Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jeuk na knip bij bevalling ..

+4
Liz
Thunder
Fearie
Tania
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Jeuk na knip bij bevalling ..  Empty Jeuk na knip bij bevalling ..

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 7:31

Oke, beetje rare titel misschien, en raar topic, maar het moet me van het hart.

Ik ben 2,5 week geleden bevallen, en ben daarbij ingeknipt.
Ik had 7 hechtingen aan de buitenkant, en waarschijnlijk binnenin ook nog wel, maar die lossen vanzelf op. Zijn ze inmiddels ook hoor geloof ik, de pijn is er iig niet echt meer.

Alleen nu heb ik daar beneden best vaak flink wat jeuk, ook omdat het natuurlijk aan het helen is. Heb dit overlegd met de dokter en die zei ook dat dat wel kon duren tot 6 weken na de bevalling. Vloeien doe ik ook nog steeds, maar niet extreem veel.

Natuurlijk hou ik het goed schoon, verschoon ik mijn verband, spoel ik het af enz.
Een schimmelinfectie is het niet volgens de dokter, puur het heelproces.

Is er iets te doen tegen die jeuk? En hebben meer mensen dit gehad, of ben ik een apart geval?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk na knip bij bevalling ..  Empty Re: Jeuk na knip bij bevalling ..

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 7:33

Ik heb het ook gehad, sliep dan op zo'n matje zonder ondergoed, dat scheelde al veel.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 7:33

Volgens mij is het heel normaal dat wonden jeuken bij het genezen, ik kan me er zelf niets meer van herinneren, maar jeuk is volgens mij een goed teken van genezing. Geen idee of er zalfjes of iets dergelijks voor zijn. Gevoelsmatig denk ik dat het beste is de wond gewoon met rust te laten en niet te gaan smeren.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 7:35

ProudMama schreef:Ik heb het ook gehad, sliep dan op zo'n matje zonder ondergoed, dat scheelde al veel.

Dat is echt een gouden tip!
Alleen dan nog liever op een handdoek. Zweet niet zo.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 7:37

Oh ja daar heb je gelijk in PM, dat hadden ze mij ook geadviseerd, maar om dat nou s'nachts te doen met het vele opstaan .. vorige keer had ik het ook gedaan, en naast het matje gaan liggen in mijn slaap, gevolg 'doorlekken' pffff

Enig idee hoe lang dat ongeveer aanduurt? Ik heb het namelijk al zo'n 1,5/2 weken en ik vind het zó irritant!

Wel fijn dat ik wederom niet de enige ben haha

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 7:38

PrinsesBo schreef:
ProudMama schreef:Ik heb het ook gehad, sliep dan op zo'n matje zonder ondergoed, dat scheelde al veel.

Dat is echt een gouden tip!
Alleen dan nog liever op een handdoek. Zweet niet zo.

Goeie! Die matjes zijn verschrikkelijk maar een grote badhanddoek kan ik wel proberen!

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 11 dec 2011 - 7:41

Ik heb ook heel erg jeuk gehad. Eerst een zalfje gerekgen van de dokter. Daarna was het het weekend van pinksteren en zaterdagochtend heb ik huilend de huisartsenpost gebeld. Een pil gekregen tegen schimmelinfecties maar het hielp niks. Ik werd echt gek het jeukte zo erg ik zat de halve dag met tranen in m'n ogen. Douchen, koude kompressen, zalf, het hielp allemaal niks. Maandag weer de Hap gebeld, toen kreeg ik toevallig mijn eigen huisarts en ik moest de volgende dag langs komen voor een kweekje. Kwam ik daar, vraagt ze wanneer de hechtingen eruit gehaald zouden worden :shock: Nou ruim een week daarvoor...
Er was er dus 1 vergeten (een hele grote ook nog volgens de dokter) en die was gaan irriteren/ontsteken. Toen die eruit was gehaald was ik bijna net zo gelukkig als op het moment dat J. geboren werd laughcry .

Heeft de dokter gekeken? Anders zou ik vragen of hij dat even wil doen. En verder vond ik koude kompressen/washandjes er tegenaan en regelmatig zonder ondergoed liggen het prettigste.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 7:41

Het duurde heel lang voor ik geen last meer had, maar hoe lang het duurde voor de jeuk weg was... Geen idee meer.

Of trek een oude katoenen boxer aan, en daar een boxer overheen en dan maandverband er tussen, dat je alleen contact hebt met katoen ipv maandverband.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 7:50

ProudMama schreef:Het duurde heel lang voor ik geen last meer had, maar hoe lang het duurde voor de jeuk weg was... Geen idee meer.

Of trek een oude katoenen boxer aan, en daar een boxer overheen en dan maandverband er tussen, dat je alleen contact hebt met katoen ipv maandverband.

Oh ja, dat kan ik ook doen!
Pijn doet het niet meer, alleen als ik wat langer loop of stil moet staan, maar ja, ik ben dan ook nog maar 2,5 week terug bevallen.

Ik denk dat ik idd voor de laatste optie ga PM, moet ik wel goed kijken in het labeltje of het katoen is laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 7:52

Iig zo min mogelijk direct contact met maandverband. Maar je kunt natuurlijk slechts de hele dag in je blote kont rondlopen :P

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 8:02

Heb je geprobeerd het te koelen? Dat kan verlichten.

