar je C-schijf.Pussycat schreef:Dat defragmenteren doe ik standaard elke 1e van de maand.
D schijf heb ik niet.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik zal die ccleaner eens downloaden kijken of dat werkt.
En bestanden overzetten naar c schijf? Ja doe je dat ''gewoon'''?
En bestanden overzetten naar c schijf? Ja doe je dat ''gewoon'''?
Pussycat- Ratel
Moet ik nog een bepaalde soort ccleaner hebben??
Een bepaalde type ofzo?
Een bepaalde type ofzo?
Pussycat- Ratel
Hoe groot is je e-schijf dan? En wat voor soort dingen heb je allemaal op de e-schijf staan?
Je kunt inderdaad proberen om bestanden van je e-schijf naar je c-schijf te verplaatsen.
Je kunt inderdaad proberen om bestanden van je e-schijf naar je c-schijf te verplaatsen.
Muppie- Fluisteraar
14,6 GB groot is mijn E schijf en er is nu nog 2,85 MB van beschikbaar. En nu is hij dus rood balkje is bijna helemaal gevuld.
Pussycat- Ratel
Dan is je e-schijf dus maar erg klein... en lijkt het mij de bedoeling dat je voor het installeren van programma's en het opslaan van bestanden de c-schijf gebruikt.
Wat voor dingen heb je op de e-schijf staan? Je kunt proberen om wat dingen naar de c-schijf te verplaatsen.
Wat voor dingen heb je op de e-schijf staan? Je kunt proberen om wat dingen naar de c-schijf te verplaatsen.
Muppie- Fluisteraar
Programma's etc 'horen' op je c-schijf. Daar past het ook beter, gezien de ruimte die je daar nog overhebt.
Je kunt niet zomaar programma mapjes verslepen naar je c-schijf maar je kunt wel mapjes of bestanden zoals films, muziek, foto's etc. naar je c-schijf verplaatsen. Dit doe je door betreffende bestanden of mappen te selecteren (control ingedrukt houden als je meerdere tegelijk wilt aanblikken met je muis) en dan 'knippen' (rechtermuis knop, knippen). Dan naar je c-schijf gaan via Deze Computer en dan rechtermuisknop, plakken
Je kunt niet zomaar programma mapjes verslepen naar je c-schijf maar je kunt wel mapjes of bestanden zoals films, muziek, foto's etc. naar je c-schijf verplaatsen. Dit doe je door betreffende bestanden of mappen te selecteren (control ingedrukt houden als je meerdere tegelijk wilt aanblikken met je muis) en dan 'knippen' (rechtermuis knop, knippen). Dan naar je c-schijf gaan via Deze Computer en dan rechtermuisknop, plakken
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Joepie het is gelukt. Heb het van e naar c verplaatst
Bedankt voor jullie hulp
Bedankt voor jullie hulp
Pussycat- Ratel
Ik zie dat het al opgelost is, maar nog even een paar opmerkingen n.a.v. de tips die hier zijn gegeven:
Defragmenteren heeft totaal geen invloed op de hoeveelheid vrije ruimte op een schijf. Defragmenteren is niets anders dan bestanden in een logische volgorde zetten, waardoor ze makkelijker te vinden zijn door het systeem, wat er toe zou moeten leiden dat programma's sneller opgestart kunnen worden.
Schijfopruiming daarentegen is wel handig, vooral om "verborgen" bestanden op te ruimen: foutrapportages, installatiesbestanden, tijdelijke bestanden. Verwacht hier echter geen wonderen van, meer dan 4-5 GB vrije ruimte levert het zelden op.
Ccleaner doet (onder andere) ongeveer het zelfde als schijfopruiming: het zoekt naar ongebruikte bestanden en verwijdert die. Daarnaast schoont Ccleaner je register op, wat er ook voor zorgt dat programma's sneller laden. Of beter gezegd: doe je dat niet, dan laden programma's langzamer. Dit heeft echter geen invloed op de vrije ruimte op je harde schijf.
Voor TO: waarschijnlijk heb jij een map op je E-schijf als standaard opslaglocatie ingesteld voor het downloaden van films, muziek etc. Omdat hij maar 14,6GB groot is, zal hij vrij snel weer opnieuw vol zitten. Ik zou je daarom aanraden om de standaardlocatie te veranderen in de map op de C-schijf waar je nu al je bestanden naartoe hebt verplaatst. Deze standaard locatie kan je na het openen van je downloadprogramma via "opties" of "instellingen" veranderen.
Defragmenteren heeft totaal geen invloed op de hoeveelheid vrije ruimte op een schijf. Defragmenteren is niets anders dan bestanden in een logische volgorde zetten, waardoor ze makkelijker te vinden zijn door het systeem, wat er toe zou moeten leiden dat programma's sneller opgestart kunnen worden.
Schijfopruiming daarentegen is wel handig, vooral om "verborgen" bestanden op te ruimen: foutrapportages, installatiesbestanden, tijdelijke bestanden. Verwacht hier echter geen wonderen van, meer dan 4-5 GB vrije ruimte levert het zelden op.
Ccleaner doet (onder andere) ongeveer het zelfde als schijfopruiming: het zoekt naar ongebruikte bestanden en verwijdert die. Daarnaast schoont Ccleaner je register op, wat er ook voor zorgt dat programma's sneller laden. Of beter gezegd: doe je dat niet, dan laden programma's langzamer. Dit heeft echter geen invloed op de vrije ruimte op je harde schijf.
Voor TO: waarschijnlijk heb jij een map op je E-schijf als standaard opslaglocatie ingesteld voor het downloaden van films, muziek etc. Omdat hij maar 14,6GB groot is, zal hij vrij snel weer opnieuw vol zitten. Ik zou je daarom aanraden om de standaardlocatie te veranderen in de map op de C-schijf waar je nu al je bestanden naartoe hebt verplaatst. Deze standaard locatie kan je na het openen van je downloadprogramma via "opties" of "instellingen" veranderen.
Gast- Gast
Ava schreef: Deze standaard locatie kan je na het openen van je downloadprogramma via "opties" of "instellingen" veranderen.
Van de ccleaner bedoel je?
Pussycat- Ratel
Nee, van het programma waarmee je films en/of muziek download.
Gast- Gast
ow ik download niks
Pussycat- Ratel
uhm... denk het iets anders zou ik niet weten hahaha. Dat is het enige wat ik erop heb staan foto's en een paar word bestandjes geen muziek/films whatever.
Pussycat- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand verstand van auto's?
» iemand verstand van cavia's?
» Iemand verstand van printers?
» Gevoel of Verstand
» Iemand verstand van erfenissen?
» iemand verstand van cavia's?
» Iemand verstand van printers?