Verder lossen die inwendige volgens mij niet zo snel op, misschien heb je daar ook last van? Bij mij duurde dat in elk geval een stuk langer.

Gast
Gast

Bericht  Fearie zo 11 dec 2011 - 8:12

Ik heb het ook gehad, liep de hele dag aan dat maandverband te friemelen omdat het zo jeukte. Iedere keer als mijn kraamverzorgster naar me keek liep ik 'in mijn kruis te graaien' (even heel ordinair benoemd). Ze moest er erg om lachen, het heeft toch wel een paar weken geduurd voordat het helemaal over was.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 8:39

ooooh, ik heb ook zóóó'n jeuk gehad, ik werd er helemaal gek van, ik heb er op een gegeven moment gewoon paracetamol tegen geslikt (wat niet hielp natuurlijk). Een koud washandje was wel prettig en zoveel mogelijk bloot (onder de dekens) liggen.

Gast
Gast

Bericht  Thunder zo 11 dec 2011 - 8:41

Idd koelen en zoveel als mogelijk 'luchten'.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 8:42

Nou, dan ga ik vanavond maar poedeltjenaakt onder de dekens Laughing
Hopen dat mijn vriend er geen andere ideeën bij krijgt haha

Gast
Gast

Bericht  Thunder zo 11 dec 2011 - 8:43

Parels schreef:Nou, dan ga ik vanavond maar poedeltjenaakt onder de dekens Laughing
Hopen dat mijn vriend er geen andere ideeën bij krijgt haha
lol!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 8:44

Hahaha Parels!
Iig goed laten luchten laughcry Is er goed voor.

Gast
Gast

Bericht  Liz zo 11 dec 2011 - 8:51

Cardiflor (van vsm) schijnt heel goed te helpen tegen de jeuk. Dat helpt bij mijn schimmelinfecties ook altijd heel goed smile
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Annie24 zo 11 dec 2011 - 9:02

Arden schreef:Heb je geprobeerd het te koelen? Dat kan verlichten.

Verder lossen die inwendige volgens mij niet zo snel op, misschien heb je daar ook last van? Bij mij duurde dat in elk geval een stuk langer.

Ik dacht ook de inwendige hechtingen. Ik had er wel iets meer (39 in totaal waarvan 14 uitwendig) als ik mijn beval verslag moet geloven, maar ik kwam wat ik me kan herinneren een week of 4/5 na mijn bevalling nog een stuk hechtdraad tegen met afvegen na het plassen. Bij mij was trouwens alles zelf oplosbaar; er moest niets verwijderd worden.

Wat bij mij tegen de jeuk hielp was vallen en stoten gel/zalf van VSM. Kreeg ik als tip van mijn kraamhulp en ik vond het wonderspul. Het vlekt alleen wel op je kleding Twisted Evil
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 9:04

Ja die dingen "lossen" niet echt op volgens mij, ze komen wel los maar verdwijnen niet helemaal. Ik vond ze toen op mijn maandverband, schrok me wezenloos maar dat waren dus de hechtingen.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 zo 11 dec 2011 - 9:07

Arden schreef:Ja die dingen "lossen" niet echt op volgens mij, ze komen wel los maar verdwijnen niet helemaal. Ik vond ze toen op mijn maandverband, schrok me wezenloos maar dat waren dus de hechtingen.

Dat had ik ook Embarassed Dacht dat ik gek werd op het toilet, want het was me toch een lang stuk! :shock: M'n vriend geroepen (om te kijken Embarassed ) en een mail naar de vk met een foto (jaja, hoe erg kan je zijn Embarassed Embarassed )
Maar gelukkig was het 'alleen maar' hechtdraad. Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Flip Fluitketel zo 11 dec 2011 - 9:43

Ik heb er ook erg veel last gehad van het jeuken door de hechtingen. Wonden die aan het genezen zijn jeuken meestal. Het hield bij mij wel een paar weken aan. Wat hielp was koelen en inderdaad het lekker laten luchten.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Pien zo 11 dec 2011 - 9:46

Ik heb er zelfs nu af en toe nog lastvan.... Vooral als ik ongesteld ben is het allemaal een stuk gevoeliger en kan ik precies voelen waar mijn hechtingen gezeten hebben!!

Wat mij heel goed hielp was idd zo veel mogelijk naakt van onder...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 9:52

Vallen & Stoten gel, ja? Kan dat geen kwaad?
Niet dat het nog meer geirriteerd raakt ofzo ..
Zal morgen iig eens kijken, wilde het sowieso alvast in huis halen.

Wel een apart idee dat het merendeel van de dames hier dus wekenlang poedeltjenaakt onder de dekens heeft gelegen haha

Gast
Gast

Bericht  *Troela* zo 11 dec 2011 - 10:08

Er zal vast wel een zalfje zijn tegen de jeuk. Gewoon even informeren bij apotheek, en ook vertellen waarvoor het is. Als koelen helpt is het misschien fijn om maandverband in de vriezer te leggen, en deze dan tussen 2 onderbroeken in, in te doen.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: